ma a vállalkozások egy jelentős része éveken keresztül veszteségesnek mutatja magát, s teljesen kivonja cégét a társaságiadó-fizetés kötelezettsége alól....az adóhatósággal való rémisztgetése egyrészt nem jelent biztos bevételt, másrészt már így is eléggé utálhatnak minket, hiszen tízezer család ellen indítottunk vagyonosodási vizsgálatot” – fogalmazott egy szocialista politikus lapunknak.
De még mennyire. Kiemelt elem a programjukban (részlet belőle):
Az adómegkerülésre lehetőséget adó kiskapuk megszüntetése érdekében felülvizsgáljuk a közvetett, társasági adóalap módosítása által érvényesíthető kedvezményeket, mint például a tőzsdei ügyletek árfolyamnyereségére, a kapcsolt vállalkozások közötti transzferek árazására, a jogdíjak, kamatok elszámolására, a holdingtevékenység végzésére vonatkozó jogszabályokat.
Felszámoljuk a valóságos gazdasági tartalom nélküli, az off-shore jellegű cégekhez tartozó magyar társaságok adóalapjának csökkentésére lehetőséget teremtő kiskapukat a jelenlegi adórendszerben és számviteli szabályozásban.
Ezzel együtt adókedvezménnyel ösztönözzük a megtermelt profit, illetve eredménytartalék egy részének hazai kijelölt ágazatokba történő visszaforgatását.
Az adóelkerülés ellen a törvény és az adóhivatal legkeményebb eszközeivel lépünk fel. Az intézkedésben résztvevőknek pedig fokozott személyi védelmet biztosítunk.
Az adózás rendjének, az adóhatóság bürokratikus eljárási gyakorlatának egyszerűsítésével ösztönözzük a jogkövető magatartást.
Valamint itt van Lenhardt Balázs, a Jobbik Gazdasági Kabinetjének vezetője által tett nyilatkozat:
"Végre szeretnék olyan adóhatóságot látni, amely nem arra vadászik, hogy melyik cukrászda felejt el számlát adni két gombóc fagyi után, hanem a valóban komoly és adózatlan jövedelmek nyomába ered. Ezért tervezzük visszaállítani az 1998-2002. között muködo adónyomozók rendszerét, egy külön adórendorség keretei között, olyan jogosítványokkal felruházva, hogy a helyi kiskirályok ne tudják két telefonnal megakadályozni a feladatuk elvégzését: a bírságok megállapítását és behajtását! Eros társadalmi igény van erre és a megoldás is kézenfekvo. Meg lehet állítani közúti ellenorzés során Sztojkáék E-osztályú Mercedesét és elkérni a korrekt kimutatást, hogy milyen adózott jövedelembol, mennyiért sikerült megvásárolni azt. Ja, hogy bodzázásból? Akkor a slusszkulcsot és a forgalmit is elkérjük. Hasonló módon fel lehet keresni a salgótarjáni villában kucorgó Boldvai Lászlót, hogy ugyan már mutassa be, hogy milyen adózott jövedelembol sikerült megépíteni az alaphangon - ingatlanbecsléssel természetesen alátámasztott - párszáz milliót éro palotácskát? Ja, hogy a havi bruttó 412 ezer forint képviseloi fizetésbol!? No, akkor tessék pakolni, átköltözünk egy kicsit szukösebb helyre, mondjuk Kolompár Orbán mellé a Csillagba!"
Ez nem ördögi kör, hanem az átláthatatlan szabályok következménye.
Ne feledkezz meg arról a "mörfitörvényről", hogy a politikusok előbb utóbb hajlandóak jó döntéseket hozni, persze csak akkor, ha már az összes többi lehetőséget kipróbálták.
Ordogi kor. Na de majd jon Orban es nem lesz tobbe adocsalas miegymas. MInden polgar orommel fizeti be az osszes adot. A vallakozasok mostani 61%-os vesztesegessegi jelentese 0-ra csokken.
Szlovák rendszámú ház nincsen 2009.05.12. 13:01 Bebesy Dániel, portfoliómenedzser, Budapest Alapkezelő Zrt.
A kormány a 2010-es adótörvények kapcsán az ingatlanadó bevezetéséről dönt a napokban. Az új adónem bevezetésének lehetőségével már több kormány foglakozott, azonban általában a téma érzékenysége miatt kivitelezhetetlennek ítélték. Miért népszerűtlen az ingatlanadó gondolata? A jelenlegi rendszer nem annyira felháborító?
