Keresés

Részletes keresés

Trinitatis Creative Commons License 45 perce 0 0 103842

A sofőr hogyan fog rálátni így az útpadkára?

 

Vagy erre sem tetszettek gondolni az Evopronál?

Előzmény: Dante001 (103839)
Trinitatis Creative Commons License 45 perce 0 0 103841

Ha annyi embert foglalkoztatnak, nem találtak volna csak egyetlen épeszű mérnököt, aki tudja, hogy hogyan kell megtervezni egy buszt?

 

Aki még azt sem tudja, hogy egy busznak hová kell tenni az ajtaját, arra én egy kapaszkodórúd megtervezését se bíznám rá, nemhogy egy komplett buszét.

 

Ne felejtsd el, a mi pénzünket herdálták erre a szarra, és ezzel a dobozzal nekünk kell utaznunk.

Előzmény: Grimbusz (103817)
49-es villamos Creative Commons License 5 órája 0 1 103840

Köszönöm!

Előzmény: Dante001 (103839)
Dante001 Creative Commons License 6 órája 0 4 103839

 

 

 

Előzmény: 49-es villamos (103838)
49-es villamos Creative Commons License 7 órája -2 3 103838

Vannak esetleg valakinek fotói a midi Modulo utasteréről? (a BKV-s példányokra gondolok, nem a tesztpéldányra...)

BPO-331 Creative Commons License 8 órája 0 0 103837

Tudom, hogy nem normális, de ez van, ezzel kell dolgozni. És hangsúlyozom, hogy csak a retarder reagált 1-3 sec késéssel, az üzemi fék fogott rendesen. Nehogy félreértse valaki. Ilyen későn reagáló légfékkel a kapun sem mentem volna ki. Az utasok és a közlekedés biztonságát veszélyeztető hibával nem hagyom el a telephelyet.

 

Amúgy pedig g86-nak igaza van, nagyon jól tanulhatóak a késedelmek.

Ezen persze lehet csavarni, ha egy nap mondjuk 3-4 kocsival dolgozol :)

Az egyiknek két lábbal kell taposni a fékjét, a másik meg már a lábad árnyékától fejre akar állni :)

Előzmény: g86 (103833)
fberci Creative Commons License 10 órája 0 0 103836

Nem sok tapasztalatom van a témában, de én is hasonló tapasztalatam egy más buszon. Igaz, az kapcsolós jármű volt, így ha az ember használta a retardert, akkor tudta mire számíthatott. Igazából innen jött a kérdés, mert pedálos vezérlésnél nem opció a retarder nem/kontrollált használata, nem lehet az üzemi féktől függetlenül vezérelni.

Előzmény: g86 (103833)
Grimbusz Creative Commons License 10 órája 0 0 103835

Bocsánat, ez gázra vonatkozik, nem fékre. Benézés esete.

Előzmény: Grimbusz (103834)
Grimbusz Creative Commons License 10 órája 0 0 103834

A volvonál üzemszerű, az 1-3 az inkább 3-5 ritkán 10 másodperc is fékezés után.

Előzmény: g86 (103833)
g86 Creative Commons License 10 órája 0 2 103833

Citaronál nagyon sok esetben ráléptem a pedálra és eltelt 1-3 másodperc és csak utána történt valami.

 

Ez egyértelműen nem üzemszerű működés, hanem műszaki hiba.

Előzmény: BPO-331 (103828)
g86 Creative Commons License 10 órája 0 0 103832

A mechanikai kialakításból fakadóan ZF-nél 0,2-0,3 s, Voithnál szinte nincs késedelem. Újabb buszokon a légfék késedelmét gyakorlatilag észre sem lehet venni, régebbi típusokon 0,3-0,5 s elég megszokott, intenzív fékezés esetén a teljes fékhatás kialakulása még több is lehet.

 

A késedelmek kezelése jól tanulható, idővel teljesen automatikussá válik.

Előzmény: fberci (103827)
BX 60-44 Creative Commons License 11 órája 0 0 103831

Legalábbis a ZF-nél így működik.

 

Előzmény: BX 60-44 (103830)
BX 60-44 Creative Commons License 11 órája 0 0 103830

A 200-asoknál először a fékpedál lenyomásánál azonnal kapcsol egy mikrokapcsoló ami szinte rögtön vezérli a hidro levegős rásegítőjét,minimális késedelemmel...

 

Előzmény: BPO-331 (103828)
BX 60-44 Creative Commons License 11 órája 0 1 103829

Az Új Conecto szólónál ugyanilyen fos a hidro,majdnem az összes cinkotás gépnél... 

