Keresés

Részletes keresés

1991-MXP Creative Commons License 2 órája 0 0 113548

A 90-es evek csodje kozepete,divat volt a 12-15 eves BKV buszokat eladni a videki varosokba, 91-be utaztam Bekescsaban olyan helyi buszal ami kek volt,az ajto felett pedig ott volt a BKV-es azonosito,semmilyen atfestest nem kaptak ott.

Előzmény: torqmatic (113528)
1991-MXP Creative Commons License 2 órája 0 0 113547

A Del pesti VT - vel inkabb az a baj hogy este megfagysz,mert meg akkor is megy a legkondi.Csepeli telephely vezerei hutenek rendesen.

Előzmény: Közlekedésguru (113543)
1991-MXP Creative Commons License 2 órája 0 1 113546

Tudod ki csukta volna be? Oldja meg o a szolgaltato,ertem van,ja itt a Balkanon mas a helyzett,itt o fonok az utasnak meg kuss.Na ezert probalok minel.kevesebb idot ebbe az orszagba tolteni,emberek es hozzaallas,ez a nagy baj,a csovest felengedi neked meg szol.

Előzmény: siófoki35 (113539)
Közlekedésguru Creative Commons License 2 órája 0 0 113545

Ja és MOS-okon is. Ettől még nem mondom, hogy az on járműveknél nincs gond, nagyon is van...

Előzmény: Közlekedésguru (113543)
Grimbusz Creative Commons License 2 órája 0 0 113544

Az utolsó új 280-asokat 1993. december közepén vették állományba, 1994-ben már nem érkeztek újak.

Előzmény: 1991-MXP (113542)
Közlekedésguru Creative Commons License 2 órája 0 0 113543

Vagy ott se. Fulladoztam már C2G-n és MDV-n is, sokkal több tényezős ez a dolog.

Előzmény: 1991-MXP (113542)
1991-MXP Creative Commons License 2 órája 0 0 113542

93 es 94- be viszont jott meg 280-as, 260-as nem kellet mert 92-be jo sok 415-is jott,de a 435-ok csak 94 tol jottek,kiveve egy darabot.  Ez a ket ev eleg volt arra hogy teljesen zart fulke es fok-gyem legyen bennuk,ellenbe a tablas 415-el,amikbe olyan fulke megoldas volt hogy esos idobe ajtonyitaskor pont a fulkebe vezette a vizet.legkondirol meg senki se hallot,az se tudtuk hogy mi az,ma mar tudjuk hogy egy doboz a busz tetejen ami nem mukodik,kiveve az off cegnel,ott valahogy csak mukodik.

Előzmény: Grimbusz (113538)
MCA-001 Creative Commons License 3 órája -3 0 113541

Az meg egy másik kérdés, hogy a járművek egyenlőtlen elosztása miatt a dél-pesti régió utasai szívnak e miatt.

Ez még a BKV felségterülete, itt túlsúlyban vannak az általuk nem megfelelően karbantartott járművek:(((

 

Sorry, de ezt le kellett írnom.

Előzmény: Il Leone (113540)
Il Leone Creative Commons License 3 órája -1 0 113540

A Van Hool-ok alapból nem arról híresek, hogy sokat ér a klíma, viszont az utastér a többi típushoz képest sokkal levegőtlenebb, huzatot nem is lehet csinálni bennük. Mivel a klímával nem tudnak mit kezdeni a LOV szérián, ezért is szégyen, hogy egyáltalán ki merik adni ilyen hőségben őket.

 

A Volvo-kon meg pusztán nemtörődömség lehet a dologban, mert amikor még a gyártó tartotta karban őket, akkor azért működtek a klímák bennük.

 

Kérdés, hogy még meddig képes eljátszani a főváros ezt a bohózatot, esetleg egy utasnak kell meghalnia hőgutában?

Előzmény: dcs100 (113537)
siófoki35 Creative Commons License 4 órája 0 4 113539

Mai abszurd.

 

Végállomáson békésen ácsorog az Ikarus 260. Felszállok rá az első ajtón, elindulok a busz hátulja felé. Látom, hogy hiába van hőségriadó, a tetőszellőzők csukva vannak. Gondoltam kinyitogatom őket szépen sorban, erre rám szól a busz vezető hölgy: "És majd be is csukja amikor beállok a garázsba??!! Mert én nem tudom becsukni!" Szóval: Hőségriadóban nem szabad kinyitni az amúgy teljesen jól működő tetőszellőzőt egy klíma nélküli buszon, csak mert alacsony a sofőr... Remek... :D :D :D 

(Szerencsére az Ikarusokban azért van elég nyitható oldalablak, és a járat is elég haladós volt, így nem sültünk meg a buszban.)

