Keresés

Részletes keresés

Wreck Diver Creative Commons License 2 napja 0 0 16133

Semmi nem maradt ki, köszönöm. :)

Előzmény: BoBoYSA (16132)
BoBoYSA Creative Commons License 3 napja 0 0 16132

Szia!

Mi a kérdés?

Amit én látok:

Egy kicsit furcsa módon tokozott (merthogy kilóg az inga), rugó hajtású, feles ütős, Graham gátszerkezetes, jó minőségű (talán G.B.) falióra, közepes állapotú (kicsit sérült) tokban, épnek tűnő, nem régen (úgy tűnik) szakszerűen tisztított szerkezettel, egy-két fokkal jobbra elcsavarodott hibátlan számlappal, hőkompenzációsnak álcázott ingával. XIX sz vége, XX sz eleje.

Ami nekem szokatlan, a horgony helyzete (merthogy a hátsó hídhoz közeli pozícióban szokott lenni).

B

Előzmény: Wreck Diver (16131)
Wreck Diver Creative Commons License 4 napja 0 0 16131

Uraim,

Kérnék segítséget, mivel semennyire nem
vagyok otthon zsebóránál nagyobb órákban.

Miféle óra lehet ez? 

Köszönöm

 



 

 

Raul99 Creative Commons License 4 napja 0 0 16130

Konrad Knirim - German Military Timepieces c. könyvének 187. oldalán hozza ezt a típust, és mivel más egyéb (magyar vonatkozású) infót sehol nem találtam róla, ezért bátorkodtam annak nevezni.

 

APT válaszának ismeretében viszont - amit ezúton is köszönök -  jogos a kérdésed. Lehet hogy egyszerűen csak Józsi bácsi, a falu dokija gondolta úgy '38-ban, hogy jól mutatna a váróban, ezért beruházott egy ilyenre.

Előzmény: glashuette (16124)
D-zoli Creative Commons License 2018.09.17 0 0 16129

Köszönöm a választ APT Mester!

Előzmény: APT (16128)
APT Creative Commons License 2018.09.17 0 0 16128

Ühüm...

Azért nem tudok rá igazándiból mit mondani, mert legjobb tudomásom szerint az sosem volt jellemző, hogy az órások nagyobb számban szerelgették volna így össze az órákat - azon prózai okból kifolyólag, hogy ettől már akkoriban sem olcsóbb, hanem drágább lett az óra... A tokot-szerkezetet nagy tételben venni és megfelelő rákészülés után szériában összeszerelni, a számlapokat tömeg-gyártani már a XIX. században is jóval olcsóbb volt, mint egyedileg foglalkozni bármivel.

Ugyanakkor a svájci óraiparnak - messze nem közismert módon - volt egy nagyon komoly válsága már az első világháborút követően is, amikor óriási túltermelésbe futottak bele, és ebben az időszakban hatalmas tömegben készültek mindenféle márkanevű, kérésre akármelyik boltocskának is egyéni márkajelzéssel ellátott olcsó órák. A nem tömített tokokban a gyakori beázásokban sokszor tönkrementek a számlapok-szerkezetek, könnyen és nem nagyon drágán lehetett ezeket pótalkatrészként is kapni - sok órásnál halmozódtak fel ezekből készletek.

Majd nálunk 1945 után az órás-szakma szinte teljesen el lett vágva a svájci alkatrész-utánpótlástól, ami óriási mennyiségű tákolást eredményezett. A nem eredeti ragasztott számlapok, összevissza tákolt szerkezetek szerintem inkább ennek a korszaknak az eredményei.

Komolyabb számú be/átépítésről talán a "pesti aranytokos" órák esetében beszélhetünk, ami a 20-astól a kora 40-es évek időszakára volt jellemző, de ezek pont nem az olcsóbb órákról szóltak - hanem a korabeli protekcionista vámszabályokról, ezek miatt lett egyébként nagyon sok svájci szerkezet is belföldön tokozva az USA-ban is (a LeCoultre például saját belföldi céget alapított erre a célra, a Longines például a Wittnauer ékszerész-céggel állt össze, stb...) - a komplett óra akár több 100%-os vámmal is terhelt volt, míg a csupasz szerkezet alkatrésznek számított - így minálunk is megérte a "kopasz", vagy a legolcsóbb fémtokban rendelt minőségi órákat átépíteni jó minőségű aranytokba.

