érdekel van e különbség az újfajta c-100 és a régifajta 4 hosszú csavaros c-100 munkahenger között mert az ára az fele annyi.nem nagy használatra kellene 1500kg-ig emelne.
Oké értem de elötte ,még vetés elött,ha jó a szaki és a van aki beállitja a müszert akkor megvan egy két nap alatt!A Porlasztót Adagolót és a Szelephézagot!
Amugy porlasztót,ujat akarunk bele venni mert az biztos nem jó,pláne a gazdája eladás elött visszatette a régi porlasztót és gondolta vegyen bele aki megveszi ujat csak nem tudom hova van állitva a porlasztó és az adagoló,de kiderül,majd!
Amugy jó ha értesz hozzá,bár én értenék akkor meg tudnám javitan és nem kell szakit fizetni napi 5-10eft!
Azzal már ne foglakozz hogy nem cserélted ki a tányérkereket, főleg hogy jónak tűnik, ha beállítod rendesen nem hiszem hogy olyan hangos lesz az, olyan nagy csendet meg ne várj már ilyen korú géptől. A foghézagot úgy állítod hogy a fékek alatt van a féktengelyház azok alatt van kétoldalt félkör alakban hézagolólemezek 0,5 és 0,25mm-es méretben na azokat párban átteszed jobb oldalról a balra, vagy fordítva ahogy a hézag kívánja, ezzel gyakorlatilag az egész difit viszed jobbra vagy balra a kiskúpkerékhez képest . Nem tudom érthető e ahogy írtam.
A tányérkeréken szinte semmi kopás nincs mivel összehasonlítottam egy olyannal ami új volt.Megmértem a fogak méretét,nem sokkal volt az enyém kopottabb nála.Ezért maradt a régi benne,viszont a kúpfogaskerék nagyon kopott volt,szinte hegyes.Azért mondták hogy azt hagyjam benne.
No igen , párba kellene cserélni, dehát ez vonatkozik ugye minden fogaskerékcserére. De látod azt írja hogy alig használja ,jó ha egy évbe megy 100 órát, akkor meg fölösleges, főleg ha jó a tányérkerék. 40 éves gépnél, kevés használatra nem igen éri meg mindent kilyavítani.
A váltó háztól, (nem csapágyház), a váltó síkjától ahol a tömítés is van és a fogaskerék homlokfelülete annak 58+- 0,15 mm -nek kell lenni és 1mm -es tömétes kell a váltó difi közé, ez ha megvan ösze van tolva meghúzva , akkor kell beálítani a foghézagot(0,25mm) a féktengelyház alatti hézagolólemezekkel., de az egész művelet előtt illik beállítani a difi kúpcsapágyazását szintén a féktengelyház alatti hézagolókkal, foghézag állításkor ezeket már csak át kell rakni az egyik oldalról a másikra párban.
A kúp fogaskereket önmagába sosem cseréljük. A kúp és tányérkerék párban vannak, és mindig a kettőt egyszerre cseréljük. Ha viszont cserélted, akkor kell a tányér kereket is, mert addig bizony nem lesz csend...sőt..
Köszi.Azt kúpfogaskereket kicseréltem a tányérkerék maradt a régi.Azt nem tudom honnét kell számolni 58 mm-t?Erre sehol sem kaptam választ.Esetleg te tudnád?Mert ahogy ki veszem értessz hozzá :)
Üdv!Az jó,igazából jobb mint az 50-es nekem is arra fájt a szívem egy nagyfülkésre.Igaz hogy az 50-es 8 éve nálam van,de még semmi baja nem volt,de már csináltam rajta unalmamban egy nagyobb karbantartást,ezt-azt kicseréltem a váltóban és a hátuljában.
Üdv!Köszi a tanácsot,és azt kérdezném még hogy hátsó diffit javítottatok-e már?Mert az enyémen már kicseréltem a tányér keréken kívül mindent olajat is beleértve,és mégis akárhogy hézagolom nem akar halk lenni.Köszi a képet is jó lett.Igaz a festék csodára képes :)
a szár sértetlennek tűnik ott nem is jön olaj ki, csak a munkahenger tövébe jön az olaj úgy tűnik a csőcsatlakozásoknál száraz, ha kivettük meglátjuk h jonnan jön az olaj...
Én inkább felújítom, amíg lehet. Ha a szár nem sérült, és a dugattyú is jó akkor sokáig bírja. Én 2007-ben tettem bele a felújító készletet, most kezd szivárogni. Olcsóbb, mint új munkahengert venni, és az új sem biztos, hogy nem kezd engedni két hét használat után.