Ez 2004-es évjáratú, majd 7000 órával, bontatlan motorral, gyári csúcsokkal. A váltót, felezőt, meg úgy nagyjából az egész hátát tavaly újítottam fel. Akkor próbálkozzak először egy olajszivattyú, szűrő cserével?
A 2001-2002-es szériáknak új korukban is 0.5-1.5 bár között volt az olajnyomás.Szerintem kevés volt az olajpumpa a dugattyú fúvókás blokkhoz.De viszont ezek a szériák még 10000 órákat eltudtak menni.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy kinek mi a véleménye a következő problémáról. A 892.2-esemnek alacsony az olajnyomása. A szűrőn teljesen fel van véve, így hidegen le is akasztja az órát, viszont melegen, főleg nehéz munkáknál fordulaton is lemegy egy bár alá. Alapjáraton szinte nulla. A vészjelző nem sípolt, világított még soha, de ez akkor is kevés. Lehet a szűrővel gond? Érdemes lenne felrakni egy szűrőt, esetleg egy rendes patronos szűrőt a centrifugálszűrő helyére? Ha ez sem segít érdemes-e esetleg továbbmenni és olajszivattyú cserével próbálkozni? Vagy egyből kezdjem főtengellyel? Gondoltam arra is, hogy csak csapágycserével kezdem, nyilván miután látszik a főtengely csapok állapota. Vagy gondolkodjak teljes motorfelújításban, annak ellenére, hogy kompresszió, erő van benne, nem melegszik, stb.
Helyesen akkor működik a fékszelep , ha lenyomod a fékpedált akkor elengedi a levegőt a kutyafejtől/ pótkocsitól. Neked valószínüleg fordítva van bekötve !
Heló,nagYon rég irtam énis ide,nemtudok egy dolgot,leirást nem találtam,a kérdésem :mtz 50 -en a lábfékszelepnek mi a bekötése?találtam a szelepen a két csöcsatlakozásnál egy F és egy T jelölést. A gépen az F re van kötve a tartályról a cső.A T röl megy hátra a kutyafejig.Ha fékre lépek a traktor levegöje sziszega fékszelepen,fogy is a levegő.Nem forditva van bekötve a szelepünk?
Jó napot kívánok a fórum összes tagjának! Nagyon régóta nem jártam itt a fórumon, pedig én vagyok a topkinyitó :))))
A helyzet az, hogy nagyon nehézkesen indult a fórum, és az én munkám is megváltozott már, de úgy látom jól megsokasodtunk :)
Ennek én kimondottan örülök, és szeretnék aktív tagja lenni a MTZ fórumnak! (hiába nem dolgozom már mezőgazdaságban, ugyanúgy kedvelem a típust, mert gyermek és fiatalkoromban ezen a típuson tanultam meg a traktorozás csínját-bínját, szóval hozzám nőtt)
Szóval örülök, hogy ilyen mozgalmas fórummá fejlődtünk :))))))
KÖSZÖNÖM MINDEN TAGNAK, AKI ITT JÁR ÉS JÁRT ÉS HOZZÁSZÓLÁSÁVAL SEGÍTETTE TRAKTOROS KOLLÉGÁJÁT, HISZEN EZ VOLT A CÉL!!!!!
Igen, állni is sokat fog - talán megáll az elített 350 nap is - nagyságrendileg... idén meg egész biztos. :-)
Természetesen az anyagiak sem közömbösek, de ha már veszek akkor olyat lenne érdemes ami későbbi - esetleg ma nem tervezett igényeket is kielégít.
Szerelni nem nagyon akarok, nem is értek hozzá. :-(
Szántani mélyszántás nincs tervben, szerintem nem is lesz. A várható feladatok 85%-át fedik a következők:
- 1ha Gyömölcsös karbantartása, 1ha császárfa ültetvény kialakítása és karbantartása, és valószínűleg további 2-3 ha levendula ültetvény kialakítása és karbantartás, kommunális ház körüli munkák
- fűnyírás
- vontatás? (vélhetően és előreláthatólag nagyon max 4-5 t)
- (nagyon-nagyon talán - ha egyáltalán... homlokrakodó , később?)
