1,5 literes szűrő méretben is fogja ,mondjuk colos menetes tetővel ? Kormányszivattyún nekem volt sima opel motorolajszűrővel a ráfolyási oldalon én nem vettem észre hogy fogta volna !
Szívó ágit szerintem azért nem szoktak rárakni, mert még új korában is nagyságrendekkel jobban gyengíti a szivattyú teljesítményét, mint egy ugyanolyan ellenállású szűrő a nyomó, vagy pláne a visszafolyó ágban.
A centrifugál szűrővel az a bajom, hogy bonyolultabb és nagyobb eséllyel hibásodik meg, mint a patronos. Nekem egyszer megszorult és mire észrevettem olyan volt az olaj, mint a grafitos faggyú ... Hogy alapból mennyire hatékony azt nem tudom, de nem nagyon bízok benne.
Gázolajszűrőt majd valami MAN, vagy Volvo teherautóét rakom rá a bontóból. Azok olcsók, nem túl nagyok és biztosan elég jók, mert érzékenyebb motorhoz készültek.
Már csak azt kell megnéznem, hogy a .3-asok patronos olajszűrőjét fel lehet-e rakni a centrifugál helyére, és akkor meg is vagyunk.
És ha már itt vagyok: Amelyik MTZ-nek a váltójában is van olajszűrő, annak szivattyúja is van, ami keringeti rajta keresztül az olajat, vagy hogy működik?
Fényévekkel jobb ez a patronos mint a papír. Ennél jobb egy szívó ági volna még, sokat javítana a szivattyú-tömb élettartamán. Üzemanyagszűrőt is cseréltük, de nem az oroszra hanem axialban vettünk 25 mikronost. IH-ra ami már CR motor arra 10 mikronost raktunk.
Centrifugál szűrő azon kívül, hogy mocskos dolog takarítani nincs vele gond, hatékonyságban van ott mint a patronos. Igazándiból a legtutibb a kettő kombinációja lenne.
Nagyon könnyűnél nem biztos, hogy lenyílik... A bowdent oda vezeted ahova akarod... Barkácsolás lesz:-) Ha nézed a videokat, látod, hogy kb mellmagasságig egyensúlyban van a dolog... A behúzható rudacskás nyitást kerüld, nehéz behúzni, inkább hasonló mechanikát keress
Jaja! Ilyenre gondoltam én is, csak úgy voltam vele, hogy ha a gyári papírost átalakítás nélkül bele lehet tenni, akkor az az egyszerűbb. Ha viszont mindenképp faragni kell, akkor marad nekem is a patronos. Felénk a Fleetguard van elterjedve. Akkor rakok egyet a hidraulikára, egyet a szervóra és akkor már a centrifugál olajszűrőt és a gázolajszűrőt is leváltom. Utóbbiból még a gyári hárombetétes van rajta, szóval ideje újítani.
Utálom mosogatni, és őszintén szólva abban sem vagyok biztos, hogy a lamellák között rendesen tömít, pedig nem volna baj, ha nem "kűfődi" olaj lenne a tartályban (fele kű, fele főd) ...
A papíros már egy fokkal jobban tetszik, de a legjobb a "felcsavarós". Annyira nem drága, régi le, új fel 'sztkész ...
Az a baj, hogy a portól a bagolylepkéig minden bemehet rajta. Én a váltó+difiház egységre is raktam légszűrős "szuszogót" (amin nem volt gyárilag), hogy a hőingadozással ki-bemozgó levegő azon menjen, ne a szimeringeknél ...
Akkor jutott eszembe, mikor kitakarítottam az 50-es difiházát és megláttam mi van benne ...