Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

2016 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 15514

Sziasztok. 2 literes dízellel mik a tapasztalatok? Nekem 1.6 e-hdi van, mondjuk ahhoz képest? Megbízhatóság, alkatrész árak stb. Enyémben majd' 500 ezer van, valószínűleg hengerfejes. Fogy a víz belőle. Most úgy járok vele, hogy fel van lazítva a kiegyenlítő tartály kupakja, így nincs nyomás alatt a rendszer. Most jónak tűnik, de ez persze nem tekinthető végleges megoldásnak. Ez 2014-es és valójában Spacetourerre gondoltam, de nyilván nem vadiúj fejlesztésű annak a 2 literes motorja, hanem erre építkezik. 

Köszönöm.

tsalis Creative Commons License 2024.04.04 0 0 15513

Sajnos nem ott ereszt hanem minden olajos alatta, nemigazán néztem meg alaposabban, bár fetrengtem az utóbbi hónapokban alatta eleget. Az axiálcsukló cseréjével vagyok bajban, az egyik lóg kissé, de nem férek hozzá pedig megvettem, mikor kint volt a motor/váltó igen könnyű lett volna cserélni csak ugye akkor nem az volt a prioritás ésbelfelejtettem mondani a szerviznek bár így utólag lehet, hogy mindegy lett volna legfeljebb a számlára került volna rá.

Előzmény: gyben (15512)
gyben Creative Commons License 2024.04.03 0 0 15512

Elképzelésem szerint a "fogyás" külszíni helye könnyen detektálható. Nem zárnám ki az olajtartály zárókupakjának hibáját sem.

Előzmény: tsalis (15511)
tsalis Creative Commons License 2024.03.29 0 0 15511

Azt igen, azt mondták a szétszedés után, hogy utánatöltötték de, hogy mivel azt nem. Jó lenne lecserélni és a fogyást megállapítani hol történik, nem nagyon úgy szeptember óta a nívó felére, de azért zavar na meg olajos az alja. 

Előzmény: FeZ_ (15510)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.28 0 0 15510

Ja, és tudod ugye, hogy spéci olaj kell bele ?

Előzmény: FeZ_ (15509)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.28 0 0 15509

Sima hidraulika olaj cserére nem találtam gyári leírást, csak tartály ki-beszerelésre. Szerintem amúgy máshogy nem is lehet lecserélni benne az olajat. Én is ki szoktam szedni, ráadásul akkor ki is lehet mosni a tartályt. Előtte nyomástalanítás kell, meg utána a légtelenítés és a tanítások. (bár lehet, hogy ebből csak a kuplung beállítás szükséges, de a diag írja mit mikor kell végigcsinálni)

 

Előzmény: tsalis (15508)
tsalis Creative Commons License 2024.03.28 0 0 15508

Nekem is tök fekete az olaj a tartályban gondolom sosem volt cserélve meg mintha a "javítás" után fogyna is, elvileg a progim tudja, hogy kell cserélni csak még én nem, mondjuk lecserélhették volna ha már minden szét volt szedve, de csak rátöltöttek, majd próbálok videót keresni a cseréről, és nekiveselkedek hátha elrontom a kuplungot.:)

gyben Creative Commons License 2024.03.27 0 0 15507

Üröm az örömben az ára.

Előzmény: FeZ_ (15506)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.27 0 0 15506

Érdekes, rányomtam egy csomó variációra és csak egyben hozta nekem.

Akkor öröm és boldogság. :-)

 

Előzmény: gyben (15504)
gyben Creative Commons License 2024.03.27 0 0 15505

..és a kép

Előzmény: gyben (15504)
gyben Creative Commons License 2024.03.27 0 0 15504

A 2-es jelzetű 209038

Előzmény: FeZ_ (15503)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.27 0 0 15503

A rossz hírem az, hogy nincsen hozzá cikkszám, mert a tartállyal/szivattyúval egy egységet képez a gyár szerint. (azaz csak egyben rendelhető)

 

Előzmény: Dawide83 (15502)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 15502

Sziasztok!

Az Mcp6 váltóhoz keresnék olaj visszafolyó csövet!Valaki esetleg tud cikkszámot hozzá vagy bontott ilyen csövet?

Előzmény: FeZ_ (15501)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15501

" Szerintem!"

 

Nem csak szerinted ;-).  Ilyenkor végig kell csinálni a diaggal pár tanítási metódust. 

 

Előzmény: gyben (15497)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15500

Rendben!Köszönöm!

Előzmény: gyben (15499)
gyben Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15499

Diagnosztikai műszerrel, a hidraulikus kör légtelenítése menü segítségével.

Előzmény: Dawide83 (15498)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 15498

A kérdés az lenne ,hogy hol tudom légteleníteni a rendszert?

Előzmény: gyben (15497)
gyben Creative Commons License 2024.03.21 0 0 15497

Igen, ez a cserét/cseréket követő előírás szerinti eljárás része. Miként a kinyomócsapágy, a nyomatékpont és a "váltórács" betanítás is. Szerintem!

