Keresés

Részletes keresés

Kisslászló Creative Commons License 3 órája 0 0 15729

Szép estét!

 

A 15726-os hozzászólásban látható antik órával kapcsolatban szeretnék kérni egy kis segítséget. Egyrészt az érdekelne, hogy ez egészen pontosan milyen óra, hányas évekből, stb?

 

A másik kérdésem az lenne, hogy pontosan hogy nézett ki a teteje, ami sajnos hiányzik.

 

A segítséget előre is nagyon köszönöm.

 

Üdv.!

Titro Creative Commons License 4 órája 0 0 15728

A szerkezet "sajnos" még egy gyűrűbe van helyezve, ezzel lehet a tokba rögzíteni. A számlap alatt 47,5 mm a gyűrű átmérője, ami lefelé haladva 2 lépcsőben keskenyedik, az alja 45,5 mm. Sajnos a gyűrű nélkül nincs egyéb rögzítési lehetőség kialakítva. A szerkezet számlap nélkül 9 mm vastag. A mutatóállítás karosan van megoldva. Csatolok néhány képet hogy is néz ki.

 

 

Köszönöm a fáradozásodat!

Előzmény: Szigeti Péter (15720)
Underhand Creative Commons License 8 órája 0 0 15727

Nagyanyámnak pont ilyen van és annak is hiányzik a teteje :D

Előzmény: Pap Zoli (15726)
Pap Zoli Creative Commons License 8 órája 0 0 15726

Dani922 Creative Commons License 9 órája 0 1 15725

Legalább jó helyen van ez megnyugtat :)

bosijani Creative Commons License 1 napja 0 0 15724

:-)) elaludtál?  de mindegy,itt is nézegetheted. :)

Előzmény: Dani922 (15723)
Dani922 Creative Commons License 1 napja 0 0 15723

Szóval te vagy a bűnös :D  Azt az esztergát én is nézegettem :D :D

bosijani Creative Commons License 1 napja 0 0 15722

gyűlnek. :-))

 

Szigeti Péter Creative Commons License 1 napja 0 0 15721

Köszönöm APT! 

 

"Picit be tud már menni a cilinderbe, de utána a ferde fog kezdené eltolni" Ez a mondat segített sokat! Sajnos a szakkönyvekben az emelés mértéke fokban meg a pótlengés meg minden le van írva, de ez így értetően nem.. Még egyszer köszönöm! 

Előzmény: APT (15718)
Szigeti Péter Creative Commons License 1 napja 0 0 15720

Régi pecekjáratú zsebórák készültek hasonlóan nagy átmérőjű szerkezetekkel. Ilyenhez hozzájutsz olcsón. A számlapnál 45 mm. Mekkora a másik oldalon? Nekem van itthon néhány ilyen üres tokom, megnézem  szívesen. Mutatóállítás hogyan van megoldva? 

Előzmény: Titro (15719)
Titro Creative Commons License 2 napja 0 0 15719

A felhúzótengelyen kívül hiánytalan a szerkezet, működik de egy tisztítás ráfér. Azon gondolkodtam, hogy lehet-e találni ekkora zsebóra tokot ami nem aranyból van (45 mm számlap, majd 1 cm vastag), esetleg karóra tokba beépíteni. Még nem volt a kezemben kronométer-járatú szerkezet, fél napig csak gyönyörködtem a működésében és hallgattam a klattyogását:) 

 

 

Előzmény: APT (15716)
APT Creative Commons License 2 napja 0 0 15718

Elméletileg az optimális középhelyzet az, amikor fesztelenített rugóval a gátkerék foga a billegő nyugalmi, közép-helyzetében éppen az emelés kezdetén van (picit be tud már menni a cilinderbe, de utána a ferde fog kezdené eltolni). Így lesz öninduló, és így lesz a két irányba elvileg egyforma a lengés. Még egy fontos dolog: a legtöbb esetben a "kikanyarodás" ellen úgy biztosítanak, hogy a hídban a gátkerékkel átellenben van egy csap, és a billegő koszorújából kiáll egy kis pecek. Ennek a peceknek a határoló csappal ebben a nyugalmi helyzetben pont szembe kell állnia - ha nagyon ferdén áll, felverődhet még a lengés vége előtt, és ez kezelhetetlen, összevissza sietéshez vezet. Viszont ez a határoló csap nem mindig ott van, ahol írtam, néha lüke helyeken fordul elő (már olyat is láttam, hogy az alsó csapágylemezből állt ki oldalt - értelemszerűen akárhol is van, vele kell a peceknek szemben állni. És persze ez akkor igaz, ha így van megoldva a határolás, mert pár ritka esetben külön biztosító tárcsát alkalmaztak magán a tengelyen-cilinderen, de ez tényleg nem jellemző.

