Hátha valaki tapasztalt már ilyet....a napokban hogy röpködtek a mínuszok kint ( - 12 fok is volt erre) a motortérből ( a sofőr előtt) fura hang hallatszik amit eddig nem hallottunk. Először műanyag kopogós hangra tippeltünk, de inkább olyan mintha egy alumíniumdarabhoz verődne hozzá pl egy csavar,és akkor hallani a leginkább amikor elindulunk az autóval hideg a motor és ezen a jó magyar hepehupás aszfalton megyünk vele (autópályán nem hallani).
Nemtudom,tanácstalanok vagyunk,ezt a hangot is nehéz leírni de az biztos hogy eddig ilyet nem hallottunk. Nincs elhanyagolva az autó,decemberben volt kötelező szervízen....lehet hogy nem húztak meg egy csavart kellően?
Üdv, olyan kérdésem lenne hogy a fedélzeti computert hogyan lehet resetelni? 6 éve van meg a kocsi...és az átlag km/h meg az átlag fogyasztás 6 éve ugyan azt mutatja...38km/h és 7.8l ...csak kivi lennék már h a fogyasztásmérő mit mutatna ha menne rendesen :D
Két hete vásároltam egy 2012-es évjáratú 308 SW gépkocsit. Nagyon tetszik, minden szép és jó, csak a gyári navigációnak hiányzik az sd kártyája és így nem működik. Tudnátok segíteni, hogy esetleg hogyan lehetne megoldani legolcsóbban a beszerzését? Mondjuk finoman írva a neten esetleg egy linket ahonnan...gondolom értitek. :)
Néhány helyen, 3-4 cm hosszan hiányos és a ragasztás is elkezdett elengedni. Ha tudnék szerezni újat, akkor már nem ennek a ragasztgatásával bohóckodnék.
Van egy Peugeot 308sw-m, és lemerült az akksi. Pontosabban rajta maradt a világítás. Hogyan tudom csatlakoztatni az akksitöltőt a sarura, mert k...vára el van dugva.
Köszi a gyors választ. Ezt a 1l/1000 km-t nekem is mondták, hogy addig nem kell vele foglalkozni. A 308-as elött egy 2006-os Swift-em volt. A soha egy decit nem evett. Hozzászoktam, úgy látszik az zavar, hogy egyáltalán eszik valamennyit is. :) Az enyémben most 103 000 km van, 73 000 km-el vettem.
Opel ECOTEC motoroknál szokás 1l/1000km-ben meghúzni a "normális" olajfogyasztás határát, szerintem ne aggódjatok a 3-4 deci miatt. Igaz az is, hogy vannak olyan konstrukciók szép számmal, amik 3-4 decit fogyasztanak el 10x1000km-en! ;-)
A mi 1.6 thp 308-asunk olyan 3,5-4 dl olajat fogyaszt 1000km-n. Eddig akárhol kérdeztem azt mondták, ez még belefér és nem kell vele foglalkozni csak töltögetni. Most van benne 153 ezer km, tiedben mennyi van? Nem tudom az olajfogyás mennyire jellemző az 1.4-esre, de szerintem neked sem kell aggódnod miatta.
Városban alacsonyabb sebességváltó fokozatban használják az autót mint országúton vagy pláne autópályán. Magyarul minél alacsonyabb fokozatban van a váltó annál több motorfordulat kell egy km megtételéhez. Ez biztos. Ezenkivül ki tudja, hogy mit trükköztek. A biztos egy megbizható hozzáértőtől megkérdezni.
Egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. 2013 tavaszán vettem egy Peugeot 308 1,4 vti-t. Tavaly nyáron egyik indításnál (olajcsere óta mentem vele kb 5000 km-et) arra lettem figyelmes, hogy a műszerfalon azt írta ki a számítógép, hogy OIL (ok nem volt) és check oil level. Megnéztem, tényleg kevés volt benne. Akkor utána is lett öntve majd egy liter. Azóta figyelem mindig az olajszintet, ill. próbálom kiszámolni, hogy kb mennyi olajat fogyaszt. Szóval tavaly kb 2 dl/1000 Km-t számoltam, idén ez mintha kezdene több lenni, kb 2,5-3 dl/1000 km. Kell ezzel foglalkoznom, mennyire kell komolyan vennem? Mi lehet ennek a hibája? Magánszemélytől vettem az autót, ő azt mondta, hogy 10-15ezer km-enként cserélte az olajat. Leginkább városban használták.
A benzines turbóknak majdnem ugyanakkora a sűritése mint a dizeleknek. Igy érik el, hogy alacsony fordulaton legyen nyomaték. Azt csak gondolom - mert nem értek hozzá -, hogy hasonló üzemeltetést szeretnek mint a dizelek. Egy dizelt százezer kilóméteren tökéletesen szét lehet hajtani. Még hamarabb is. Nekem a 90LE-s dizel van, 105000km-t futott, nem hajszoltam, nem kell cserélni semmit,csak majd az ékszijat meg a kuplungot előbb-utóbb.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Fűtőmotor előtét ellenállást szeretnék cserélni. Könnyen hozzáférhető helyen van,vagy kell bontani bőven?
Sziasztok! Van egy 2010-es Peugeot 308 SW 1.6 hdi diesel verdám! Jelenleg 100.000 km van benne és kb 2 hete csináltam rajta olaj és összes szűrőcserét! Most szeretném a generátorszíjat is meg a hozzá tartozó görgőket meg ilyesmit lecserélni! Mit kell hozzá rendelnem, gondolom bordás szíj, vízpumpa, feszítő görgők meg ilyenek? Van még valami vagy tud valaki egy pontosabb leírást? Egyébként ennél a vezérműszíj az lánc vagy szíj? Szervizperiódust tud valaki, hogy ezt mikor kell lecserélni? Mert akkor ezt is megcsinálnám!