Ilyen jellegű bontásoknál a kuplungkiemelő egység és a féltengely szimering cseréje is előírás volt.

Előzmény: Dawide83 (15496)
Dawide83 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 15496

Sziasztok!

MPC6 váltónál ha kuplung és kettős tümegű csere volt valamint hydraulika olaj csere , le kell légteleníteni a hydraulika tartályt vagy nem?

Előzmény: s8 (15463)
tsalis Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15495

5w-40 került a swiftbe nem 50-es végű, de pl. lányomék 2016-os swiftjébe már 0w-20 az előírt és azt is kap.

Előzmény: tsalis (15493)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15494

"30 ezer km 2.0 HDI esetében a gyári csereperiódus."

 

No, ezt érdemes el is felejteni gyorsan. ;-)

A 15e még csak-csak elmegy, a 20e már elég sok. 10e-15e jobb lenne. 

Előzmény: _Pisti (15492)
tsalis Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15493

Minden autónál én a 10000 körülit, kamionnál 30-60000 pedig pont a duplája motoroknál meg 6000 helyett 4000 körül lár cserélem. Motornál láttam vezlánfeszítőbeállást koksz miatt pedig 6000-nél ahogy kell cserélték, de 60000km-nél lekokszolódott, saját swiftnél 170000-nél csak a szelepfedelet vette le kiváncsiságból és 3 helyen találtam kokszot pedig új korától 10000-ként liqui-moly olajat kapott elvileg a gyári előírást a 10w-40-et, de ezután 5w-50-et tettem bele. Csak fullszint, de abból is a jobbakat preferálom bár ezekbe már 5w-30-at írnak elő amiből őgy tudom nincs is más csak fullszint, de én a totalra is fanyalgok bár most is azt tettem bele. A motorbontásnál eszméletlen sok helyen vot koksz a blokkban, nálam 70000-et ment most 390000 van benne, de előtte ugye a fene tudja milyen időközönként cserélték és mi kerül bele?

_Pisti Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15492

30 ezer km 2.0 HDI esetében a gyári csereperiódus.

Én évente mindig cseréltettem, kb 15-20e km-enként.

Én is nagyjából 220 ezernél járok

Előzmény: tamáspapa (15488)
_Pisti Creative Commons License 2024.03.18 0 0 15491

Szia,

 

Nekem (HDI, 2.0) a fojtószelepház meghibásodása okozott "service" lámpát és "Engine fault, repair needed" feliratot. 

Rendszertelenül jött a hiba, és újraindítás után szinte mindig eltűnt. Egyszer pont sikerült "elkapni" a szervízben, akkor kiolvasták, a környezetvédelmi rendszer hibáját jelezte éppen.

Egyébként mechanikai jellegű hiba volt, a piros körrel jelölt részen a stift körül oválisra kopott a kör alakú rész. 

 

 

 

Előzmény: tamáspapa (15482)
gyben Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15490

Pótlólag: a C4 dízel ugyan nem elég specifikus, de az említett, a gyári előírásnál gyakoribb csere pénztárca kímélőbb lehet.

Előzmény: tamáspapa (15488)
gyben Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15489

A gyári leírás nem köti megtett km-hez. Használattól függő 10E, max. 15E. (magánvélemény)

Előzmény: tamáspapa (15488)
tamáspapa Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15488

Egy C4 dizelnél 230 e km környékén mennyi az olajcsere periódus?

tamáspapa Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15487

több mint 30 éve egy szerelőhöz járok. Mindezzel együtt azért láttam rajta, hogy kissé tanácstalan. Azt már eldöntöttem, hogy ha jövő héten nem tudjuk egyértelműen kideríteni az okot, akkor viszem szakszervízbe.

Előzmény: beiscompo (15484)
beiscompo Creative Commons License 2024.03.16 0 0 15486

Írtam tegnap.

Előzmény: cncés (15481)
gyben Creative Commons License 2024.03.15 0 0 15485

Ne feledkezzünk meg a kontakthibákról, a pillanatnyi kommunikációs hibákról, vagy egy, az indítás során kritikus feszültségesésről ami a részegységek közötti kapcsolatfélvételt lehetetleníti el, és még lehetne sorolni. Korábbiakban az is előfordult, hogy öt, hibátlan indítás után törlődik a hibajel.

Éppen ma történt, hogy gyújtás után nem szólalt meg a rádió. Ilyenkor a radarjel is néma marad. Hátsó traktusban az erősítő csatlakozóinak mozdításával az ismételten ráadott gyújtás után minden rendben van. (kerítés is a helyén)

Jogos lehet ostorozni az olykor túlzottan nagy mellényű szervizgárdát, (számtalan bizonyítható eset van) de ők sem csodatevők, s valljuk be, nem feltétlen a képességeik, hanem a hiányos gyártói szerviztámogatás okán.

 

Előzmény: tamáspapa (15483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!