Előzmény: Szigeti Péter (15717)
Szigeti Péter Creative Commons License 2 napja 0 0 15717

Köszönöm a tanácsokat! A cilinder polírozása közben kívül-belül megtörtént aki mer az nyer alapon eszterga patronba fogva gyémánt pasztával és szép fényes is lett. Már szebben jár. Viszont a billegő középhelyzetének beállításával van gondom. Ebben kellene nekem egy kis segítség még. 

Előzmény: APT (15715)
APT Creative Commons License 2 napja 0 0 15716

Ez amúgy egy XIX. század végi jó minőségű típus-szerkezet volt (többféle órában lehet vele találkozni), nívós karos (svájci mintájú) kronométer-járat, a billegő jellemzően hengeres hajszálrugóval készült, precíz, nagy pontosságú járatok voltak. Kár, hogy hiányos, hiányzik a billegő hidastól. Vagy megvan esetleg?

Előzmény: Titro (15710)
APT Creative Commons License 2 napja 0 0 15715

Stift már megválaszolta a lényeget, én annyit fűznék hozzá, hogy az elterjedtebb gátszerkezetek között vannak öninduló - és nem öninduló kivitelek. Öninduló például az összes horgonyjárat, a cilinder és a spindli is - vagyis ha a billegő középhelyzete helyesen van beállítva, a gátkerék emelésen van a teljesen lejárt, "elernyedt" állapotban - akkor felhúzva az órát az elindul. Ha a beállítás nem tökéletes, vagy a kenések/kopások miatti súrlódás jelentősebb - akkor ezek sem feltétlenül önindulók.

És vannak gátszerkezetek, amelyek eleve nem ilyenek, mint például a duplex (bár elvileg ezt is be lehet úgy állítani, hogy az legyen, de ez a gyakorlatban kb: reménytelen) - vagy a kronométer, ami elvileg sem az - ezeket el kell indítani.

A cilindernél, ha kicsit is kopott-kenetlen, és a stop-kar nem pont emelésnél állítja meg a billegőt, akkor nem fog elindulni - ezért is alakítják ki ezeket a karokat geometriailag úgy, hogy elengedéskor a rugós kar meglökje a billegőt - a jelek szerint ez nem stimmelt.

Előzmény: Szigeti Péter (15714)
Szigeti Péter Creative Commons License 2 napja 0 0 15714

Igazad lett! Rugalmas acéldrótra cseréltem és az általad leírtak szerint működik. Valóban arrébb tolja a billegőt, így megfeszítve tartva a hajszálrugót a gomb felengedéséig. Bevallom a cilinder belsejét nem políroztam, mert nem ismerem ennek a technikáját... Esetleg segítenél hogyan kell kivitelezni? Köszönöm! 

Előzmény: kadraturstift (15713)
kadraturstift Creative Commons License 3 napja 0 0 15713

Az a közönséges rézdrót eredeti? Nem lehet, hogy egy vékonyabb, rugalmasabb drót volt ott, ami a gomb eltolásakor egy kicsit tovább is fordította a balanszot, hogy az szinte automatikusan lendüljön vissza az újraindításkor?

Más: a cilinder BELSEJÉT políroztad?

Előzmény: Szigeti Péter (15709)
Titro Creative Commons License 3 napja 0 0 15712

Óhh...tényleg!! Köszönöm!