Előzmény: BPO-331 (103828)
BPO-331 Creative Commons License 12 órája 0 1 103828

Én csak a tapasztalataimat tudom megírni, pontos időt nem tudok retardernél.

IK 260-asnál, ha hozzáérek a fékpedélhoz, rögtön kapcsol a retarder, abban a minutumban, legyen az Voith vagy ZF váltóval felszerelt. Ezt nem azért írom, mert elfogult lennék, ezt tapasztaltam. Itt is akad rángató, esetleg gyenge hatásfokkal üzemelő, de mindegyik azonnal kapcsolt.

 

Citaronál nagyon sok esetben ráléptem a pedálra és eltelt 1-3 másodperc és csak utána történt valami. Ilyenkor persze az ember tovább nyomja a féket, mert miért nem fog már semmi...

1-3 sec után jól megrántja az utasokat és a buszt a későn reagáló retarder (már üzemi fékkel lassítok ilyenkor, hogy valami fogjon, erre jön a valahonnan észbekapó retarder rántása)

Mondjuk csak használt Citarokkal volt dolgom. Pár járműnél volt kifogástalan a váltófék (azok azonnal fogtak, jó hatásfokkal), a zöme rángat, későn kapcsol. Zavaróan későn.

Az új buszoknál feltételezem, hogy ilyen gond nem lenne.

 

Normál esetben, amint benyomod a pedált, azonnal érezned kell a hatását. Típustól függetlenül.

Előzmény: fberci (103827)
fberci Creative Commons License 14 órája 0 0 103827

Köszi, ez érdekelt.

 

A városi buszokban alkalmazott hidrodinamikus retarderek fékkésedelmi ideje hogyan alakul? Gondolom, nem lehet sokkal lassabb a légféknél, ha az az "első fokozatú" fék.

Előzmény: g86 (103809)
g86 Creative Commons License 14 órája -1 1 103826

Kiváló a példa. Mennyi kapaszkodó van 20 midibuszban, és mennyi 50 csuklósban?

Előzmény: Grimbusz (103824)
BPO-331 Creative Commons License 15 órája 0 3 103825

Egy szavam se lenne a Széll Kálmán tér felúításával kapcsolatban, ha nem tapasztaltam volna én is ezeket a sávszélességgel és buszfordulással kapcsolatos problémákat.

 

Az egy dolog, hogy papíron 2,55m széles a busz, de ahhoz tartozik még visszapillantó is mindkét oldalon. A másik, hogy alig van hely félreállni, fordulni, közlekedni de cserében a meki felőli oldalon van egy 8m széles járda.

Ha minden sáv csak 20 cm-el szélesebb lett volna most nem létező problémákról beszélnénk.

 

Ja, és remélem, hogy nem építik át az egész várost az elektromos midi miatt. Szerintem olcsóbb lesz megfelelő buszt beszerezni. Tudom, hogy ez teszt és, hogy a BKV-hoz vágták a buszokat. Csak majd vonják le a megfelelő következtetéseket a tesztből...a busz tervezői is. Ha ez megtörténik, akkor volt értelme a tesztnek.

 

Remélem, hogy normál szóló buszokat ilyen tengelyelrendezéssel még véletlenül sem szeretne majd senki beszerezni. Nem véletlen, hogy az összes komolyan vehető buszgyártó olyan tengelytávval, első és hátsó túlnyúlással gyártja a buszait, amilyennel.

Elképzeltem, hogy 12-13m-es busszal, aminek a legelején és a legvégén vannak a kerekei, hogyan lehetne manőverezni...

Előzmény: Grimbusz (103818)
Grimbusz Creative Commons License 15 órája 0 0 103824

Azért nem olyan kevés, beszállítokkal együtt. Pl. ahova vittem szintereztetni a 479 kapaszkodóit, egy komplett szinterező üzemet majdhogynem eltart, alig volt idejük az enyémre. És ez csak a kapaszkodó.

Előzmény: g86 (103822)
Grimbusz Creative Commons License 15 órája -2 1 103823

(Egyszer feltettem a kérdést itt, és senki nem adott rá választ, hogy az a hibaüzenet a valóságban pontosan mit takar.)

Azt, hogy az említett teknika egy kalap fos. Nálunk a zsír új volvo sincs meg 60 másodpercet hiba üzenet nélkül. De az is megesik, hogy megmakacsolja magát és leáll menet közben a zsír új busz.