A terület oldalra nem dől. Egyébként cc. 8-12% dőlés.
Mindehhez ideális talán egy 40-60 LE körüli 4x4-es kommunális midi traktor lenne ideális, de az anyagilag elérhetetlen, használtan nem is láttam, főként nem az 1-2 M közötti kategóriában... a kihasználtság miatt pedig amúgy is fölösleges - nem rentábilis.
Szívem szerint -és az általatok leírtak szerint 552 vagy 82 körül szemezgetnék, de a felhozatalban ott csak 2 - 2,8 között látok példányokat, azt meg egyenlőre kicsit sokallom.... persze ahhoz viszonyítva hogy a fórumon korábban írtak szerint állítólag 1 - 1,5 M között is vannak használható példánnyok (?!) .. én nem látok ilyet...
Lehet hogy túlbonyolítom (?) és a fent leírtak alapján pont elég.... és kéne keresni egy nem 4x4-es verziót? Mondjuk 50-550-80?
Traktorcserénél szemezgettem 6340-es zetorral, az igaz hogy szlovákba van alkatrész de 2-3 napot áll a gép miatta. Permetezéskor 2-3nap állás nem előny... ezért maradt az mtz mert 1 órán belül minden van hozzá mtz-82-ig. 1025 és felfelé már ugyanaz a helyzet mint a zetor napokig áll mire van hozzá cucc.
Ez igaz, de max 5hektárt művel. Lejtős terület miatt mtz-552E tökéletes és 1,5-2 millió között már van használható. 1025 meg 3-3,5 misinél kezdődik. Gondolom a pénztárca is véges..
Kicsit jobban,pontosabban is leirhatnád a területedet,meg az igényeket.Lejtős terűlet,oldalra is lejt?Akkor a T-25 már kiesik,mivel nem igazán birja az oldaldőlést.Szántani is kell,milyen mélyen,mekkora ekével,mennyi idő van munkák elvégzésére,mennyire tudsz és akarsz szerelni,ilyen kérdések lennének még.Igy amit irtál,elsőre talán a bukócsöves ötvenesre tippelnék.Alacsonyabb a sulypontja a modernebb társakéhoz képest,és lejtős,dőlős területen ez is számithat.Persze,ha kell első hajtás,akkor ez már kilőve-de szerintem maradj MTZ-vonalon.LTZ-felejtsd el,se alkatrész igazán hozzá,se az a mokányság sincs benne,mint az MTZ-ben.Dutra?Alkatrész,szaktudás hozzá már szinte nulla,meg a legfitatalabb is már elmult negyven-bár vonóerőben nincs párja..Zetor?Első hajtás nélkűli fajta/pl 5611/jóval esetlenebb és kényesebb mint az MTZ,bár ergonomikusabb,meg talán kicsit gazdaságosabb is.Elsőhajtásos Zetor?Árak az égben,még drágább az alkatrész hozzá-nem ok nélkűl nem igazán terjedt el nálunk..A nyugati gépeket meg annyira nem ismerem,hogy konkrét tipust tudjak mondani..
Az oroszt újíttatnám fel ! Hortobágyon van egy nagyon jó adagolós ,ott nem is kell várni csak telefonon lebeszélni és valószínűleg tud neked adni felújítottat azonnal ,árakat nem tudok !
egyenlőre 1,5 hektár karbantartására (lejtős terület) , és 5000m2 sík gyümölcsös segédművelésére szeretnék traktort vásárolni, ami adott esetben kommunális célokra is megfelel (hótolás). Kizárólag használt traktor jöhet szóba.