 

És hogy az abszurditást fokozzam: A végállomás előtt 2 megállóval felszállt egy srác, és kinyitotta a szellőzőket. A nő neki már nem szólt, talán észre sem vette. Majd beálláskor anyázhat... :D Remélem nem fogok csuklani.

Grimbusz Creative Commons License 5 órája 0 1 113538

1992-ben jöttek az utolsó új Ikarus 260-asok a BKV-hoz. Ezeken a tető hosszanti vízelvezetők már műanyagok voltak, a színe liláskék volt, az utastéri dekorok pedig Umakartok.  Legkésőbb 1992 augusztusának végén állományba is vették az összeset egy kivételével. A BU-88-07 (BPO-167) közel egy hónapot késett, így ő lett az utolsó újonnan érkezett 260-asa a BKV-nak. Akkor indoklásként annyit lehetett megtudni, hogy egy Nemzetközi kiállításon vett részt, ezért késett. Valaki tud részleteket, hogy hol és milyen kiállításon vett részt?

dcs100 Creative Commons License 8 órája 0 8 113537

85/85E-n NINCS működő klímás jármű! Se FKU-n, se LOV-on, semmin!

Röhej. 

Persze, "fék, és kormány" van a buszon, de azért 30 fok felett már erőteljesen elvárható lenne (jogosan) hogy működő klímaberendezés is legyen...

 

 

Előzmény: Topánka utca (113536)
Topánka utca Creative Commons License 10 órája 0 4 113536

Rengeteg Van hoolon nem megy légkondi.

Körúti VP-ken és a 23-as járatcsaládon sikerült kifogni ma jópárat.

Nyitott ablaknál is pokol van rajtuk!!!

Hyperfilter Creative Commons License 10 órája 0 0 113535

Sajnos továbbra is napi szinten jàrok velük, akàrhogy tekergetem (tekergetjük) a kapcsolót, nem üzemel rendesen. Kattog meg sípol, de levegőt nem fúj be. Egy éve még tűrhetőek voltak, most nem tudom mi lett velük. (PKD kocsik, kelenföld)

Előzmény: Zahnrad (113525)
rm40 Creative Commons License 14 órája 0 0 113534

Emellett említsük meg, hogy a nagykockakővel borított utak aránya is eltért a mostanitól.

Előzmény: torqmatic (113528)
Dante001 Creative Commons License 14 órája 0 2 113533

Liberatusnak van ott telephely, Thermo King (klíma) és Allison (váltó) forgalmazók, kettő közül valamelyik ügyben szerintem.

Előzmény: dannee (113532)
dannee Creative Commons License 16 órája 0 2 113532

MDD-721 Biatorbágyon van FUTÁR szerint. Lehet tudni, miért van ott?

bpi-211 Creative Commons License 16 órája 0 0 113531

Azokon nem csak a klímával van gond... Össze lehet hasonlítani az első adagot a "legöregebb" Volános MAN-ekkel. Az új kocsik közül egyértelműen és messze a legvackabbak. PKD rész miatt jó lenne a folytatás, egyébként inkább ne jöjjön több ilyen.

Előzmény: Zahnrad (113525)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 0 113530

Ráadásul az élettartam szempontjából azért az üzemeltetési feltételeknek is óriási jelentőségük van, mert nyilván nem mindegy, hogy nagyvárosi körülmények között megy az a busz évente mondjuk 70-80 ezer km-t, minden nap más sofőrrel, vagy vidéken lötyög fele-harmad ennyit, jóval kímélőbb üzemmódban. Utóbbi esetben minimális beavatkozásokkal az a 6-8 év lehet akár 10-15 is (ami felújításokkal elméletileg a végtelenségig kitolható).

 

------------

 

Nagyon egyetértek.

 

Az üzemeltetési feltételek erős különbözősége okán, a busz élettartamában akár 100% különbség is lehet.

