Keresés

Részletes keresés

Zotyik Creative Commons License 1 napja 0 0 98522

Sziasztok!

 

Tudom, hogy nem Mtz, de végülis testvér modellről lenne szó:

Jumz 65 váltójába hány liter olaj kell és milyen viszkozitású?

 

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

 

 

 

Holmer Creative Commons License 2 napja 0 0 98521

Mtz kihajtása nem sokáig bírja az ásógépet...

Előzmény: marhadoktor (98520)
marhadoktor Creative Commons License 2024.03.19 0 0 98520

Hahó mindenkinek!

Valamikor a veterántraktoros fórumon egy kolléga felvetette az ásógép beszerzését mint a talajmaró alternatíváját.

Mivel megvan már a traktor (max. a kerekek cseréjén gondolkodom, mert iszonyat széles felnik és gumik vannak rajta), arról is döntöttem már hogy talajmaró lesz. Vagy ásógép.

Ha lehetne, akkor nem járnék külön ekével is, szóval így használnám, bármelyik mellett is döntenék.

Köszönöm!

Toni82 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 98519

Hali!

 

Én legóztam január hónapban :)

 

Teljes műszerfal és kábelköteg cserék voltak :)

Előzmény: PistaMarek (98518)
PistaMarek Creative Commons License 2024.02.23 0 0 98518

Üdv. Tagok! Ki mi jót csinál ebben az időkben? Sajnálom hogy kissé elavult lett a csoport mint munka tartalom terén. Tudom hogy sokan elfoglaltak, de akinek van kedve egy képpel vagy akár szöveges üzenetben ossza meg a csoportban, akár szerelés vagy munka témában mivel ügyködik. Szívesen várjuk! Minden jót kívánok mindenkinek!

Supi0711 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 98517

Üdv mindenkinek!

Ha jár erre valaki akinek olyan hengerenkénti izzításos Mtz van a birtokában, amelyikbe ez a fajta izzítórelé van belerakva, nem lenne kedves nekem lefényképezni a relé közvetlen környezetét? Van ott egy szürkének tűnő vezeték körsaruval, ami talán test, de jó lenne tudni biztosra. A szóbanforgó gép nálam 820.4-re van matricázva, nem tudom melyikekben lehet még ilyen megoldás.


https://www.agroinform.hu/geppiac/mtz-rele-izzitas-1613777/h_2215660

MM-93 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 98516

Üdv.

Irtam emailt, vagy ha nem kaptd meg a nevemre kattintva egy elerhetoseget tudsz emailben küldeni.

Előzmény: MTZ Betyár (98513)
MTZ Betyár Creative Commons License 2024.01.27 0 0 98515

Üdv!

 

Régi gép ez a generátor külső fesz.szabos volt, azért 5 vezetékes?

Az új generátor beépített szabályzós, a 3 kivezetés a +, cirill nagy B és M?

 

Régi generátoron kettő kivezetés az ~ jel, fázis, ment az RB1-es nagy relére a hidraulika tartályon, na az kapcsolta ki a töltésjelzőt, ha járt a motor és vette el a testet az indítórelétől.

Én az ilyet simán átkötöttem kisfülkés 80-asba, úgy, hogy a lámpán keresztül meggerjesztettem a pluszon a beépített szabályzós generátort. (hamarabb tölt alapjárattól) Mondjuk így felesleges lett a RB1 és nem lett ráindításgátlás többet.

Előzmény: Árpi6709 (98514)
Árpi6709 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 98514

Sziasztok! 

Valaki tud segíteni? 

Régi generátor 5 vezetékes, az új 3

Töltés működik rendesen, a töltő, gerjesztő, földelő szál a helyükön! 

A két váltóáramú szállal nem tudom mit kezdjek, mert a töltésvisszajelző nem alszik el! 

Milyen formában kell átkötni? 

MTZ Betyár Creative Commons License 2024.01.18 0 0 98513

Üdv!

