Majd Gyulától kérdezd meg a kiszállási díjat és az órabért. :))) Kamion olcsóbban jön. :)))
Mtz felbakol két kerék ki, majd két tank ki, utána munkahenger ki, difi fedél le és máris látod az anyát. Az anya meghúzására és kimérésére kell célszerszámot gyártani. De rajzlap is megfelel célszerszámnak. :)
Ha nem veszik le a fülkét, akkor alábakolják, le mindkét hátsó kerék, ki a tankokat, munkahengert, fülkét megemelni amennyire lehet, fedél fel a hídházról.
Ez így egy nagy szívás és csak max. kihézagolja a tányérkereket, mert az anyát nem tudja rendesen meghúzni és ha a kihajtás csapágyát akarná kihézagolni ahhoz pedig ki kell venni a bolygóművet, ahhoz előbb a féktengelyeket, de még az előtt a féltengelyeket kihúzni, nagykereket kivenni és még sorolhatnám....
Meg, ha az anya laza, akkor ott már a váltóba is van gond nem kevés.
Tavaly télen csináltunk egyet, ketten voltunk rá, egy hétig csináltuk szépen lassan fűtés hiányába... de az első megmozdulás az a fülke levétel volt, aztán meg ízekre szedés.... erre is aztmondták csak az anya laza aztán a kuplungtól végig a féltengelyekik bezárólag mindennek baja volt. Összes csapágy szar volt... váltóban bemenő, kimenő tengely csere, jobbos féktengely, jobbos nagykerék, kúp-tányérkerék páros... 5000 üzemórás váltó volt...
Csak friss olajat nem látott sürün.
Szóval, ha ilyen van és valaki nem akar sokat anyázni, akkor a fülkét le. Meg mindjárt így jobban kirajzolódnak a dolgok bent, meg kint a hidraulikát is egyszerüen gyorsan rendbe lehet tenni.... :)
Bemásolok ide 2db hozzászólást egy másik fórumról..
""Menet közben morog,vagy akkor,mikor 9-be gyorsan mész-vele,és hirtelen elveszed a gázt ?
Utóbbi esetben,koronás-anya fellazult...(MTZ betegség) De tök mindegy..mert akkor is szét kell húzni !..és a fülkét is le kell venni.. De ez nem olyan nagy baj ám! mert így legalább ,kiderül hogy milyen állapotban van a váltód..és ha rendbe rakod, sokáig jó lesz..nekem a 80-as,7000 üzemórája bontatlan,és még mindég jó! igaz, hangosabb már mint kellene..""
Tudnátok nekem segíteni egy ismerősömnek féltengely csapágyat mert összertört meg megfordult már a tengelyen! Mit lehetne vele csinálni? Mert nekem azt is mondták hogy pontozzuk fel pontozóval és utánna sósavval kenjük le és mehet rá az új csapágy és megszorúl! Vagy valami ragasztóval?
200 csikóval húztam elég sokat egy kühne 4 késest, 50-70 centi mélyen. 4-6 km/h volt a csúcssebesség. Talajszerkezettől függően 50-60 lóval számoljatok késenként legalább, ha a gép hosszú élettartama is szempont.