 

 

Előzmény: torqmatic (113528)
Zahnrad Creative Commons License 17 órája 0 0 113529

Ami nekem rémlik régi iratokból:

 

Olajcsere, kenések előírt gyakoriság vs. tervezett futásteljesítménye a fődaraboknak. A váz korrózióvédelme. Ezekből azért be lehet lőni egy felújítás nélküli várható élettartamot összevetve a várható használattal.

Előzmény: torqmatic (113528)
torqmatic Creative Commons License 17 órája 0 1 113528

Engem mondjuk azért érdekelne, hogy milyen módszerrel sikerült már a '60-as években 6-8 évre tervezni, mert akkoriban még a prémium autógyártók se igazán foglalkoztak ezzel, sőt, egy másik egykori hazai buszgyár elismert konstruktőre szerint náluk még a '90-es évek végén is az volt a vezérelv ebben a kérdésben, hogy "majd megy ameddig megy".

Ráadásul az élettartam szempontjából azért az üzemeltetési feltételeknek is óriási jelentőségük van, mert nyilván nem mindegy, hogy nagyvárosi körülmények között megy az a busz évente mondjuk 70-80 ezer km-t, minden nap más sofőrrel, vagy vidéken lötyög fele-harmad ennyit, jóval kímélőbb üzemmódban. Utóbbi esetben minimális beavatkozásokkal az a 6-8 év lehet akár 10-15 is (ami felújításokkal elméletileg a végtelenségig kitolható).

Előzmény: trizs77 (113526)
EKM-765 Creative Commons License 18 órája -2 1 113527

Kár.

Előzmény: Szedlmajer László (113514)
trizs77 Creative Commons License 20 órája 0 0 113526

dörgedelmes ?

 

ez jó.

 

Ezt még nem hallottam, bár ölég sűrűn minősítenek...................................:-)))

 

-----------------------------

 

Nekem nem az volt a bajom A.B.-dal és V.P-rel, hogy nekik más a véleményük.

Te tudod az egyik legjobban, hogy annyira toleráns vagyok, hogy aki nálam toleránsabb az már festi magát.

 

Mindketten hangosan (bár nyíltan) hangoztatták, hogy soha nem is hallottak arról, hogy a 200-as sorozat városi tagjait, 6-8 éves üzemre tervezték, felújítások nélkül.

 

A.B.-nél ez még talán vállalható is, hisz aktív mérnöki éveit nem az autóbusz ágazatban töltötte.

De V.P. nem hogy állandó résztvevője, de soxor előadója is volt a fenyvesi és a tatai találkozóknak.

 

(fiataloknak = B.Fenyvesen évente 1x a BKV, Tatán pedig évente 1X a Volán 24 tagvállalatának műszaki főmérnökei találkoztak, ahol aktuális kérdéseket vitattak meg, igen nyílt hangnemben. Mindkét találkozón állandó meghívottjai voltak a gyártók, felújító üzemek vezetői, a minisztériumok, hatóságok érintett szakemberei)

 

Akárhogy is számítom ez 2x20 vagy 2x25 ilyen találkozó.

S bizony 1972-től kb. 1981-ig mindegyiken elhangzott a gyártó szájából, hogy a 200-as család városi tagjait, 6-8 éves, felújítás nélküli üzemre tervezték.

 

Az nem tetszett 2007 körül, hogy az említett két vezető, égre-földre esküdözött, hogy ilyet, soha, senki nem mondott.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amúgy a 200-as sorozat felújítása az első perctől valóság volt.

Bár igaz, hogy sok-sok kocsi, 8 évesen valóban a bontóban végezte.

 

Már az is előrelépésnek számított, hogy 1978-tól (??) a BKV-nál selejtezett kocsik közül több, nem a bontóba ment hanem második életét kezdte a volánoknál.

 

 

 

 

Előzmény: Szedlmajer László (113522)
Zahnrad Creative Commons License 26 órája -1 3 113525

Acél Modulók:

 

Ha valamilyen formában lesz folytatás a klímát újra kéne gondolni. Elég-e a teljesítmény? Jó lenne, ha nem csak az ablakokra fújna, hanem középre is. A tetőegyság alatt csak jó lenne letakarni a befúvónyílásokat. Marha meleg a levegő, ami a busz végén jön ki a légcsatornából, lehet túl nagy a keresztmetszete.

 

A sípolűűst nem tudom miért csinálják a Themo King klímák, de a Modulókon is elkezdték, elég zavaró.