Tökéletes adórendszer nincs, az adóztatás mindig valamilyen értékítéletet tükröző dolog. Változtatni nagyon nehéz, hisz mindig lesznek olyanok, akik a módosításokkal veszítenek, akik szerint az új rendszer nem igazságos, nem hatékony. Egy jó adórendszer egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy stabil és kiszámítható legyen. Nos, ez az elmúlt évekre enyhén szólva nem volt jellemző, koncepciótlanul emelték, majd csökkentették ugyanazon kulcsokat, új adókat vezettek be, majd rövid idő elmúltával eltörölték őket, így ma már elég nehéz elmagyarázni, hogy miért is kell megint változtatás.
Az elmúlt évek során Magyarországon fokozatosan nőtt az adóelvonás mértéke, és a közpénzek kezelését, a közszolgáltatások minőségét látva ez sokakat jogosan háborított fel. A mostani globális pénzügyi válság végül kényszerhelyzetbe hozta az országot. A régi rendszerben a magas elvonások mellett is jelentős deficitek halmozódtak fel a költségvetésben, a rendszer nem kifejezetten ösztönözte a munkavállalást, ami meg is látszott az ország egyre romló növekedési teljesítményén. Ez a rendszer finanszírozhatatlanná vált, és jó magyar szokás szerint a komolyabb változtatásra csak akkor lett meg a hajlandóság, amikor süllyedni kezdett a hajó. Nem vagyok adószakértő, így nem értékelném az eddig meghozott konkrét intézkedéseket, de a változtatások alapirányával, a munkát terhelő adók csökkentésével és a fogyasztást terhelő adók emelésével azt hiszem egyet lehet érteni.
Mégis van itt szerintem egy nagyobb probléma. A szakértők, politikusok elvitatkoznak azon, hogy melyik kulcsot mennyivel kellene eltolni, hogy a rendszer igazságosabb, hatékonyabb legyen, arról azonban kevés szó esik, hogy a kiindulópont nagyban elhibázott. A bérekre vonatkozó statisztika, amire az egész rendszer épülne, köszönőviszonyban sincs a valósággal.
A KSH által áprilisban publikált bérstatisztika szerint Magyarországon a versenyszférában az átlagos havi bruttó kereset 187 647 forint. A vendéglátásban foglalkoztatottak például átlagosan havi bruttó 122 533 forintot, az ingatlanügyekkel foglakozók pedig átlagosan 170 568 forintot keresnek. Az SZJA bevallások idején mindenki döntse el maga, hogy mennyire reálisak ezek a számok.
Egy 2007-es MNB tanulmány szerint Magyarországon a rejtett gazdaság súlya a GDP 20-25%-a körül lehet. A kieső adóbevételeket a GDP 7-8%-ra becsülik, ennek nagy része, a GDP közel 5%-a az eltitkolt jövedelmekből adódik. Naivan azt is mondhatnánk, hogy ha mindenki becsületesen fizetné az adót a jövedelme után, akkor a kormány által 2009-re és 2010-re tervezett megszorítások mind fölöslegesek lennének. A 2005-ös jövedelemstatisztikák szerint Magyarországon az SZJA fizetők 35%-nak az éves jövedelme nem éri el az éves minimálbér összegét, ez körülbelül másfél millió ember. Magyarországon tehát a jövedelemadók meghatározó része az adózók aránytalanul kis hányadát terheli. 2005-ben az adózók alsó 80%-a a személyi jövedelem adók csupán 20%-át fizette be, ez az arány pedig feltehetően tovább csökkent az elmúlt években a szolidaritási adó bevezetésével. Ezek a számok nem arról szólnak, hogy a gazdagabbak jogosan többet vállalnak a közterhek finanszírozásából, hisz például 2005-ben havi 250 ezer forintos bruttó fizetéssel az ember már az adófizetők felső 10%-hoz tartozott. Ezek a számok azt mutatják, hogy ebben az országban rengetegen potyautaznak, használják a közszolgáltatásokat úgy, hogy nem járulnak hozzá a költségek fedezéséhez. Ezekkel a számokkal kapcsolatban két dolgot szokás mondani: az egyik szerint ha mindenki rendesen megfizetné az adót , akkor a fél ország becsődölne, a másik szerint pedig „jogos" a csalás, hisz senki sem kívánja finanszírozni a korrupt pazarló államot. Ez azonban egy ördögi kör, amiből nincs kitörés, és azt eredményezi, hogy az ország egy része csúnyán kihasználja honfitársai egy részét. Úgy gondolom ez morálisan elfogadhatatlan, a szlovák rendszámot használó, BMW-terepjárót vezető minimálbéren bejelentetett vállalkozó magatartásra nincs felmentés.