Igen van, erős a váz és a tengelyek, rugókötegek. Plató 6,2x2,45 lemezelt. Kétvezetékes fék. Piros rendszámmal, műszaki lejárt.

365/80r20-as kamion gumikkal. Rugószilentek, fékkulcsperselyek cserélve, km-be nagyon keveset ment.

Gond nem volt vele, de már nem használom. Adj egy elérhetőséget, elküldöm a tel.számom és hívj ha érdekel.

Előzmény: MM-93 (98512)
MM-93 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 98512

Üdv.

Lattam Hl 90 potkocsid van.

Érdeklődnék hogy valt be, vagy nem e vallnal meg tole esetleg?

Előzmény: MTZ Betyár (98489)
dobko Creative Commons License 2024.01.15 0 0 98511

Sziasztok! Van egy 80-as, kisfülkés MTZ-m D-240-es motorral. Idén kisebb-nagyobb felújításon esik át. Az egyik henger fala kicsit vonalkódos, de a hónolás még mindig látható egyébként. A probléma abból adódhatott, hogy a porlasztó meghibásodott ennél a hengernél, így kissé túlhevült, de menet közben nem vettem észre, igaz csak könnyebb munkákat csinált utóbbi időben. Szerintetek ilyen esetben ki kell-e cserélni a hüvelyt és ha igen, akkor elég-e csak ezt az egyet új dugattyúval, gyűrűkkel, stb, vagy akkor mind a négyet cserélni kell? A többi henger jónak néz ki, nem vállasak, hordósnak se néz ki, igaz mérni kéne, de nekem most ekkora szerszámom ami ehhez jó nincs. Ha hüvelyezni kell milyen márkát ajánlotok alkatrészekből? Hengerfej tömítésből is van több fajta, de nem tudom melyik lenne a legjobb ehhez, olvastam már mindent IS. Más járművekkel van tapasztalatom ilyen téren, de ilyen MTZ-t most csinálok először, így ha lehet spórolnék a tanulópénzen, főleg mert elég silány az alkatrészek zöme. Az egész onnan indult, hogy a motorolaj híg volt, gázolaj ment bele, majd adagoló le, porlasztók ki, azok mentek felújításra, aztán leszedtem a hengerfejet is és csak újabb gondot találtam. Pár jó tanácsot szívesen fogadnék, köszi!

 

 

kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.07 0 1 98510

Ezt javasoltam én már rég ,ugyanaezen elgondolásból hogy azok nem a modern elktronikus váltókat használják ,mert azzal csak baj lesz és nincs aki tudná pontosan mi is leli ! És ezeket  a fránya váltókat még időnként kalibráln is kellene ha tudnánk hogyan ,vannak hozzá gombok a műszerfalon csak nincs leírás hozzá ! Meg hiába kalibrálta annak idején a szervíz mérnök még sem lett jó ,mert valami lamella vagy tengely ,vagy csapágy hiba is társul a jelenséghez . Én eledtam volna már akkor ,de ő nem hanem megpróbálja megjavítatni ,csak van ami jó lesz rajta és van mi nem ,vagy épp új hibák lesznek más jeleggel . Legutoljára nem voltak lámpái és valahol a rendszerben valami zárlat van . 1-2 megtaláltam én csak mivel agya van nem tudni nem -e ott okozott valami galibát a rövidzárlat ,de ehhez megint valami mérnök kell aki laptoppal tudja nézni a hiba üzenetet vagy ,tesztelni tudja mi leli ! De legalább is a fülke alatt tudja a kábelek hová mennek vagy honnan jönnek ,van egy halom ám . Az is lehet valami becsípődött vagy a pocok ,egér ,nyest elrágott valami . Bonyolult gép sok kábellel !

Előzmény: ötbites stihles ziles (98508)
PistaMarek Creative Commons License 2024.01.07 0 0 98509

Üdv! LKT 81- Ben hogy vannak a sebességek? Zetor váltóval szerelték, így ugyan úgy mint egy Zetorban? Köszi előre is. Minden jót!

ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.01.07 0 1 98508

A török gyártású uj traktorok még azok,amik talán a kicsit régebbi elvek szerint,kicsit kevesebb elektronikával vannak szerelve,a sorkuplungos váltók helyett még a normál rendszer van az erőátvitelbe-talán mondhatni,hogy harminc éves terveket nézegettek a mérnökök.Van itt az ismeretségben pár Solis,Hattat nevű török csoda..

Nem annyira robusztusak,mint az MTZ,inkább a régebbi Ferguson trakikra emlékeztetnek..

Ujban némileg olcsóbbak a menő márkáknál,és ténylegesen jól használható gépek..Van bennük ültetvény traktor kivitel is,ha valakinek olyan kell..Egy ilyen gazdája mondta,hogy bár az övé nyolcvanöt lóerős,de a régi lángpiros 82-ese mögött messze van, ha az első hajtás nem kell,tudásra még az ötvenes alatt is van kicsit-de,ahogy irod előrébb,ez kerékméret,tömeg,geometria kérdése is.Hiába,egy ültetvény traktorra nem fér rá akkora hátsó kerék,mint az ötvenes  kereke..a fizikai méretek miatt.

 7 misiért vette,garival,papirozva.. egy nevesebb ugyanebben a sorban 12 misi alatt nem volt..

Kedveli,és eléggé megelégedetten használja-inkább bosszantó hibái vannak-pl hátra nem tud két külön álló hidraulika kört-4 csővet-működtetni,mint az MTZ-nél,mert gyárilag csak egy kör megy hátra-tehát a sorművelő szerszámot nem tudja hidraulikusan hajtani és mozgatni is..

Tehát,ha uj gép,és nem MTZ-akkor érdemes lenne ránézni ezekre a török csodákra is..

Előzmény: kavicsos1964 (98507)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 98507

Az is nagy hiba a modern traktorhoz szinte senki sem ért ,csinálnak azzal valamit csak nem biztos hogy tartós lesz ,minden benne minimálisra ki van számolva ,ezért nem túl tartósak 5000 óráig elég jól elmennek de aztán a bajok tárháza lesz a gép ! Az alaktrészek meg gagyik szerintem azokhoz is és sokszor hónapokat kell várni hogy a szarvíz megjavítsa ! A keleti gépek alaktrészei meg már évekóta a silány kategórit képviselik ! Ez sajnos a kereskedők minél nagyobb haszna generálja erősen ezt az irányt ! Ezért vettem 12 ezerért olajnyomásmérőt amit még beszerelni sem sikerült csak illúzióként a leírt okok alapján ! Holnap majd kíváncsi leszek mit tudnak mutatni ,vagy az ócska óra marad !

Előzmény: james69 (98506)
james69 Creative Commons License 2024.01.07 0 1 98506

Nagy dilemma a traktor vásárlás olcsón jó állapotú traktort venni számít mire fogod használni pl egy barátom  pár éve vett egy új goldoni 45 le erős  mondjuk hogy ültetvény traktort már megbánta több célú használhatósága miatt szerinte  a 45 le  olyan mintha póni nem az a muraközi fajta  erő lenne benne már permetezésnél kiderült  mire elég ez ilyen formán nem is használja erre a szerelők elmondása alapján régen nem a főtengely végén mérték a teljesítmény leadását talán a tlt -én keresztül ha igaz  számít a traktor tömeg ,lóerő arány súlyelosztás vonóerő leadás a talajra hány %-ban tudja ezt leadni a maga idejében a kor technikai vívmányai alapján verhetetlen volt pl  :dutra vagy pl rába steiger elmondásod alapján macerás a 30 éves merci javítása akkor az 50 éves traktor probléma mentes lesz vagy könnyebben találsz  alkatrészt mondjuk Miskolcon egy pl : több éve történt kevés üzemórás landini 210 le  munka közben egy reccsenés a gépforgalmazó elmondása alapján azonnal megkellett vele állni a nagyobb hiba elkerülése miatt majd a tréler elvitte ez megtörtént kétszer harmadjára sikerült megjavítani ismerősömet megkérdezve ez mennyibe fájt  neki 5 misi egy jobb állapotú mtz ára.Napjainkban  minden drasztikusan emelkedett igy az alkatrészek ára is ehhez még hozzá jön az után gyártott alkatrészek silány minősége mondjuk made in china pl :mtz-nél  meg az alkatrész gyártók hozzállása hogy a fogyasztói társadalomnak  lett gyártva 2-3 évet sok esetben még annyit se bír ki oszt viszontlátásra.

