Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kkn Creative Commons License 3 órája 0 0 3793

Ha még kellene

 

Előzmény: Woodyka (3786)
osze Creative Commons License 5 napja 0 0 3792

Vedd figyelembe, hogy az általam leírtak egy 2014-es gyártású Splash 1.0-ra vonatkoznak. Ugyanis 2012-ben volt egy facelift, ami a motorokat is érintette: https://www.vezess.hu/hirek/2011/08/29/takarekosabbra-valt-a-suzuki-splash/

A korábbi évjáratok 1.0-ás motorja nem egészen ilyen.

Előzmény: Csaba9191 (3790)
balage60 Creative Commons License 2018.01.13 0 0 3791

Helló!

Annyi holtjáték kell neki. Egyébként az én 1000-s kocsimnál lehet holtjátékot állítani, ugyanis bovdenes. Szerintem a tiéd is.

Üdv.

Előzmény: levcike (3789)
Csaba9191 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 3790

Köszi szépen az infokat akkor a fogyasztás az teljesen elfogadható akkor motorhoz képest a menetdinamikai is megfelelő. ez meggyőző számomra.

Előzmény: osze (3788)
levcike Creative Commons License 2018.01.12 0 0 3789

Sziasztok!

 

Egy olyan kérdésem lenne, hogy most vettünk egy Splasht 28 e. kilométerrel. A kuplungnál azt vettem észre, hogy az elején, kb. 0,5-1 centi, üresen nyomom a kuplungot, nem sok ellenállása van. Utána keményedik be, akkor érzem, hogy emel a szerkezet. Anyám Swiftjében nem így van, első millimétereken is érzem, az emelést. Úgy tudom, hogy nem lehet holtjátéka, és nem is lehet állítani. Egyébként nem recseg a váltó, viszonylag könnyen jár, és nem is csúszik a kuplung. Mi adta fel kuplung bowden, szerkezet?

Köszi a segítséget!

osze Creative Commons License 2018.01.08 0 0 3788

Nekünk egy 2014 májusi 1.0 GC van, ami 45 000 kilométert futott. Sok a rövid út és a hidegindítás, pont emiatt is vettünk ilyen autót (alapvetően a feleségem használja): eddig semmi gond  nem volt vele, még kiégett izzót sem kellett rajta cserélni.

(Csak az éves normál szerviz:  olaj és szűrőcsere, meg amit a gépkönyvben előír a gyár (pl: fékfolyadék 2 évente). Márkaszervizben is olcsón megvan, tényleg az egyik legkevesebből fenntartható autó ez manapság.)

A fogyasztása 5,0-5,5 liter /100km vegyes üzemben (télen inkább 5,5). Ha nem zavar a 3 hengeres hang (rezgősebb mint a 4 hengeres 1.2-es), akkor teljesen jó: a motor 68 lóerős, egész jól megy, csak vissza kell kapcsolni egy-egy előzéshez. Még autópályán is használható: az óra szerinti 130-140-es tempó klímával is tartható, de ott már 6-6,5 a fogyasztása.

Az emelkedőkön és megpakolva természetesen már érződik, hogy ez csak egy kis motor.

A  használt vételhez rossz hír, hogy nagyon tartják az árukat: az 1.0 GC konkrétan 1 950 000 volt 2014-ben újonnan, most gyakorlatilag az új árában tudnám eladni (ennyit az értékvesztésről), de nem adom, az asszony meg pláne nem engedné eladni. :-)

 

 

 

Előzmény: Csaba9191 (3787)
Csaba9191 Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3787

Sziasztok, pár információt írnátok suzuki splash 1.0 motorról fogyasztási adatokról tavasszal szeretnék vásárolni mire kell figyelni? Melyik jobb 1.0 vagy 1.2 motor köszi előre is

Woodyka Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3786

Van valakinek tippje, hogy lehet a kézifék körüli burkolatot levenni a két első ülés közt?

balage60 Creative Commons License 2017.12.17 0 0 3785

Köszönöm a válaszokat, remélem még azért sokáig bírni fogja., még ha picit zavar is engem.

