Dark Basicet már én is nézegettem és le is töltöttem (de még időm nem volt belenézni).
Azon gondolkodom, hogy több különböző játékot kell csinálni. Pl egy hadtápos játék, egy gazdasági játék, egy operational játék, (és hogy jó legyen Zichermannak :))) egy propaganda, felderítő játék, amelyek egymásnak adnak paramétereket (oda-vissza), így különböző szerepeket lehet eljátszani (akát több embernek).
Amennyiben egyedül játszod, akkor dönthetsz úgy hgy mindet megcsinálod, de be is lehetállítani, hogy bizonyos feladatok (pl propaganda) által visszaadott paraméterek default vagy véletlen (vagy keverék) adatokat adjon vissza.
Tehát pl a hadtápos kapja az adatokat az operationaltól (hogy áll most a helyzet, mit tervez támadást stb), kapja az adatot a gazdaságitól (miből mennyit termelt, hol vannak a gyárak, stb). Ha ezeket nem használják akkor is lehet a hadtápos játékot játszani, mert a gép összeállít támadásokat és eredményét stb...
Lejátszod a hadtápot (pl vasút szervezés, depók, gk szállítás), majd az eredménye megy a többi játék modulnak... ...persze ez nem turn szerűen megy, hanem a szervezés folytán lényegében a hadtáp "csövet" állítod elő, persze ez nem zárja ki, hogy az operationalnak ki kell várni, amíg megfelelő hadianyagot kap...
A FoW (Fog of War) valóban lényeges, ezért gondoltam a kis AI-kat, akiknél néha nem avatkozhatsz be (és esetleg az új pozíciójáról nem is értesülsz)... ...jó gondolat...
Fan ilyen RTS, a Warlords Battlecry IV, ahol a vezér egyúttal szinteket lép, és fejlődnek a képességei. Mondjuk, szerintem nem ez teszi jó játékká, hanem az ai szkript, ami automatizálja a vezér védelmét + spellhasználatot.
Dark basic-et egyáltalán nem ismerem, c++-al is most igyekszem barátkozni. Egyelőre nem viszonozza a közeledésemet :)
Most tényleg eszembe jutott, BF 42-vel lehetne ilyesmit csinálni. A játékosok rendre a parancsnokok szerepét töltik be, akinek a "keze " alatt x darab bot tevékenykedik, és egymás közt is aláfölérendeltség van. Ezeken a parnacsnoki posztokon belül aztán lehetnek tüzérparancsnokok, logisztikusok, harckocsizók, légierő parancsnok (aki esetleg maga is repül) etc.
Eléggé életszerű háború lenne, testközelből, csak valszeg borzalmasan lassú.
A karakterfejlődés szerintem itt egyáltalán nem releváns, mert nem a karkater hozza önállóan a döntéseket (amihez a tapsztalat kell) hanem a user. Vagyis a tapasztalati pontokat maga a user gyülyti össze nem a karaktere.
Pont ezért értelmetlen FPS játékokban bevezetni a karakterfejlődést, mert úgyis fejlődik a játékos maga, ha emellett a karaktere is fejlődik nagyon elszállnak a játékosok egymáshoz képest.
Ha meg utánozni akarjuk egy állam hadigazdaságát-hadseregét, ahol játékosok számára csak a valamilyen szinten vezetői pozíciók vannak fenntartva, akkor igazából a katonáskodás és a termelés két teljesen különváló dolog lehetne.
Kell a fenét sokat tökölni és állitgatni. Erre ott van a karaktered fejlődésének története, mely során neki kell gondoskodni a csapatok (amelyek vezetésével megbízták) fejlődéséről.
A harc már mint önálló, egyszerű stratégia megy. Ott te már a csapataid tényezőit nem állítgatod, hanem harcolsz azokkal, amiket kitermeltél addigra. Ráadásul nem neked kell foglalkozni minden kérdéssel. Ha gyalogsági tiszt vagy, csak a gyalogság vezetése a dolgod. Ha intendáns - akkor a szállítás, utánpótlás, stb. És így tovább...
Mondom, hogy működik már ilyen szintű online játék, amelytől - némi módosításokkal és saját sztorival - át lehet venni a karakter-fejlődést, csak ott, ahol bunyó van, azt kéne helyettesíteni normál stratégiával. Nem ,,varázstárgyakat" kap a karakter, hanem az egysége kap különböző újabb eszközöket; a karakter tudása által nem ,,kasztol", hanem nő az egysége harci és egyéb értéke; stb.