Előzmény: marhadoktor (98505)
marhadoktor Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98505

Japánban egyáltalán ne gondolkodom, javarészt kicsik, drágák és szegényes az alkatrészellátás.

Maradnak az európai gyártók.

Románt nem akarok, MTZ-t nem akarok. Kb. ugyanazért nem akarom, amiért nem akarok Lada Nivát sem. Olcsó alkatrész, jó alkatrészellátás de folyamatos szerelés.

Kb. ugyanezért gondolkodom mostanában azon, hogy a 31 éves w124 Mercedes kombimat nem nyüstölöm tovább. Van hozzá alkatrész, de egyre szarabb. Annyi időm nincs hogy folyamatosan szereljek.

Szóval most keresem traktorban azt ami elég erős, nem túl nagy testű (kertekben is használnám) és nincsenek durva problémái.

Az Ebro például azért tetszett meg (pedig elég nagy testű, iszonyat vaskos hajtóművel) mert Simms  soradagoló van rajta.

Tán a Same léghűtéses motorjain van ég soradagoló, szinte az összes többi, általam keresett márkánál köradagoló van.

Az is igaz, a köradagoló nem feltétlenül rossz dolog. De például a Fiat traktorok egy részén nem az ismertebb CAV adagoló van (ami könnyen szerelhető) hanem valami szerelhetetlen Bosch (nem én találtam ki, traktorszerelők mondták itt). Így aztán azokra egy idő után a román UTB traktorok adagolója kerül, ami nekem nem kell.

Szóval: Same, International, Ebro, esetleg egy kicsit nagyocskább Ferguson.

Előzmény: ötbites stihles ziles (98501)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98504

Nem tudom egyébként hogy tévedtem ide ,valamit kerestem és úgy lettem itt !

Előzmény: marhadoktor (98498)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98503

Még egy gondolat : Az sem mindegy hány kapa van egy körön alatta 4 kapás vagy 6 kapás, a japán meg egész más jellegű kapaelrendezésű .

Előzmény: kavicsos1964 (98502)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98502

A 4400 cm3-t nehéz überelni ,a lóerő nem minden ! 145-ös kalapácsos szárzúzó a Dong-Feng motoros 304 tipusú 35 loves erőmű belehalt minduntalan, a nádasban még a terep 1-et is elkérte ,de kiszórni már nem tudta ahhoz nem volt ereje ! A zetor a 30 lovával 2X annyi cm3-vel még a szijj is lefüstölt róla de a motor nem vette észre az csak tekerte ! Negyed gázon ledaráltam de a szijjakat utána cserélni kellett ! Az is nagyon számít az ilyan  munka gépeknél hogy a hátsó kiszórás mennyire gátolt vagy kitudja szórni akár a földet akár a füvet ! A japán talajmarót jobbára a sáros vizenyős rizsföldekre tervezték ,nem ragad be . Az itteni marók ha sáros akkor képes magára szedni a földet, de a kölönféle gyökereket ,madzagot ,műanyagot is ,ezeket rendszeresen le kell szedegetni ,főleg a nedvesebb földekben jellemző hibájuk . Az sem mindegy mekkora átmérőben dolgozik a maró henger, a nagyobb mélyebben tud, a kisebb átmérő sekélyebben, a tekerős erők is a nagyobb átmérő nagyobb erőt kíván . Kis gyakorlattal meni fog majd ez ! Érdemes rendszeresen meg állni vele és alánézegetni mit szedett magára ! Mindenféle szemetet találtam a zúzóval is meg a kapagéppel is a kövektől a drótig ,villany kábelig ,fadarb ,nyers gyökerek ,tárcsa darab !