Üdv.

kkn Creative Commons License 2017.12.16 0 0 3784

Az ezresek kuplungja adhat ilyen csattanáskát. Újként is lehetett hallani ilyesfélét A három henger miatt a robbanások kevésbé oszlanak el, és a váltó sincsen túlméretezve. A szükségest tudja, nem többet. Így a kuplung is a ritkább csapásokra hallatja hangját. Egyesben is tud ilyesmit alapjárat körül gázadás-gázelvételre.

Előzmény: balage60 (3780)
lufi77 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 3783

Igen.Előtte.

Előzmény: balage60 (3782)
balage60 Creative Commons License 2017.12.16 0 0 3782

Köszi. Az a lemez a kipufogódob környékén van?

Előzmény: lufi77 (3781)
lufi77 Creative Commons License 2017.12.15 0 0 3781

Hővédő lemez bilincse lehet hogy elhagyta magát.

Előzmény: balage60 (3780)
balage60 Creative Commons License 2017.12.15 0 0 3780

Üdv Mindenkinek!

Van egy 8 éves Splash gk-ám 1000-s motorral, 40000 km-el. Az utóbbi időben azt csinálja, hogy 1,2,3-ba kapcsolásnál, ha húzatom hallani lehet egy "zörgő"hangot, a váltás után ami elmúlik. Nem tudok rájönni, hogy mi az. Olyan mint amikor meglazul valamelyik lemez, de nem találom. Van egy másik is. Ez már régebbi, hogy szintén váltáskor mikor ráengedem a kuplungot kis " csattanás" hallható  Szerintetek mi lehet ez? Egyik szerelő azt mondta, hogy a suzuki váltók ilyenek.

Üdv. 

osze Creative Commons License 2017.11.23 0 0 3779
Előzmény: n.szabolcs09 (3778)
n.szabolcs09 Creative Commons License 2017.10.08 0 0 3778

Sziasztok!  Nincsen esetleg közületek olyan akinek volna eladó gumiszőnyeg Splash - be? Esetleg amit már nem használtok (reális áron) 

józsi1966 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 3777

Köszönöm szépen!

Előzmény: panacs (3776)
panacs Creative Commons License 2017.08.11 0 0 3776

Nekem dizelem van. Város és országút vegyesen, klimával. 4,7 liter az átlaga.

józsi1966 Creative Commons License 2017.08.10 0 0 3775

Köszönöm szépen! Ez az!

Előzmény: hópihe glx+ (3774)
hópihe glx+ Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3774

Nekem a 94 LE-s motorral szerelt kocsim van (1.2 dual-vvt K12B). Eleinte nagyon figyeltem a fogyasztásra (tele tankolva lenulláztam a napit, majd legközelebbi tankoláskor megint tele, és számolás). Ma már nem foglalkozok vele, nem is tankolom mindig tele, nem számolgatok. Az átlagfogyasztás mérő nem volt lenullázva még soha, 5,1-et mutat már régóta a komputer. Amikor bejáratós volt és finoman, a sebességhatárok maximális betartásával közlekedtem, 4,6 volt a kiírt átlag, ami tartott fél évig. Onnan lépegetett fel a mai 5,1-ig. Persze, mivel ez 19 ezer kilométer össz nagyátlaga, ezen csak több száz, vagy ezer kilométer túlfogyasztás tudna felfelé változtatni. Tavaly sokat autópályáztam, hosszú utakat tettem meg. Élveztem, hogy meglepően jól tud menni ez a törpe országúti cirkáló a széles, jó minőségű pályán. Nem magyarországi autópályán 140-165 km/h (gps-el értendő), között autózva értem el a legmagasabb mért fogyasztást 7,6 l/100 km volt. Fő- és alárendelt utakon szerintem 5 liter lehet a fogyasztás. A cáger a 100-asra mutat, ami valójában kb. 94 km/h, így szoktam haladni általában közúton.           

