Keresés

Részletes keresés

muszdok Creative Commons License 2015.11.14 0 0 61

Sziasztok!

Esetleg vállalna valaki WinWatt magán órát a program gyakorlati elsajátításához?

A llapker@freemail.hu címen el lehet érni.

Várom a mielőbbi válaszokat.

 

 

Üdv.

városii Creative Commons License 2012.12.09 0 0 60

No meg az A/V-ben az A  a határoló felület, a WW-ban Te meg az alapterületet változtattad, az An, nem A.

Előzmény: városii (59)
városii Creative Commons License 2012.12.09 0 0 59

A tanusítást  mindig a házra kell számolni, így az A/V arányt is (bizonyítványt bizonyos esetekben a tulaj kérésére lehet részegységre kiadni pl. bérbeadás, de a besorolást az egész ház besorolása szerint kell készíteni, a helyi adottságok figyelembevételével.)

Ha a WINWATT-ban az "A" növekszik, akkor a program az előírásnak megfelelően arányosan növeli a területarányos belső hőterhelést. Ha ehhez nem rendeled hozzá az egész ház lehűlő felületét, vonalmenti húhidakat és a szellőzés veszteségét, akkor jön ki akár a 10 - szeres eltérés.

Szabályosan az az eljárás, hogy az egész házat kell számolni. 

 

Előzmény: KISSSAN (58)
KISSSAN Creative Commons License 2012.12.07 0 0 58

Szép jó napot a kedves Fórumozóknak!

 

Olyan kérdésem lenne, a tapasztaltabbakhoz hogy:

Ugye állandó vita, hogy tanúsításnál (társasházi lakás) az A/V arányt a lakásra vagy az egész épületre határozzuk meg.

Ha az egész épületre határozzuk meg, akkor a Winwatt programba ezt hogy adjuk meg.

Mert ha én beírtam a fűtött alapterület helyére az egész épület nettó alapterületét, hogy azzal számolja az A/V-t akkor sok más eredmény is megváltozott, például a nyári túlmelegedésem kb. 10-szeresére nőtt.

 

 

kneissl Creative Commons License 2011.05.18 0 0 57

A winwatt a vonalmenti hőhidat hogyan számolja?

 

két kb U= 0,1 es értékű felület találkozásához beszámoltak egy 0,8 as vonalmenti hőhidat. A szerkezet meg igyekezne hőhídmentes lenni...

swimmerguy Creative Commons License 2009.08.19 0 0 56
Köszi!
Előzmény: zordonC3 (55)
zordonC3 Creative Commons License 2009.08.19 0 0 55
Próbáld a hőszigetelés topicon
Előzmény: swimmerguy (54)
swimmerguy Creative Commons License 2009.08.19 0 0 54
Hello!

Winwattal kapcsolatban lenne pár kérdésem, hátha tud valaki segíteni.

Előre is köszönöm.
tammmy4 Creative Commons License 2009.02.28 0 0 53
Ezen a linken találsz egy videót. Itt a Baumann Mihály (a WinWatt "tudora") mond pár érdekes dolgot a programról a Hőtechnika, épületenergetika részben beszél az érintett témáról.


http://www.archlinexp.com/products/modules/21
Előzmény: Axióma (52)
Axióma Creative Commons License 2009.02.26 0 0 52
Nem egy nullaval tobb? Azaz 0,005 noveles?
Előzmény: tammmy4 (50)
xuy Creative Commons License 2009.02.26 0 0 51
Ebben az esetben a program szerint 55cm EPS-t kell felrakni a PTH30N+F falra, hogy U=0,1 legyen?
Előzmény: tammmy4 (50)
tammmy4 Creative Commons License 2009.02.25 0 0 50
Igen figyelembe kell venni!
Sőt a homlokzati szigetelésnél a rögzítés miatti korrekciót is érdemes alkalmazni, én 0,05 W/m2K-el növelni szoktam.
Üdv.
Előzmény: xuy (49)
xuy Creative Commons License 2009.02.23 0 0 49

Sziasztok!

 

Egy kérdésem merült fel a Winwatt progival kapcsolatban.

