Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2017.05.27 0 0 3756

Nem vegeztem behatobb tanulmanyokat :)

De nagyobb valasztek, nagyobb esely talalni jot.

Előzmény: tartarus1 (3755)
tartarus1 Creative Commons License 2017.05.27 0 0 3755

Ahogy nézem az agila egy árban van a splash-el.

Woodyka Creative Commons License 2017.05.25 0 0 3754

Toronycsapágyat csak a a jobb oldalit cserélték nekem pár éve, úgy emlékszem. De annak meg szerintem egy jó éves tanfolyam volt az oka. Napi szinten olyan út, ami elég nagy forgalmú (nem nagyon lehet lassan gurulni), de volt kapásból 3-4 keresztirányú "púp", főleg a jobb keréknyomban.

Előzmény: 4x4zsolt (3752)
t.lantos Creative Commons License 2017.05.25 0 0 3753

Bar az Opelek dragabbak szoktak lenni, nézd meg az Agila kinalatot is. Lehet, hogy ott talalsz eppen egy neked megfelelot.

 

 

Előzmény: tartarus1 (3751)
4x4zsolt Creative Commons License 2017.05.25 0 1 3752

Nagyon jó választás lehet! Úgy tudom, hogy Swift alapokon nyugszik mindene, de érzésre sokkal jobban össze van rakva. Praktikusabb is, én nem cserélném le az enyémet Swiftre, az biztos. A gyenge pontok talán a torony csapágy és az ABS motor. Más mindene megbízható, mint a Swifteknek. Próbálj meg magasan felszerelt modellt keresni belőle. Ha van affinitásod az automata váltóshoz, akkor az a király választás. Sok sikert!!! :)

tartarus1 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 3751

Lassan lecserélném hű társamat (Peugeot 206 sw 1.4-es, 2002-es) és nagyon megtetszett a splash. Még soha nem ültem benne, csak láttam, meg olvastam róla. Nekem fontos a csomagtartó mérete, ezért választottam annak idején a Peugeot-t, mert teljesen sík rakteret ad az ülések döntésével, és ezt látom a splashnél is, még ha egy picit kisebb is, de én szinte csak ledöntve használom. Nagyon tetszik, csak azt látom, hogy az újkori ára picit alacsonyabb volt, mint a swift-é, most használtan meg kicsit drágább tőle :D Nyilván azért van ez mert praktikusabb. Van valami típushiba a splashnél? illetve mire kell figyelnem, ha elmegyek nézni egy használtat? 1.2-es benzines motorral szeretném :) köszi előre is!

janman Creative Commons License 2017.04.20 0 0 3750

Rokonom Suzuki szakszervízben dolgozik, szerelőként. Ő ajánlotta fel a szoftver frissítés lehetőségét, és semmibe nem került nekem. Vas megye.

Csak érzetre van változás. Hajszálnyit mintha jobban menne. Eget rengető változásról nem tudok írni. 

Előzmény: hislahh (3748)
hislahh Creative Commons License 2017.04.19 0 0 3749

Én is második autónak választottam a Splasht. Ennek ellenére ma sem a Xsara Picassóban ültünk 4-en, hanem ebben. :D
2008-as 1.0. A "városi" fogyasztása 4,5 körül tartható. Persze nem szétforgatva. Garantáltan kevesebbet kér, mint az 1.2-es változat.  A teljesítménye bőven elég. Ha ráérzel, akkor jól autózható! Mondom ezt úgy, hogy egy hete egy 182+ LE-s RS Cliot hajtok napiszinten. :D De ma jó volt beülni a Splashbe, komolyan mondom!

Előzmény: 9:3-at tippeltem (3738)
hislahh Creative Commons License 2017.04.19 0 0 3748

Kifejtenéd kicsit bővebben? Hol csináltattad, mennyiért és milyen fordulatszám tartományban érzed a változást?

Előzmény: janman (3747)
janman Creative Commons License 2017.04.18 0 0 3747

Sziasztok! Voltam a szervizben motorvezérlő szoftver (ha jól tudom) cserén pár hete. Úgy érzem, hogy jobban megy az autóm. 2008-as évjáratú, 1.0-ás Spash-em van.  Volt más is ilyen szoftver cserén? Ha igen, akkor mit tapasztalt utána?

