Lényeges lenne, hogy milyen talajon gazdálkodsz és milyen növényeket akarsz termeszteni. Az MTZ-50-es jó kis traktor, de nem egyszerű a fenntartása, mert amit az általad megadott pénzért meg tudsz venni, arra jó eséllyel ráköltöd az árát 1-2 éven belül. Az alkatrész drágább hozzá, mint a 80-ashoz és a minősége finoman szólva kritikán aluli. És most nem arra kell gondolni, hogy nem elég fényes, vagy hamar tönkremegy, hanem sokszor egyszerűen alkalmatlan a beépítésre (én amit lehet 80-asra átépítek, vagy külön legyártatok). Szóval TÉNYLEG probléma az alkatrész!!! Cserébe ha jól van összerakva, akkor egy meglepően erős, robusztus, megbízható géped van.
3-5 ha nem hiszem, hogy eltartja (én 20 ha-on használom és bőven elég). T25-össel nincs tapasztalatom, de ha olcsóbb a fenntartása (szerintem igen), és a nehéz talajmunkát (lazítás, esetleg mélyszántás) meg tudod oldani bérmunkába, akkor inkább az kell neked. A vetésnél és növényápolási munkáknál még előny is, hogy könnyű a gép.
Kérdezném az Urakat, hogy milyen traktort ajánlanának számomra ami megfizethető, viszonylag olcsó fenntartású gépezet ami elég akár 3-5 ha művelésére.
MTZ 50-en gondolodtam, és a T-25-ön(de szerintem ez már túl kicsi ilyenre) esetleg egy kisfülkés 80-on. 9 leveles függesztett tárcsak valamint 2-es gyári landsberg eke lenne mögötte, valamint egy kúpos hasítót hajtana.
Mindenkép papírosra lenne szükségem, és ami a keret az max 600-650e ft.
Milyen költségei vannak egy ilyen kaliberű gépnek? Átírás, súlyadó, biztosítás ?!
5 hektár után vettem észre, addig nem tűnt fel. Nem is zavar, csak gondoltam megkérdezem itt a fórumon, hogy várható e h a föld közepén elmegy a kormányzás. De neked legyen igazad!!!
Valamelyik dízeltesó tapasztalt már olyat, hogy ha a kormánykereket valamelyik végállásba kitekeri és a kerekeket koppra aláfordítja a munkahenger, a kormánykereket nagyon lassan tovább tudta tekerni, nagyon lassan? -viszont nem kúszik el a kerék semerre se saját magától, minden rendben működik. Mert az enyém ezt csinálja, azt is hallom hogy végállásba van. Ez az orbit hibája? Valaki javított már ilyet? Vagy csak valami tömítés hiba lehet?
Mtz 820 gépkönyv részlet: 1 féklámpa, 7,5 A 2 vezetőfülke mennyezet és hátsó lámpák, 15 A 3 vészvillogó, 15 A 4 ablaktörlő és ablakmosó, 7,5 A 5 kürt, 7,5 A 6 távolsági fényszóró, 7,5 A 7 bal oldali helyzetjelzők, 7,5 A 8 jobb oldali helyzetjelzők és műszerfal munka- világítás, 15 A 9 bal oldali tompított fényszóró, 7,5 A 10 jobb oldali tompított fényszóró, 7,5 A 11 műszerek, kézifék visszajelző, 7,5 A 12 irányjelző relé, 7,5 A 13 töltés jelző, 25 A 14-15 tartalék 16 fütő-szellőzőmotor, 25 A
Műszerészként számolgatva baromira nem reális értékek : -15Amperos biztik. pl baloldali helyzetjelző 13V x 15A=195Watt felett ég ki mind! - Közben van egy 5w első meg 5w hátsó meg 5w pótkocsi max még egy pótkocsi 5w,=20w 20W/13V=1,5 Amper maximum!!! Ha nincs a póton csak hátsó lámpa. - féklámpa 21W+pótkocsi 21W+ pótkocsi 21W=63W 63W/13V= 4,8Amper maximum!
Nagyon túl van méretezve hamarabb égnek el a vezetékek vagy a kötések mint a gyári biztosíték értékek..
Arra vigyázzon mindenki ,hogy biztosítékból csak a réz olvadószálast tegyen be, máskülönben felgyújtja a traktorát az alumíniumos olvadó biztosítékkal ! Vagy jó a biztosíték de még sem működik a lámpa vagy más fogyasztó ,mert az oxidáció lezárja az áram folyását ! Többször megszívatott !
Hali.mtz 550 biztosìtêkok gyári mérete érdekelne meg elment a féklámpám kapcsolónál nincseg a + s külön biztosîtékot sem találok neki. Esetleg van valakinek full kapcsolási rajza nagyfelbontású a netről mind lerontott verziót tudtam csak letölteni. Köszi
az akkumulátorméretét befolyásolja milyen önindító van a gépen nékem míg a hagyományos önindítóm volt addig egy 210Ah volt az ülés alatt az áttételes magnetic-nak elég a 155Ah
Üdvözlök mindenkit nem tud valaki olyat hogy az 50-es mtz hidraulikáját hogyan lehetne biztositani szállitási helyzetbe ugy mint a 80-osokon? Hogy lehetne meg csinálni valaki látott már ilyet?
Nem kötelező egész nap 2200-on pörgetni de ha szükséges oda lelet lépni neki.
Kolléga mesélte hogy a köradagolós 82-esel kínszenvedés megkerülni egy biciklist is .
A mi 82-esünk is kőrtárcsás ként jött de ki lett cserélve sorosra most felújítás után 2300-at pörög előtte kb:18évig 2400-2500 között mozgott a mutató..A 952-es 2000-t pörög (15 éve).
Mekkora akkumulátor kell az 50 es MTZbe ami benne van az mindig lemerül, már régi, meg nincs ráírva semmilyen címke...
Boltba néztem 34 ért electric power 155Ah 900 A. Mennyire időtálló, megbízható? Van 50 ért is aksi, meg többért is. De mekkora indítóáramos kell az 50-nek?
Volt akkumulátor töltőnk, de az is elromlott, azt is akarok venni.