Előzmény: józsi1966 (3773)
józsi1966 Creative Commons License 2017.08.09 0 0 3773

Köszönöm szépen! De még mindig szeretnék hallani a fogyasztásokról.. Városon kívül valójában normál tempónál mennyit fogyaszt? Pl. klímával vagy nélküle? Erről van e tapasztalatod?

Előzmény: hópihe glx+ (3772)
hópihe glx+ Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3772

Az enyémben most van 19 ezer km, 3 éves volt egy hónapja. Két évig - a garanciális szervizek alkalmával - a suzuki szerviz Total Quarz 0w20 hordós olajat tett bele. Idén viszont vettem kipróbálásra Eneos Premium Ultra API SM 0w20-as japán olajat. A szervizben azt mondták, nem kellett volna hoznom, ugyanezt a márkát töltik - más néven és logóval - a motorokba ők is. Gondolom, az új típusok megjelenése - Vitara stb. - miatt tértek át minőségileg jobb olajra. Tapasztalat: csendesebb a motorüzem. Legutóbb pedig két tankoláskor OMV MaxxMotion Super 100plust töltöttem. Időnként érdemes, az adalékok révén tiszul a motor a lerakodásoktól. Vagy, megettem a reklámot :-)              

Woodyka Creative Commons License 2017.08.08 0 0 3771

Nekem eddig szerencsére minden oké, bár lekopogom, sok dolgot nem is kellett cserélni se. Olajcsere nálam éves program, de az éves futás is mindig kb 10-15 ezer közé esik.

Előzmény: józsi1966 (3770)
józsi1966 Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3770

Köszönöm szépen! Olajcsere vajon mennyiben van? 10, vagy 15.000 km?  Alkatrészek vannak hozzá így hogy már nem gyártják...? 

 

Előzmény: Woodyka (3769)
Woodyka Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3769

Nekem városban 5,5 , maximum 6 ritkán, országúton 4,5 körül..

Előzmény: józsi1966 (3767)
hópihe glx+ Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3768

Sikeresen megtörtént az izzó csere... Nem 5 perc volt... Sokat segített egy kétoldalas pipere tükör, aminek az egyik fele domború, felnagyítja a tükörképet. Így láthattam az izzó fészkét, a feszítő rugót, mi hol bújik meg. Utána már csak tapi, tapi. Az akksit nem szedtem ki, azon az oldalon az izzócsere meglehetősen küzdelmes.            

józsi1966 Creative Commons License 2017.08.07 0 0 3767

Köszi a választ.. Ezek alapján saccolom hogy 5 l körül olykor ez alatt is lehet a Suzukival átlagot autózni?!

Szép napot!

Előzmény: Marcyt5-2 (3764)
hópihe glx+ Creative Commons License 2017.08.06 0 0 3766

Köszi, ez is hasznos info... Még nem kezdtem hozzá, majd a héten valamikor. A mostani kánikulában nincs türelmem babrálni.  

Előzmény: Marcyt5-2 (3765)
Marcyt5-2 Creative Commons License 2017.08.05 0 0 3765

Szerintem az akksit nyugodtan vedd ki, én most cseréltem így semmi baja nem lett nem omlott össze semmi elektronika.

Előzmény: hópihe glx+ (3761)
Marcyt5-2 Creative Commons License 2017.08.05 0 0 3764

Hááát... a klíma sokszor ment a kocsi meg volt pakolva, illetve a német pályákon toltam neki de szerintem olyan 12 tank ment el. Hozzáteszem azért Norvégia nem sík terep brutális helyeken mentünk harmadikba nagyon megindul 5000 nél, élveztem vele menni a kanyarokban. 9,500 km lett az össz táv. Egy elsőizzó ment ki de felmérve a helyzetet úgy döntöttem elég egy első égő is hazáig:-)))  Itthon az akksit is ki kellett vennem úgy sem volt egyszerű de a sceniknél is a kereket doblemezt kell kivenni. Nem normálisak a tervezők az biztos.

 

További szép hétvégét!

Előzmény: józsi1966 (3760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!