Sziasztok. 2 literes dízellel mik a tapasztalatok? Nekem 1.6 e-hdi van, mondjuk ahhoz képest? Megbízhatóság, alkatrész árak stb. Enyémben majd' 500 ezer van, valószínűleg hengerfejes. Fogy a víz belőle. Most úgy járok vele, hogy fel van lazítva a kiegyenlítő tartály kupakja, így nincs nyomás alatt a rendszer. Most jónak tűnik, de ez persze nem tekinthető végleges megoldásnak. Ez 2014-es és valójában Spacetourerre gondoltam, de nyilván nem vadiúj fejlesztésű annak a 2 literes motorja, hanem erre építkezik.
Sajnos nem ott ereszt hanem minden olajos alatta, nemigazán néztem meg alaposabban, bár fetrengtem az utóbbi hónapokban alatta eleget. Az axiálcsukló cseréjével vagyok bajban, az egyik lóg kissé, de nem férek hozzá pedig megvettem, mikor kint volt a motor/váltó igen könnyű lett volna cserélni csak ugye akkor nem az volt a prioritás ésbelfelejtettem mondani a szerviznek bár így utólag lehet, hogy mindegy lett volna legfeljebb a számlára került volna rá.
Azt igen, azt mondták a szétszedés után, hogy utánatöltötték de, hogy mivel azt nem. Jó lenne lecserélni és a fogyást megállapítani hol történik, nem nagyon úgy szeptember óta a nívó felére, de azért zavar na meg olajos az alja.
Sima hidraulika olaj cserére nem találtam gyári leírást, csak tartály ki-beszerelésre. Szerintem amúgy máshogy nem is lehet lecserélni benne az olajat. Én is ki szoktam szedni, ráadásul akkor ki is lehet mosni a tartályt. Előtte nyomástalanítás kell, meg utána a légtelenítés és a tanítások. (bár lehet, hogy ebből csak a kuplung beállítás szükséges, de a diag írja mit mikor kell végigcsinálni)
Nekem is tök fekete az olaj a tartályban gondolom sosem volt cserélve meg mintha a "javítás" után fogyna is, elvileg a progim tudja, hogy kell cserélni csak még én nem, mondjuk lecserélhették volna ha már minden szét volt szedve, de csak rátöltöttek, majd próbálok videót keresni a cseréről, és nekiveselkedek hátha elrontom a kuplungot.:)
Minden autónál én a 10000 körülit, kamionnál 30-60000 pedig pont a duplája motoroknál meg 6000 helyett 4000 körül lár cserélem. Motornál láttam vezlánfeszítőbeállást koksz miatt pedig 6000-nél ahogy kell cserélték, de 60000km-nél lekokszolódott, saját swiftnél 170000-nél csak a szelepfedelet vette le kiváncsiságból és 3 helyen találtam kokszot pedig új korától 10000-ként liqui-moly olajat kapott elvileg a gyári előírást a 10w-40-et, de ezután 5w-50-et tettem bele. Csak fullszint, de abból is a jobbakat preferálom bár ezekbe már 5w-30-at írnak elő amiből őgy tudom nincs is más csak fullszint, de én a totalra is fanyalgok bár most is azt tettem bele. A motorbontásnál eszméletlen sok helyen vot koksz a blokkban, nálam 70000-et ment most 390000 van benne, de előtte ugye a fene tudja milyen időközönként cserélték és mi kerül bele?
Nekem (HDI, 2.0) a fojtószelepház meghibásodása okozott "service" lámpát és "Engine fault, repair needed" feliratot.
Rendszertelenül jött a hiba, és újraindítás után szinte mindig eltűnt. Egyszer pont sikerült "elkapni" a szervízben, akkor kiolvasták, a környezetvédelmi rendszer hibáját jelezte éppen.
Egyébként mechanikai jellegű hiba volt, a piros körrel jelölt részen a stift körül oválisra kopott a kör alakú rész.
több mint 30 éve egy szerelőhöz járok. Mindezzel együtt azért láttam rajta, hogy kissé tanácstalan. Azt már eldöntöttem, hogy ha jövő héten nem tudjuk egyértelműen kideríteni az okot, akkor viszem szakszervízbe.
Ne feledkezzünk meg a kontakthibákról, a pillanatnyi kommunikációs hibákról, vagy egy, az indítás során kritikus feszültségesésről ami a részegységek közötti kapcsolatfélvételt lehetetleníti el, és még lehetne sorolni. Korábbiakban az is előfordult, hogy öt, hibátlan indítás után törlődik a hibajel.
Éppen ma történt, hogy gyújtás után nem szólalt meg a rádió. Ilyenkor a radarjel is néma marad. Hátsó traktusban az erősítő csatlakozóinak mozdításával az ismételten ráadott gyújtás után minden rendben van. (kerítés is a helyén)
Jogos lehet ostorozni az olykor túlzottan nagy mellényű szervizgárdát, (számtalan bizonyítható eset van) de ők sem csodatevők, s valljuk be, nem feltétlen a képességeik, hanem a hiányos gyártói szerviztámogatás okán.