Előzmény: ötbites stihles ziles (98501)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.01.06 0 1 98501

Kérdezted,milyent-példát irtam-nem a könyvből,hanem saját tapasztalatból.Bolgár talajmaró-anno az átkosban nem nagyon volt mindenféle nyugati csoda-volt a Bagod által gyártott talajmaró,meg volt a bolgárok által gyártott talajmaró.ez az utóbbi volt 160 cm-ez volt a kicsi,meg volt a nagyobb,az 2m szélességű volt,a kicsi a T-25 méretű,a nagyobb az MTZ méretű traktorokhoz volt használva. FN talajmaró volt a bolgár talán..komoly felépitésű,méretéhez képest elég erős szerkezet volt,nem a mai japános könnyű csodák.. fogaskerekes hajtás,4 fokozatu áttétel lehetőség,olajban forgó oldalhajtás,mankó kerekek-eléggé eltalált szerkezet volt-szerintem..

Ez az általam ismert bolgár kétméteres szerszám kérte az ötvenes MTZ erejét,méretét-tehát,ha ilyenben gondolkodol,felejtsed el az 1300 ccm-es japán gépet-mert fizikailag vinni sem birná,nem hogy dolgozni vele..

Nem csak a lóerő a lényeg-kell fizikailag egy stabil bázis a szerszámhoz-és az a traktor.Kereszt és hossz stabilitást-főleg nem alföldi sik területeken-szintén figyelembe kell venni..

1300 ccm-es  motoru traktorhoz talán egy könnyű épitésű ,japán stilusu,talán max 120 cm széles  talajmaró való-a traktor talán 20 lóerő,sem nem széles,sem nem hosszú gép-tehát a tul nehéz talajmarót emelgetni..nem szerencsés.

Van az ismeretségemben jó pár japán,kinai,indiai,olasz modern traktor..kisebb,nagyobb,mindegyikre igaz-hiába a "nagy"lóerő a kicsi motorban-egy ilyen ötven lovas gép sehol nincs vonóerőben,stabilitásban egy papiron ugyanakkora tudású ötvenes MTZ-vel..láttam,tapasztaltam,nem egyszer..más világ,más számok,más a valóság.

Csak azért hoztam példának az ötvenes MTZ-t,mert az eléggé elterjedt,ismert,használt gép.Nálunk.Amennyiben "nyugati"vagy japános traktorban gondolkodol,hasonlitva az ötveneshez-legalább nyolcvan,de inkább kilencven lovas kategoriát kell nézned.Nem csak a motor miatt.

 

Előzmény: marhadoktor (98500)
marhadoktor Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98500

Egyáltalán nem gondolkodom bolgáron, már csak azért sem mert nem ismerem :)

Én valahol másfél méteres szélességű talajmarón gondolkodom. 

Nem tudom, hogy ahhoz hány lóerő az egészséges.

Nem tudom, hogy hány köbcentis motorból jó a szükséges lóerő.

Egyesek szerint legyen minél nagyobb űrtartalmú a motor, az sem baj ha gyengébb.

Nem értek hozzá oszt most van még pár napom, amit erre szánok.

Utána megveszek valamit oszt elfelejtem az egész őrlődést :)

Előzmény: ötbites stihles ziles (98499)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2024.01.06 0 1 98499

Talajmaró csak egy gyüjtőnév-van olyan kialakitású késsel szerelt,ami szépen teljes szelvényben átvágja a talajt,a kések egymáshoz képest átfedéssel vannak-van olyan,aminél a kések alig vágják át a talajt,átfedés nincs,inkább átmozgatják,megvágják és oldalra is löködik a földet-ez utobbi stilus a japáni forma gépek megoldása.Ez a japáni gép lazább földben jobb,maga a gép szerkezete is könnyebb épitésű,és kisebb erő igényű,mint a teljes késű verzió.

