Eszt tudom én is ! De már mértem is többször is, ha rákapcsolom a multi métert alapjáraton és mérem világitás nélkül 13,5 volt, még mindig alapjárat tompitott fényszóróval 12,3 vissza esik folyamatosan ,a légkondit már be se mertem kapcsolni !!
Azért ha csúszik a szíj, azt meghallod... De szerintem a voltmérő jobb egy műszerfalban, mint az ampermérő. Nekem már 2 akksimat hazavágta, hogy a diódahibás generátor nem töltött többet 12.5 voltnál... Az egyik akksi egy szép januári napon a minuszokban megfagyott... Persze az ampermérő bőszen mutatta a töltést... Multiméterrel mérj rá a generátorra, mennyit tölt, ha a fogyasztók mennek... 13V-nak kéne minimum lenni...teljes terhelésen...
Vissza ,azaz alap állása ! Én sokat töltöttem vele akukat, kicsit, nagyot , de nem ment le 0-ára sosem ! Ám ha 10 óra után is magas marad az amper akkor jó eséllyel cellazárlatos az akud !
De akkor a 920 ami csak 1800 fordulat teljes gázon, akkor azon nincs is töltés !! Tudtam én hogy árulás van a dologban !! Azért padlógázon ritkán járok csak jó úton !
Ja és egy sima ékszíj nálam tanultabb emberek szerint kb 70A-os generátorig elég. Utána simán elcsúszik a generátor meg megáll(az autókon azért van dupla szíj, vagy hosszbordás)... Azaz kb 980W. Persze az Mtz mérnökei ezt kiküszöbölték azzal, hogy a saját generátoruk ezt sosem adja le:-)))
Azért is szét kell szedni akkor meg minek, ha elkopott a persely aszt cserélni kell ! Bár nem tudom mennyi az olajfogyasztása a két három naponta 2 liter az normálisnak mondható ! Nem inkább elszórja valahol ,hátsó főtengely szimering ,kompresszor környéke , olajhűtő gumi csövei ?
A generátor témához a tisztánlátás végett esetleg annyit lehetne még hozzáfűzni, h. nem teljesen írták ki rá a teljesítmény jelzését. Az 1000w utánról véletlenül lemaradt az h.: /2 db/1800RPM. Én is bedőltem egyszer ennek a felírásnak, vettem egy 1000w-osat, aztán mikor nem akarta elszaggatni az istrángot, akkor ráakasztottam egy lakatfogót, és kiderült, h. 1800 fordulat kellett neki ahhoz, h. 40 Ampert le bírjon adni. Egyszóval sokkal többet ér egy bontóból szedett régi zsiguli, v. Skoda generátor, mint egy 1000w-osnak csúfolt Orosz kútkölönc. Ja, és arról ne is álmodjon senki, h. 1400 fordulat alatt hajlandó lenne egy kicsit is dolgozni ez a műszaki csoda.