Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
Töck Jenő 3 órája Creative Commons License 1078

"És nem lassan megyek és nem keveset a dízellel..."

Mennyi a fogyasztása 120 km/h körül sík úton négy személlyel? Kijelző szerinti is jó.

Előzmény: Zolysys (1076)
Töck Jenő 3 órája Creative Commons License 1077

" Sok különbséget nem érzek rugózása stb."

Ha jó úton használják nincs is.

Előzmény: Zolysys (1076)
Zolysys 3 órája Creative Commons License 1076

307 esen van 15 ös télim, 16 os nyári és 17 es nyári. Sok különbséget nem érzek rugózása stb.. így szerintem tök mindegy mi  van a gépen...És nem lassan megyek és nem keveset a dízellel...

Előzmény: Töck Jenő (1075)
Töck Jenő 4 órája Creative Commons License 1075

Lehet, hogy jobban néz ki, de nem tökéletesen sima úton hamar szétrázódhat az autó. Az abroncs az elsődleges rugózás, amivel csökkentik a rugózatlan tömegeket. Nagy sebességeknél előnyösebb a vékony gumi a fellépő erők miatt, de a dizelt nem száguldozásra találták ki.

Előzmény: gun111 (1073)
gun111 5 órája Creative Commons License 1074

Alant írtam a felnivel kapcsolatban, a szekvenciális váltót egy 508-ban próbáltam, hát nem rossz, de elég nehéz elsajátítani azt, hogy rángatás nélkül tudjon váltani a gép. Részemről inkább kézi, mint ez a szekvenciális automata.

Előzmény: molnaratt (1063)
gun111 5 órája Creative Commons License 1073

Én meg megvenném az első autót a 17-tel, aztán próba után cserélnék, de csak 16-ra, 15-re semmiképp...

Egy 308-as szerintem 17-tel sokkal jobban néz ki, mint 16-tal, valószínűleg nem lesz kényelmetlen egyébként, nekem a 407 is teljesen jó 17-tel.

Előzmény: Töck Jenő (1070)
Töck Jenő 17 órája Creative Commons License 1072

Azt írtam HA LEHET.

Előzmény: Zolysys (1071)
Zolysys 17 órája Creative Commons License 1071

azért abba ne legyél annyira biztos hogy a 15" os kereket alátolod. mert ha 2.0 HDi van a gépben akkor tuti hogy a nagyobb féket kapta , arra meg nem megy fel a 15 ös gyári kerék.

Előzmény: Töck Jenő (1070)
Töck Jenő 18 órája Creative Commons License 1070

16"-ról van, a 15"-os jobb hanem autópályán használják. A 17"-t hozzá kell arányítani az előzőhöz. Mindenképpen lecserélném a gumikat ha lehet 15"-ra, de  16"-ra mindenképp.

Előzmény: molnaratt (1067)
Zolysys 24 órája Creative Commons License 1069

le

Előzmény: molnaratt (1068)
molnaratt 25 órája Creative Commons License 1068

Ill. még egy kérdés:

Le lehet cserélni a 17-es alufelnit 16-os lemezre? Vagy van ennek technikai akadálya (szenzorok, fék nem fér be, stb.).

 

Köszönöm!

Előzmény: Töck Jenő (1066)
molnaratt 1 napja Creative Commons License 1067

Mindegyikben 6 sebességes váltó van, csak kicsit tartok a szekvenciálistól. Kb. 78e km van mindkettőben, bár gondolom magánszemély ritkábban pörgeti vissza. Én hajlanék a 140 pacis változat felé, csak a 17 col ijeszt meg egy kicsit. Nem szeretném hogy szétrázza a családot. Valakinek van tapasztalata a gyári 17-es felnikről?

Előzmény: Töck Jenő (1066)
Töck Jenő 1 napja Creative Commons License 1066

Gyorsulásnál a nyomaték a döntő, a teljesítmény (Le) a végsebességnél számít. Több fokozatú váltó jobb, 17"-os kerék rosszabb mint a 16" és sokkal rosszabb mint a 15". Látatlanba: Nagyobb hengerűrtartalmú motor valószínűleg kevésbé van széthajtva. (nem biztos!)

