de mielött javitva lett a motor nem csinálta ezt. igaz eléggé megvolt halva a karikák br voltak álva a dugóba. adagoló ujjan lett rá téve kb 2000 órát ment ,most fell lett ujitva mert nehezen indult.csak 1 juk van még a tárcsán amivel elöbb lehet tenni abban volt de ott már nagyon kopog.a szürkés füst lehet a turbó is be enged egy pici olajat már.ha alap járaton megy akkor beszivárog.szervizes látta azt mondta még elmegy. a csapágyak nem rosszak csak a tömités enged át. de szervizelni nem lehet nála csak a cseheket.majd cserélni kell lassan majd meglátom munka közben fogy e az olaj .az adagolóval egyszerre lett feltéve mert ezen kör adagoló volt és nem akart rendesen menni turbóval.
Akkor ,ha szürkés kevés az előtöltés ,adni kell neki ! Az adagoló is lehet a ludas ,ha ide oda röpköd a fordulat az nem jó! Én jó adagolóval szürkés füstnél adtam neki fél lukat és bomba lett !
hát a turbó miatt nem igazán van füstje.vagy igy is feketét kellene hogy dobjon?csak ugy ködöl picit.ki szedtem a csavarokat és mindjárt a mellette levü furatokba vissza raktam az kb fél milimétert sem mozdult a tárcsa.igy gáz ráadás nélkül nem kopog ojan keményen.ha gázt adok akkor ojan kicsit szürkéset füstöl.meg nagyon hirtelen a motor. ha alapjáratról ráhuzom a kézi gázt ugy fél gázig akkor hirtelen eléri a félgázt és mintha tul pörögne egy kis idöre visszább vesz a gázon abba hagyja azt a morgást a motor. majd ujra rákapcsol.és kiegyenlitődik a fordulat.vagy ez inkább az adagoló fordulat szabájzója lehet?
Azt fűlre jobban be lehet lőni ,ha így kopok nagy az előtöltés visszább kell rakni .A kompresszor alatt leveszed a kis fedelet 3 csavar fogja és fölfelé a kompresszor irányába vissza rakod egy negyed lukkal vagy féllel .ha még kopog .Nagyon pici mm-nyi lukakkal rakd följebb nehogy egy teljes lukkal.Mind addig jössz feljebb az állító tárcsán ,mig szépen nem jár és hírtelen gáz adásra feketét fűstöljön ne ,olyan kékest vagy fehérest .
Az enyémnek majdnem ugyan ez a baja. 9.-ben nem műxik a kompresszor. Annyi különbséggel hogy nincs rendellenes hang. Levettem a kompresszort és látni lehet a valószínűsíthető problémát. Íme:
Szóval sajnos a javításhoz szét kell gurítani a traktort, és széthúzni a váltót.
Vettem egy 50 -t de talán nem túl jó gazdától.Sorban jönnek a hibák.Csak hidegindítóval indul de viszonylag könnyen.Az izzítókat kicseréltem de nem segített.Megmértem a feszültséget ami 5,7 -ről csökkkent 0,4 re hengerenként.Ez rendben van ? Gondolom nem ,de hol keressem a hibát ? kösz ha van ötlet.
Van egy kis probléma az mtz előtöltési szöggel.Gyárilag ennél a motornál ha beteszem a reteszelő csavart a lenkerékben akkor ugy tudom 16 fok az előgyujtás.De nagyon csunyán jár ugy kopog a motor. Most lett felujitva a motor.adagoló porlasztók henger dugattyuk.akinek van itt mtz je azt mondta majd ha bejáródik nem ijen hagja lesz.AZ előző tulaj rakotott rá turbót. a turbós motroknál nem kell az előtöltést is visszább venni?
Azóta addig nézegettem a váltó metszeti rajzát meg a kinematikai vázlatot, hogy rájöttem hogy valahol a körül a kerék körül lesz a probléma, levettem a kompresszort és valóban.Csak azt nem tudom hogy amúgy az a kis kerék 9.ben odaér-e ahhoz a fogaskerékhez, vagy nem. Ha jó a váltó akkor lefut a 6-9 kerék a kompresszoréról, vagy rajta marad a széle?
Van két srác Sümeg mellett, ha kell megadom az elérhetőségüket. Ügyesek nagyon, szerencsére nem téjeszcsés parasztok. Üzemanyag, +1100 ft/ óra/ fő. Én csak velük csináltatom, mert a kóklerekkel már tele volt a tököm.
Gondunk van egy 50-es MTZ-vel.A kompresszor nekünk még a sebességváltó oldalán van. Az a probléma, hogy alapállapotban a kompresszor teljesen szépen dolgozik, de ha a sebességváltó 9. be van kapcsolva akkor iszonyatos pokoljáró csattogó hangja van a váltóban valaminek. A többi 8 fokozatban és üresben tökéletesen működik minden.
Te agyament kőbunkó, a gyári beállítási értéke 0,8-1,1 bár, nehogy azt mondd nekem, hogy a mérnökök hülyék voltak hozzá, amikor megtervezték, kb. az összes MTZ ezzel az értékkel megy! De te fújd fel nyugodtan ne 1,5 bárra, hanem 150-re aztán amikor akkora lesz mint a hőlégballon, menj neki a Dunának, és olyan lesz a szürke mint a katamarán!!
az is jó csak menetet kell vágni és a fém forgács bekerülhet a hajtásba de ha túl méretes dugó van csinálva hatos menettel abba passzol a hatos zsírzógomb a dugót bedobod a fagyasztóba és könnyedén a helyére lehet tenni
jól látom hogy a levegőző oldalán van lyuk? mert ha igen akkor nem csoda hogy folyik pont a tányér kerék fölött van így a centrifugális erő ki tudja csapni az olajat de a zsírt is gyors megoldás rögzíts rá gumi tömlőt ha meg lesz időd szedd ki a szellőzőt esztergáltass bele egy
dugót aminek válla van és 2-3 századdal nagyobb át mérőbe mint a lyuk a közepébe hatos menet bele egy hatos csavar tömítés nélkül és máris csak a levegő tud mozogni