Keresés

Részletes keresés

:Snoopy: Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6275
Egri úttörővasút és KISZ tábor nyomai:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:iCl1lEqCvn8J:www.jakadam.hu/01fenykepeim/ev2005/09szarvasko050416.html+egri+%C3%BAtt%C3%B6r%C5%91vas%C3%BAt&cd=7&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
Előzmény: :Snoopy: (6273)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6274
ha egyszer megtalálom végre a szarvaskői szelvényt (60-as évekből, mivel akkor üzemelt) akkor felkerül a kisvasut.hu térképére is.

egy rövid vonalról van szó, térben és időben egyaránt. c50-es gép is dolgozott itt, egyetlen ismert fotó a szilvásváradi erdei múzeumban látható a vasútról.
Előzmény: :Snoopy: (6273)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6273
Én nem mondtam azt hogy volt köztük kapcsolat.
Az állomási térképen szerintem az úttörőtáboros úttörővasút látszik, hisz ez szállított utasokat is.

Szarvaskőnél a kőbányába vezetőről nem hallottam, a kisvasut.hu térképén a úttörővasúti meg a Bervai szerepel, arra írtam hogy az meg nem nagyon van szarvaskőn. De akkor mit tudni a szarvaskői kőbányai kisvasútról? Képek, infók?
Előzmény: erdőszéli (6271)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6272
Miért putnokban gondolkodunk mint végpont?

Ózdot állítólag értelmetlen Királdról vonattal megközelíteni mert nagy kerülő.
De esetleg Kazincbarcikát megcélozni (Borsodchem) vagy Miskolcra "betétjáratként" nem lehetne beintegrálni?

Végülis Miskolc - Putnok - Szilvásvárad - Eger útvonal nem lenne rossz (akárcsak 1 kocsis BZ-vel is) így Miskolc Putnok között napi 4-5 vonattal bővülne a kínálat, továbbá némi ésszerű menetrenddel meg lehetne oldani hogy Szilvásvárad-Eger között szintén sűrítés lehetne (esetleg takarékossági okokból a benn álló 2 kocsis Bz-re kapcsolódna a Putnoki Bz)
Előzmény: atidas (6250)
erdőszéli Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6271
három kisvasút volt a körzetben.

az egri gv/úttorővasút almár felől vezetett a bányához/úttörőtáborhoz, ez szarvaskő felett a gerincen túl ért véget

szarvaskői gv, ez szarvaskő máv állomásra hozott követ egy onnan délre fekbő kőbányából

felsőtárkányi áev, ennek a bervai oldalága vezetett szarvaskő felé, de közelsem odáig.

a három kisvasút között kapcsolat sosem volt.
Előzmény: :Snoopy: (6270)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6270
http://www.amozgaselet.eu/kisvasut.html
Ez úttörővasút volt, de nem ment fel szarvaskőig, csak az úttörőtáborig:
http://herb.vorbis.hu/kepek/terkepek/b/Egri_uttorovasut_197x.jpg



Szarvaskőre asszem Felsőtárkányi fővonal felől valahogy hátulról kavart fel egy kisvasút, de gyanítom hogy az se ment fel szarvaskőig csak a közelében lévő bányáig:

http://www.kisvasut.hu/vasutlista/view_terkep.php?cx=20.4284&cy=48.08&ppk=809&kep=bukk&x=279&y=378