Előzmény: molnaratt (1063)
Töck Jenő 1 napja Creative Commons License 1065

Öt

Előzmény: sura_e21 (1064)
sura_e21 2 napja Creative Commons License 1064

Köszi! Ez 5 vagy 6 sebességesre igaz, vagy a legnagyobb fokozat áttétele ugyan az lehet mindkettőnél?

Előzmény: Töck Jenő (1059)
molnaratt 2 napja Creative Commons License 1063

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Hamarosan én is tulajdonosa leszek egy 308 SW autónak és jelenleg 2 kiszemelt típus van, ami között dönteni kellene. Tudnátok pro és kontra érveket felhozni az egyik ill. a másik mellett, ami segíthetne a választásban.

 

Az egyik egy 2011 decemberi autó, de még nem a faceliftes. Ez 2.0 HDI, 140 LE, 17 colos alufelnivel, elvileg 520 literes csomagtérrel (bár máshol 567 litert emlegetnek, vagy az csak a facelift utáni?). Magánszemélytől tudnám megvenni.

 

A másik 2012/4 havi, 1.6 HDI, 112 LE, szekvenciális váltóval, 16 colos kerekekkel, vonóhoroggal, 7 személyre lehet vizsgáztatni. Kereskedőtől van, és külföldről behozott, szóval az előélet kérdésesebb.

 

A km kb ugyanannyi mind a kettőben: 76-78. A felszereltség is nagyjából ugyanaz, illetve az ár is. A faceliftes kívülről jobban tetszik, de van ebben valami más érdemi változás is?

 

Minden nap megyek kb. 70-80 km-t forgalmas úton, úgyhogy sokat kell előzni is. Erre biztos alkalmasabb a 140 LE, de lehet, hogy a 112 is bőven elég? Illetve a 17 col nem túl "pattogós", elviselhető még a magyar utakon?

 

A szekvenciális váltóról van valakinek tapasztalata? Azt olvastam, hogy néha rángat, de biztosan kényelmesebb az automata, bár minden áron nem ragaszkodnék hozzá. Főleg ha esetleg javítani kell valamit benne (ne kelljen). Az autókat mindenképp bevizsgáltatnám egy márkaszervízben vásárlás előtt, csak kérdéses, hogy melyiket.


Köszönöm előre is a válaszokat.

viktorlantos 2015.01.23 Creative Commons License 1062

Kb 120-150 márkaszervízben, főnix programmal. Szóval nem olcsó dolog. De nekem mondták, hogy már rendesen el volt állítódva a rendszer a lánc miatt. Érdemes rá figyelni.

Előzmény: olló01 (1061)
olló01 2015.01.23 Creative Commons License 1061

Ennyi minden után, most már csak kibír egy kis időt :) Azért, hogy fel legyen készülve az ember, mennyibe kerül ma egy lánccsere program? :) vezess.hu-n volt 1 éve talán egy 3008 használtteszt, ott 110 ezret írtak, de az márkaszervizes ár volt talán. 

Előzmény: viktorlantos (1060)
viktorlantos 2015.01.23 Creative Commons License 1060

Nah időközben megvagyok a szervizzel is. Ahogy lenni szokott csak még valamit ki kell cserélni mellé :) Úgyhogy a lánckészlet mellé és az üzemanyag-szivattyú mellé ment a komplett olajszűrő is. Kicsit csöpögött az olaj az elmúlt hetekben és állítólag a szűrő miatt ömlött az olaj. Ezt komplett cserélik, így most megint elfüstöltem egy kevés lóvét a gépre.

 

Viszont a cserék után visszakaptam a szerethető 1.6THP-t. Hogy meddig? Nem tudom :)

 

De megszűnt a reggeli indítás utáni zakatolás. Gyújtás tökéletes. Hideg indításnál tudja mennyi benya kell nem fullasztja meg a motort szépen megy az alapjáratra vissza. Nyomatékos erős lett megint.

Egy kicsit még megtartom, de lassan váltok mert a szervizelés rémálom volt az elmúlt 2 évben. Egy fél autó árát költöttem rá.

 

Üzemanyag szivattyú a reggeli állandó lefulladás / til üzemmód miatt kellet. 70 fok alatt alig lehetett elindulni vele. Állandóan lelökte alapjáratra full hideg motornál.