Előzmény: Underhand (15711)
Underhand Creative Commons License 3 napja -1 0 15711

 

F. Jaquet & Girard

Előzmény: Titro (15710)
Titro Creative Commons License 3 napja 0 0 15710

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni egy zsebóra szerkezet beazonosításában. A szerkezet alkatrészcsomagban volt tok nélkül, vélhetően nemesfém tartalmú lehetett a tok ezért vették ki a szerkezetet. A számlapon Chronometer felirat áll, a szerkezeten a "Chronometre", a billegő híd alatt az FJ&G található, a számlap alatt a 128-as szám van beütve. Az interneten nem találtam érdemlegeset, csupán a Fonda Johnstown & Gloversville (FJ&G) vasút társaságig jutottam el, azonban zsebóra vonatkozást nem találtam.  

Szigeti Péter Creative Commons License 3 napja 0 0 15709

Kedves fórumtársak! 

 

 

Hengergátszerkezetek javításában jártam kollégák segítségét szeretném kérni! Javítotok egy cilinderes, másodpercstoppos, közép másodperces kulcsos zsebórát. Ehhez lett volna szükségem az 1,15 mm külső átmérőjű cilinderre, ami még mindig aktuális sajnos... Végül bontottam egy igen elhasználódott (berágódott) darabot. ezzel most szépen megy a szerkezet, de van egy kis gond. A másodpersmegállító funkció úgy van megoldva, hogy a tokon található kis tológomd egy közönséges réz drótot nyom neki a billegőkeréknek. Na már most 10 esetből 3-4 alkalommal a gomb visszahúzása után a szerkezet nem indul el csak rázás után. Gondolom a gyártó nem így tervezte szegényt... Mi lenne erre a megoldás? Ha húzásra indulna a szerkezet az talán megoldaná, de azt hogyan kell beállítani???? Előre is köszönöm a segítségeteket!!!!

APT Creative Commons License 5 napja 0 0 15708

A Krono-ban kapsz tetszőleges méretben új nagyóra felhúzókulcsot, akár ki is próbálhatod, 2-3eFt körüli áron.

Előzmény: imihb (15706)
Szigeti Péter Creative Commons License 5 napja 0 0 15707

Ha jól emlékszem Hatvan Béla árul ilyen kulcsokat. Kérdezz rá! Tel.: 0670/379 02 68.

Előzmény: imihb (15706)
imihb Creative Commons License 6 napja 0 0 15706

Sziasztok!

Nincs esetleg valakinek eladó kandalló órához való 3as méretű felhuzókulcsa?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Szigeti Péter Creative Commons License 2017.09.14 0 0 15705

Kedves fórumtársak! 

 

Érdeklődnék, hogy lenne-e esetleg valakinek 1,15 mm külső átmérőjű cilindere eladó. Javítok egy henger gátszerkezetű másodperc stoppos zsebórát és sajnos cilinder törött. Csak kisebb méretek vannak itthon. 1.10 a legnagyobb és ennek a hossza is stimmelne, de szerintem ez már nagy differencia.... Előre is köszönöm!!!!!

kuzzu Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15704

Köszönöm,

valószínű ez lesz, ha eljutok a boltig.

Előzmény: spyder999 (15703)
spyder999 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 15703
Előzmény: kuzzu (15701)
adamocska1 Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15702

Nemrég láttam egy posztot a Bardoni antikvitást illetöen, csak támogatni tudom. A tulaj egy rendkívül agresszív tipus! Hiába vannak szépnek mondható zsebórái, nem éri meg az embernek betenni a lábát az üzletbe!

kuzzu Creative Commons License 2017.09.07 0 0 15701

Üdvözletem az ittlévőknek!

 

Az volna tiszteletteljes kérdésem, hogy egy unitas 6497 -es billegő-incablochoz (és lukas kövekhez) milyen olajat alkalmazzak?

Van "moebius" márka, annak mely számozásúját, úgy mint 800.../900...?

Vagy esetleg van valami "elérhetőbb" alternatíva is?

(Netán ebay-es kínai olaj, de gondolom ez inkább ne is kérdezzem)

 

A segítséget előre is köszönöm.

kadraturstift Creative Commons License 2017.09.04 0 0 15700

Olyan kis patronocskája nincsen valakinek fölöslegbe a fiókban…? 

Előzmény: Szigeti Péter (15696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!