Just after starting vehicle after ignition switch ON, brake pedal may vibrate or motor operating noise may be heard from engine compartment. This is normal condition.
Szerintem is az ABS, (az én autómon is hallatszik):
Under the following conditions, ABS is activated and vibration is felt when brake pedal is lightly depressed (just place a foot on it). However, this is normal. When shifting gears When driving on slippery road During cornering at high speed When passing over bumps or grooves [at approximately 50 mm (1.97 in) or more] When pulling away just after starting engine [at approximately 10 km/h (6 MPH) or higher]
nekem 2012-es 1.6dci van, de én is hallani vélek valami nagyon hasonló hangot. Csak inditás után 2-esbe váltást követően, 1-2 másodperces "dohogás" jellegű hang. Idáig azt hittem, hogy ez valami speckó dizel jellegzetesség vagy esetleg probléma a turbóval (nagyjából ott jelentkezik, amikor a turbó felpörög 1750 körül), de ugyanúgy mindig csak inditás után és mindig kettesbe.
November óta vagyok egy 2008-as 2.0 benzines, 2WD Qashqai tulajdonosa.
Van egy érdekes problémám, kíváncsi lennék a véleményetekre, tapasztalt-e már valaki hasonlót. Amikor beindítom a motort, elindulok az autóval és egyesből kettesbe váltok, a jobb első futómű felől 2-3 mp-ig olyan hangot lehet hallani, mintha féltengelyes lenne. De ezt csak rögtön indítás után csinálja és minden alkalommal. Azaz akárhányszor megállhatok, válthatok egyesből kettesbe, ha nem állítom le a motort, soha nem csinálja, viszont ha újra indítom, rögtön.
A szervíz végignézett, rángatott mindent, fogalma sincs, mi lehet.
Gyújtógyertyát cserélek, ez kicsit komplikáltabb, mint az eddigi Opeljeimnél volt. A szívósort le kell hozzá szerelni, mert a hengerfejen elöl szív, miközben hátul, a motortér homlokfalánál van a fojtószelep, emiatt a szívócső a hengerfej tetején lévő gyertyákat "átöleli". Szerencsére nem kell hozzá megbontani a vízkört, a szívócső egy egyszerű műanyag idom, még a fojtószelep sincs fűtve, csak az északi modelleken. A művelet hozadéka, hogy látni lehet a szívószelepeket, ami az én autóm esetében kb 82000km után elég tisztának mondható. A cseréhez vékonyfalú 14mm-es, hosszú gyertyakulcs kell, sima dugókulcs nem fér be.
Sziasztok! Tud valaki olyan helyről, ahol kapható bontott vagy utángyártott olyan elem, ami a 2008 as , 1,6 benzines QQ nál a rendszámtábla világítást és a hátsóajtó nyitót tartja? Sajnos letörött a műanyag tartó és az új 43.000 + kb 13.000 a festés. :-(
Köszi a válaszokat! Mindenképpen benzinesben gondolkozom, főleg városi használatra. Próba vezetésén a váltó nem "pattant" egyből be a sebességbe, de viszonylag jól bevette a fokozatokat, nem volt vele gond, vsak nem annyira "feszes". Valahol olvastam, hogy a qq 1.6os benzinmotorja elpusztíthatatlan japán szerkezet, hat remelem :)
Pár napja vásároltam egy 2012-s, Qashqai+2-t 1,6 benzines motorral.
Kérdésem lenne, hogy ti milyen olajat használtok? A kezelési könyv 5W-30-t ajánl, viszont ahol szervizelve volt, ott arról tájékoztattak, hogy 5W-40-t raktak bele mindig. Egyébként 104eKm van benne.
Gyertyából milyet használtok? Kizárólag NGK, vagy esetleg Denso (Bárdinál jó áron kínálják a 4 db-os készletet)?
Kérdés még, hogy akinek anno visszahívásban kicserélték a csomagtérajtó zárát, annak utána megszűnt a zörgés? Ahogy látom ezen még eredeti van és le van kopva a beakadó fül egyik feléről a műanyag védő réteg és ez okozza a "lógást", így a zörgést.
Sziasztok! 2008 novemberi 1,6 benzines QQ hátsó ajtaján letörött az a kis panel, amiben a rendszám világítás és a nyitó gomb van. Szervizben új 43 ezer + 12 körüli a festés. Tud esetleg valaki bontottat vagy utángyártottat? Sötétvörös színű, de jó lenne festés nélküli is . Köszönöm.
Ha jól tudom, a Lock nem állandó állás, hanem csak bekapcsolod vele a 4WD lockolását. Ez 40 km/h-nál automatikusan kikapcsol, vagy te tudod kézzel kikapcsolni, ha még egyszer "ráhúzol" a Lock-ra vagy 2WD-be kapcsolod.
Egy kis segítséget szeretnék kérni: most vettem egy 2008-as QQ-t (2000-es benzines, automata, kapcsolható összkerék) és van vele pár gondom:
- Szép halkan megy, de 70 km/h fölött elég furcsa hangot hallok motorfék közben (2WD-ben). Leginkább egy fémes vijjogásra hasonlít. Olvastam, hogy szereltek QQ-t "aktív motorfékkel". Ennek lehet köze hozzá? Más autóban még nem hallottam ilyet.
- hogyan lehet kikapcsolni a gyári riasztó visszajelzőhangját? (szerviz szerint sehogy, de ezt nem nagyon hiszem el)
- hiába állítom be a pontos időt az órán, a következő indításkor valami egészen más időt mutat!? Tapasztalt már valaki ilyet? Lehet ez összefüggésben az utólag beszerelt Pajzs rendszerrel?
valakinek van-e tapasztalata 2008-as 1.5 dci a légzsák kontroll villog hibát jelez nem hibakódot hanem folyamatos villogás egyszer kiütötték géppel is az sem irt konkrét hibát de újból elkezdett villogni. Én is töröltem már de rövid időn belül vissza jön a hibajel.