 

A végén úgy gurultam be a szervizbe a múlt héten, hogy minden hengeremen gyújtáskimaradás volt. A lánc miatt már rendesen elállítódott minden. 120 ezer. Ennyit bír ma egy lánc. Röhej.

Előzmény: olló01 (1045)
Töck Jenő 2015.01.22 Creative Commons License 1059

A 308 SW valamivel kevesebbet, szerintem 2600-2700 között.

Előzmény: Zolysys (1058)
Zolysys 2015.01.22 Creative Commons License 1058

307 SW 1,6HDi 110PS (volt) 130 nál 2800 at forog

 

Előzmény: sura_e21 (1056)
sura_e21 2015.01.22 Creative Commons License 1057

A 307-ben a kettőstömegűvel nem volt még problémád? Én is most akarok 308-at venni, de emiatt gondolkozom a 90 (92) lovas változatban.

Előzmény: lantibutor (1055)
sura_e21 2015.01.22 Creative Commons License 1056

Neked 130 km/h-nál mennyit forog a motor 5.-ben?

Előzmény: Signat1 (1053)
lantibutor 2015.01.21 Creative Commons License 1055

Köszönöm,ez volt a lényeg.

Előzmény: Signat1 (1053)
Töck Jenő 2015.01.21 Creative Commons License 1054

A 240 Nm miatt kellett kevesebbet kapcsolni, nem a 110 Le miatt. Ezt nem is vitattam.

Előzmény: Signat1 (1053)
Signat1 2015.01.21 Creative Commons License 1053

Nekem volt 307-es 1,6HDi 110Le  2,0Hdi 90Le és most van 308 1,6Hdi 90Le.

Legjobban és élvezetesen a 110Le-s ment ,nem kellett annyit kapcsolgatni (szinte mindig 5.ben lehetett előzni vele) és sokkal nyomatékosabb volt.Ez az Én személyes tapasztalatom és nem képletek nézegetése.Ekkora kaszniba jó ha van 110Le és 240Nm.

Előzmény: Töck Jenő (1052)
Töck Jenő 2015.01.21 Creative Commons License 1052

Ha nem akar száguldozni akkor minek a 110LE? A motor erejét a nyomaték adja (Nm) NEM a Le. Ha Le adná, akkor 30-40 Le-s traktorral nem lehetne szántani. Leegyszerűsítve nyomaték (Nm) szorozva váltó és differenciál áttétellel, osztva kerékmérettel adja a vonóerőt (N), ezt szorozva az 1 mp alatt megtett úttal (ami lényegében a sebesség m/sec-ban) adja a motor által végzett munkát (Nm). De mivel 1 m/sec úttal számoltam, ezért ez egyben a teljesítmény is (Nm/sec).  Most már csak el kell osztanom 736-al és megvan a teljesítmény Le-ben. Ha valaki utána számol egész egyszerűen (kívánságra leírom) akkor az jön ki, hogy minden személyatónál a súlytól és légellenállástól függően 100km/h sebességhez 25-40 Le tartozik. 120 km/h sebességhez gyakorlatilag ugyanannyi lóerő tartozik mindkét autónál. A 90 Le-höz 210Nm, a 110 Le-höz 230Nm tartozik ha jól tudom. Tehát hegymenetben ennyivel erősebb az autó, gyorsításnál számít még valamennyire. Sorry.

Előzmény: Signat1 (1051)
Signat1 2015.01.21 Creative Commons License 1051

Akkor akinek a 110Le-s van az már száguldozni akar?!Ugyanmár...

Előzmény: Töck Jenő (1049)
Signat1 2015.01.21 Creative Commons License 1050

Kétségtelen hogy egy 6. jól jönne bele...de egy Jenna féle okosításba még egy autó sem halt bele!Sőt..

Töck Jenő 2015.01.21 Creative Commons License 1049

Hiába lesz 110 Le-s motor, ha a váltó marad 5 fokozatú, a motor teljesítményként elég lenne a 90 Le is. A nagy teljesítmény kihasználásához (sebesség) nagy fordulat is tartozik, azt meg nem bírja hosszabb távon, hamar tönkremegy, ha 2300-2400 fordulat fölött hajtják. Aki száguldozni akar az ne dizelt vegyen, mert nem lesz hosszú életű. (az autó)

Előzmény: Signat1 (1043)