Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Furgonos állást keresek. Milyen cégeket ismertek, ahova kezdőt is felvennének? Hiába van több 10000 km tapasztalatom egy Opel Vivaro-n választ nem kapok senkitől.
Érdeklődnék,hogy tudna-e valaki segíteni tanácsot adni,hogyan lehetne melót kapni? Ha van egy 3.5 t -ás furgonom,belföldi fuvarra gondoltam,vagy hol tudnék elhelyezkedni mint furgonos(hivatásos B-kategoríás) sofőr,Akár Külföldi fuvarozásra.Ha tud valaki tanácsot adni azt megköszönöm.Üdv.
Most ismerkedem a kamionozás "rejtelmeivel", egy ideje keresek egy furgonos állást. Mindenki akivel beszéltem mást mond. Ki tudja megmondani hogy furgonra pontosan mi kell hogy el tudjam kezdeni, B jogsi több mint 10 éve, más nincs. Ilyenre gondolok hogy soförkártya, páv stb. azt látom hogy minden cég mást kér de mi a minimum? Ugyanez érdekelne C-nél is? Gondolkodom hogy leteszem akkor más kell de mi? Ja nemzetközibe!!!!
Esetleg ha valaki tud egy furgonos állást nemzetközibe szóljatok
Sziasztok! Van egy idei R.Master ponyvás furgonom, és normál súlyban járva is bődületeset fogyaszt. 2,3-as motor 125le, Hamburg oda-vissza hóesésben 16liter. 1 évig volt egy testvére (Movano), az csak 11-eket fogyasztott. Ismerőseimnek csak dobozosaik vannak, de azt mindenki dicséri (8-9l/100). Nem tudom mit higgyek?! Nem én ülök az autón...
Köszönöm a hozzászólást. A tengelysúly mérésről ,a Nkh útszéli ellenőrzéseiről inkább ne is beszéljünk.Amúgy nálunk is éhbérnek lehet nevezni a díjakat a mostani üzemanyagár mellett a 10-éves díjon várják el hogy mosolyogva csináld a fuvarokat,és ha nemtetszik mehetsz amerre látsz.Az éves kötelező(biztosítás ,súlyadó....) agyonvágja az egészet.
Könnyebb de könyebb tulsúllyba erülni és ugyanannyit fizetnek mint a simáért de többet fogyaszt! de alapvetően jól gondold meg! nem nagy show ez a dolog mi csináljuk ezt az uniós fuvardijjak szánalmasan alacsonyak de az union kívül is! szinte éhbér az egész....
Én egy 40 tonnás gabonás daf 95.480 xf -fel járok és most ha" mindenki "úgy akarja akkor átnyergelek egy 3.5 t ra .Érdekelne hogy mit javasoltok hogy mit érdemes venni mi az ami megbízható.Saját részre venném .Platós ponyvás kivitelt,mert azt hallottam hogy arra könnyebb fuvart találni.
Iveco Daily 35s18-sal járok nem olyan régóta itt belföldön és készítettem pár felvátelt hazánk útjairól, sajnos a zenét a youtube levette a videó alól, azzal talán élvezhetőbb lenne egy kicsivel. :)
A gyári beállítás alapján 120 fölött eltűnik az erő, padló gáznál alig gyorsult.
Aki ráül bármilyen autóról azt mondja, hogy megy ez szépen, 120 fölött meg a nagy homlokfelület visszafogja. Szerinte.
Na egy 2,7-es Mercedes CDI motor 2500-as fordulatnál ne haldokoljon.
Chipes ember kivette a motorvezérlő elektronikát, a paraméterei alapján az interneten keresztül a németektől valami hozzáértő cég progijával átírta az epromot. ( ez tárolja a mindenféle üzemi körülmények között fellépő vezérlési paramétereket)
Máris a személyautóban lévő 177 ló, és 400 Nm lett benne a gyári 157 ló és 330 Nm-rel szemben. Én meg könnyebb lettem százezerrel számlásan.
Aztán raktam rá gyári Carlsson tuningot is, amit a vezérlőre kell csatlakoztatni és + 20-25% nyomatékot ad 2200 fordulat környékétől.
