A cseh jobb szerintem ,talán a 920-on is az van de ha nem felejtem el megnézem ! Arra azonban vigyázni kell nem mindegy milyen kipufogó van rajta ,az enyémen is hangtompitott dob volt ,és fogta a turbót és a motort is .
Üdv! A hidraulika munkahenger tartó konzol kettőbe törött, elnyomorította a felfogató csavarokat, s velük együtt a konzol tehermentesítő hüvelyeket is megrepesztette.
Azt találtam ki, hogy belehegesztek egy 20as csavart, majd pajszerral megfeszítem felfelé. Az egyiket crovás ide-oda mozgatással plusz pajszeros segítséggel sikerült is kivenni, de a másik... csavarlazítóban úszik már fél napja + 2 méteres hosszabbító a crova szárra de meg se moccan.
Kérdésem az lenne, hogy ki milyen módszerrel venné ki onnan a tehermentesítő hüvelyt?
Még nem raktunk be semmit, folyamatban van a dolog. , Van egy darázsderék és egy váltó darabokban, meg akarom csinálni, csináltatni és csak beszerelni kell a traktorba. Nekem hordógörgőst javasoltak, és itt is olvastam hogy érdemes kiemelten foglalkozni vele, hordógörgős nagyon jó, másik amit írtál az igen a féktengely csapágy. Már megkaptam miért teszek bele drága csapágyat? Oda teszek drága csapágyat, ahova a szakértők javasolják, szerintem még mindig olcsóbb mint pár év múlva műhelyt, szerelőt keresni aki megcsinálja, széthúzni, stb.
Kinek mi a tapasztalata turbók terén?orosz vagy cseh turbót érdemes felrakni?életartamilag?megéri majdnem dupláért megvenni?most orosz tkp 6 van fent a tejjesitményel nincs gondom csak nagyobb terhellés alat pl szántáskor fogyasztja az olajat.Füstje nincs nagyobb fordulaton elégeti. ha alap járaton dolgozik 2-3 percet és bele taposok a gázba akkor kéket fóstöl de a harmadik gáz adásra már nincs füst.
A darázsderékba megvettem már a ZKL-ZVL csapágyakat,(tudok olyanról is aki megvette mindenhova az SKF csapágykat, és ott is volt csapágytőrés) hidraulika közvetítő kerékhez SKF-ET. Féktengely még messze van, előbb a darázsderék, majd a váltó, aztán a hátsó híd.
Üdv. Nem vagyok szakértő a dologban, de az enyémet kovács kalapálta ki. Házilag, flexel például nem hiszem hogy jobb illetve olcsóbb lenne, de a szakik megmondják. Nekem is lenne egy kérdésem, itt is írtátok hogy felezőhöz 6212-es csapágy kényes.(végig néztem a fórumot) A szaki aki csinálja azt mondta ő hordógörgős csapágyat szerel be. Drága,(20000 ft) kétsoros önbeálló milyen lehet holnap még megkérdezem több csapágyboltban is.(pl. Craft csapágyra azt mondták két helyen is, nem is hallottak róla.)
Mindent ki próbáltam volna a potkocsi vontatással és fékezéssel kapcsolatban de ennek a pótkocsi fékszelepnek nem lehet olyat állítani ,hogy fél teher,sőt egyáltalán nem is lehet rajta semmit állítani csak vagy teljes teher vagy elengedi a levegőt és akkor nincs fék ! Megint egy hitvány alkatrészbe botlottam ! Ez a 920 egy hitvány alkatrészekből összerakott nejlon traktor ,lassan egy talicskára való alkatrészt kicserélek és még most sem jó ! A pedál szelepről szeretnék mindent tudni ,mi a legjobb bele ,és miket lehet állítani és miként ! Mit lehet tenni a pattogás ellen a hátsó kerék már 0,9 báron az eleje meg 1,2 báron van de a hátsóm már igen fáj. Nem lehet hogy az orsúly miatt pattog be ?
Azt már szét szedtem.el volt szakadva benne a rugó.kicseréltem de csak anyi hogy nilla hejzetnen tartja a kart.Gondolom a kabinban a kar melletti sinről beszélsz.Emelni emel nem is kell koppanásig hátra tolni a kart.csak miután al engedem visszaugrik a nulla hejzetbe és le engedi a karokat. mintha valami szelep engedne át valahol.Meg ugy vettem észre nem is móködik a szabájzó nem emel ki magától. már levettem hátul a pálcát és ugy mozgattam hogy regál e de semmi..Az nem is zavar anyira csak hogy leteszi az már inkább.
Van egy gumi kerék a karon lent,annak a sin(amin gurul)hátuljától 20-20mm-re szabad eltávolodni teljesen hátranyomott(emelés)hejzetében.Ha ez több akkor a kar elején van egy 8as rudazat azon állits utánna.
Valakinek volt e problémája mtz hidraulikával hogy leteszi a munkaeszközt.az ülés mellett van a kar és ha fel emelek vele valamit gond nélkül emel. Csak aztán kb 1 perc alatt le is teszi.Van valahol egy szelep rajta mit érdemes lenne megnézni kicserélni? Ugy néztem az ülés alatt van valami szabájzója oda futnak kartól a vezérlő pálcák meg hátulról is a karoktól.
Mind a ketten aszt irjátok hogy a pótkocsi fékszelep a ludas ,de aszt már cseréltem ,és valóban a régi nem igy fékezett ,csak már a trakin a nyomás szabályozót is újra cseréltem ez olyan 7-7,5 ig tölt ! A régi nyomás szabályozóval kétkörös öller pótot is húztam de azzal is ugyanez a jelenség van az is blokkol mint állat és 1 percig se tudok vele elindulni !
Nem tudom azokon milyen a szelep,de a miénken (petoletkás)azon 4 állás van,és én megrakottan is azon az álláson haszná
lom ami az üres pótra van előlátva.Igy lehet szépen fékezni vele.De egy olyan dolgot is meglehet próbálni ha pl 8 bára tölt a traktorod akkor leveszed 6 ra hátha jobb lesz.
A pótkocsi fékszelep karján állíts vissza 1-2 állást. 4 állása van. Kiengedett-üres-félterhelés-teljes terhelés. Ha nem jó, akkor esetleg a traki lábszelepe lehet a ludas. Nekem csak a cseh(bss) szeleppel csinálja ezt, az ifával lehet lassítani is...
Mondja meg nekem valaki hogy ha húztok egy pótkocsit és fékeztek ,lehet kicsit fékezni vele vagy csak állóra blokkolóst ,és ha blokkolt a fék mennyi az az idő amikor már a gép tudja tovább húzni a pótot ,anélkül hogy a fékek fognának ! Egy körös fékről van szó és IFA 8 tonnás pótrol ! A 920 MTZ csak olyat tud fékezni hogy fütyülnek és füstölnek a kerekek a pót alatt ,még akkor is ha csak épp bele rúgok a fékbe ! Egyszerűen nem lehet finoman fékezni vele ,vagy mit cseréljek vagy esetleg szabályozzak és hogyan ?
MTZ 25-ös kistraktor szántás közben elkezd lefulladni, nagyon alacsony fordulaton pörög a motor (nagy gázadás mellett). Ha kiemelem ilyenkor az ekét, nem emelkedik a fordulatszám, és csak nagyon lassan döcög előre. Kuplungot benyomva felpörög a motor előbb-utóbb. Után már (emelt ekével) normális sebességgel megy.
Egy ekével szántottam, olyan területet (olyan állapotban) amit korábban fel lehetett szántani ezzel a géppel.