Szia. Abban a kockában van egy tolattyú ami előre hátra mozdul kb 1-1 centit, ezt mozgatod végül is a kormánnyal és az a bizonyos rugók tartják középen semleges állásban, a rugóerőt legyőzve mozgatod a tolattyút a kormánnyal, ezért is nincs rá magyarázat (legalábbis én nem találok rá) hogy miért könnyebb rövidebb vagy gyengébb rugókkal. Ezt az egészet végül is elöl a kocka előtt a koronás anya rögzíti, azért nem szabad keményre húzni mert megfeszítheti oldalban a tolattyút, de a lényeg hogy a tolattyú nagyon rövid úton vezérli az olajat, ha picit kopott, vagy csak egyszerűen a gyártási pontatlanság miatt nagy lesz a résvesztesége , ezt hézagolta ki a haverod, megnézte hogy mennyire kell előre vagy hátra mozdulnia a tolattyúnak a jobb zárás érdekében , és vagy a tolattyú alá vagy a ház alá hézagolt.
a működési elv már megvan most olvastam könyvből :D viszont ismerősöm nem vágott semmit csak hézagolt. Igazából azt mondta nekem is megcsinálja csak mivel bújom a fórumot tudjam meg itt h mit csinált afféle fogadás :D
Elsore nem tudom a valaszt de ha a kockaban kicsereled fejszeleprugora a 3 rugot ami a stifrek mogott van akkor sokal konnyebb lesz de a szivattyu nem lesz uj tole. Az olajnak kevesebb ellenallast kel legyoznie. A 0 forintos megoldas a rugobol vagni 1-2 mmt. En is itt tanultam az okossagot es jol muxik.
Üdv! Próbáltam agroinformon informálódni de nem kaptam értelmes választ egy pár kérdésemre csak ilyen 1-2 szavas odalökött semmit -_- szóval a kérdéseim a következők lennének: A kormány vezérlő kockának mi a működési elve mit csinál ha a kormánykereket elforgatom? egy ismerősöm csinált valami hézagolást amitől a kormány olyan könnyű lett mint ha egy kocsiban ülnék álló helyben egy kézzel kényelmesen lehet forgatni még üzem melegen is. Homlokrakodós gép. Szóval ebből adódik a második kérdésem mit csinált vele milyen alkatrészekkel és miben és miért változott meg a kormány működése? (a szivattyúhoz munkahengerhez és a kocka nyomásszabályozójához nem nyúlt!) Agroinformon azt írták h ezt a hézagolást nem szabad csinálni miért? Előre is köszönöm a segítségeteket!
Az adagoló hátulján lévő, imbuszcsavarokkal felfogatott fedelet kell levenni. A fedél alatt van egy M6-os anyával lebiztosított hernyócsavar. Ezt a csavart kell befelé tekerni., 1-1,5 fordulattal. Én csak egy fordulatot tekertem rajt évekkel ezelőtt, jó lett! Így már gázadásra dob egy kis füstöt mint egy "normális" dízel motor :-)
A fenti csavaron kívül már csak egy ugyanilyen stílusú csavar meg anya van, de az, az egész fedél közepe felé van, az a szabályzóval együtt mozog, és az pedig az alapjárat. Ha befelé tekerjük akkor, kisebb lesz az alapjárati fordulatszám.
Különben meg nem kell megijedni, mert ha jár a motor, akkor sem folyik ki az ablakon az olaj, csak akkor, ha megállítjuk, de akkor sem sok. Tehát nyugodtan/finoman lehet állítani járó motor mellett is, mint a régi típusú adagolókon, figyelve a kipufogót !
Nem ajánlom,hogy tekergesd mert ha elugrik nem indul be.Inkább szerelővel adass neki egy kis előtöltést.Nem nagy munka fél óra és kész ezt így elmagyarázni nehéz ,olyannak aki még nem csinálta!
Szeretnék állítani az adagolón kicsit felfelé hátha nem lesz alacsony fordulaton ennyire lomha a gépezet 820 MTz sima nem turbos motor Motorpal adagolós.
Valaki leírná mit merre tekerjek magamtól nem merném tekergetni?
A mi esetünk szóról-szóra ugyanez volt!Ez a cég+Agro-sat(Nova)!A végén 2-öt sikerült visszaperelni tőlük de a bukó így is kb 8 milla.Csak példának:a fékszelep hibájának oka:a gépkezelő (én) a az egykörös pótkocsi csatlakozóját a traktor kétkörös csatlakozójára csatlakoztatta a szakértőjük szerint!Hogyan??????????????
Lecseréltem a gyári kipufogót a képen látottra sima alap motor nem turbós és észrevettem hogy amikor 9.be megyek már 2000 pörög a motor a 30 km/h nem viszi hanem kb. 28 megy ezt a gyári kipufogóval nem csinálta.
Lehet hogy ez az új annyira lefogja? Ez kb olyan vastag mint a turbós kipufogó csak a könyöknél szűkül össze.
És csak szikrafogó és hangtompító van benne.
Maradhat vagy cseréljem vissza nem ártok ezzel a motornak sem a fogyasztásnak?
Igazából a gyári már 4 letört és volt hegesztve most lett volna az 5 és azért vettem ezt rá.
Üdv. A 892.2 váltója ugyan az mint a régi 82-é, különbség csak annyi hogy az előbbi már oldalváltós, és a nyúl-béka nem lassít hanem gyorsít( hosszú 9.be majd 40 -et megy). A 952 az viszont szinkronos mindenütt(kivéve az 1-2 és hátramenet fokozat) ,még a nyúl-béka is, ennek nagyon jó a váltója könnyebb kezelni , tartós is, de előre csak 14 fokozat van, ami azért elég mert elég jó a kiosztása.
Jaa,...ez így van kérem. ,-)) Az én kérdésem viszont az lenne, hogy fűkasza vétel elött állok és nem tudom eldönteni, hogy melyik lenne a legjobb (az öregebb és olcsobb verzióknál). A motorosa a régi 80-as lenne, mert az van. :-) . Minden infót nagyon megköszönnék, hogy mik is a tapasztalatok ugye ?? üdv.