Na azzal brutál volt a gép. Mivel a gyereknek vettem egy C270 CDI-t kéziváltóval, 3 év szórakozás után a Carlssont átraktam, hagy örüljön. Na azt is szépen megvadította. Aztán benne maradt.
Így a Sprinter is erősebb a Sprinterek között, meg a C270-est se lehet egykönnyen megszorítani akármivel:-))))))))))
Ahhh megvan gúgli a barátom megmutatta ott van a Amstetteni rém mellett kicsivel :o) Eddig mi mindig Linznél tankoltunk a pálya melletti JET kútnál jóval olcsóbb volt ott mint a pályán.Meg a néni is kellemes volt "mellesleg" :o)))
Ha jól tudom akkor a te Sprintered megvan prückölve vagy mi :Đ
Mi az a Oed??Hely vagy mi a szösz? Ezt a fogyasztást megmondtam volna én is,hogy klímával többet eszik a gép,nem kellett volna ezért Hollandiáig menni :ĐĐĐĐ
Nekem klímával 0,5-1 liter közt eszik többet attól függ milyen kedve van a drágámnak.Azért 3személynek az a kis kirucanás elég szűkösre sikeredhetett abban a fülkében :o)) mondjuk a sofőrnek még jó,de az a két személyes anyós ülés hááááááát ölég cudar lehetett.
Már többször többhelyen leírtam, hogy a teherautókban lévő személyautó motorok vissza vannak fogva. 100--110 fölött a nyomatékot szépen elveszi a vezérlés.
Igen a Sprinterrel voltunk hárman, magánjellegű kiruccanás gyanánt. Kifele üresen, vissza kb 500 kg cucc volt a raktérben.
Tempomat 120 volt a sebesség, navi szerint 113-114. A fogyasztás 9,76/100.
Möglich ajánlása alapján Ausztriában Oednél tankoltam, az kitartott Wageningenig. (100 literes a tank)
Hollandiában 150 km-t mászkáltunk, megint teletank, Oednél felvettem 57 litert, az kitartott hazáig. Itthon tankoltam tele.
Eddig is tudtam, de most teljesen biztos a dolog hogy a klíma +1 liter 100 km-enként.
Kifele este indultam klíma nélkül Oednél teletankoltam, és az a szakasz 9,07/100 volt. Vissza du.1 kor indultunk, klímával kb. 800 km-t, Oednél 57 liter, itthon 93 liter. Ennek a szakasznak a fogyasztása 10,17/100.
Akkor az még a régebbi tipus nem ez az új euro4-es!!
Lehet már említettem,de akkor is leírom hátha nem (itt biztos nem ).
Összefutottam egy palival akinek ez az új Sprinter van és a 318-as leghosszabb verzióba.Fogyasztásra mondott 11-12 litert pályán 110-120 körüli tempót szokott menni néha 130-at is.Kérdeztem mi a véleménye a gépről.Azt mondta megvan vele elégedve elég türhető,de szerinte az a 180 paci nincs meg benne érzésre.
Az a Holland kiruóccanás neked üzleti vagy magán jellegű volt? :o)
Ezek szerint nem mentél nagyon gyorsan.Mennyi volt a fogyi ezen a távon?
Az engem is idegesíteni szokott ez a olasz technika meg kifejezetten imádja zabálni az izzókat :( valami miatt úgy vágyom egy ilyen Mercire :o) lehet ha letelik a lízingem akkor körbe nézek rendesen a Mercedes portáján :ĐĐ
Nem, ennek más a műszerfala :) Viszont a rossz izzót kicserélhette volna az ember. Engem nagyon zavar, ha valami nem jó ( akár egy izzó is ), ráadásul a műszerfalon is egyből jelez. Ha ilyen izzógondom van, következő benzinkúton cserélem.