 

A másik vonal volt a részben a karóra-hiányból, részben a zsebóra divatból kimeneteléből, valamint a nemesfém-beszolgáltatási kötelezettségekből adódó karóra-konverzióké, ami szintén 45 után kb: a 60-as évekig volt divat, akkoriban sok jó minőségű, "megevett" aranytokos zsebóra szerkezetet tettek jobb-rosszabb karóra tokokba, a hazai Klein-féle műhely például szériában gyártotta ezekhez a tokokat-számlapokat. De az más kategória.

Előzmény: D-zoli (16127)
D-zoli Creative Commons License 2018.09.16 0 0 16127

APT Mester, ez a vaterás óra egy jó példa.

Van kettő másik órám pontosan ugyanilyen tokkak szerelve, az egyik ERKA feliratú számlappal, a másik felirat nélkülivel.

A szerkezetek eltérőek, és nem egyezik meg egyik sem a linkelt órában lévővel. Az Erka feliratos számlap igényesebb kialakítású, de lábai nincsenek, szurokkal volt a szerkezethez rögzítve. Ezzel a tokkal eddig legalább egy tucat órát láttam, és nem volt benne kettő egyforma.

https://www.vatera.hu/nagy-meretu-fixfules-art-deco-mechanikus-ferfi-karora-2667753194.html#zoom

 

Előzmény: APT (16126)
APT Creative Commons License 2018.09.16 0 0 16126

Egy példát linkelhetnél - nem egzakt.

Előzmény: D-zoli (16125)
D-zoli Creative Commons License 2018.09.16 0 0 16125

Üdv Mindenkinek!

 

Kérdezni szeretnék a hozzáértőktől.

Időről időre találkozok egy karóra típussal, ami nem is igazán típus, talán inkább kategória. Kézihúzós férfi karórákról van szó, amikről úgy tudom, hogy korabeli összeépítések, amiket, katalógusból rendelhető alkatrészekből raktak össze órás mesterek, olcsó svájci óráként kínálva. Azt szetetném megkérdezni, hogy ezeket az órák mellyik évtizedekre voktak jellemzőek?

Láttam belőlük több cilinder járatú szerkezettel szerelt darabot is.

glashuette Creative Commons License 2018.09.16 0 0 16124

Ez mitől Kriegsmarine, ha szabad tudnom?

Előzmény: Raul99 (16122)
APT Creative Commons License 2018.09.13 0 0 16123

A XX. század első harmadában nagy számban készült betétjáratos "kajütóra". Közvetlen hajózási kapcsolata a nevéből is sejthető - előszeretettel alkalmazták ezeket hajókabinokban, de irodákban, várótermekben, hasonló helyeken is előfordultak, tehát nem garantált, hogy egy konkrét darab valaha is "hajózott" - de nem is számít, azonosak voltak a máshol használtak is.

A betétjáratnak köszönhetően ezek az órák viszonylag pontosak, heti 1-2 perc pontosság jó műszaki állapotban általában kihozható belőlük - ezért is alkalmazták őket ilyen célra, mert elég volt őket hetente egyszer felhúzni - és beállítani.

Előzmény: Raul99 (16122)
Raul99 Creative Commons License 2018.09.13 0 0 16122

 

Bocs a képek lemaradtak.

Előzmény: Raul99 (16121)
Raul99 Creative Commons License 2018.09.13 0 0 16121

Üdv Mesterek!

 

Ennek a Kriegsmarine Junghansnak vajon mi lehet a története? Magyar hajózásban használtak ilyet? Minden infónak tudnék örülni.

 

Smafu.w126 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 16120

Nem merem leszedni a fedelet, mert nem értek hozzá, és egy kemény bőrű autószerelő vagyok, ilyen kicsi cuccost akkor érintek, ha egy anyát tekerek le, de azzal tele a polc ha leejtem, és nincs benne romló alkatrész :D És igazából nincs is fedél, egy házba van bele süllyesztve (réz). Amerikából rendeltem amúgy, nem tudom ez amúgy számít e. Holnap azért kőrbe fotózom, és felrakom :)

Előzmény: APT (16118)
bosijani Creative Commons License 2018.08.30 0 0 16119

jogos,ahogy nézegettem,a márkanév alatt raktak össze vekkereket is. 

Előzmény: APT (16118)
APT Creative Commons License 2018.08.30 0 0 16118

Én nyilván a smafu-féle órára gondoltam - annak nem látjuk a szerkezetét. De amivel te találkoztál - abban is normális, tisztességes szerkezet volt, meg amikkel én, azokban is. Úgyhogy feltehetően az ő órájába sem jutott rosszabb.