A jövedelmek eltitkolása ellen a legjobb fegyver a vagyoni típusú adók hangsúlyosabb szerepe. A parlament által most tárgyalt 2010-es adótörvények keretében bevezetendő ingatlanadó részleges megoldást jelenthetne. A vagyon, mint a gazdagság leképeződése talán a társadalmilag legelfogadottabb, objektív adóalap. A vagyoni típusú adók GDP-hez viszonyított aránya Magyarországon az uniós átlaghoz képest kifejezetten alacsony (ez általánosságban jellemző az újonnan csatlakozott országokra). A jövedelmeket viszonylag könnyű eltitkolni, a BMW-t ki lehet vinni Szlovákiába, de a legfontosabb vagyoni elemet, a lakást, a házat viszont már nehéz elrejteni. Nem arról lenne szó, hogy a már adózott jövedelemből vett ingatlanra most újabb adót vetnének ki, a cél pontosan az kellene legyen, hogy az adóelkerülésből felhalmozott vagyonból végre fizessék meg a közteherviselést szolgáló részt. Úgy gondolom az ingatlanadó bevezetése az adóikat becsületesen megfizető emberek számára akkor elfogadható, ha az új adónem bevezetésével párhuzamosan olyan személyi jövedelem adó (SZJA) teher csökkenés is párosul, melynek eredményeként a terhek nem növekednek , sőt inkább csökkenek. Lehet az SZJA kulcsokat csökkenteni , a sávokat széthúzni, vagy az SZJA-ból leírható ingatlanadóban gondolkodni. Az adóteher csökkenésének fedezetét azok ingatlanadó befizetési teremtenék meg akik, eddig jövedelemeltitkolással kibújtak az SZJA fizetés alól. Az eddig kiszivárgott hírek szerint az alsó jövedelem sáv 5 millió forintra tolása , illetve az adókulcsok 17% és 32%-ra való csökkentése már elegendő lenne arra, hogy egy 20 millió forintos ingatlant birtokló havi bruttó 270 ezer forintot kereső esetében egy évi 1%-os ingatlanadó semmiféle plusz terhet nem jelentene. Abban az esetben pedig, ha az adott háztartásban már két személy lakik, akkor az SZJA megtakarításon több százezer forintot nyernek. Az is megoldás lehetne, ha egy SZJA-val kombinált ingatlanadó esetében az SZJA-ból le lehetne írni az ingatlanadót, így elkerülhető lenne, hogy azok számára tehernövekedés keletkezzen, akiknél az ingatlanvagyon arányban áll a bejelentett jövedelemmel.
Az ingatlanadó bevezetése persze számos problémát is felvet. Mi legyen a drága lakásokban élő nyugdíjasokkal, a szociális támogatásokra szorulókkal, ki és milyen alapon értékelje be az ingatlanokat? Ezekre a problémákra lehet választ találni, persze a rendszert úgy kell megalkotni, hogy a lehető legkevesebb kivétel legyen benne, hisz a kivételek a csalás lehetőségét rejtik magukban. A lakó és üzleti ingatlanoknak például biztosan egyaránt adókötelesnek kellene lenniük. Úgy gondolom, hogy az ingatlanadó bevezetésével a becsületesen adózó emberek nagy része biztosan nyerne. Tökéletes adórendszer nincs, az ingatlanadó alkalmazása óriási elmozdulás lenne a mostani igazságtalan rendszerhez képest, optimális esetben a „vesztesek" a jövedelmüket eddig eltitkolók közül kerülnének ki. Érdemes elgondolkodni rajta!
Egymilliárdos munkabérrel az APEH-lista élén Index 2008. október 2., csütörtök 17:30
Szomorú látleletet tárt elénk az APEH a 2007-es jövedelmeket feldolgozó kimutatásaival. Az abnormális teherviselést mi sem mutatja jobban, mint hogy még mindig 1 milliónál többen vannak a papíron minimálbéresek vagy még annyit sem keresők, ők 3 százalékos adóterhet viseltek.
Az összes adófizető 3 százaléka meg az adóbefizetések 30 százalékáért felel.
Ez mar Abszurdisztan a javabol. Meg a szlovakiai MAGYAR alkotmanybiro is adocsalo! Es meg neki all feljebb!
Mit is mondhatunk ezek utan Orban Viktor szavaival?
