Hali nekem is így van ,csak úgy ahogy neked később lesz .Kettő 100 amperes a dobozban közte lefogatva az ifa párhuzamkapcsoló.Csak nekem kettő áramtalanító kapcsoló van . A sima meg az ülés hátuljánál is egy ifa áramtalanító !
Nem semmi, ezzel az indítóval még szántani is lehet ha kifogy a gázolaj :)
Nekem marad a 12 volt előbb a vezetékek és adagolót kell rendbe tenni, erre is csak rá kell szánni most már beszélek azzal a szlovák illetővel aki a nagy gépét csinálta hát ha meg csinálja ezt is.
Ááá nem szabad vigyázok rá a saját kereteimen belül, nyár végén majdnem egy készlet o gyűrűt cseréltem a főnök csak nézett, hogy alig maradt a dobozba :) igaz azóta folyik megint :)
Ez sem jobb mint egy mtz :)
Na meg most egy hidroszivattyú nyomás mérés + a váltót át mérték majd 100e volt.
Kaptam egy régi nagy önindítót darabokban nemrég. 24 voltos.
Azt mondták levan égve... nem látszik rajta semmi. Bronzkefék voltak elkopva nagyon.
Leszabályoztattam a kommutátort, beperselyeztem, új bronzkefék, minden megvan csak egy valami hiányzott hozzá, a forgórész végéről az ékek meg a kosár.
Jártam utána sokat, nem kaptam sehol....
Közben találtam egy hírdetést, ott hírdettek már 2 éve egy 24 voltos nagy kamazforma mtz önindítót, olyat mint Gjoni kollégának van. Vadonat új, a kereskedő rég rendelte, de nem bírta el adni. Ezért 50 euróért odaadta. Ha azt nézzük 15 ezerért új 24 voltos önindítót nem igen kapunk.
Szétszedtem a biztonság kedvéért, teljesen új szerencsére, én törtem meg a festéket az illesztéseknél. Átzsíroztam a perselyeket és ment is össze szépen.
Itt pár kép róla, 24V 9Kw, bika erős.:
Aztán jöjjön az 1. akumulátor, maradt a sajátja. 150Ah 800A hátul az akkudobozban.
Meg itt a soros/párhuzamos kapcsoló is. (eredeti DDR IFA)
A fővezetékek használtak, újat nem vettem mert volt itthon. A többi vezeték, új és mindegyik csatlakozás forrasztva/befuttatva ónnal.
Kuszának látszik a sok vezetékek hátul, ennek oka, hogy direkt hagytam mindegyiket hosszabbra, mert nem ezek az akkumulátorok lesznek a véglegesek, hanem majd két kissebb egymás mellett a dobozban.
Itt a 2. akkumulátor 180Ah 1000A. Ez az ülés mellett kapott helyet, lerögzítve.
A végére ma reggeli indítás, -5°C-ban.
Nincs torokelzárás, se hidegindító spray, se előmelegítő, csak a hideg muszka. :-))
hellosztok van egy kis gond az mtz mmel levegös az üzemanyag rendszer tápszivatyura tanakodtam hogy az a baja azt kicseréltem igaz hogy csak a pumpa részét de igyse jo probáltam ugy hogy egy kanába öntötem gázolajt hogy abbol felszivja e de egyátalán nem keményedik fel mi más lehet a baja?
Üdv mindenkinek!Lenne egy kérdésem.Mtz porlasztókból,2 db-nak nem annyira kormos a csúcsi része,egészen a tűz karikáig.Ez az 1-s,2-s hengeré a másik 2-nek viszont korom lerakodásos a tűzkarikáig.3-s,4-s henger 920.3 mtz.
Szívesen elfogadnám azon plusz információkat ami az én kis gyűjteményemben nincsen benne :) Úgy vagyok vele amivel dolgozok azt szeretném minél jobban ismerni. ha adok hozzáférést és persze digitális formában van meg fel tudnád tölteni?
Belül nem bonyolult, a két végén mechanizmus a fedelek alatt, egyik ferdeívű csillag alakú, másikon golyós, meg azoknál rugó. Belül két hüvely a házban egyik a másikba van csúsztatva, tele hornyokkal meg a ház is. Felülről két golyós szelep az emelés ágban, meg a kis kar alatti szelep, szintén rugó és golyó.
Az a kis szabályzó csap hivatott állítani a szabályzás intenzitását, hogy szinte remegve, gyorsan emelgessen rá szabályzáskor vagy lomhán.
Ha nem reagál az baj...
Nincs benne semmi bonyolult, amire figyelni kell összerakáskor, mikor is a kardános tengelyt teszed rá, akkor kell a szabályzót "felhúzni" azaz hátratekerni emelésre teljesen és úgy összerakni, mert alaphelyzetben a belső rugó teljesen előre tekeri süllyesztésre.
Itt szoktak sokan abba a hibába esni, hogy ezt nem teszik meg és majd nem emel...
Elvileg jelölés is van rajta, gyakorlatileg én nem láttam ezen.
MTZ-550 üzenem,hogy nehogy belevágjon az elsö hajtás átépitésbe!
Elöször lemész a fogralmival az okmányirodába és megkérdezed,hogy mennyibe kerül az átirás 550böl 552re mert bele szeretnéd tenni a elsö hajtás,én 82re iratnám!
Ha nem tud mondani jó akkor a Vizsga helyre ami szoktál menni vizsagáztatni,és ott!
Nem kell reckérozni hogy beleteszem,és akkor sima kereket teszek rá,mikor mész vizsgáztatni!
Ott ugyis észreveszik,hogy mégis milyen,ha nem akkor ott van a kamera,mert az nem olyan mint a sima 550 hid,és azok már tapasztalt!
Ha megfogadod akkor megteszed hanem akkor az csinálsz amit akarsz,de ha elkapnak akkor fizetel mint a perec és nem kis pénzt,és még a gépet is lefoglaja a nav ,mert törvénysértést követtél el,mert nem adóztál érte,az átirással vagy ilyesmi!
A perselyt már néztem, mert akartam állítani a karon, mert azt hittem, hogy a csukló nem fordul el teljesen. Nincs kikopva, nem lóg benne a tengely, nem akad semmiben. Még annyit, hogy van a vezérlő bal oldalán az a kis szabályzó csap, ha azt állítom nem veszek észre semmit.
Erre én is kíváncsi vagyok.
Igaz már olyannal találkoztam, hogy az O gyűrű meg ette a házat amibe mozgot. :) Igy volt a 1,5-2 éves wabco fékszelepben is...