Előzmény: ÖPNV (103821)
g86 Creative Commons License 16 órája 0 0 103822
A 4 milliárdos ellenértékhez képest a MABI ehhez a szállításhoz köthetően kifejezetten kevés embert foglalkoztat. Ha ez szempont lett volna, akkor 4 milliárdból 50 db M168D csuklóst kapott volna a BKV, ami jól láthatóan többszörös mennyiségű hazai hozzáadott munkát tartalmaz. De nyilvánvalóan nem ez volt a szempont.
Előzmény: Grimbusz (103817)
ÖPNV Creative Commons License 17 órája -4 4 103821

Nem vitatom, de azért az, hogy szinte az összes Dél-Pestre került 7700A nem bír ki egy teljes napot, elég érdekes.

 

Valaki írta itt, hogy a használt VH csuklósok is ma már jól üzemelnek és nincsen velük különösebb baj, ezzel én nem tudok egyetérteni, az nem jól üzemelés, hogy a LOV-ok mindegyikének a műszerfali kijelzőjébe beleégett a szervizre figyelmeztető piktogram. Vagy hogy a BKV Volvo csuklósokban folyamatosan fékrendszerhez köthető hibaüzenet van a kijelzőn. (Egyszer feltettem a kérdést itt, és senki nem adott rá választ, hogy az a hibaüzenet a valóságban pontosan mit takar.)

 

 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (103820)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 17 órája 0 3 103820

Azért azok az FKU-k Óbudán se üzemeltek túl fényesen.

Előzmény: ÖPNV (103613)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 17 órája 0 2 103819

A 05-49 néhány éve volt Kecskeméten.

Előzmény: FKU-911 (103764)
Grimbusz Creative Commons License 19 órája 0 2 103818

Fordulási probléma.

Ez utóbbi években (?) elterjedt, hogy felújításkor vagy új építésekor az utakat olyan kicsire tervezik, amilyen kicsire csak lehet. Ennek következménye, hogy sokszor a busz nem fér el, nem tudja használni, vagy szétdörzsölik a kerekeket, ott ahol előtte elfértek. Ez igaz általánosságban a végállomásokra is, hogy alultervezettek.

Grimbusz Creative Commons License 19 órája 0 5 103817

Nem mellesleg a politikus haverjának cége sok embert foglalkoztat...

Előzmény: trizs77 (103816)
trizs77 Creative Commons License 21 órája 0 2 103816

1./ Tehát vett a BKV egy  buszt,  

2./ Tehát szart vettek csillagászati áron.

3./ Úgy őszintén: miért is kellett?

 

-----------------

 

Nem nyert.

Tessék itt is olvasni.

Olvatársaink már n+1-szer leírták.

Ide is.

 

1./ Nem vette, kapta.

2./ Nem vette, kapta ingyen. Egy politikus azt mondta adok nektek holnap X forintot ami pont 20 db, a  haverom cége által gyártott busz ellenértéke. És adott. Egy nap alatt.

3./ Mert a politikus haverjának piac kellett.

Előzmény: Trinitatis (103811)
torqmatic Creative Commons License 26 órája 0 2 103815

Így az elmondásod alapján van egy tippem, hogy ki lehetett ez a fazon :P Hát igen, ő tipikusan az a "mindenki hülye, csak én vagyok helikopter" típusú emberke, természetesen az utasoknál, a buszmániásoknál, de még az üzemeltetőnél is jobban tud mindent és ennek hangot is ad. Ugyanez a mentalitás egyébként - igaz valamennyivel kulturáltabb formában - de a többi hazai gyártónál is tetten érhető, sajnos.

Előzmény: Trinitatis (103814)
Trinitatis Creative Commons License 27 órája -1 3 103814

Jó nagy szégyen.

 

Van még valami: a kerekesszékes rámpa. Én tavaly március 15-én utaztam a tesztnapon a legóbusszal. Pont amikor egy kerekesszékes is felszállt. A rámpa olyan lassú, hogy kb. 1,5 perc alatt nyílt ki, és 1,5 perc alatt csukódott vissza. Az Evopro bunkó "szakembere" nagypofával oktatta ki az utasokat, hogy márpedig ez a sebesség így tökéletes, és szerinte egyáltalán nem lassú, a szájakat pedig "be lehet fogni".

 

Nooooooooormális, Margit?

Előzmény: torqmatic (103812)
18-09 Creative Commons License 27 órája 0 4 103813

Ha ez volt ukáz, hogy ezt kell venni, hát ezt kell venni. Az ukáz általában felülírja a józan észt. 

Előzmény: Trinitatis (103811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!