Keresés

Részletes keresés

phpguru Creative Commons License 2008.03.21 0 0 149
SZDSZ-Strabag!
Már Megyó megmondta.
saukoo Creative Commons License 2008.03.21 0 0 148

 

Volt vezére vette meg a Hídépítőt

 

A Népszabadság értesülései szerint Apáthy Endre volt elnök-vezérigazgató birtokába került az eddigi francia tulajdonban lévő Hídépítő Zrt. A vételár titok. Apáthy tavaly ősszel ment nyugdíjba a kőröshegyi viaduktot, az M8-as és az északi M0-s hidakat épító cég éléről.

 

 

...Vajh az igazgatói fizetésből futotta rá ?   ...vagy Endrénknek többször egymás után ötöse volt a lottón ?    ...vagy esetleg a megvan az adóforintjainkból hiperdrágán vett (felesleges) hidakból lecsöppen extraprofit vándorútjának végállomása ???

fehso2 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 147
Kicsit messze kanyrodtunk az eredeti témától. :)
Az 1200 madár a teljes magyar populáció!
A legjelentősebb élőhelyei pedig Dévaványa környékén és a Hortobágyon vannak, tehát a te számod se biztos, hogy igaz. A 6 madár egy adott területen volt valahol a Duna felőli részen. Én konkrétan erről tudok, de lehetséges, hogy máshol is adódtak ilyen problémák. A legvalószínűbb most egyébként, hogy nem lesz M8-as, és 2x2 sávos lesz az 52-es út. Ez még nem is baj, csak ugye akkor rossz helyen van a Duna-híd...
Előzmény: Törölt nick (145)
saukoo Creative Commons License 2007.11.06 0 0 146
Ha én túzok volnék talán a 30 milliárdért feléért is arréb költöznék egy kicsit. :-)
Előzmény: Törölt nick (145)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 145
,,Akár 30 milliárd forintba is kerülhet az a nyomvonal-hosszabbítás, amit egy 1200 madárból álló túzokkolónia védelmében fontolgatnak az M8-as Dunavecse-Szolnok közti szakaszának tervezői, de az autópálya-építésért felelős Nemzeti Autópálya Rt.-nél még így sem biztosak abban, hogy Brüsszel jóváhagyja a Natura 2000 területén áthaladó szakaszt."
Nem 6 az a túzok.
Előzmény: fehso2 (144)
fehso2 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 144
Ez csak részben igaz. A nyomvonalak kialakításánál figyelembe vették a Natura 2000-es területeket is. Akkoriban ment azok kialakítása. Azt hiszem egyébként nem lehetetlen ezen területek érintése sem. A 6 db túzokot jelenleg monitorozzák.
Előzmény: Törölt nick (143)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.06 0 0 143
Nem a túzokok a hibásak.
Az a nagy összehangolódás nem kellett volna ,ami volt.
Kisírta az ország,hogy a nyomvonalba eső területek legyenek benn a Natura 2000 védett területben,amik uniós hatáskörbe kerültek.Valakik nagyon okosak voltak megint.
Előzmény: fehso2 (142)
fehso2 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 142
Nagyon sok rossz összehasonlítást teszel a hidakkal kapcsolatban. Sok esetben nem is összehasonlítható két híd az eltérő helyszín, szerkezet, de pl az eltérő aszfaltkeverék, vagy az eltérő nemzeti szabványok miatt.
- A magyar elég szigorú útépítési szabvány Európában, lévén, hogy mi általában a németeket követjük ebben.
- A völgyhíddal kapcsolatban azt kell figyelembe venni, hogy ma Magyarországon a nemzeti projektek tekintetében is az adott terület Önkormányzata az engedélyező hatóság. Ebben az esetben is két település (összesen 4000 lakos) Önkormányzata vétózta meg az összes egyéb változatot. Emellett még a környezetvédők szokták megakasztani, vagy ellehetetleníteni a beruházásokat. ( Pl. az M8-as autópálya nyomvonala pillanatnyilag 6 db túzok miatt teljesen bizonytalan. Lehet, hogy közel 100 km autópálya egy fennmaradásra nem képes kis madárpopuláció miatt elhúzódik, vagy meg sem valósul!)
Előzmény: saukoo (7)
saukoo Creative Commons License 2007.11.06 0 0 141

Megint győzött a lobby !