Nappal nincs tiplizés, viszont éjjel lehet haladni:) De pl ilyet készíthettem volna már egyszer-kétszer :)
Ja, ez is 315-ös, mint a platós volt. Meló eléggé visszaesett, autóipari beszállítás mostanában nem pörög. Eleinte heti 1 német kör biztos volt ( volt, hogy 2 ), mostanában 2 hetente 1 menet + pár környékbeli rövid kanyar. Ma délelőtt a helyi aszatlosfiúknak vittem bútorokat ki egy házhoz, csütörtökön lesz egy Győr, aztán erre a hétre kampec. Most egy ismerősömnek a lakókocsiját készítem fel a szezonra. Itt a környékünkön van jópár német, akiknek segítek mindenféle hivatali dolgokat intézni, iparosokat-melókat leszervezni. Néha sokminden egyszerre összejön, de már alig várom a pörgést, ez a téli majdnemsemmittevés nem az én műfajom :) Nemrég megkerestek, hogy itt a lakóhelyemen az orvosi ügyeletes autót kéne vezetni, úgy néz ki elsejétől elvállalom ezek mellett, az időbe egyelőre belefér. Ha dokinak házhoz kell menni, egy Clioval kéne kivinni a beteghez. Havi beosztás: 1 komplett hétvége + heti 2 éjszaka, amit ügyeletben kéne tölteni. Lóvé nem sok ( közalkalmazotti bértábla ), de akkor a fuvarozást másodállásban csinálnám, így a gazdám válláról is leveszek fizetnivalót ( tb ), meg nekem is több marad a zsebemben. Eddig úgnéz ki, hogy összehangolható a 2 dolog. Ügyeletes szoba itt van velem szemben az út túloldalán, ha valamiért gyorsan haza kell ugranom, nem gond. Tv, internet a pihenőszobában van, majd éjszakánként elfórumozgatok :)
Múlt héten voltam Egerbe a ZF-nél egy paletta 120kg volt azt hiszem valami Mitsubishi váltó volt.Portugálba kellett vinni,de nem nekem én csak elhoztam a cégtől.A furgon az 315-ös?
4.5x2.1 volt a plató, 2.2 magas volt belül, volt hogy egy személyautót hoztam vele haza.
Általában 13-14 mázsával szaladt, fogyasztása 2-2.5 litykóval volt több ugyanakkora sebességnél, mint a dobozosnak.
A platóssal kint max 12o-szal mentem, a dobozost rászögelem 13o-ra, akár órák hosszatt is. A dobozos fogyasztása nem megy 12 fölé ( nálam ).
Érzésre egyformán mentek, a ponyvás viszont párszor megviccelt az oldalszélben :)
A ponyvásnak kijjeb voltak a tükrei, pont annyival, hogy a áttereléseknél nem fértem el vele a belső sávban. Ezzel pont elférek belül is a 2 méterre szűkítettben, így a baustelle-knél is tudok haladni. Osztrákok már kezdik az építést-felújítást, van is egy szép szakasz, amit már leszűkítettek. Ott nem mindegy, hogy a szélső sávban állok, vagy elférek belül, és haladgatok.
Rakodni a platóst a nagyobb hely miatt egyszerűbb volt, viszont nem hiányzik a ponyvázás. Én mindent lespanizok, ez néha nem egyszerű a mostaniban.
Mostanában állandó 5 europalettás fuvarok vannak, ezért is lett zárt a platós helyett. Eleinte netről is szedtük a fuvarokat, akkor egyértelműen a platós volt a nyerő.
Összességében a platós "teherautósabb". Ha esőben-hóban kellett kinyitni-becsukni a ponyvát, nem úsztam meg az overallba bújást, ha nem akartam úgy kinézni, mint egy sertés :)
Ezzel a mostanival a rendőrök-vámosok is ritkábban szednek ki. A platóssal havi egy ellenőrzés mindig összejött :)
Ha erre jársz és van időd,leírnád a szegény ponyvásodon mekkora volt a plató??
Meg esetleg mi volt a különbség a furgon és a ponyvás Merci közt??
Menet teljesítményre gondoltam inkább meg fogyasztás,mert gondolom belsőre sok minden nem lehet :O) a ponyvással mennyi volt a max súly amit vittél?Furgonnal?