nem megvenni akarom...mert akkor inkább a tiédet, csak kurvára időm nincs elmenni...ezeket már csak kíváncsiságból kérdem...amikor ilyen műanyag kormánylemez van rajta, az nem ökörség? az mennyire tartós? amúgy szétszedve a lajta ekéd befér egy citröen berlingoba?
Ugyanilyen aksitöltőt vettem én is , bőven elég a kisebb fokozattal tölteni vele a 150ah-s aksit .
============================
Régóta küzdöttem indítási gondokkal ,az aksit a nyáron cseréltem ,nem sok javulást tapasztaltam. Most leszereltem a kis önindítót karbantartási céllal ; a szénkefék szarrá le voltak kopva ,,kapott új keféket ,esztergályossal picit leszedettem a forgórészből , csapágyakat/fogaskerekeket megzsíroztam ,összeraktam és próba. Pörgeti a motort mint az ágyú !:)
==============================
Az eredeti generátor lecseréltem egy Fiat (regatta) dízel, 50A-os generátorra azóta jó a töltés.
14,6 körüli a generátornál mérve ,az aksin 1-2 tizeddel kevesebb.
Voltmérőt szereltem fel külön és kb. 1,5 volttal kevesebbet mér a valós értéknél ,..gondolkoztam rajta hogy átszámlapozom. :)
Üdv! Úgy értem, hogy fogtam levettem elvittem villamossági szakihoz és rendbe rakta.
A másik meg van egy nagyon jó esztergályos ismerősöm, akivel csináltunk rá kisebb ékszíj tárcsát mint a gyári, csak ennyi a titok nyitja. Meglepő amit tud egy gyári mtz generátor így...
Egy szakmai kérdés az urakhoz, az 550-es főtengelyére, ha tennék ellensúlyokat akkor utána ki kell centírozni a főtengelyt?Nem csináltam még főtengely súlyozást, tehát nincs vele tapasztalat.Beszéltem egy öreg mg. gépszerelővel, azt mondta, hogy rá kell tenni és nem kell centírozni, mert súllyal van ki centírozva és súly nélkül csak 1700-ig lehet pörgetni, afölött már törik a kisúlyozatlanság miatt.Meg érdemes-e az 550E (D-244) motorjából 80-ast (D-240) csinálni, vagy kell bele egy gyárilag ellensúlyos főtengely?
Ki mit javasol? Nagyon gondolkozok rajta! Köszönöm!
elég sokat kutakodtam a témában míg e mellett döntöttem, csak azt sajnálom h nincs benne az indító áram... pedig a nagyobb testvérében ami ugyan ezt tudja benne van.... bár az 32 lett volna... De mint írtam most a múltkor kénytelen voltam indítani töltés közben... alig bírta megforgatni az akkuról az önindító a motort rátettem a töltőt felnyomtam gyors töltésre, vártam 5 percet és indítottam mintha a teljesen feltöltött akkuról indítottam volna :D Biztos nem használ neki, de sürgősen indulnom kellett....
Szóval az akksi belsőellenállása az egyik leglényegesebb szempont az indítás szemszögéből. Nagyjából ez határozza meg az indítóáramot is. Meg a minél kisebb ellenállás a vezetékelésben, oxidált szar vezetékelésnél hiába van hiperszuper akksink, ugyanúgy szarul fog indulni, mivel az indítás helyett a vezetékeket melegítjük.
Rövid ideig tartó csúcsáram biztos magasabb lehet 30A-nél, de a tartós terhelhetőség 30A-re van megadva, ugye ott az 50A-es főkörben lévő biztosíték, 30A-nél sokkal nagyobb üzemi áram nem nagyon lehet. Így is jó 500Watt teljesítményű a cucc, szóval komoly szerkezet.
Az meg hogy először 38A-rel utána csak 25A-rel töltött, az függhet az akksi töltöttségi szintjétől, minél merültebb az akksi, annál nagyobb áramot vesz fel. Ugyanakkor ha közben eltelt mondjuk 1 év, akkor az akksi öregedése miatt is csökken a töltőáram , mivel az idő előrehaladtával nő a belsőellenállása az akksinak. Többek között ezért is indít egyre nehezebben az öreg akksi, főleg ha hideg is van, ugyanis a hideg tovább növeli a belsőellenállást.
mikor először töltöttem vele az akkut 38A-ig felment gyors töltésen.... 12V-on azóta 25A-el tölt 12V-on ha gyors töltésen van ha normál töltés akkor 10-15A között van
Ne keverd a töltőáramot (A) az akkukapacitással (Ah). Mert ugye ez a töltő ahogy utánanéztem 12V-on 30A-rel, 24V-on 20A-rel tud tölteni (ami nagyon bika), és akár 400-500Ah-ás akksit is fel lehet vele tölteni viszonylag gyorsan.
A töltője birta volna 500 A tud a felírás szerint ,csak biztos van benne védelem és leoldja ! A digitális töltők már teljesen inteligensek ,beméri az akut hol tart áramilag és a legjobb töltéssel tölti amit az akku megenged ,és amikor feltöltött át áll csepp töltésre amin korlátlan ideig rajta lehet hagyni !