 

Mégsem lesz olcsóbb az M6-os    a teljes cikk

 

Nézzük csak, miért verünk el újabb kb. 100 milliárd többletköltséget legalább (síkvidéki völgyhidakra és alagutakra):

 

1. kifogás:

az Uvaterv rövidebb szakaszra készítette el a terveket.

Miről is van szó ? ...egy 770 méteres (!!!) szakaszon az eredeti nyomvonalon...

(a 252000 méterből  770 méter terve hiányzik)

 

2. kifogás:

4 helyett 4,5 százalékos emelkedővel is számol.

Miről is van szó?  4,5 százalékos emelkedővel kapcsolatban azt mondta: arról előzetesen egyeztettek.

fél (!!!) százalékkal kisebb lejtő nekünk megér 100 milliárdot.

 

3. kifogás:

...a tervekből ráadásul hiányzik a környezetvédelmi hatósági állásfoglalás és az örökségvédelmi tanulmány, valamint több kezelői nyilatkozat is.

 

...továbbá nem csatolták a terveket szállító gépkocsi zöldkártyáját, és a tervező cégnél fellelhető összes vonalzó OMH hitelesítési jegyzőkönyvét.

 

 

És végül nézzük, mi lesz a büntetése annak, aki szembeszáll a lobbyval:

 

...azt fontolgatják, hogy nemcsak nem fizetik ki a megbízási díjat, hanem szerződésszegés miatt kötbér fizetésére is kötelezik az Uvatervet.

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 140
Balfasz kommunista-liberális bagázs.
Előzmény: saukoo (139)
saukoo Creative Commons License 2007.10.27 0 0 139

Jó drágán építkezünk, de legalább korszerű utakat kapunk:  (lesz majd járda is, csak így 10-szer annyiba fog kerülni)

 

 

Európa első autós faluja nyílt meg Budapest mellett

 

Egy Budapest melletti zsákfalu mostantól csak az autósoké. A Csömört kettészelő körgyűrű EU-pénzből épült felüljárói ugyanis leginkább autókkal járhatóak. Így a kis falu gyalogosai mostantól vagy autóval mennek iskolába és dolgozni, vagy néha tigrisbukfenccel vetik le magukat a felüljáróról. A túloldalt dolgozó kerekesszékesekkel nem kell törődni, mert kevesen vannak, nyugtat meg a beruházó....

...A beruházó mindazonáltal leszögezte, hogy technikailag nem lehetetlen a járda kialakítása, csak ebben a szakaszban már nagyon drága lenne.

 

 

http://index.hu/politika/belfold/csomor1026/

saukoo Creative Commons License 2007.10.22 0 0 138

Átadták Németország leghosszabb hídját

MTI  2007. október 21., vasárnap 16:36

 

Angela Merker építészeti remekműnek nevezte a Rügen-hidat, ami saját választókörzetét is összeköti a Rügen-szigettel.

Németország leghosszabb hídját avatták fel a hét végén, ami az észak-német Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.

 

A hidat felavató Angela Merkel kancellár kétszeresen is büszke: egyrészt azért, mert kancellárként ő adhatta át a 4,1 kilométer hosszú hidat...

 

Nem véletlenül nevezte az építészet mesterművének a "Rügen-hidat" szombati megnyitó beszédében a kancellár, hiszen hat egymásba illeszkedő hídból és egy gátból áll, ami mellett párhuzamosan még egy vasúti híd is fut.

A híd 125 millió euróba került, 20 millióval többe, mint azt eredetileg tervezték, és a költségeket a szövetségi kormány állta.

 

Nézzük csak, 125 millió Euro.  =  31 milliárd forint.

