Keresés

Részletes keresés

PCSGibson Creative Commons License 3 napja 0 0 18706

Köszi a választ, legalább nem pályahiba :)

Előzmény: C50 (18705)
C50 Creative Commons License 4 napja 0 2 18705

Csak összeolajoztáķ a gépek és csúszkáltunk rajta mint a jégen.

Előzmény: PCSGibson (18704)
PCSGibson Creative Commons License 4 napja -1 0 18704

Ma reggel Vörösvárbánya megállónál a páratlan oldalon furcsa, "darabos" volt a pálya, mint amikor az aszfaltozott útról letér az ember földútra, vagy mintha valamit ráraktak volna a sínre... A megállónál az utasok is nagyon nézték a vonat elejét, azt hittem, elütöttünk valamit és maga alá gyűrte a vonat

Közlekedésguru Creative Commons License 5 napja -1 3 18703

Tegnap a városba befelé még szerencsénk volt. Igaz, a Piliscsaba-Aquincum kereken 60 perc volt, ez azt jelenti, hogy az Árpád híd M (tudom, Göncz Árpád városközpont M) kb. 75 lenne, majdnem a duplája, mint lehetne. Ez azért a maga módján szörnyű és ebben nyilván több tényező van, mint pl. a solymári betérés). Régen ment 4 busz, kettő Pvörösvár, kettő Psziván felé, valahogy jobban eloszlott a vonatnyi utas és gyorsabb is volt.

 

Visszafelé este a 64-essel mentünk Solymárra, ahová érkezett egymás után sok busz. Az első piliscsabai csak ülő utast visz, ha nem tudsz leülni nem visz el. Ok. Jön mögötte meg egy, Óbuda irány van a táblán, a járművezetőt kérdezve tudjuk meg, hogy ez is Piliscsabára megy. Nagy szerencse. Közben másokat leszállított az első buszról, mert mégse tudtak leülni, ha nekik nem szólok, hogy erre szálljanak fel, ott maradnak.

 

Elindultunk, közben amikor Pilisvörösvár felé fordult, akkor kérdezte tőlünk egy másik utas, hogy nem Óbudára megy? Elől az volt. Mondtuk, hogy igen, jól látta, de mi kérdeztük és Piliscsabát mondott iránynak.

 

A harmadik lett volna, ami Óbudára megy Solymáron, de ezt tényleg így kell találgatni?

 

A tömeg garantált, mindkét irányban 10-12 perc késés az állandó, az egy Flirtön még a wc-re is hosszú sorok állnak a buszozás után, elképesztő. 

 

Szóval engem időileg és szervezésileg is nagyon dühít. Szakmai okokból is és főleg azért, mert nemrég még volt erre egy jobb pótlás, nem most kellett volna kitalálni. Tudom, volt már ez a verzió is, nem idén van először, de szörnyű, hogy nem gondolkodnak az illetékesek.

Előzmény: umnyo (18702)
umnyo Creative Commons License 5 napja -1 2 18702

Tegnap 2x utaztam a vonatpótlóval, reggel be, este vissza.


Az idő a legkevesebb, az még elfogadható, hisz 2 napról van szó, és kb 20 perc többlet. Szerintem ezzel nincs baj, ezt meg lehet érteni.

 

Viszont a buszok mennyisége és a helyzet kezelése az elképesztő....

 

Az esti 19.51-es vonatra felszálltam a Nyugatiba, egy szerelvénnyel mentünk Óbudáig.

 

Óbudán két (rövid)buszt indítottak - a megállóban állt még 4-5 darab, nem számoltam meg. Mind a két busz tele, lent még állunk vagy 30-40-en. Kérdezzük, indítanak még buszt, nem lehet felférni. Sofőr mondja csak két busz megy.... Egy komplett szerelvény-nyi vonatra.....

 

Hát felszálltunk. Az emberek csak a kalaptartókon nem ültek, ajtóban is lent álltak mint a hering. Reménykedtünk, majd hamarosan elkezd ürülni a busz. Hát valahogy olyan peches voltam (voltunk), hogy erről a buszról Solymáron ketten, Pilisvörösváron hárman szálltak le :-). A másik buszt nem néztem.