 

Illetve NT-s rendszámú két különféle kocsin is meg-meg áll a befúvás, de mintha a kompresszor is leállna. Melege van már 34 fokban is vagy mi ez? Tavaly még nem művelt ilyesmit egyik kocsi sem.

trizs77 Creative Commons License 28 órája 0 2 113524

AB és VP jóval a rendszerváltás után töltött be az ügyben döntéshozó posztot.

Rajtuk kívül még sokan vitatták, hogy az 5-8 éves kocsikat ki kell dobni (például a nagyközönség által is ismert gördülő legendák fő szerzője is).

 

--------------------

 

Speciel ezt én is vitattam.

 

Amikor 8 évente cserélték az Ik-260-t, akkor is azt mondtam, ez pazarlás.

Ma is azt tartom.

 

Az igaz, hogy a 200-as sorozat első 4-5 évében 8 kb. 1977-ig) gyártott kocsik, 8. életévük végére tényleg nullára futottak.

Műszakilag is.

 

De - szerintem - egy felújítással, még volt bennük további 5-7 év.

Vagy további 4-6 év.

 

 

 

 

Előzmény: Szedlmajer László (113522)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 3 113523

Azt lehet tudni, hogy várhatóan mikor jelenik meg, és hol lesz beszerezhető a könyv?

Előzmény: Szedlmajer László (113522)
Szedlmajer László Creative Commons License 1 napja 0 9 113522

Az  baj, hogy ezek a dörgedelmes hozzászólásaid -amik igazságmorzsákat tartalamaznak - félek, hogy zsinórmértékként maradnak fent, pedig érdemben ki kell őket javítani, vagy egészíteni :-)

 

AB és VP jóval a rendszerváltás után töltött be az ügyben döntéshozó posztot.

Rajtuk kívül még sokan vitatták, hogy az 5-8 éves kcsoikat ki kell dobni (például a nagyközönség által is ismert gördülő legendák fő szerzője is).

ZIU-k a rendszer változás előtt max másfélszer lettek felújítava, a harmadik felújításuk 1997-ben kezdődött.

A rendszerváltás előtt is kaptak bőven főjavítáat, fővizsgát a 200-asok, sőt inkább a rendszerváltás után jöttek a túlfutatások érdemi műszaki beavatkozás nélkül.

Nem futtani akarom magunkat, meg baj, hogy még nincs kereskedelmi forgalomban, de a 100 éves könyvbe ez is viszonylag szabatosan, különösebb minősítés nélkül ki van fejtve.

 

Előzmény: trizs77 (113520)
Fradista Utazó Creative Commons License 1 napja 0 1 113521

50 forint a diákbérlet volt. A dolgozó előbb 110, majd 170 forint volt.

Előzmény: 18-09 (113518)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 113520

A 200-as sorozatot ugye úgy tervezték, hogy nem lesz felújítva, hanem 8-9 év múlva új lép a helyébe.

Ebben egyetértett a szakma, két fő kivételével.

A.B. BKV vezérigazgató és V.P. BKV főmérnök ezt vitatta.

 

Ez meglátszott a GJSZ feladat kiosztásán is.

Amíg valóban 8 évente cserélte a BKV a 200-kat addig a GJSZ-be ezek alig mentek be, helyette a ZIU-9-ket újították fel háromszor vagy négyszer meg minden mást.

 

Amikor elvette a kormány a pénzt a BKV-tól (gengszterváltás) onnantól bizony aktuálissá vált a 200-sok sorozatos felújítása is.

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 113519

Annó a GJSZ (úgy hívták azt, ami a Gyömrői úton volt?) milyen hatékonyság és költségek mellett végezte a felújításokat, kocsi építéseket (JNG-t pl.)? Mondjuk nem lehetett túl acélos abból kiindulva, hogy rég nincs már...

 

--------------

 

A GJSZ kimondottan költséghatékonyan dolgozott.

 

Az is igaz, hogy ha GJSZ-t kell minősíteni akkor nem a legvégső stádiumban végzett 1-1 darabos ökörségekre gondolok, hanem az 1962-től (??) írt teljes élettörténetére.

 

Amikor létrehozták a futószalagos felújítást a FAÜ csuklósokra és az Ik-620-ra, majd Ik-180-ra.

Hatékonyan dolgoztak de mindhárom típusnál még így is szükség volt külső cégek bevonására, mert a GJSZ majd egész életében kapacitás problémákkal küszködött.

 

Leszámítva az utolsó, fel- és leszámolós időszakát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!