Szia! Hajdú -Biharban élek, utána kérdezgettem, szerencsére a közelben van egy váltó specialista és megnézetem majd vele. Köszönöm szépen a segítséget.
Ha hátul dobfék van, elsőként be kell állítani a kéziféket. Felemelt kerekeknél ráellenőrizni, hogy kiengedett kéziféknél ne súrlódjon. Megszorult fékállító automata is csinál olyan tünetet, hogy csak második lenyomásra jelentkezik normális fékhatás.Ezeket leszerelt fékdoboknál lehet egyenként ellenőrizni, bár ez óvatos segítséget és némi szakértelmet kíván, mert ha az automata ráállít, azt vissza kell kattintani, ugyan is a fékdobot már nem tudod ekkor visszaszerelni.
Köszönöm, hogy írtál. Biztos találkoztál már ilyennel. Sanszos lehet a csapágy, nagyobb fordulatnál verődik fel annyi olaj, hogy csendesebben forogjanak. Bontás az igazi megoldás. Csapágyakat lehet kapni, de szinkron gyűrűket hogy találnék, tudtommal csak így nem forgalmaznak.
A kevés olaj miatt a felső csapágyak biztosan kaptak a pofájukra, ezek felengedett kuplungnál üresben is forognak. Az ötödik fokozat deklije könnyen megbontható, a váltó kiszedése nélkül. Én elsőnek ezt nézném- rángatnám meg.Sanszos az összes csapágy cseréje, a szinkron gyűrűkkel egyetemben.
Márciustól Baleno tulaj vagyok. '97-es 1.6 os 223000 km-el vettem. Vásárlás előtt a tesztúton kormány kitekeréskor kattogást hallottam, illetve menet közben zakatoló hang jött a váltó felől és váltáskor reccsenve vette a sebességet. Jó ismerős árulta, egy szerelőműhelybe nem tudták neki megmondani miért van ez a zakatóló hang a váltó felől és miért reccsen, váltócserét javasoltak neki. Egy igazi Japán SUZUKI, erős kasznival, jó motorral. Szóval megvettem tőle ( váltót és féltengely árát + jóindulatot) belealkudva az árba, mert teszt út alatt ráálltam egy szerelőnél az aknára, alánéztünk, nem rohad a kaszni, az alja, és a bölcső se. Mivel 18 éves, korához jellemző korrózió megjelent egy pár helyen, de ezek javíthatók. Vétel után első dolgom volt a váltóba olajszintet ellenőrizni, mondanom sem kell, se a nivó csavart, se a leeresztőt nem tudtam kicsavarni, mivel 4 szögletű süllyesztett fejű csavar van benne, és valaki imbusz kulcsal elnyomorította őket, nagy gondot nem okozott, 2 db erős 12-es csavart hegesztettem rá, és könnyen levehető lett 19-es kulcsal, na de a nivónál nem jött olaj és leengedéskor kb másfél liternyi jött le ( szerelőműhelybe ilyet nem ellenőrizni!!) új ATF olajat kapott 3 litert és megszűnt a reccsenés. 3 hónappal ezelőtt szerelőhöz vittem, egyre hangosabb lett a zakatoló hang - mikor zakatol-? helyben állva járó motornál, menet közben gyorsításnál kb 2000 fordulatig, illetve motorfékes lassításnál, fékezésnél, ekkor erőteljesen hallatszik- kinyomócsapágy váltórúd szimering és kuplung tárcsa-vételkor kaptam hozzá- mindkét első külső féltengely csere volt, sajnos nem történt semmi változás, megmaradt a zakatolás. Ez a művelet felesleges pénzkidobás volt. Másik szerelő egyből váltó cserét javasol, de szerintem váltó gond akkor lenne, ha folyamatosan zakatolna, de nem vagyok szerelő. Találkoztatok már ezzel a problémával, megoldást rá, nincs rá keretem szerelőtől szerelőig járni vele, és mindig kicserélni valamit találomra, mert nem olcsók a dolgok hozzá.
jahm ilyen manualt pdf-be vagy bmibe én is keresek egy ideje. Volt szervízkönyvem, de ellopták :O régebben ezen a fórumon linkeltek fájlokat, amiket le lehetett tölteni szerelési útmutató gyanánt, de már nem élnek. Ha megvan vkinek felteszi ide? KÖSZI!
Nem tudom hogy gyári, vagy utólagos, de engem megfogott, viszonylag jó állapotban is van, viszont nagyon koszos még most is.
A motor az minden fordulat tartományban rángatta az autót, de elvileg megvan a probléma, a gyertyák voltak. Személyesen nem próbáltam azóta, de tesóm aki cserélte azt mondta már jól megy.
Műanyag patenteket lehet valahol kapni az autóhoz? mert elég sok hiányzik, valamint törött, a beltérben emiatt sok elem lóg.
224 ezer van az autóban, szervizkönyv szerint 165 ezernél volt utolsó szerviz, ez egész pontosan 2013.07.13.-án volt. Ennek fényében még hihető is a futásteljesítmény. Takarítás közben meg találtam 50 euró centet is :D
Szép állapotban van! a bőr utólag lett? szerintem szépen megcsinálták. A motorhoz sok sikert. Milyen fordulaton remeg? Mert 2000alatt az enyém is el tud bizonytalanodni. remélem megoldódik a probléma hamar.
Az autó megjött, ha lesz időm akkor holnap teszek fel képeket. Viszont van gond is vele, nagyon rángat a motor, minden fokozatban. Szűrők, gyertya beszerzése holnap valamint motorolaj. Remélem ez megoldja a rángatás problémáját, mert alapjába véve tetszik az autó. :)
Szia! Nekem is pont ez a típus van, de nem bőrrel természetesen :) Várom a képeket, ha jól áll neki, lehet én is bevállalom egyszer. Amúgy 1 éve van meg és elégedett vagyok vele. Azon vagyok, hogy számomra kifogástalan állapotra hozzam fel. Az enyém is 15 éves, így cserélgetni kell szépen sorban a dolgokat, de úgy érzem meghálálja.