 

Azt nem idézem be amikor leszálltunk Piliscsabán, milyen mondatok hangzottak el az emberek szájából (meg menet közben is persze), no meg mindenki levegőért könyörgött bent az ezer fokban (vajon miért nem kapcsolt szellőztetést és légkeringetést legalább a sofőr, lehet nem is működött?).

 

Nem részletezem tovább, írtó szar volt a helyzet. Reggel befelé ugyanez volt, csak kicsit máshogy. 3 busz indult, és menet közben töltődött fel a busz ilyen mértékűre, ahogy befelé szálltak fel.

 

Erre mondom ezt, miért van erre szükség? Miért kell ezt így csinálni? Annyira fájna volna egy busszal többet indítani? Főleg hogy ott állnak bent a buszok halomban... Értem én hogy megspórolnak 20-40 km-et meg egy sofőrt esetleg (bár gondolom valami készenlét van, mert ott tébláboltak a sofőrök), hurrá, mekkora költségspórolás ez a teljes felújításhoz képest?

 

És akkor mindenki csodálkozik, miért alakul ki az az általános közvélemény az adott cégről - nem véletlenül, és nem jogtalanul.....

 

(csináltam fényképet is, gondoltam beküldöm panaszlevélnek, de hát értelme és vonzata kb semmi sem lenne..... )

Előzmény: Közlekedésguru (18701)
Közlekedésguru Creative Commons License 5 napja -1 0 18701

Elég értelmetlen ez így, Németországban a 205m hosszú S-Bahn elmegy ajtóhibával kalauz nélkül, de egy 74 méteres Flirt már nem, csak mert ennyire elmaradott a szabályozási háttér? Akkor miért találják ki a KN üzemmódot?

 

Más.

 

Az e hétvégi pótlási rend úgy mégis mire és kinek jó? Agyrém, hogy 45 perc egy Piliscsaba-Óbuda, mikor 40 perc alatt beérhetne már a Váci útig is, mint régen. Ráadásul az, hogy az Auchantól elmegy Solymár vasútállomásig, hogy visszajöjjön az Auchanhoz, ahelyett, hogy lenne két eltérő útvonalú busz, hát ez egy vicc. Menetidő-növelésnek csodás, de amúgy értelmetlen. Csodálkoznak, hogy a menetrendi +30 perchez képest még hozzá rakódik a minimum 10 perces késés...

Előzmény: Godolloi HEV (18700)
Godolloi HEV Creative Commons License 6 napja 0 0 18700

Kisebb meghibásodás (pl. ajtóhiba) esetén lehet még közlekedni, de kalauz nélkül nem.

Előzmény: Generic Jingle (18699)
Generic Jingle Creative Commons License 2024.04.11 -2 0 18699

Az intézkedés bejelentésekor még megvoltak a feltételek, de utána meg már nem? Vagy úgy jelentették be, hogy nem vizsgálták ezt meg, bármit is jelentsen jelen esetben a feltétel?

Előzmény: r1232 (18697)
rom templom Creative Commons License 2024.04.11 -1 0 18698

Konkrétumot tudsz/megoszthatsz erről a csetlésről-botlásról?

Előzmény: r1232 (18697)
r1232 Creative Commons License 2024.04.11 0 1 18697

A jegyvizsgáló nélküli közlekedésnek jármű oldalon is vannak feltételei. Ha ebből valamelyik nem teljesül, már nem alkalmazható.

Előzmény: Generic Jingle (18696)
Generic Jingle Creative Commons License 2024.04.11 -2 1 18696

Azt mondták, hogy nem lesz kaller, de azt nem, hogy vonat sem.

Előzmény: rejtövis (18695)
rejtövis Creative Commons License 2024.04.11 0 0 18695

Ma ugyanaz van mint tegnap, járatkimaradások és nagy késések.

Most 15óra körül csak 2 szerelvény jár.

A szakik meg a körvasút külső vágányát, kavicságyát barkácsolják, vágánykizárás mellett.