hópihe glx+ Creative Commons License 2017.04.13 0 0 3746

Nekem az sx4 jött be nagyon, aztán egyre csak drágult a benzin, 2013-14-ben 450 forint környékén volt már literje. 500 forint feletti benzinárat is vetítettek előre egyes sajtócikkek, úgyhogy arra gondoltam, csak kis fogyasztású autó jöhet. Megjelent már az új swift-3, tesztvezettem azt is, aztán mégis az akkor már kifutó splash mellett döntöttünk 2014-ben. A swift-3 térérzetre kisautósabbnak tűnt  belülről a splashnél - alacsony szélvédő, keskeny ablakok -. persze minden paraméterében korszerűbb, a motor ugyan egyforma, de 650 ezerrel drágább volt. A splash egyedi, érdekes formavilága, tágas belseje, magassága, a csomagtartó jobb kihasználhatósága (kétszintes cs.tartó + a síkba dönthető üléstámlák) döntött.  Utólag sajnálom, hogy nem a GS felszereltséget rendeltük az elektromos menetstabilizátor miatt. Türkízkék színben tetszett, de időközben ez a szín már kikerült a kínálatból.  Viszonylag hosszabb utakat is tettünk vele (Adria), mindössze 2x álltunk meg pihenni 700 km-en. Az autópályák belső sávjában nyugodtan lehet vele gurulni, ha kell, 150-160-al simán. A gps statisztikáját nézegetve, mentünk 165-el is. Menet közben fel sem tűnt, hogy így "repesztettünk".

Előzmény: 4x4zsolt (3745)
4x4zsolt Creative Commons License 2017.04.13 0 0 3745

Nekem nagyon bejön a Splash! Még 2008-ban vettem egy SX4-et, automata 1,6. Egy éven belül eladtam és vettem egy szintén automata Splast. Az SX4, bármennyire is favorizálták, közel sem volt olyan jó vezetni, mint a Splash-t. A kis Splash a mai napig megvan és nem is tervezem eladni, míg ki nem rohad alólam! Most 82000 km van benne, garázsban lakik és persze patika állapotú. Úgyhogy még van egy pár boldog évem vele. Ja és egy éve vettem egy új automata Vitarát. Mondván kell a két autó a családban, meg nagyobb is. Nem mondom, hogy rossz autó, de mégis jobban szeretem a kis Splasht!!!

Woodyka Creative Commons License 2017.04.11 0 0 3744

Városban általában 5,5-6,5 között szoktam tudni eljárni, de többnyire nem dugóban.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (3743)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2017.04.11 0 0 3743

Köszönöm a válaszokat.

 

A fogyasztás jól hangzik, mert zömében autóúton + városban lenne használva. Az 1 literest azért nem zárom ki, utazóautónak van nagyobb. Mivel használtan veszem, az általános állapot fog inkább számítani. 

hópihe glx+ Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3742

Ezt még nem tapasztaltam, pedig elég sokat pályáztam szeles időben is. Ami irritál, az az utak rossz állapota. Ezért jobb pályázni, azok még jók.   

Előzmény: Woodyka (3739)
Woodyka Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3741

Az 1.2-es 2008-as modell országúton 80 körül 4,1-4,2-t eszik, 90-nél 4,4-4,5 míg pályán 130-nál 5,8-6-ot. (60-70 közt tartósan egyenletes haladáskor 3,9-re is lemehet :) )

Előzmény: 9:3-at tippeltem (3738)
hópihe glx+ Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3740

Azt olvastam, hogy az 1.0-ás gyenge, ez tényleg csak városi forgalomba való. Ezért mindenképpen az 1.2-est ajánlanám vételre. Akár a 2008-tól gyártott 86 LE-s, vagy a 2012-ben történt ráncfelvarrás során berakott swift III. motorral (1,24 vvt, 94 LE, 118 Nm, 175 km/h vs.) szereltet, ez felismerhető a hátsó lökhárítón lévő gyári "díszlyukról". Erről tudok csak írni. Nagyon jól megy, ugyanakkor keveset kér, 4,8-5 l közúton. Autópályán meglepően jó, stabil, a 165-öt simán viszi egyenes úton, még efelett is bírná. 130-nál már 4000-et forog, sajnos nincs hatodik. Egyszer sietős volt a pályán, 200 km-en 140-165 között autózva 7,6 l-t evett. Hiba nálam még nem volt. A swift II. többet eszik, de lehet, hogy a 86 LE-s splash-el egyformán. A swiftet az alacsony építés miatt stabilabbnak gondolnám, a futómű megegyezik mindkét autónál, a splash a swift alapjaira építkezik. Ajánlanám splash tesztek olvasását, de suzuki-fóbiás szakújságírók sok esetben cáfolható baromságokat írtak.                      

Előzmény: 9:3-at tippeltem (3738)
Woodyka Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3739

Vasárnap országúton most azért érezni lehetett, hogy kicsit megcibálta a szél.

Előzmény: hópihe glx+ (3736)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3738

sziasztok,

 

második autónak keresek vmi használt kisméretűt, ingázásra (napi 50 km, nem minden nap). Cél, hogy minél kedvezőbb legyen a fenntartása, és hivatalosan szállíthasson 5 személyt.

 

A Splash-nél ragadtam le egyelőre. A kérdésem az lenne, vannak-e olyan tipikus hibálehetőségek, amire oda kell figyelni a vásárláskor?

Van fogyasztásban érdemi különbség az 1 literes és az 1,2-es között? (dízelt nem szeretnék)

 

Néztem a népítéletet, ott sokkal rosszabb az átlagpontszáma, mint a Swiftnek, de beleolvasva a 90%-a panaszoknak nem érdemi, vagy egy az egyben hülyeség.

hópihe glx+ Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3737

Jó a kis splash, szeretjük...