Előzmény: Ikarus 260.02 (6195)
alex_86 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6269
A decemberi új menetrend miatt volt most kiadva a pályásoknak, hogy a Füzesabony-Maklár részt rendbe tegyék, mert ez lesz a legszorosabb átmenet. Füzesabonyban 3 perc az egri vonatok érkezése/indulása között, Makláron 3 perces keresztek (a páros vonat fog félreállni). Gyakorlatilag egy hosszabb 60-as lassú boríthatja majd az egész menetrendet.
Előzmény: battlehorse (6264)
alex_86 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6268
Igen! December 12-étől közlekednek majd, remélhetőleg minden nap hatszor, oda-vissza....
Előzmény: Votom (6267)
Votom Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6267
Ne haragudjatok, hogy közbe szólok, de: ez most valami különvonat amiről beszéltek?
Előzmény: Cpt.Dave (6266)
Cpt.Dave Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6266
Makláriaknak kell majd átszállni, ehhez fel kell utazniuk az egyik személlyel füzesabonyba és ott átszállni. Én örülök neki hogy megállás nélkül fog menni abonyig a gyors. Főleg andornakon volt felesleges a megállás. Az igazi 16:17es gyors volt ilyen ami nem állt meg csak Makláron. Én a keresztektől tartok, bár elvileg az egri gyorsok mindíg is pontosak voltak csak az IC miatt csúsztak el, de ez most nem lesz. Mondjuk nem sok menetrendi tartaléka lesz a gyorsoknak sebeseknek, de szerintem tartható a maklári kereszt mondjuk ha várni kell valamelyiknek akkor jogos a felháborodás hogy miért nem áll meg, főleg ha a pesti fut be előbb mert annak a jelzője pont a peron végén van így olyan mintha megállás céljából állt volna meg. Én kitoltam Füzesabonyba keresztet ott már ilyen akadály nincs. A füzesgyarmatinak örülök, tesómnak is reklámozom, mert ő Debrecenbe tanul, mondjuk eddig is inkább vonatozott, mert barátnője meg füzesabonyi, de ha bejön a gyarmati személy akkor csörgős inga, dezső biztos fog forogni. Nem tartom kizártnak hogy MD-t is beforgassanak bár annak üzembiztonsága miatt játszani ekkora távon, de az biztos nagy fotótéma lehetne. :) 3 éve volt utoljára MD menetrend szerint Egerben. :)
Előzmény: robcso83 (6265)
robcso83 Creative Commons License 2010.10.14 0 0 6265
Sry pontosítok, a 60-as helyett 80 van Fabony-Maklár között, Nyagytályánál maradt a 60, a harminchoz hozzá se nyúltak...
A 87a meg átszámozás után 86 csak, hogy nehogy félreértsétek amit mondtam.
Amúgy nagy lesz ez a Fehérgyarmati betét Makláron nem áll majd meg a pesti gyors pest felé csak az egri az is csak forgalmi okból, hát kiváncsi leszek az utasok reakciójára, de persze ha előtte megy a gyarmati akkor nem lesz akkora felháborodás, de ha utána... Kiváncsi leszek ki vár egy órát a pesti gyorsra Abonyban...
Persze nagyon remélem, hogy be fog jönni az utasoknak, mert nagy fantáziát látok benne, adja isten, hogy jók legyenek a gépek és az utasok hozzászokjanak mert, akkor lesz utas, mert igen sokan mennek Debrecen és Eger között busszal...
Előzmény: battlehorse (6264)
battlehorse Creative Commons License 2010.10.13 0 0 6264
Kíváncsi vagyok mikor jelenik meg az első 80-as. Tavaly két hónapot kellett várni rá.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6256)
V43 1279 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 6263
Ok, helyére pontosan nem emlékeztem, csak arra, hogy van egy 30-as.
Előzmény: Cpt.Dave (6258)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.13 0 0 6262
Az esetleg kap a bontott anyagból, meg 87a is talán.
Előzmény: robcso83 (6261)
robcso83 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 6261
Nem tartom lehetetlennek, de ha már a 80-as vonalat korszerűsítik, remélem a kistesó, a 86-os sem marad ki a szórásból...
Előzmény: Cpt.Dave (6260)
Cpt.Dave Creative Commons License 2010.10.13 0 0 6260
egyszer csak eltúrják azt vagy megvárják míg a pályamérő vmax=0km/h-t határoz meg?
Előzmény: robcso83 (6259)
robcso83 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 6259
Sajnos a 30-as maradt, de állítólag nem csak az alépítményi, hanem teljes vízelzezetést is meg kellene újítani így... Nagyon, nagyon rossz állapotban van...
Előzmény: Cpt.Dave (6258)
Cpt.Dave Creative Commons License 2010.10.12 0 0 6258
Mivel az a 30-as andornaknál nyilván nem. Remélem ha odajutnak teljesen kiszedik azt a lassút.
Előzmény: V43 1279 (6257)
V43 1279 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 6257
30-al járható útátjárót is megcsinálták?
Előzmény: robcso83 (6255)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.12 0 0 6256
Egyenlőre csak Füzesabony és Maklár között szedték gatyába a pályát.
Előzmény: robcso83 (6255)
robcso83 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 6255
Levettek egy-két lassújelet Fabony meg Eger közt hál' az égnek, remélem felfelé is megy majd a géplánc...
robcso83 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 6254
Ki kell, hogy ábrándítsalak, több dologba is, sajnos a szilik teljesítménye enyhén szólva is hagy kivánnivalót maga után, korántsem képesek a gyári teljesítményre, ha belátjuk, ha nem. Egyáltalán nem irigylem az IC vezéreket régen kitüntetés volt, ez de mára büntetéssé silányult eme titulus, nagyon sokat görcsölnek folyamatosan a gépek állapotával, persze a többi szilis vezér is... A második, hogy nem tíz hanem 25+25 darab az opció....
Előzmény: alex_86 (6252)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2010.10.11 0 0 6253
Pedig figyeld meg itt is elő fog jönni a rétestészta effektus.
Előzmény: alex_86 (6252)
alex_86 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 6252