Előzmény: Generic Jingle (18694)
Generic Jingle Creative Commons License 2024.04.10 0 0 18694

A Nyugati - Esztergom is bukdácsolt, nem csak a Rákos járat. Aquincumban meg a Vörösvár felől jövő késett vagy 20 percet. Vagy többet.

Előzmény: rejtövis (18693)
rejtövis Creative Commons License 2024.04.10 0 0 18693

Lehet  gép hiba is volt(11 körül), de legfőképpen a körvasút belső vágány kizárása volt a végítélet,  karbantartás miatt. Újpalotán barkácsoltak öten-hatan...

Persze lehet holnap elölről kezdődik minden...

Én is a fél 2-essel akartam menni, ami 16 percet késett már Ürömön, majd 10 percre rá jött a menetrendszerinti járat.  Így 2 szerelvény volt egyszerre Rákoson...,  míg  Vörösváron egy dekkolt.

Előzmény: Generic Jingle (18692)
Generic Jingle Creative Commons License 2024.04.10 0 0 18692

Fél kettő körül akartam Aquincumból Újpestre menni, onnan meg vissza, akkor is kimaradások, késések mind a két vonalon.

Előzmény: rejtövis (18690)
rejtövis Creative Commons License 2024.04.10 0 0 18691

Megjavult a 3.  szerelvény,  igaz csak Angyalföldtől jár ismét...

Előzmény: rejtövis (18690)
rejtövis Creative Commons License 2024.04.10 -1 0 18690

Ma egy járat kimaradt a vonalon dél körül,  hogyan tovább? 

Csak két szerelvény lesz egész nap??  - a 3 helyett?

bodecsabi Creative Commons License 2024.04.04 0 0 18689

Pl  Gödöllő-Állami Telepek, ahol csak minden második vonat áll meg.

Előzmény: Godolloi HEV (18688)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.04.04 -1 3 18688

A HÜSZ (5.2-4 melléklet) szerint Magdonavölgy és Piliscsév megállóhelyeken nem lehetséges feltételes megállás. A Pályavasút a budapesti elővárosi vonalakon általában nem engedi.

Egyébként a nagy forgalmú vonalakon szerintem értelmes gondolat, hogy nem állítjuk meg a félóránként közlekedő vonatokat pár utasért, inkább az a kevés utas alkalmazkodjon. De az első vonatnál azért tényleg más a helyzet.

Előzmény: Jesper Olsen (18686)
umnyo Creative Commons License 2024.04.04 -1 1 18687

Én ezt nem tudom megmondani, az illetékesek talán :-)

 

Az meg másik oldala a dolognak, hogy az, hogy négy vonat kihagy egy egy megállót korán hajnalban, mennyire valós problémakezelés.....

Előzmény: Jesper Olsen (18686)
Jesper Olsen Creative Commons License 2024.04.03 0 1 18686

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de itt nem lehetne bevezetni a feltételes megállást?

Előzmény: umnyo (18685)
umnyo Creative Commons License 2024.04.02 -1 4 18685

Látom pár vonat hajnali megállása változik a jövőben, Piliscsévet és Magdolnavölgyet érinti. Azaz ritkább lesz a magálló vonatok száma.

 

Az okot értem, tényleg kevés ember szállt fel ezekre a vonattokra (1-2-3 főnél jellemzően nem több, volt amikor egyedül álltam a peronon) de aki ezzel szeretne menni vagy ezzel jár, annak nagyon odavágnak...... És ami nagyon csúnya, az első járat ami megáll kifelé az az 5.32-es lesz Magdolnában, előtte semmi. 4.18-kor van egy átszállásos járat, amivel 1.08 a menetidő (a sima 24 perc helyett). Sok emberkének 6-körül kezdődik a műszak Dorog-Esztergom környékén, nem ér oda, a korábbi meg vállalhatatlan szerintem.

Generic Jingle Creative Commons License 2024.03.31 0 0 18684

Ez lett volna a kérdés, csak amilyen örök pesszimista vagyok, nem az volt a tippem, hogy az applikáció vacakol, hanem hogy a vonat nem jár.

