Köszi még remélem rendben is lesz egy darabig.Évi 20 hektárnál több meló nincs vele.A pótkocsizás miatt vettünk összkerekes bocs segédhajtásos gépet.Ami miatt meg jól néz ki a szerelvény,hogy garázsban áll .A másik igazság munka végeztével alltalában kitakarítom.Ez van ez lesz sokáig megbecsülöm,mert minden spórolt pénzünk benne van.
minden motor egy bizonyos fordulaton és bizonyos terhelés mellett érzi magát a legjobban az mtz nem szereti az alapjáratot meg terhelés nélküli üzemelést sem szereti. az én VW polom a 2500-3000-es fordulaton megy a leg optimálisabban ezen a fordulaton a legjobb a fogyasztása de így is van h meghajtom havonta legalább 1x 230000km-el vettük de csak beleülök és teszi a dolgát.
A kormolásban egyetértünk :-) Műszakira vittem a Ranger-om. Most teljes gázon is mérnek kibocsátást (az ember szíve szakad meg), na az én autóm olyan kormot dobott, hogy sötét lett a csarnokban :-) Rendesek voltak a KPM-sek és azt mondták 3-ba padlógázon menjek pár km-t. Rövid idő alatt elhagyta a füstöt és utána szépen le is vizsgázott az autó. Ezen túl műszaki előtt muszáj lesz kicsit meghajtanom, csak hát sajnálom :-)
Nekem is van egy 94-es kékem,az1000-es kardán kapcsoló már az ujabb tipusu kis csonkos.Amugy 14000 óra van benne eddig ez az első traktor ami ha befejezte az övét akkor is emelvényen fogja végezni az udvar közepén.
Nem MTZ volt rá a példa hanem 2 opel F astra ugyan azon évjárat dízel motor teljesítmény lökettérfogat megegyezik az egyiket a közel 80 éves rokonom hajtotta a másikat meg 40 éves rokon amit a 80 éves hajtott szinte soha nem ment 100km/h fölé lakott terüeten 5-el csalingált sohasem pörgött ki a motor a másik dinamikusan volt használva mindig a legjobb fordulaton ment igaz így kicsit kb 1l-el többet kajalt 4,5 helyett 5,5 namost 1x elcsórtuk az autót mikor egyszerre voltak itthon nyaralni mert én sem hittem az ellustulásban toltunk egy kis gyorsulást és az idős rokon által hajtott autó nem bírt menni de kormolt rendesen.
Az volt a baj, hogy öltönyben voltam (tárgyalásom volt), a gép meg eléggé körbe volt pakolva és nem tudtam rendesen a hasa alá nézni. A régi kiskabinos nyolcvanasaimon az a nagy bumszli, kihúzótengelyes átkapcsoló van, ezt azon nem láttam, de az új típusú, kis átkapcsoló csap ettől még ott lehetett!
Én ebben az ellustulásos dologban nem nagyon hiszek, ez csak emberekre jellemző :-)
Szerintem így látatlanban nem sokat lehet róla mondani ha nincs benne az 1000-es az is elképzelhető h csak ráfogják h nincs mert sohasem használták... az megint gond lehet h nem volt hajtva mert ellustulhat a motor. Bele kell ülni ki kell próbálni .
szerintem meg a támogatás a ludas ezekbe a dolgokba-ha nem lenne akkor lehetne igazán versenyezniDE SEHOL NE LEGYEN ...ez csak azért lettkitalálva hogy a 2.világháboru utáni hiánygazdaság megszünjön,illetve hogy a minimálbéres panellakó hasa is tele legyen (hogy mivel...)
Üdvözlet az uraknak.Jó régen jártam erre látom mindenki dolgozik én is vetés megyen vagyis most szünet ma esett 21mm eső.Én is elvetettem a lucernát zabot 2 napja a kukit.Közbe vettem egy permetezőt.300l 12m keret jó kis gép.Olyan kérdésem van hogy a légüstbe hány bar levegőt tegyek és általában hány baron dolgozzak mennyit mutasson az óra?Nem nagyon permeteztem én soha szinte.
Hibajelenség a következő: hidegen 4 bar olajnyomás, ahogy elkezdek vele dolgozni, kb. 30 perc múlva az olajnyomás 0,5 bar. Turbó, olajpumpa, olajszűrő, főtengelycsapágyak, olaj (20w-40) frissen cserélve. Nem a himbáknál megy el nyomás. Hol keressem a hiba okát?
150 hektár földön már nem mtzvel dolgoznak ,inkább RÁBA -250 vagy T-150 esetleg valami nyugati SAME,JONI,NEW HOLLAND!
Én ismerek olyan gazdát,aki 200hektár van neki és dolgozik vagy 3-4 géppel nyugatival szánt tárcsáz,mtz vet meg vegyszerez és ekekapáz!
Ennyi és többi csak kifogás!
Nekünk jó a szar MTZ még ha nem is piros hanem kék vagy szürke!
Tudok,olyat is az mtz elmegy akkor is mikor a nyugati gépben a számitógép beszarik és nem lehet belenyulni egy csavarhuzóval,és hivni kell a szakit aki és a gép ott áll mig,az mtz megy tovább és röhög a faszi a szar ruszki gépben igaz keleti!
Most lesz új kardán hajtó fékszalag cserélve a gépbe! Hogyan lehet rá vigyázni vagy kímélni hogy ne kelljen olyan sűrűn cserélni? A szártépőre megéri megvenni a kuplung csonkot mert csak szabadonfutós a kardánnal hajtom!
Nem vagyok öreg motoros (traktoros), de annyit elmondhatok, hogy ha megtehetnék a gazdák szinte mindenki a nyugati gépeket hajtaná. de míg a magyar mezőgazdaság nem lesz olyan szinten támogatva mint a német vagy a termelt terméket meg nem fizetik normálisan, addig az MTZ-t fogja nagyon sok kis és közepes területtel rendelkező gazda megvenni. Kivéve ha nem "rokon" az illető mert azoknak sikerül a csoda... Én is szeretnék egy deutz fhar, vagy new holland traktort, majd idővel ezt is remélem elérem, még ha csak egy jó állapotú használtra fogja futni akkor is örülni fogok neki ;)
Kívánom, hogy minél előbb megvalósuljon nagy zöld álmod! Addig is, nem hiszem, hogy pont ezen a fórumon, pont nekünk, kéne bemutatnod/szapulnod a szovjet technikát!
Látókörömbe került egy kék, panorámás, MTZ 80-as, érvényes piros rendszámmal, mindene működik, ép, de eléggé elhanyagolt állapotú (gazdátlan). A gumik lekoptak, de kitörve nincsenek. Önkormányzati gép, kommunális feladatokat látott el, de a falusiak háztáji földjeit is művelte. Ti nagyon képbe vagytok, mennyit érhet- így látatlanba- egy ilyen jószág?
A felező bent van, de létezhet hogy 1000-es TLT ne legyen?