"Nekünk egy NEM adocsalo, hanem torbenytisztelo magyar nemzetre van szükségünk. Sokan persze szkeptikusak, mondván, hogy különböző, hát genetikailag talán túlzás lenne mondani, inkább fogalmazzunk úgy, történelmi meghatározottság miatt ennek az esélyei csekélyek"
HORVÁTH GYÖRGY: NEM MONDOK LE! 2007. 10. 19.
Horváth György komáromi alkotmánybíró a Bummnak elmondta: erkölcsi felelősséget sem érez amiatt, hogy 1996-ban adórövidítés miatt elmarasztalta a bíróság és nem fog távozni alktománybírói posztjáról. Kijelentette: eddig sem titkolta múltját, de elgondolkoztatónak tartja, hogy ezek a régi információk pont most kaptak ilyen publicitást, amikor az új összetételű Alkotmánybíróság rendkívül kényes ügyeket tárgyal.
Nem o a hibas, de ha a partjanak alapito tagja, legjobb baratja es legsikeresebb embere ezt hirdeti a polgaroknak illetve ezt csinalja, akkor az jelez valamit, nem de?
Kulonosen annak feneyeben, hogy a volt PM-e, MNB elnoke epp azon aggodott, hogy nem eleg szigoru az adok behajtasa.
Na és? Kijafaszom adna ezeknek a degenerátt barmoknak - akik itten nemzetünk bőccs eleit képezik -, 5 forintnál nagyobb összeget jó szívvel A zegyik habot hány, hogy minden első osztályos gyerek tandíjmenetesen mehessen főiskolára, a másik meg kakóbiztos viaduktot épít a 4-es metróba.
Szávay Ágnes Monte-Carlóba költözött Jobb ott edzeni, és adózni sem kell.
Index 2008. június 10., kedd 07:03 | Frissítve: 4 órája
A világ legjobb teniszezőit követve Szávay Ágnes Monte-Carlóba költözött. A magyar éljátékos gyelőre nem az adózás miatt választotta a hercegséget, bár egy jó wimbledoni szerepléssel átlendülhet az egymillió dolláros álomhatáron.
Mivel Monacóban alig kell adózni, valamennyi komoly játékos oda tette átszékhelyét, és a feltörekvő tehetségek is ezt az utat járják.
A tizenkilenc éves Szávaynak egyelőre mégsem ez volt a fő szempont, mert még nem érte el az egymillió dolláros álomhatárt, de ha képes megtartani jelenlegi helyezését, tornákat nyer, pár év múlva már jól jöhet, hogy nem kell adóznia, csak a lakás fenntartását állnia.
A magyar játékosról Martina Navratilova nagyon elismerően nyilatkozott a Roland Garroson, amikor arról faggatták, a fiatalok közül ki az, aki berobbanhat hamarosan a legjobbak közé.
„Szávay nagyon becsvágyó, kiváló fizikai adottságokkal rendelkezik, jól szervál, a hálónál is biztos kézzel játszik” – mondta az egykori világelső, és hozzátette: az összes borításon otthonosan mozog.
Nyírtass lakossága retteg a falut időnként elözönlő pökhendi, adósságot hátrahagyó, nőket molesztáló zsidóktól, akik egyébként azért települnének vissza, mert Kanadában adócsalási ügybe keveredtek.
Magyarországra költözik a kanadai Quebec tartományból a nyírtassi haszid közösség, hogy újból otthont teremtsen magának azon a helyen, ahol a 18. században elődei, a Mózes vallású közösség tagjai letelepedtek, s ahonnan a munkaterápiát túlélő tagjai emigrációba vonultak.
Az Ortodox Zsidó Világtanács és a Mechon Simon Szociális és Foglalkoztatási Alapítvány tajékoztatása szerint Magyarországra költözik a kanadai Quebeckben élő nyírtassi haszid közösség, s “otthont teremt magának azon a helyen, ahol a 18. században a Mózes vallású közösség tagjai telepedtek le, a szeretet és az összefogás maroknyi szigetét alkotva a mai Nyírtass község területén".
Ebből az alkalomból az alapítvány június 22-26 között nagyszabású rendezvénysorozatot tart, amelynek díszvendége várhatóan Lőwy pátriárka, a Demecseren született és tiszteletreméltó kort megért (quebeci) Nyírtassi Főrabbi lesz.
(Népszabadság)
A Vám- és Pénzügyőrség nyomozói szerint nem fizették meg az áfát azok a fiktív, bűnözői cégek, amelyek az Egyesült Államokból és az Európai Unió több tagországból importáltak személyautókat Magyarországra. A bűnszervezetre lecsapott a VPOP, az adócsalás mellett pénzmosásgyanús ügynek kilenc gyanúsítottja van.