Ismét csak szerintem, nem lehet egyszerre valami stratégia és szerepjáték. Gondold el, ha lemész hadosztály szint alá, mennyi mindent kell kezelni. A mostani stratégiák már hadosztályszinten is alig bírják az adatcserét több játékos esetén, ha összesen több ezer hadosztály (+diplomácia, kereskedelem, politika) adatait kell kezelni-átküldeni. Ha itt egyes emberek eljátszhatnak zászlóaljakkal, nincs olyan gép és sávszélesség, ami ezt kielégítené.
A HOI-ban van hadtáp, de nagyon le van egyszerűsítve. Vannak utánpótlási vonalak, depotok és konvojok.
Csatlakozva a kollégához, sok mindent sajnos le kell egyszerűsíteni. Minél több dologra kell figyelni, annál játszhatatlanabb lesz a játék, főleg online, ahol még arra sincs lehetőség, hogy na most pause-olok pár percet, hogy mindent beállítgassak.
Képzeld, egyik pillanatban nem hajtottad végre a parancsot, a másik pillanatban meg ezért már egy büntetőzászlóaljban találod magad, ahol nem úgy vannak kiképerzve és felszerelve a katonáid, mint ahogyan te azt hitted:)))
Vagy más dolog: megállítottál a saját kis egységeddel(mondjuk egy zászlóaljjal) egy páncélos betörést, a következő napon meg már azon találod magad, hogy a nyakadba nyomták a Lovagkeresztett (aminek hatására nő a különböző képeséged), és már előléptetve egy ezred élén találod magad.
Úgyszintén, ha mondjuk politikai pályát választott a karaktered, akkor kiélheted perverz hajlamaidat, és tisztogatást végezhetsz az általad ellenőrzött egység állományába, vagy személyesen vezetsz egy propaganda-hadjáratot, hogy egy megszállt övezetben a parasztok elkezdhessék a beszolgáltatásokat.
Illetve: fegyvermérnök vagy, aki nem adhat a hadseregnek új fegyvert, ha nem ismeri a külföldi típusokat (tapasztalat útján, a játék folyamán jön meg ennek ismerete), és nem készítetted el a történelmileg meddőnek ítélt prototípusokat...
Külön érdekesség lehetne az ellenállási mozgalom beindítása egy megszállt területen (akár a németek, akár a szovjetek vagy angolszászok ellen). Szabotázs akciók, robbantások, merényletek.
csak egy apró megjegyzés, mert általában nem kedvelem túlságosan a világháborús (kaptafa) játékokat, de van valami, ami egyik játékban sincs meg, és ez a kommunikáció tökéletlensége. A játékokban mindig pontosan tudja az ember az összes csapata pozícióját, az emberek állapotát, mindent. Azt hiszem a legnagyobb különbség a játék meg a valóság között nem elsősorban a hadtáp, ahogy felmerült már a topikban, hanem az információ teljessége.
Érdekes lenne egy olyan játék, ami szimulálná a kommunikációs vonalakat is, és az elvágott egységek önállóan, láthatatlanul tevékenykednének tovább, meg lehet őket találni, illetve igyekezni az ellenfelek kommunikációját is elvágni/megfejteni.
Hát... nekem a számítógépes játékokkal mindig is bajom volt, több okból kifolyólag.
többek között nemlehetett több dolgot kijátszani (p.l. kémkedés, partizánok, különleges alakulatok, stb.9, elveszett bene a személyes varázs, nem volt élő ellenfél, nem lehetett történetekkel fűszerezni, előre megszabott terepen ment a harc, stb.
Jelenleg már négy éve játszom egy online játékkal, és a mai napig nem úntam bele (territory.ru) Ki lehet játszani külön-külön a karaktert, szervezeti dolgokat, stb., ráadásul ha azt sikerülne stratégiával vagy PG 3D szintű csapatmozgásokkal kiegészíteni - tök jó lenne.
Mondjuk - a fejlettségi szintednek megfelelően csak egy századot, vagy zászlóaljat vezetsz, amivel bekapcsolódhatsz egy ütközetbe, ami hadseregek között zajlik! Előtte meg gondoskodnod kellett egységed kiképzéséről, feltöltéséről, stb.