 

Az óra megbontása nélkül ennél többet úgysem tudunk megállapítani, 17 köves dátumos, kézi húzós szerkezetből megszámlálhatatlanul sokféle készült - hozzátéve, hogy ilyen paraméterekkel olyan nagyon gagyi már egyik sem volt.

Előzmény: bosijani (16117)
bosijani Creative Commons License 2018.08.30 0 0 16117

nálam mutatja a képet.

Előzmény: APT (16116)
APT Creative Commons License 2018.08.30 0 0 16116

Akár. Hiszen a werket nem látjuk. A lényeg, hogy a hasonló paraméterű efféle órákban az ismert esetekben legalábbis valami tisztességes, megbízható szerkezet dolgozik.

Előzmény: bosijani (16115)
bosijani Creative Commons License 2018.08.29 0 1 16115
Előzmény: APT (16113)
Smafu.w126 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16114

Köszönöm Uraim :) A lényeg, hogy akkor nem egy kínai szar, vagy valami jelentéktelen bóvli cikk :) Nem akartam a kis díszemre valami megalázó bóhóc dolgot tenni :)

Előzmény: APT (16113)
APT Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16113

A "gyártó" igazándiból ismeretlen (lokális tokozó cég), de előfordulnak óráik, és több, érzésre hasonló korból származó, szintén 17 köves, kézi húzós és dátumos órájukkal találkoztam, és azokban mind ez a félig-meddig francia, Jeambrun gyártású, végül is teljesen tisztességes, de "semmi különös" szerkezet volt: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Jeambrun_PS32C

 

Előzmény: Smafu.w126 (16111)
bosijani Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16112

ugy gugliztam,német gyártó,gondolom valami puw werk lehet benne,nem rossz.

Előzmény: Smafu.w126 (16111)
Smafu.w126 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16111

Előzmény: Smafu.w126 (16110)
Smafu.w126 Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16110

Ohh, bocsánat, csinálom is :)

 

 

Előzmény: APT (16109)
APT Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16109

Kellene egy közeli kép magáról csak az óráról, ahol tisztán olvashatók a számlap feliratai (tényleg a világon semmit sem látni belőlük...).

 

Ilyen jellegű kis asztali készségekbe mindazonáltal nem szoktak "nagyon komoly" szerkezeteket tenni, a jellemző vagy a nagyon egyszerű, olcsó, pecekjáratos werk, szerencsés esetben valamilyen tisztességes középkategóriás kövezett horgonyjárat van bennük. Omega, LeCoultre vagy Patek werket ilyenben nem érdemes keresni... ;-)))

Előzmény: Smafu.w126 (16107)
bosijani Creative Commons License 2018.08.29 0 0 16108

nem látni a feliratot az órán...

Előzmény: Smafu.w126 (16107)
Smafu.w126 Creative Commons License 2018.08.28 0 0 16107

Sziasztok.

 

Ezt az órát egy asztali dísz elkészítése okán vettem, és érdeklődni szeretnék, hogy ez a márka (ha egyáltalán ismert) milyen márka, mennyire vehető komolyan, stabil ketyegőket gyártott? Előre is köszönöm :)

 

satzowlee Creative Commons License 2018.08.19 0 0 16106

Ááááááh :D

-ez így túúl eCCerűűű :) -de kösz :)

Előzmény: bosijani (16105)
bosijani Creative Commons License 2018.08.19 0 0 16105

Előzmény: satzowlee (16104)
satzowlee Creative Commons License 2018.08.19 0 0 16104

Addig gyönyörködtem ebben a werk-ben míg -szerintem-totál megértettem a szisztémát, de ezt a némító kar valahogyan nem jött át.

Ha netán egy fotóval tudnád illusztrálni, melyik is az, visszaraknám a kalapácsot...

Amúgy jártam már úgy is, hogy visszaszerelés után a lehulló kalapácsban lévő stift a "csigalépcső" orrára került, így az óra következetesen megállt 12-óra előtt pár perccel, uis az óraszerkezet nekitolta a 12-ill 1-óra közti felugró egyenes lemezrészt a stftnek. Azóta azt vallom, hogy komoly köze van a két félszerkezetnek egymáshoz...-de ez a kar tényleg érdekelne, kösz!

Előzmény: bosijani (16103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!