 

A németek elbújhatnak az olcsó kis komolytalan játékhídjukkal,  az ő 4,1 km-es hídjuk 31 milliárdba került, mi pedig egy 1,8 km-est építettünk 47 milliárdból !!

 

saukoo Creative Commons License 2007.10.02 0 0 137

Na lesz már nekünk is az eddigieknél is drágább alagutas-viaduktos autópályánk (a Kárpát-medencében :-), jöhetnek az Alpokból irigykedni a sógorok...

http://index.hu/gazdasag/magyar/alag070927/

mlaslo Creative Commons License 2007.08.31 0 0 136
És milyen víz alatti betonozás történt a kőrőshegyi völgyhídnál???
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 135

Ha minden szaros 80 méteres dombocskához 2 km viaduktot fogunk építeni, akkor a világvége előtt sem fogjuk befejezni az autópályákat!

Amik - szó se róla - egyébként is fénysebességgel épülnek nálunk, szinte fillérekért!

Ha bárki meglátja ezt fogja a hasát, hacsak nem tudja, hogy milyen drága vicc volt ez Nekünk!
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2007.08.08 0 0 134
A helyzet egyszerű. Csak kell egy lehajtót csinálni az adott Önkormányzat előtt és egyet utána, és rábízni az autósokra, hogy megtalálják a köztes megoldást.

Most a következő baromság az M0 pilisi szakasza lesz. Pedig a költségtakarékos megoldás az lenne, hogy az ágáló önkormányzatok területén nem kell megépíteni az utat, oldják meg helyi erőből a saját eszük után.
Előzmény: Gép-ész (131)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 133
Ez szép, főleg, ha van rá ennyi pénzük. Máshol nyugatabbra kicsit ésszerűbben tudják kisajátítani a közérdeknek megfelelően a területeket az autópályák építéséhez! A demokrácia nem azt jelenti, hogy egyes helyi érdekek (párezer ember?) milliókkal kúrhatnak ki. Meg millióknak a 76 Milliárdjának a terhére kekeckedhetnek! Sosem értettem, hogy miért nem lehet ezeket ésszerűen mérlegelni?
Előzmény: Gép-ész (131)
Gép-ész Creative Commons License 2007.08.08 0 0 132
Árpádföld és Csömör között van vagy 500m a távolság...
Előzmény: saukoo (125)
Gép-ész Creative Commons License 2007.08.08 0 0 131

Az a helyzet, hogy az önkormányzat csak a híd verzióba ment bele, abba nem, hogy szétkúrják az egész völgyet egy feltöltéssel és alacsonyan vezetett autópályával. Egyéb nyomvonalat meg nem sikerült találni.

Előzmény: Törölt nick (128)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 130
A környezetvédelmi tanulmányokban gondolnak erre is, és kis lyukakat tesznek az út töltésébe, hogy a vonulási útvonalakat a pálya alatt biztosítsák, ahol a pálya egyébként elvágná ezeket.

Ekkora békákat én még nem láttam, de ki tudja mit hoz a génkezelt szép új világ?

Vagy lehet, hogy újabb előírás, hogy a békáknak esetleg egy gólya szájában is, a repülő gólyával együtt is át kell, hogy férjenek a pálya alatt? :)
molar Creative Commons License 2007.08.08 0 0 129

 

Bizony kicsik.

Fel sem foghatjuk, mekkorát szakított ezzel a produkcióval az SZDSZ.

 

Előzmény: Törölt nick (128)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.08 0 0 128
Nem tudom, hogy jók-e a számításaim (mert régen voltam matekórán), de minden matematikai képességemet latba vetve rajzoltam egy derékszögű háromszöget 1000m és 88m oldalakkal (persze kicsinyítve) és a 88 m oldallal szemben lévő szöget sikerült kb. 5,029 fokban meghatároznom. Szerintem ez belefér a nyolcba, nemcsak a 8%-ba, de még talán a nyolc általánosba is. 1000m az ugye a 2km fele miatt, de ha kis ívet is rajzolnak bele akkor talán még hosszabb is lehetne a közepéig az út, kvázi még ennyire "meredek" sem lenne az emelkedő. No meg kicsit ásni és feltölteni is lehetett volna, akár negyedénél kevesebb pénzből is.

