Ez egy bukócsöves 50-es. D-240-es blokk, D-240-es a hengerfej, az első vezérmű pajzs 50-esé, ezáltal nincs kompresszor a motoron, és a gumibakos motortám is hiányzik róla. Az adagoló 69-ben gyártódott D-50-hez az adatlap szerint. De csinálok róla képeket, az a legtisztább.
Ha nem sulyozott a főtengely,én nem erőltetném a fordulatszám emelést.Milyen ötvenes a gép?Hengerenkénti izzitású,tehát a régi motor,vagy a direkt befecskendezésű,mint a nyolcvanas?Mert ha a régi,az eleve kisebb fordulatra tervezték,viszont,ha egy nyolcvanas adagolóval megpörgeted,kérdés,meddig birja a főtengely,illetve a nagyobb terhelés miatt belengenek a szelepek,és beleérhetnek a dugóba.tehát,ha fordulatot emelsz,minimum adagoló átalakitás,és szeleprugó csere erősebbre.Erősebb lesz,az biztos,kérdés,meddig birja vele,nem tudom,mennyi plusz van a motorban erre a célra.Egy ismerős annó az ötvenesét átpakolta nyolcvanas motorra,ötvenes dugó,hengerfej,nyolcvanas rugók,de az adagoló maradt ötvenes,röpsulycserével,a nehéz lendkerékre nem emlékszem,de lehet az is volt,turbóra sem emlékszem.Bitang erős lett a gép,fékező műszeren 110 lovat mértek vele...sajnos többre nem emlékszem már erről a dologról,de ment a gép nagyon...meddig,nem tudom,meg a bácsi sem él már,az örökösök elherdáltak ott mindent,tehát megkérdezni sem tudom..
Egy olajcsere alkalmával a közeljövőben belesek az olajleengedő nyíláson, hogy milyen a főtengely benn, a kuplung fedelét levéve talán látszik a lendkerék mérete is. Rendeltem egy ilyen korábban linkelt fordulatszámmérőt, ha azzal rámérek a főtengelyre az megmondja mennyi a fordulata a motornak.
Érdemes foglalkoznom, hogy ezzel a röpsúllyal kevesebbet forog a motor? Nyerhetek vele valamilyen pluszt, ha kicseréltetem a röpsúly könnyebbre és adagolóssal feljebb emeltetem a fordulatot? Vagy hagyjam a fenébe ?!
Igen,az ötvenesnek nagyobb tömegű a regulátora,nem is pörög annyira,mint a nyolcvanas,csak kb 1700-t,ahogy irod is.Lendkerék tömeg nem befolyásolja,az inkább a nyomatékot határozza meg.Sima,könnyű lendkereket láttam csak a 240-jelű blokkokon,a nehéz lendkereket csak a régi,ablakos blokkon láttam-bár nem tudom,átrakható-e egyáltalán az ujabb blokkra.A főtengely súlyozása-elméletileg csak a pörgösebb motorokon kell-de volt olyan nyolcvanas motor,amin nem volt rajta,aztán ment baj nélkűl,nem is tudták,hogy súlynélküli-lehet,nem nyolcvanasra készűlt a blokk.Volt olyan nyolcvanas fűzött blokk,ami ötvenes dugókat meg hengerfejet kapott,aztán ment,súlyokkal a főtengelyén.Sőt,volt olyan ötvenes,amit átépitettek nyolcvanasra,nem is egy-szóval lehet ragozni a témát,a lehetőségeket.
Adagoló olajbeöntőjének furatán látszik, hogy nehéz röpsúly van benne... éreztem is, hogy pörög, pörög de nem annyit mint egy 80-as, 82-es..., valahogy más. Ilyenkor marad a max fordulat 1700 környékén? Összefüggésben lehet azzal, hogy milyen lendkerék illetve főtengely van a motoron, hogy milyen a regulátor röpsúlya? Én úgy hallottam, 80-as motorhoz könnyebb súlyú regulátor kell, mert nagyobb a fordulat és máshogy van a szabályzás is.
régi a gumi és külső eldörzsöli a belsőt ! Tehát sokat mentek vele és több mint 20 éves Belsina ha jól tudom!
Nálam 805 üzemórát ment 6 év alatt !
Gumis ezt mondta ,hogy Voltyrét vegyek kb 100e ft /db ! Jó a Taurus ,csak az 200 eft !
Sok gazda azt mondja nem akad el vele,persze mikor szántok én se akadok el ,csak annyi esővel nem forgassa a barázdát,mert tiszta sár a fekete földbe !
És egy kiló sár van a cipődön mikor rá mész a földre,hát hogyne szedi össze ,még a Nyugati gépek is ,csak ott van Lóerő széles kerék és nyomaték tartalék !
Nekem Taurus point 7 van fennt bal oldalon, jobboldalon meg kopott orosz. a taurus sosem tömődött még el, baromi nagy mintája van, de a nap miatt rohadt hamar megreped. oroszból majdnem 2 kijön, 1 taurus árából....
1221.4es traktorral kapcsolatban szeretnék tájékozódni. 1400 üzemórás gépről van szó, amelyik még nincs 3 éves és a napokban úgymond a motorja kikönyökölt. Pontosabban az első, oly módon, hogy a hajtókar kijött a szivattyú alatt a blokk oldalán! Van esetleg bárkinek tudomása ilyenről ? Semmilyen előzménye nem volt sem melegedés, sem olajnyomásvesztés, sem kopogás. Egyik pillanatról a másikba kikönyökölt.
Előre is köszönöm ha valaki tud információval szolgálni!
Ránézésre meg lehet állapítani, hogy az adagolóban milyenek a röpsúlyok, főtengely milyen van a motoron valamint azt hogy látom, hogy ellensúlyos-e a főtengely? Milyen bontások kellenek ehhez?
Köszi, akkor semmi különös...vagy "ördöngös" nincs benne. ,-)) ,-)) Gondoltam reá kérdezek, mielőtt nagy meglepetés érhet. Mivel "ragasztjátok"..ha és amennyiben mégis csak moccanna a kamra ? üdv.
Adott egy kisfülkés 50-es, d240-es motorral. Az adagoló adattáblából viszont kiderül, hogy régi típusú, d50-hez való (gondolom belül lett átalakítva a ngyobb fordulatszámhoz) és az adagoló rögzítő pajzsi s még a kompresszor nélküli verzió. Kérdésem, hogy miként tudom megállapítani, hogy a motor maximális fordulata valóban 2200 ford/perc ?
Már csak abból kifolyólag, hogy ha motor ki lett cserélve, ami fordulatban 1600(1700)-ról 2200-ra való növelést eredményez elméletben, bizonyos sebességekben gyorsabbanak is kell lennie a gépnek, vagy tévedek? Vagy ezeket lekorlátozták a d50 motor fordulatára ?!
A gyertyákat és a kamrákat rögzítő csavarokat vedd ki, utána a porlasztó lyukán keresztül lehet óvatosan (!!!) megkocogtatni, mert ha megsérül a porlasztó fészke, azt rendbe kell hozatni. Nekem egyszer egy hatszög keresztmetszetű csavarhúzó oldala kiütés közben megsértette, a hengerfejes hozta rendbe. Ha már kint van a pereme, érdemesebb csapágylehúzóval folytatni. Az új kamrákat érdemes lefagyasztani, a hengerfejet felmelegíteni, hogy könnyen menjen be a helyére. Utána a csavart azonnal be kell húzni, hogy a kamra még igazodhasson. Ha nincs szerencséd, és az új kamra lötyög a helyén, akkor be kell ragasztani síkolás előtt, mert elmozdul.