Későbbiekben 1-5 hektár szántás, fűnyírás, rotátorozás céllal, esetleg pótkocsi vontatás időnként. Az sem lenne baj ha egy faaprítót vagy egy 3-5t lajtoskocsit elbírna.
Szeretnék tanácsot kérni, hogy ehhez milyen traktort javasoltok? MTZ-25, MTZ-50, MTZ-550, MTZ-552, MTZ-80, MTZ-82 , LTZ 55 hirdetéseket néztem....
A traktor NEM gazdaságba kerülne, talán előbbiekből ki is derült NEM agrár vállalkozó vagyok....
Viszont örülnék pár gyakorlaton és tapasztalaton alapuló véleménynek.
hello.tudna valaki segiteni adagolo kérdésben,mert tanácstalan vagyok.mtz 82-es traktorom van az eredeti adagoloval ami már kicsit beteges.milyet lehet és érdemes felrakni helyete,olvasgatam a motorpal adagolokrol de nemtudom mivel lene másab.vagy inkáb ujitasam fel az oroszt.
A belső gumi olcsóbb mint egy leszakadt gyomor ,vagy egy gerinc sérv ,akkor jó a magas nyomás ha csak keveset jársz a géppel ,de én általában ha dolgozok akkor 10-12 órát is benne ülök ,vagy a tszben 156km is megtettem vele ! Ekkor már nem mindegy hány bár van a gumiban !!
elég bele az 1,1 akkor rugózik a gumi és kevésbé rázkódik a gép ! A tsz gépeiben még országúton is csak 0,8-0,9 bár volt a 920-ban és sosem volt baj a belsővel sem és a gumival se ! Az csak a gumisok szokása ez a 1,5 bár ,csak ezen a nyomáson kirázza az ember belét is még országúton is !
A hátsó gumik üzemi nyomása 0,8-1,1 bar közt van. Ezt régebben a diagonal gumikhoz volt igazítva. A mai radial gumikba a gumi szerkezete miatt egy kicsivel több kell. 1,4-1,6 bar. Legalább is nekem ezt mondta a gumis kb. 1 hónapja mikor az 50-es Mtz gumijait cseréltettem újakra. És meg is mutatta. Valóban 1,1 bar-nál szemmel láthatóan kevés kevés volt benne a nyomás mert laposnak tűnt. majd 1,5-re fújta és egyből jobban mutatott. Egyébként ezt magától mondta a gumis amikor meglátta a gép oldalán az 1,1 bar feliratot.
Két havonta ? Talán ha a kerék abroncsot nem 3 báron használnák lehet nem rázná szét az akkut ! Nemrég volt hasonló tapasztalatom 2báron volt a hátsó kerék a trakin ,úgy rázott majd széthullt ,pedig a hátsó kerék üzemi nyomása 0,8-1,1 ig van ,a hajtott első hidas gépeken is elég az elejébe 1-1,2 ,de olyat is láttam hogy az elejébe 0,8 volt ,de azt én már kevésnek tartom ! És a generátorokról is volt már többször szó hogy szarok aláméretezettek még is alig van aki lecseréli ,pedig akkut venni többe kerül ,főleg évente kétszer háromszor ! A másik, a meleg is nagyon ártalmas az akkunak ! Meglehet vissza kéne tenni a hátsó akkutartóba !
Először azzal kezdeném lecserélném a generátort legalább 1500w-osra ! A motorolajat is 10w40,re cserélném ! Áttételes önindítót raknék fel , valamint a SPURI adalékot használnék a novemberi hónaptól márciusig ! Minden porlasztót lecserélnék újakra vagy legalábbis októberben már átnézetném ! Ha megoldható az előmelegítő már baj nem lehet ! Ha ez nem lehetséges akkor néznék egy olyan hengerfejet rá amin van izzítás ! De hogy ezekkel a hengerfejekkel hogy lehet variálni nem tudom ,erről itt hátha többet tud valaki !