 

Egy szerkezet létrehozásakor ha felhasználok valamilyen szigetelő anyagot, megjelenik egy korrrekciós tényező és hivetkozik a MSZ-04-140-2: 1991 M.1.1-3. táblázatok-ra.

 

Ez az érték Vakolt vagy rábetonozott EPS-nél pl. 0.42.

 

Nem kevés. Ennyivel romlik a hőátbocsátási tényező gyakorlatilag.

 

Figyelembe kell venni ezt a szerkezetnél?

Pitylogós Creative Commons License 2008.09.23 0 0 48

Helyiségeket kötelező csinálni?

 

Nem elég, ha csak egyet csinálok, és abban megadom az összes külső fal, ablak, tető, padló értékeit?

Előzmény: kuzo4 (47)
kuzo4 Creative Commons License 2008.07.21 0 0 47
Előzmény: gefin (46)
gefin Creative Commons License 2008.07.16 0 0 46

Mennyi az egészségesnek számolt légcsere? 0,8-1 1/h körül?

Nagyon el tudja vinni a hőigényt....

kuzo2 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 45

A Winwatt "licencszerződéséből":
"Jelen korlátozott garancia érvényét veszti, ha a szoftver hibája balesetből ered."

 

Gyermekről már hallottam, ami balesetből eredt...

kuzo2 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 44
Jó lehet az is, csak simán a hungarocellt gondolom nem glettelhetem, ezért valami kéne. Inkább az a kérdés, melyik fal az olcsóbb.
Előzmény: Axióma (43)
Axióma Creative Commons License 2007.09.09 0 0 43
OK, izlesek es pofonok.
Gipszkarton helyett a kivul szokasos vakolas (rag., halo, alapozo, festes) nem jo? Bar nem tudom, oclsobb-e, mindenesetre egyszerubbnek tunik.
Előzmény: kuzo2 (42)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 42

Mint írtam, nem is akarom szabályozni, csak az amúgy is meglévő hőáram kedvező mellékhatását kívánom kihasználni. A határolószerkezetekkel együttesen megszabom, mennyi legyen az integrális hőáram, az eloszlásukkal meg az áramvonalak irányát, vagyis a divergenciáját, vagy minek hívják... ez pedig végülis meghatározza a garázs hőmérsékletét.

 

Mint írtam, szabályozni nem fontos, csak nem akarok azért nagyon melléfogni, így inkább erre is odafigyelek.

 

> azt viszont nem ertem, hogy miert is kellene gipszkarton?

 

csak nem hagyom pucéran a hungarocellt...

Előzmény: Axióma (41)
Axióma Creative Commons License 2007.09.09 0 0 41
Jo, felreertheto volt, tehat nem szigetelni kell mindenkeppen, hanem jo legyen a garazs es a lakas kozti hoszigeteles. A falon keresztuli "futest" szabalyozni abszolute nem lehet... azt viszont nem ertem, hogy miert is kellene gipszkarton?
Előzmény: kuzo2 (40)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 40
Azt mondod, olcsóbb egy B30 fal + 5-10cm hungarocell + gipszkarton, mint egy Ytong fal?
Előzmény: Axióma (31)
Zsoolti_ Creative Commons License 2007.09.07 0 0 39
Ezt a kis számolást és variálást tényleg egyszerűbb excelben megcsinálni. Szépen bemodellezed az épületet szobánként. A változókat és az eredményeket meg kijelezteted valahova ahol az egészet látod egyszerre, és így csak átírsz egy adatot aztán már látod is az eredményt.
Szerintem gyorsabb mint a WinWatt. És jobban átlátod, nem kell annyit kattintgatnod ide oda.
Szólj ha nem megy segítek benne.
Előzmény: kuzo2 (38)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 38

> A falon keresztül fűtésnél bele kell kalkulálni, hogy a kialakult hőfok függeni fog a külső hőmérséklettől.

 

Erre lenne a modellezés. Lehet, hogy tényleg Excelben lenne a legegyszerűbb.

 

Fűtőtestet kis szerencsével sehova nem teszek, nemhogy a garázsba, mert szándékom szerint megpróbálok összetákolni egy passzív házat, így kissé szigorúak a követelmények, azért nem mindegy az a néhány század W/m2K. A penészedésben nem hiszek, mert egy normálisan szellőző lakásban a kinti -15 fok felé levő szigeteletlen PTH fal sem penészedik, akkor egy 5-10 fokos garázs felé lévő sem fog.

