Az már nem jó hir ha mikor már hozzá kell nyulni a motorhoz!
Nekem is mondták ,hogy,a videón a feltöltöttem ,hogy szar a hangja a trakinak ,mit vár az ember amikor 20éves gép és melegen 3 -3.5olajnyomás 2200 forgulaton Alapjáraton 2-2,5bár,biztos van baja a trakeromnak is,de tavasszal megcsináltatom a szakival mert egy kis kopogás hallok,vagy a szelephézag,nagy vagy a porlasztó hibás!
Tudok olyan mondani,hogy Laci Te Ismered Zám urat aki Eleknél dolgozik,és most vett egy trakeszt és azis szarul jár motorja pedig zakival vették !
Megint valami atomfizikus szakikat láthattál. Soha nem szántok úzóban wazze, pedig több, mint 20 éve csinálgatom. Ugye, hogy itt is kidomborodik az, amit tegnap írtam neked, hogy KÉPZETTSÉG után állj neki valaminek, ne úgy, hogy mindenféle kazánkovácsnőgyógyász idiótának (aki megintcsak képzetlenül nyomja a hülyeségét) a kókányolását veszed tananyagnak és azt hiszed, hogy ahogy azok a hülyék csinálják úgy a jó. Vannak aranykalászos gazda tanfolyamok, íratkozz be egy ilyenre! Nyíregyházán a Lippai iskolában, vagy Baktán, Szalkán is lehet, hogy indulnak a szakközépiskolákban. Az ilyen gyogyósok okításától mindenképpen többet érnél velük. És ha alkalmas vagy, akkor a végén szerintem gépkezelésből le lehet vizsgázni.
Vagy nem érdemes venni ilyet a 82 után? ha ugyan az a vonórésze a82-esnek mint a 80-as nak akkor jó hozzá
megéri e megvenni egy jó nyugati ekét jobban szerettem volna de ennyi volt a pénz rá, igy megérte mert új volt nem széthegesztett festett nyugati mocskok
Mennyire eszi a géped az olajat hogy már a hüvelyezésen gondolkodtál? Szántásba nem nézted a fogyasztásod mennyit evett/ha? Amúgy szép szántás gratula!
Vegyes talaj révén elég nehéz uszóba beállitani az ekét igy talajváltáskor mindig pöckölgetem, a videó készitése közben nem emeltem rá picit mélyebben járt azér hantosabb.
Sajnos nem vagyok a szakértője az ekéknek, de az itt meg az agron leírtak alapján nekem ez a szántás különösen tetszi, malév a gép nem erölködik a munka közben.
Azt viszont írták már itt h a taposás miatt lehet egyenletlen.
Megnéztem a videót, feltűnt, hogy az első ekefej hantosabban dolgozik, 0:31-nél jól látszik. Ez mitől lehet? Megtapossa a kerék és tömörebb lesz? Mélyebben jár? Van, hogy nálunk is így dolgozik az első fej, de nem tudom mitől.
Ha jobban megnézed az egész kép ferde egy kicsit lehet az csap be. Gondolom ha ferde lenne akkor nem forgatna ilyen szép egyenletesen, mint ahogy a videón is látszik.
Lenne egy észrevételem/kérdésem. A második képen, mikor hátulról van fénykpezve a traki, az eke szerintem nagyon rosszul áll. Jobbra emelkedik a közel vízszint helyett. Esetleg szándékosan van így eltekerve, hogy el tudja húzni a traki? Nem kötekedés csak észrevétel.
Igen én csináltam a turbót, de nem sokáig volt fent a gépen. Az volt a helyzet, hogy az a turbó egy tkp6-os volt, de valamilyen gagyi gyártmány lehetett mert már a felszereléskor átengedte az olajat a szívótorokba, igaz nem volt vészes, de mégiscsak olajos volt a szívótorok. Egy évig üzemelt aztán a kipufogón is megjelent az olaj. Közben vásároltam egy orosz turbót is tartaléknak. Amikor fel újítottam akkor szereltem fel turbó nyomásmérőt is és nem mutatott semmi nyomást. Azt gondoltam nem lett jó ezért felraktam rá az oroszt, persze ezzel sem mutatott nyomást. Itt a fórumon világosítottak fel, hogy csak akkor lesz turbónyomás, ha komolyabb munkát fog végezni ami így is történt. Úgyhogy azóta is a dobozában van a felújított.
Ha a hidraulika csatlakozónál méred meg a nyomást abból nem tudod megállapítani, hogy a szivattyúd nem nyom eleget vagy a vezérlőtömb engedi el a nyomást.
Megmondom őszintén én nem tudom hová kell az órát bekötni, mert én soha nem csináltam még ilyet, de biztosan van az elosztószelepen valamilyen csatlakozási lehetőség.
Hátha valaki meg tudja mondani mi a szakszerű eljárás.
Végső megoldásként marad a találgatás, kicseréled a szivattyút és, ha jó lesz akkor az volt a hiba, ha nem változott semmi akkor a vezértömb rossz és van két jó szivattyúd.
Értem énis arra gondoltam a szelep házagra hogy nagy nem jó állitották be mert biztos kontár volt aki összerakta,na meg a porlasztóra hogy vagy még eredeti vagy nem jó van belöve és sokat eszik és nem bir menni!
Amugy nem füstöl meg nincs kék füstje az jó csak vagy nem jó rakták össze vagy nem jó alkatrész van benne!
Mert akkor jó menne és nem lenne beteg a gép,Kora tavasszal mig nincs munka a szaki megnézni és leelenörzöm ,hátha megtalálja a hibát!
Nem oda rakom,az előzőben ott voltak és nem igazán voltam meg- elégedve, fejmagasságban 2 oldalra 2 utas dobozokat. Sok mindent nem tudok még 8 Üó van benne, de nagyon lusta, (és a Pal adagoló nem igazán a barátom).
Úgy, hogy ugye az az utánjárás csak egy pontban jó. De egy nehezebb és erősebb traktor, mint a 80-as Mtz, ha nagyobbat "fogatsz" vele, azaz menetiránynak jobbra tolod el az eke végét, a ricnis karral, akkor azt nem fogja elcsavarni, mint az Mtz-t.
Nehéz ezt most így leírni, de ha jobbra viszed az eke végét, akkor a menetiránynak és a traktor középvonalához képest jobbra tolódik az eke. A traktor ilyenkor a szántatlan felé csavarja.
Ha pedig fordítva, azaz balra viszed a menetiránynak a hátulját, akkor a szántás felé tekeri az orrát. Ezek között félúton a legjobb, mikor nem tekeri semerre. ilyenkor igényli a legkisebb vonóerőt az eke, a két szélső helyzetekhez viszonyítva.