Szerintem a hídépítő mérnökök is nagy nehezen eljuthattak ehhez az értékhez, de a hídépítő érdekeltségeknek talán ez volt a legkevésbé érdekes szempont.

Azt a patakot simán át is lehet lépni, de egy írgalmatlan nagy 2m-es híddal is át lehetett volna hidalni. Nem hiszem, hogy nagyobb környezetszennyezést okozott volna egy völgyben húzódó pálya - esetleg hangvédelemmel - , mint ha azt felemelik 88m magasra, hogy akadály nélkül vihesse a szél a szénmonoxidot...

De ez így nem került volna szinte semmibe és mi lenne benne az érdekes?

Biztos azonnal tájvédelmi körzet lett ez a 2km-es szakasz, azzal a húsz centis kis patakkal, ami áradáskor a legszűkebb 1m széles duzzasztott szakaszon is csak 20 cm mély, és akár száraz lábbal át lehet lépni.

De akkor mire költöttünk volna 76 Yardot? Fejenként 8.000 Ft-ot?

Kicsik vagyunk mi ehhez :)
molar Creative Commons License 2007.08.08 0 0 127

 

Tulajdonképpen minek a kőröshegyi vögyhíd? A békák vonulása miatt?

 

janoka419 Creative Commons License 2007.08.08 0 0 126

A földmunkáról most elég pontos számokat adott a NIF. Vagyis nem most, hanem egy hétfői sajtóreggelin, csak eddig nem jutottem el odáig, hogy beírjam ide is:

 

"A kivitelezők 2,6 millió köbméternyi földet mozgattak meg a domboldalon, az úgynevezett bevágások kialakítása során, míg további 1,4 millió köbméternyi földmunkát jelentett a töltések megépítése. "

Előzmény: Törölt nick (119)
saukoo Creative Commons License 2007.08.07 0 0 125

nálunk is így oldják meg.   ...síkságon :-)

 

Az M0 a Gödöllő felé vezető 3. sz. főúttól nyugatra fordulva, terepszint alatt halad a XVI. kerület Árpádföld és Csömör között, a két településtől közel egyenlő távolságra. A 3. sz. főútnál található az M0 talajszinthez mért legmélyebb pontja, mivel ott mintegy 14m mélyen halad a pálya, onnan szinte végig bevágásban, illetve zajvédő dombok között vezet a nyomvonal, részben lakott területek közelében, illetve szántóföldekkel körülvett területen, a XV. kerületi Rákospalotai határút vonalát már távol a lakott területektől vezetve éri el a nyomvonal.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (124)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2007.08.07 0 0 124
Mondjuk az USA nem teljesen normális de ott így oldják meg sziklában.

A Megoldás
Előzmény: Stefun626 (123)
Stefun626 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 123

Kifizettetném azzal a két gyökér önkormányzattal ak ülönbözetet a normál pálya és e között. 1800 ember szivat töb milliót (autósok+ az ország aki ezt perkálja). Kíváncsi vagyok ezt egy normális országban hogy oldják meg.

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 122
Ő sem szakember, úgyhogy hozz egyet "jobbról" is:-)
Előzmény: John Doe(520i) (110)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 121
Elképzelhető, mert a földet valahonnan el is kell hozni. Nem biztos, hogy a közvetlen közelből. Továbbá, tömöríteni kell, olyanra, hogy el is bírja a ráépítendő pályát. Lehet, hogy ennek a munkának is van valami egyenértékese az ásáshoz/odatornyozáshoz képest, amit az előbbiekhez hozzáadnak. Hogy az épp 1,64-e, azt én meg nem mondom neked:-)
Előzmény: saukoo (107)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 120
Sztem nem terheli külön, de ezt vsz a minisztérium is megválaszolja neked, ha más nem.
Előzmény: saukoo (103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!