Senki sem mondta, hogy egy online játékot egyszerű megcsinálni, de egy ilyen munkában rengeteg ember részt vehet. Akár programozók, grafikusok, történészek, újságírók (képzeljétek, napihírek más-más stílusban: német vagy szovjet propaganda, stb.) Termáészetesen minél később kapcsolódik be valaki a játékba, anál kevesebb esélye van marsallig vinni, de csodák - mint a háborúban is - mégis vannak.
Amúgy is rég álmodtam egy olyan játékról, amin végig lehetne játszani (a HA verziókkal együtt) az egész II. VH-t, napról-napra, akár egy egyszerű hadnagy szintjén is.
Persze, csak ezek az ai-k egyfelől megeszik a cpu-t, másfelől meg általában hülyeségeket csinálnak, úgyhogy a végén mégiscsak a játékos kénytelen micromanaggelni a dolgokat...
(pl. steel panther)
Szokatam Bf 42-vel játszani aegy német szerveren, egyetlen olyan fegyver van benne, amihez elég szigorúan két ember kell, anélkül nem sokat ér - na arra, hogy lett volna legalább még 1 ember, aki segít kb 10 játékból 1szer, vagy max 2szer kerül sor. Szóval, az együttműködés játékosok között neten, bár kívánatos lenne, de nem szokott működni.
Egyébként én is bírnám, ha a játék eleve olyan szerepeket kínál,ami aztán a rendszabályozást lehetővé tevő jogokat ad, tehát pl. a felettes a beosztott játékost kirúghatja a szerverről ha az nem hajtja végre a parancsokat... :))
jobb helyeken kis lokális AI-k segíthetnek, de szükség esetén a player beavatkozhat...
kedvenc játékom ebben a tekintetben a Highway to the Reich. Ott a zászlóaljnak, vagy hadosztálynak megadod a végcélt és ő próbálja végrehajtani, de bármikor felülírhatod.
Mondjuk én egy sima multiplayerest gondoltam, úgy látom, ti itt inkább egy folyamatos online játékot, amit szerintem elég nehéz megcsinálni, ha fix az időkeret, mert előbb-utóbb vége lesz. (a most divatos online játékokban WoW, Eve.. bárki bármikor bekapcsolódhat ez szerintem elég nehéz lenne egy akár 36-tól 45-ig tartó játékban megoldani)
Az ilyen játékokkal még az a gond, hogy szerintem nem lehet egyszerre valami stratégia-taktikai-FPS. Még egy sima stratégia is nagyon nagy meló. Ráadásul én mint programozó talán megbirkózom egy felhasználó felület megalkotásával, a térkép kezelésével, de egy FPS-szerű jó grafikát igénylő megoldáshoz kevés lennék.
Amit én elkezdtem, az egy 16000 pixel szélességű domborzati térképre és egy illustrator vektoros térképre (utak+folyók+városok+határok) alapuló stratégia, ami lehet teljesen multiplayer AI nélkül, de van egy AI könyvtáram is. Az egész scriptrendszerre alapul, tehát jól moddolható lenne a későbbiekben.
Persze lehetne ezt továbbfejleszteni, de első körben meg kéne célozni egy kisebb dolgot. Vagy akár megírnék egy felületet kezdésnek, amin keresztül fel lehetne tölteni a játék adatbázisát: egységeket, techeket, eseményeket, stb.
Anno itt kezdtünk el erről beszélgetni (bár itt egy modern kori stratégiáról van szó, de úgy kéne megcsinálni, hogy a játékmotorhoz könnyen lehessen VH I, VH II modokat is készíteni.)
ahogy olvastam, egyébként túl nagyot akartok csinálni, ezt senki nem üli végig (elején pl gyárigazgató elég unalmas gazdasági játék).
Én inkább azt mondanám, hogy beállítható kezdő gazdasági helyzettel kellene modellezni a harcokat, ahol (végre) a hadtáp elég fontos rész lenne. Így elég gyorsan a harchoz lehet eljutni, de lényegében egy tözstiszt tevékenységét kell végigjátszani, majd a részleteket egy FPS-sel lezárni (OK, az már lehet online is)
Én meg az onlin-t, mivel akkor nagyon hosszú ideig lehet játszani, méghozzá a karakter is fejlődik, és a játékkal foglalkozó emberek is tudják fokozatosan fejleszteni. Küldetéseket lehetne végrehajtani, vagy különböző más módon fejleszteni a karaktert és tanulni.