Üdv mindenkinek. Ma reggel indítanom kellett mert be kellett húzni a szomszéd jumzát amivel tolni akarta a havat. Kétszer vagy háromszori pár másodperces indítózással + egy kis artika, izzítás nélkül indult. A 24v az pörgeti ilyenkor is , pedig nem valami superok már az aksik.
Én ugye mára ígértem videót az indításról, hát ez sajnos elmarad. Lesepertem a 20 centis havat a trakiról beültem azzal a lendülettel kb ki is szálltam :) Alig bírta átfordítani a motort.
En meg nem probaltam,oszinten nem vegyok hive,annak idejen mikor maskent nem indult akkor tuzeltunk ala. Azok a trktorok amelyikben eltort a fotengely mind hasznalltak a spret sot volt aki "nem sajnalt tole"sajat bevallasa szerint,maga szerint van osszefugges a spre hasznalat es a toresek kozott?
Ha nem baj, én is beleszólok ebbe a hidegindítás témába. Volt itt szó a torokizításról. Tapasztalatból mondom, hogy vannak nagyon jó torokizzításos konstrukciók. A közvetlen befecskendezéses dízelmotorok hidegindítása (a személykocsi dízeleket kivéve) gyakorlatilag nem oldható meg másképp. Én dolgoztam olyan Volvo autóbusszal, ami 19-évesen is úgy indult, mint az óra, mínusz 15-20 fokban is, és csak torokizzítása volt. A mai haszonjármű dízelekben már mindben automata torokizzítás van, és ha az akkumlátor meg tudja forgatni, akkor azok beindulnak. Az MTZ-be is bele lehetne valahogy szerelni házilag is egy fűtőspirált, ha nekem MTZ-m lenne, én megcsinálnám.
Azt tudni kell ,hogy e tip. mérsékelt égövre szállított tip. és ezért nem szerelik fel különböző hidegindító ,vagy előmelegítő berendezésekkel . A sprayt említetted : itt van ez gyári .
Gondolom az olajgőz meg felszállt a hengerfalra meg a hengerfej felé az olaj visszafolyó járatokon és az sem volt mindegy.No meg ugye az indítási fordulatszám-ezáltal.Csak nem ragadtak annyira a csapok,mint a dermedt olajjal.
Azért is említettem az olaj melegítését , mert az olaj nem mindenhová jut el kellő időben . És lehet tovább gondolni a végét . A DUTRÁ nál is le állás után alányomtuk a 2 lapos rezsót , reggel mint nyáron . Igaz a véglehajtás, C ,olaja az nem igazán volt jó de a motor indult.
Mi egyszer úgy csináltuk,hogy villanyrezsót tettünk az olajteknő alá mert tiszta olaj volt az egész motor és nem mertük pörzsölővel melegíteni.Bementünk egy "kicsit " melegedni mert majd meg fagytunk.Mire észbe kaptunk,hogy meg kellene nézni, már rotyogott az olaj az olajteknőben!!! Ott nem volt gond.Röffent mint az óra.( nem amelyiknek eltört a felhúzó rugója)!!