Sziasztok.
Régi ismerősöm a mitsu pajero szerintem érdemelne egy önálló topicot, már csak azért is mert rengeteg testvére akad még az országban, amikről gazdája már könyvet is írhatna...
Ennek kapcsán mindenkit várok szeretettel, akinek valami köze van egy "gyémántoshoz".
Tapasztalatcserék, adok-veszek, tanácsok, és persze benne némi off-road...:)
Az alábbi tippet kaptam a terepváltó kapcsán: osztómű jeladók ellenőrzése.
Nagy kérdésem van: létezhet, hogy gyárilag nem kettőstömegűvel van szerelve, mert a cikkre keresve mindkettőt hozza, és egy kollégám most cserélt kuplungot és az övé egytömegű?
380e km van benne. A régi is kb ilyen tájban lett hengerfejes, az egyik szelepvezetőnél volt elrepedve, nem lehetett hegeszteni másik állta a helyét. A jövő héten lesz bontva és belenézünk. Szerintem csak hengerfej tömítés cserével nem úszom meg.
Nyolc szelepes mind a kettő. A III-as valószínűleg hengerfejes, bugyborékol a hűtő beöntőjénél a fagyálló, állandóan kinyomja a kiegyenlítőtartályba, és nincs fűtés sem. A II-esből még maradt egy blokk amin rajta a hengerfej is, ha úgy van akkor elviszem mind a kettőt nyomáspróbáztatni.
2022 januárja óta van egy 2010-es Pajerom (WG DI-D 3,2 INFORM10)(~258000km van most benne) Nagyon szeretem, és sok mindent kicseréltem vagy megcsináltattam már rajta, de egy-két dologgal nem boldogulunk a szerelő barátommal:
1. Harmadik fokozattól felfelé 1500 alatt rezonál az egész autó, pontosan 1500-nál elhallgat (kettős tömegűre gondolunk, főleg mert a kuplung is fent fog, de mivel nagyon drága, biztosak szeretnénk lenni benne)
2. Minden motorindítás utáni első elinduláskor, jellemzően 2. fokozatban, 2500-as fordulat körül villog a kipörgésgátló és fékez az autó néhány másodpercig, aztán ez megszűnik és hibátlanul megy tovább. (Futómű felújításkor sérült az egyik ABS jeladó, amit cseréltünk és utána jött ez a hiba, sőt akkor folyamat tiltott a kipörgésgátló, csak kikapcsolva lehetett közlekedni vele, ezért aztán mind a 4 jeladót cseréltük, így már "csak" első induláskor fékez)
3.2H-ban kb. 30 km után, 4H-ban néha még hamarabb villogni kezd a narancssárga lámpa, ami elvileg az első-hátsó difizár lámpája és onnantól nem lehet átkapcsolni 2H-4H között. Megfigyeltem, hogy 4H-ban néha villogni kezdenek az első kerekek zöld ledjei és utána gyullad ki a középső narancs led. A motor újraindítása után újra működik a terepváltó max 30 km-ig.
4.4HLc-ben néha bevillan a felező 4L ledje és olyankor rendre letilt a terepváltó és narancssárgán villog az előzően említett led. 4LLc-ben hibátlanul működik minden, csak abban meg nem szoktam közlekedni.
Nekem is az van, 2003-as. Szerintem bontón kívül nem nagyon fogsz találni. Pár évvel ezelőtt Nyíregyháza mellett, a Simai úton lévő bontóból vettem pár dolgot, igaz, csak karosszéria elemeket, az akkor korrekt volt. Az hiszem, kamionparts vagy ilyesmi néven futnak. Az ökomobil marha drága. Ha borsodi vagy, akkor még lehet egy tippen, Bodrogkeresztúron van egy korrekt ember, aki pajero guru, de ő inkább szervizel. Mondjuk lehet, hogy egy kérdést megérne.
Esetleg valaki nem tudna ajánlani vagy bármi segítséget adni,pajero sportom van 2.5 TD 2000 évj.Komplett henger fej kellene vagy igazábol vezérműtengely,vezérmű kerék,hozzá a csészék ,komplett himba sor.Honnét tudnék beszerezni? Bontóban voltam de hüjének akartak nézni és majdnem ujj árába adni.Motor kod 4D56.Élőre is köszönöm
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogyha az l200 asomon alvázat szeretnék cserélni annak mi a módja.Vagy mijen mértékben engedéjezett a kiheggesztése? Előre is köszönöm.
Így igaz. Beszéltem közben szerelővel, oda van bekötve az automata váltó olajhűtése, de teljesen független a vízhűtőtől. Kivettük a két csonkot FBS-el kilesz nyomva, hogy azért kosz ne menjen bele aztán szombaton megy fel a helyére. Köszönöm a segítséget.
Pajero MK III 2,5 TDI hűtőt kell cserélnem. Rendeltem hozzá egy újat minden méret passzol, viszont az alsó részén van két szembe fordított könyök ( a gyárin nincs ilyen) kb 25-30 cm gumicsővel lehetne összekötni vagy egészen más a funkciója? Jó ez így vagy cseréltessem ki?
Hát, én anno ebay-ről vettem a két szenzort, pont a sokszoros ár miatt. Rizikós volt, de úgy tűnik, tényleg gyári volt, azóta is azok vannak benne. Persze nekem végül az a mechanikus probléma volt, amit korábban írtam. Hát, ha MR számmal beírod a solenoidot a google-be, biztos kidob valamit. Hátha. Sajnos kezdenek kiöregedni ezek a Pajero Sportok/l200-ak, egyre nehezebb lesz gyári cuccot beszerezni. Remélem sikerül szerezned és meg is oldódik a probléma.
Na ott tartok hogy sehol 😀 de beszéltem azzal akit írtál és azt mondta semmit ne csináljak csak vegyek gyári solenoidot és proba. Se utángyártott se használt mert soha nem lessz jó, ezt el kell fogadni.
Azt mondta általában ez a baj de lehet kabelkoteg vagy az agya de ez mind csak egyszer volt eddig.
Tegnap szetszedtem őket megtakaritottam de a barna belsejében feketedés látszik, szerintem a tekercs sérült az elmúlt idők kontakthibálya miatt..
Na a kérdés az hogy hol vegyek gyárit ami tuti gyári.
Ja és nem bardi meg unix ahol minden 3szoros áron van.
Azt nem tudom. Valahol Budapest környékén van a Murczin Zsolt, de az ő számát nem tudom. A turbónyomás problémánál nekem is lekorlátozta az elektronika, elszállt a kraft (már amennyi ebben van :) ). Cseréltem szenzorokat, semmit sem ért. Végül ez a mechanikai probléma volt. Megnézted, nem kotyog a tengely a turbóháznál? Van egy csomó videó is fenn, főleg külföldi, amiket én is átböngésztem, de azok nem jöttek be.