Üdv!Alátámasztom a hozzászólásodat!Tényleg el tud hajlani a menetorsó!Haverom is ilyen külső lakatokat tett az 50-es Mtz jére,és neki is megrokkant már!Nekem nem jön be,de neki nagyon tetszik!
Nyugati gépeken minden hasonló külsőlakat van, húzásra nagyon erős masszív. Előnye hogy bármilyen helyzetbe üresen fixálható tehát könnyű felakasztani vele szélesebb munkagépeket, egyszerűbb kezelni is csak a stiftet kell bedugni a megfelelő helyre. Hátránya hogy tényleg nagyon kell figyelni a biztosítóra, ha kiesik vagy gyenge gyorsan levágódik a munkagép, meg a rugós reteszelők is elvesznek róla néha, ettől függetlenül én szeretem.
Üdv. Nekem az újabb gépen ilyen van, de azért azt megjegyezném hogy úgy kell beállítani hogy húzásra tartson ne kitámasztásra mert elhajlik az M20-as menetorsó benne. Amúgy nem rossz, de a biztosításra figyelni kell és nem elég 100-as szöggel:))))))
És hogy lehet állítani ? Én az biztos jó messzire hajitanám ha nekem kitámasztana ,én nem szeretnék egyik trakimra se ilyet! De nekünk a 920 se ilyen van hál istennek ! Hát hogy lehet például feltenni a munkagépet ha ez kitámaszt ,és nem tudom szabadon mozgatni a vonólapot ?
Mi itt vettük 50vagy60 lóerős kardántengelyt. Ami a gépről hajt a hajtóműre az kuplungos, a másik az sima. 35 lóerős szerintem karcsú lesz, mert ha elkap egy erősebb gyökeret vagy valamit akkor szakadni fog. A kuplung is biztonság miatt kell, ha gond van megcsúszik. Nekem volt többször, hogy megcsúszott, mert kincset talált a földbe a talajmaró :)
Van ami univerzális belső külső feszítéshez van kialakítva van ami belső feszítéshez van ami meg külsőhöz... Nem dolgoztam még külső feszítéssel, de azt mondják ha már rá feszül akkor nem tud leesni...
Jó ez is, csak itt így jó erős biztosítószegek is kellenek mindenhova. Egyébként ez kevésbé veszélyes, mint a belső lakatos, de ki mihez szokott, meg mennyire elővigyázatos.
A belső lakatosnál az a jó, hogy ott nem kell biztosítószeg, ahhoz, hogy meg legyenek húzva a lakatok és ne mozogjon a gép. Jó ha van, de mezőn anélkül is működik a dolog!
Én hallottam a szomszédtól,hogy az a lakat ami a vonólécen kivül van,nem jó,és ugy csinálta meg,ahogy a miénk van a régi 94 gépen!
Nem tudom ilyen süketek a Ruszkik,hogy nem tudja hogy mégis mi a jó szerkezet,ezért ilyen hanyagok a hogy mindenhol a folyik az olaj azt hittem preciz emberek a ruszkik
Érdeklődnék, hogy valaki tudja-e hol lehet ilyen liftes vonót venni itthon? vagy van valakinek ilyen kialakítású gépe? Nekem praktikusabbnak tűnik mint a vonó fej levétele ha kell a 3.pont. üdv Laci
Amikor szántottam,és vártam a fatert,hogy oda jöjjön,akkor a nagy ködben egy hang volt,nem tudtam,hogy kamion vagy harctank jön?
De megjött egy New Holland gép váltós eke 4es ugy ment mint a hajó kb 8-12km sebességgel!
legalább 200lovas ha nem több!
Én kiszntottam az a 7056m2 ö kiszéntott 6hektár annyi idö alatt,pedig nem mentem lassan terep4 terep 5 mikor hogy simán!De ö csak nézett,hogy birok szántani,és birtam,ö szántott kb 20-30cm közt,csak egyenes volt a barázda és az eketalp ami alul van ha jól tudom,és szélesebb amit fogott,40-45cm vitt egy ekefej!olyan szép szántás,de biztos van neki olyan amivel be tudja állitani hidrolikus,és egy olyan könyv vagy gprs hogy mégis hogy megy,hallottam,ha nem jól van beállitva akkor sipol meg urasit ,hogy mégis merre kell állitani,ez csak munkás volt,és nem csak ez a z eke van hanem hármas és otös is van! Másikat hármassal szántott,én meg hátul,fogta a gépemet,ö meg 200lovassal hármassal,de az másik 10hektáros föld volt,ö gyorsan én terep 3 vagy 4 simán tudtam menni elejével ,bár csak lekameráztam volna ,hogy milyen szél hangja volt és az eleje is huzta mint a kuty a rongyot