IC vonatok vonatok tológépe meg biztosan ez lesz majd.

Toló? Nem inkább vonó? :-)

Amúgy nagyon remélem, hogy nem így lesz, max az 1-es vonalon és környékén, ahol ki lehet használni majd a teljesítményét. Ide 5 IC kocsira és 120-as pályán bőven elég a Szili, azt a tíz darabot ne barmoljuk már el ilyen célokra, lesz azoknak jobb helye is.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6242)
robcso83 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 6251
Mi lett a különvonattal senki sem tudja? Remélem holnap kiderítem mi történt...
A mozdonyképpel csak annyi a baj, hogy a gyár közlemény szerint az első példány 2011 májusában készül el...
Bár a bombardier-nek is érdeke a mielőbbi legyártás hiszen nagyon szeretnék ha az opcióban lévő gépeket is lehívná a MÁV mert mindenhol vállság van és így lehet, hogy jobban érdekelné a vasutat a mozdony ha hamarább elkészül azaz a gyárra lehet számítani...
Előzmény: M41 2165 (6249)
atidas Creative Commons License 2010.10.09 0 0 6250
Amennyiben tényleg újranyitják a Szilvásvárad- Putnok vonalszakaszt, annak én úgy látom értelmét, hogy ha csinálnának valami pályafelújítást előtte, úgy is le van zárva. Felemelhetnék a sebességet 60 km/h-ra anélkül, hogy vonatpótlóval kelljen bajlódni és az újranyitást követően gyorsabban lehetne eljutni Putnok vagy Szvárad felé.

De ha minden marad a régiben és úgy nyitják meg, akkor nagyon nincs pénz rá vagy nagyon pancserek!
M41 2165 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 6249
Na erre lennék én is kíváncsi,de nagyon.
Előzmény: bodrostomi (6248)
bodrostomi Creative Commons License 2010.10.09 0 0 6248
Mi történt?
Előzmény: M41 2165 (6247)
M41 2165 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 6247
A mai különvonat lemondva.
Cpt.Dave Creative Commons License 2010.10.08 0 0 6246
lol. :)
Előzmény: V43-3159 (6245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!