Erő igény-bolgár két méteres,átfedős késsel,560-ban hajtva,kb 120 tengely fordulattal,max 12 cm mélyen szántás után használva bőven elég az MTZ-50 nek.Mint vinni,mint hajtani..elég neki..mondom,szántott kötött földben.Szántás nélkűl,gyeptörésben,csak lazitott talajban max 2.fokozat-és erőlködés..hektár méretekben felejtős-motor,tlt,kardán gyilkolás..

Zetor 50Superen,5611-en próbáltuk ezt a bolgárt-de sehol nem voltak..

És mondom,nem a leggyosabb fokozatban volt..a talajmaró váltója..

Kardánra meg mindenképpen nyomatékhatárolót tenni..

Előzmény: marhadoktor (98498)
marhadoktor Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98498

Igen aktív vagy, Kavicsos elvtárs, itt is :)

Nincs komoly elképzelésem arról, hogy mi is az ideális gázlómélysége egy talajmarónak, de arról sincs fingom, hogy egy traktornyi széleségű talajmaróhoz mennyi erő kell.

Mindenesetre a tractordata honlap szerint (https://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/4/742-massey-ferguson-130.html ) ez a Ferguson 1.8 literes motorú.

Előzmény: kavicsos1964 (98497)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98497

Az attól fübb amitől lóg ! Ha nem kézeled hogy 30cm mélyen át tudja kapálni és maradsz a 10-12cm mélységnél simán viszi ! A kínai csoda is evitte nálam a 150-es marót az 1300 cm3 motorjával ,és szépentette a dolgát !

Előzmény: marhadoktor (98496)
marhadoktor Creative Commons License 2024.01.06 0 0 98496

Nincsen nekem semmi becsípődésem, max. a régi és egyszerű technika iránt. Autóm is csak mechanikus adagolós van (jó, a frissen vásárolt, 21 éves Renault Scenic-ben az 1.9es Dti motornak már valami elektronyos vezérlésű adagolója van).

Tegnap volt egy nagyon izgalmas napom, végignéztem tőlünk északra vagy 2 tucat traktort. 2 darab Ebro (spanyol gyártmány, 60 lóerő, Fordson Super Major vagy Ford 5000 licensz), pár darab Same (olasz léghűtésesek, részben Deutz motorok), pár Fiat (csak ezek mindig drágábbbak 20-30%-kal, ráadásul mindenki román UTB alkatrészekkel javítja őket, nem beszélve a közel javíthatatlan Bosch köradagolóról - nem a CAV-ról beszélek), illetve egy-két International (meglepően könnyen indultak, akárcsak az Ebro-k).

A szervízigényesség egy nagyon izgalmas dolog.

Ha esetleg lenne pénzem venni egy garanciális nyugati gyártmányt, esetleg az adna komolyabb bizonyosságot. Egyebekben én azt látom, hogy olyan nincs, hogy traktoron nincs szerelnivaló.

Most azon töröm az agyam, hogy egy 45 lóerős International vagy egy 60 lóerős Ebro legyen a nyerő. Ezekhez már hozzá tudnék venni azonnal egy talajmarót.

Esetleg van egy felújított motorú Ferguson 35 lóerővel (nagyon szépen indul és nagyon szépen megy, illetve igen kényelmesnek hatott viszonylagos kicsi mérete okán), csak épp azon fosok, hogy a másfél méteres talajmarót hogy vinné.