 

A garázs külső felülete talán lemegy a közös fal kétszeresére, mert mögötte lenne egy kamra is, szóval a háznak az az "oldala" kvázi fűtetlen, ez most egy elképzelés. Az a harmadolás nagyjából jó is lenne. Az direkt jó, ha a garázs hőmérséklete nem állandó, hanem függ a külső hőmérséklettől, mert a kocsinak sem tesz jót a pára, ha túl nagy a hőmérsékletkülönbség, lecsapódik a hideg kocsira a meleg garázsban.

Előzmény: Csavarhúzós (36)
Csavarhúzós Creative Commons License 2007.09.06 0 0 37
..azaz 0,23 körüli. Ebben a hőmérséklet-esés 2/3-a jut a lakás falára, azaz ha 20 fok van a szobában, kint -10, akkor a garázsban nulla.
Csavarhúzós Creative Commons License 2007.09.06 0 0 36
A falon keresztül fűtésnél bele kell kalkulálni, hogy a kialakult hőfok függeni fog a külső hőmérséklettől. Mivel a szobában mindig 20 fok van, kint pedig változó, a garázs meg valahol a kettő között. Ha elég vékonyra építed a garázs felé a faladat, akkor noha a garázsnak csak egy fala fűtött, elérhető a felezés is. Ekkor ha bent 20 fok van, kint 10, a garázsban 15 lesz. Ha kint -20, bent nagyobb fűtéssel továbbra is 20, akkor a garázsban nulla.

Ha fűtőtestet teszel a garázsba, akkor viszont garantálható egy fix alacsonyabb hőfok, mondjuk termosztátos radiátorszeleppel beállítod a 10 fokot.

A fallal fűtés másik hátránya, hogy a szobát meg hűti, persze radiátorral az átlaghőfok biztosítható, de nagy lesz az egyenetlenség, pl. penészedik-nedvesedik az a falrész.
Szóval én is azt javasolnám, hogy a garázs felöl is szigeteld a falat, max. vékonyabban meg a vakolaton is lehet spórolni.

Sacc/kb amúgy a garázs hűlő fala-teteje kb. hármszor akkora, mint a fűtött. Ha ugyanakkora a hőátbocsátása a határolóknak (a tetejénél nehéz ezt biztosítani, az égbolt felé nagyobb a hőátadási tényező, szóval még a Porothermnél is jobb hőszigetelés kell), akkor a garázst "fűtő" falrész U (K) értéke az eredeti U érték szorozva (1/(1+1/3)), azaz 75%-a.
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 35
Igazából ugye az a kérdés, hogy rakatok egy 0,3-as ytong falat, mellé egy garázst (EPS helyett), mennyi lesz a ház hővesztesége azon a falon. Ha két ytong falat szorosan összefalaznék, ahogy Csavarhúzós megjegyezte, akkor 0,15 lenne a hőátbocsátás. De persze az autó nem fér így be a két fal közé, következésképpen a garázs külső felülete mindenképpen nagyobb lesz. Akkor nem tudom két 0,3-as fallal elérni a 0,15-ös eredő hőszigetelést, de nem mindegy, hogy 0,3-0,15 között mennyi lesz. Továbbá azt sem árt előre tisztázni, hány fok lesz a garázsban.
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 34
Mivel a garázst közvetetten a falon keresztül úgyis szeretném egy kissé "fűteni", így az üzemelési költség bele van számolva.
Előzmény: Axióma (33)
Axióma Creative Commons License 2007.09.06 0 0 33
Hat pedig akkor az igenyek adottak (garazs ne legyen lefagyaszto, a tobbi mint edidg), tessek eldonteni melyik a jobb, a nagyobb beruhazas kisebb uzemelesi koltseg, vagy forditva. Mas valasztas nincs, winwattol fuggetlenul se...
Előzmény: kuzo2 (32)
kuzo2 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 32
De vékony téglával ha leszigetelem, akkor befagy a s...m a garázsban. Ha meg a garázst is szigetelem, akkor ott vagyok, ahonnan elindultam.
Előzmény: Axióma (31)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!