 

 

hópihe glx+ Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3736

Lehet, hogy "hótoló", de széltoló is... :-) Az alacsony küszöbmagasságnak (is) köszönhetően a splash legalább nem szélérzékeny a magas építés ellenére sem. A lekerekített sarkok, a "bucka" forma is hozzásegít, illetve az 1 tonna önsúlynak is van szerepe ebben talán. A volt wagonR-emmel viharos szélben volt olyan utam, hogy nem mertem 80-nál gyorsabban menni,  úgy éreztem, menten levisz a szél az útról. Erősen kellett tartani a kormányt és ellentartani szélirányban, úgy alákapott és emelgette a kasznit. Attól tartok, hogy az új Ignis-szel is ilyen problémák lesznek, nem egy tesztben megemlítik a szélérzékenységet. Küszöbmagasság = a Vitara +  kocka forma + 800~ valahány kiló. Elképzelhető, hogy mennyire illeg-billeg autópályán, szeles időben. A napokban ment előttem egy új Ignis Allgrip, nagyon furcsa volt, mintha gólyalábakon gurult volna, a kerekei - talán 175/60/R16 - nagy kontrasztban voltak az autó méreteivel. Motorikusan persze nagyon jó lehet. Bár érdekes, hogy az enyémben lévő még nem dualjet 1.24 vvt motor 94 LE-s, 118 Nm, az Ignisben 90 LE-t és mindössze 2 Nm-rel többet, 120-at teljesít. Viszont fogyasztásban pár deci előnyben lehet, amit az önsúly csökkentésnek köszönhet szerintem. Felszereltségtől függően 810-870 kiló között van. Amikor a splash anno megjelent, nagyon nem tetszett nelem, most mégis ez van, úgyhogy a legjobb, ha leállok az Ignis kritizálásával, mert a végén még veszek egyet. :-) Visszatérve a hótoló témára, a youtube-on láttam egy orosz videót. Tolja Vitarával tolja maga előtt a havat, többször nekifut, kipörög, visszatolat. Persze, volt vagy 1 méter magas a hó.   

 

Előzmény: Woodyka (3735)
Woodyka Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3735

Csak egy pár centivel lenne magasabban a Splash alja... Alto-val nem is volt gondom, bárhol elment, szinte terepjáró volt. Splash-el igencsak vigyázni kell és télen én vagyok a környéken a hótoló.

Előzmény: hópihe glx+ (3734)
hópihe glx+ Creative Commons License 2017.03.24 0 0 3734

Ma néztem meg... Korábban még csak fotókon látva arra gondoltam, talán élőben tetszetősebb lesz. Hát, rettenet randa nagyon, a valóságban lehangolóbb, mint a fotókon. Nem ültem be, csak a lenyitott ablakon behajolva néztem körül. Szűkös, kisautós  beltér. A splash országúti cirkáló ehhez képest. A jelenlegi suzuki kínálatból az új sx4-scross ami bejön, inkább mint a Vitara. Üdv!  

 

   

Előzmény: janman (3733)
janman Creative Commons License 2017.02.15 0 0 3733

Sziasztok! Ma a kereskedésben megnéztem az új Ignist. Térérzetben sokkal tágasabbnak tűnik a Splash. Sokkal! Nem cserélném el a Splash-emet erre az új Ignisre, az biztos. 

hislahh Creative Commons License 2017.01.23 0 0 3732

Neked is villognak a háttérviálgítás ledjei azon a részen? :D

Hogy kell levenni a fordulatszám mérőt? Ha tudnám, lehet nekiállnék szétszedni az órát és ránéznék, mi lehet.

Előzmény: Tomtotom79 (3724)
osze Creative Commons License 2017.01.22 0 0 3731

Ha benzines (1.0 vagy 1.2), az biztosan láncos vezérlésű.

Előzmény: n.szabolcs09 (3730)
n.szabolcs09 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 3730

Sziasztok! 

 

Van nekem egy 2010-es Suzuki Splash-em és szeretném kideriteni h szíjas vagy esetleg láncos vezérléssel működik. Tudna valaki segíteni? 

Woodyka Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3729

Én szakszervízbe hordom, de a hátsó ajtó teleszkópot ők is megnézték: 25 körül volt az eredeti. Ők javasolták, utángyártottat tegyünk oda, az csak 4500 Ft volt darabja.

Előzmény: janman (3727)
janman Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3728

Hú! Elnézést! Alighanem összekevertem a csomagtérajtó teleszkóppal. Te pedig a hátsó keréknél lévőkről írhattál.. Sorry!

Előzmény: 4x4zsolt (3725)
janman Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3727

Pár hónapja nekem is tönkrement, vagyis nem nyitott már ki rendesen. Szóval cseréltettem, és a két darab 5000-be került, igaz ismerős szerelőn keresztül.

Szóval a 32eFt/pár ár eléggé átverős, szerintem.

Előzmény: 4x4zsolt (3725)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!