Előzmény: PistaMarek (98494)
kavicsos1964 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 98495

Ezt az MTZ nem igazán tudja elmondani magáról hogy ,legalább használható lenne az alkatrészei ! Ez ma esett meg velem ,meg az elmúlt napokban ! Az olajnyomás mérőm ami MTZ -be való elromlott ,de már tudtam hogy cserés lesz ,még a nyáron vettem újat bele ,de kikötésem volt hogy adjanak hozzá jeladót is ,hát azt nem tudott a kereskedő adni ,mert volt neki csak ember nincs aki megmondja melyi melyik órához való ! Eljött a csere ideje hát még az elektroműszerész haverom is kevés volt hozzá hogy kitalálja hogy a fenébe működik ,a jeladó az nem jeledó volt hanam az olajnyomás lámpa gombája ,még csak nem is stimmelt ! Elmentem a boltba na mondom veszek másikat ,vettem is ,szuper volt 3 bárról indult a vadi új óra ,úgy vágtam földhöz csak úgy szálltak a darbjai ! Na majd veszek a neten egy normális olajnyomásmérőt na nem  találtam még a mechanikusból is csak amit a kukába dobtam hitvány szemét létezik ! Úgy adtak egy ezerévest hogy még is lássam hogy van-e olajnyomásom ! Meglehet hétfőn talám Miskolcon tudok venni hozzá egy épkézlábat amihez van adóm is ! Az MTZ alaktrész, az egyenlőre ha volna alternatívája soha se vennék 16000 forintért vettem órát meg csöveket hozzá és egy ócska órát tudtam beszerelni ,több óra káromkodással ! Ennyi !

Előzmény: PistaMarek (98494)
PistaMarek Creative Commons License 2024.01.05 0 0 98494

Üdv. Marhadoktor! Ha már megvannak a földműveléshez szükséges eszközök, már ahhoz mérten válaszd ki a megfelelő traktort. Ilyen régi traktorokkal már nem éri meg dolgozni, maximum nagyon hobbi célból, mint alkatrészellátás, s szervízigenyességük miatt.MTZ -re a csípő protézis miatt nem esik a választás? De ha ezek a traktorok vannak becsipődve, azokkal jobban esik dolgozni is az embernek, de a velejáróját is el kell akkor fogadni.

marhadoktor Creative Commons License 2024.01.01 0 0 98493

Üdv mindenkinek!

Meg Boldog Új Esztendőt!

Ide jöttem be egyet, aszongya az álmoskönyv hogy ebben a fórumban komoly traktorszerelős tudás halmozódott fel.

3 évvel ezelőttig egy 3011-es Zetorom volt Somogyban (itt érdeklődtem valamikor Zetorom komoly megbuherálását illetően, ). Azóta visszajöttem Csángóföldre (lett két csípőprotézisem közben).

Most újfent traktor beszerzésével játszom, kicsit nagyobb költségvetéssel.

Eddig a Veterán traktoros fórumban beszéltem a jóemberekkel, de lassan már csak kavicsos1964 elvtárs válaszol, kicsit kihalt az a hely.

Vele sokat beszélgettünk, mire is adnám ki azt a közel másfél millió forintnyi összeget amit trakira szánok. Inkább kevesebb, de tudjunk nagyot álmodni.

Eddigi lehetőségek: Fiatok (sokat hoznak be belőlük olaszból), léghűtésesek (Same, Deutz), a régi John Deere-ek nagyon tetszenek, erős becsípődésem van (pedig körváltósak a nyavalyások, ámbár kavicsos elvtárs szerint otthon szerelhetőek, ezért érdekes lehet elgondolkodni rajtuk).

Vannak még : McCormick, International, David Brown, Lamborghini, Carraro (szintén léghűtéses tán).

Ami biztos: ezek legalább 50 éves trakik, az alkatrész ellátás nagy kérdés. Mindenki azt mondja hogy a John Deere alkatrészei erősen drágák. 

Nekem családi gazdaságba kell, javarészt szántás, talajmarás bő 4-5 hektáron lesz a legdurvább munka. Dombos vidéken.

Összkerékhajtásra viszont nem lesz most pénzem (2 hengeres, 20 lóerős trakit nem veszek, akármilyen 4x4-es is). Maximum utólag rárakok terepes első hidat.

Mindenféle tanácsot köszönettel veszek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!