Előzmény: nonick7 (18679)
r1232 Creative Commons License 2024.03.30 -4 2 18683

Előbb jó lenne tisztában lenned azzal, hogy egy szakszervezetnek mire van jogosultsága.

Ezekben a témákban legfeljebb véleményt fogalmazhatnak meg, amit tudtommal a legtöbb felvetett témában meg is tettek.

 

 

Előzmény: Fizolti (18680)
kslc Creative Commons License 2024.03.30 -1 5 18682

A szakszervezet nem hatóság vagy rendőrség, hogy az előírásokat/jogszabályokat betartassa.
Az lenne a célja, hogy a munkáltatót rávegyen olyan intézkedésekre, amik nem kötelezőek, de a munkavállalók számára hasznos.
Nem értem, hogy a hozzászólásodban miért a jelfeladásra kattantál rá: a többi említett dologra ugyanúgy kérhettél volna előírást/jogszabályt.

Előzmény: a Zsóti (18681)
a Zsóti Creative Commons License 2024.03.30 -4 1 18681

Ha már itt tartunk és nagyon rá vagy kattanva a jelfeladásra: nevezd meg légy szíves azokat az előírásokat (kezdve a legmagasabb szintű jogszabályokkal), ami alapján az általad kifogásolt helyeken kellett volna telepíteni jelfeladási rendszert?! (Lelőve a poént: nem fogod tudni alátámasztani a mondanivalódat és a felelőskeresési igényedet)

Előzmény: Fizolti (18680)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.29 -3 9 18680

Tessék akkor alátámasztani, ha van mivel:

 

- Mit tettek szakszervezetek a 2020-as "járványmenetrend" majd a tavalyi "módváltás" ellen? 

- Mit tettek szakszervezetek amikor a 150-es leállásakor elengedtek kiskunhalasi dolgozókat? 

- Mit tettek szakszervezetek amikor miniszteri szinten ki lett jelentve, hogy nem kellenek a keretszerződés alapján rövid időn belül lehívható mozdonyok?

- Mit tettek szakszervezetek, amikor úgy tervezték meg, építették meg, majd adták át a 101-es vonalat, hogy nem épült ki jelfeladás?

De ha már itt tartunk: Mi tettek szakszervezet a 2-es vonalon csak részben kiépült/működő jelfeladás ellen? 

Előzmény: r1232 (18678)
nonick7 Creative Commons License 2024.03.29 0 0 18679

Én arra tippelek, hogy pár napig nem volt látható a Futárban az S76. (most már újra látható)

Előzmény: István Gyuri (18667)
r1232 Creative Commons License 2024.03.29 -4 1 18678

Butaságot írsz.

Az, hogy te valamiről nem hallasz, nem jelenti azt, hogy nem történik meg.

Előzmény: Fizolti (18677)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.29 0 7 18677

A szakszervezetek röviden:

Néha fenyegetőznek sztrájkkal ha pénzről van szó. 

 

De ha megszűnik egy vonal, és vasutas jobb esetben választhat, hogy megy jó messzire bármilyen kompenzálás nélkül, vagy megszűnik a munkaviszonya, akkor csönd van.

Ha munkakörülményekről van szó, akkor csönd van. 

Ha valaki belerokkan abba, hogy egy hatvan éves konstrukciójú, gyűrődőzóna nélküli mozdonyába csapódott egy tehervonat, egy frissen, de némileg spórolósan átépült vonalon, akkor csönd van. 

Stb. 

 

El kéne jutnunk odáig, hogy szóló Bz-s vonat is mehet vezető jegyvizsgáló nélkül (mármint nem egy vonalon, ami amúgy is módváltott). E helyett ha egy többségében emelt peronos vonalon egy korszerű motorvonaton nem Mindig van vonatkísérő, abból is felháborodás van. 

 

E közben meg fel sem merül, hogy valaki azért nem jön, vagy menekül el a vasúttól, mert nincs kedve évi többszáz órát túlórázni. 

Előzmény: Lovrin (18671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!