Keresés

Részletes keresés

nemeza Creative Commons License 10 perce 0 0 111854

Ha egy helyről lesznek, esetleg rá lehetne szerkeszteni egy "61 Villamospotlo" feliratot az összes kijelzőre, amivel eddig közlekedtek..

--

Vagy matricázás lesz, mint a Frankfurti Citaroknál volt?

Előzmény: Szedlmajer László (111791)
Aron_son Creative Commons License 10 perce 0 0 111853

OFF Infinitours + Pitá Tours (?) asszem. ON

Előzmény: P.stephenson (111774)
133bp Creative Commons License 10 perce 0 0 111852

240km (kb. 2,5 óra autózás) innen Bécs, kilehet próbálni a kocsikat és utána érdeklődni. A Wiener Linien is szívesen fogadna titeket, ha a BKV érdeklődne egy nagyobb mennyiség iránt. Nagyon szívesen megadom pár bécsi kolléga elérhetőségét is. 8 éve üzemelik Bécsben az említett típust, és tudtommal nincs velük probléma. 

 

Komfortra ezek a kocsik verik a Budapesten közlekedő Volvokat és VH-kat. Belülről tágasak és kedvezőbb a beltéri elrendezésük mint a csuklós VH-nak. Igen, valóban egy új típus lenne, de mivel nagy mennyiségben beszerezhető lenne és még viszonylag fiatal járműveknek számítanak, inkább ezeket szerezze be a BKV, mint Volvot, 16-18 éves kukázott C1-et, vagy faceliftet több különböző városból. Abban te is tisztában vagy, hogy az MAN az egy minőségi márka autóbuszok terén. A BKV-nak meg kényszerből szüksége lesz beszerezni buszokat külföldről és a "jó" C1-ek, VH-k, Volvok már elkeltek a piacról. 

 

Ha már a hajtás láncnál tartunk, akkor a BKV-t most miért nem zavarta, hogy 40 darab különböző hibrid Volvo kocsit vesz különböző külföldi városokból összeválogatva?

Szerintem ez nagyobb rizikó, mint egy városban lévő flottányi egységes MAN LPG meghajtású buszok beszerzése, amely az osztrák fővárosban már évtizedek óta jelen van (pl: a korábbi MAN 243 típus is LPG meghajtású volt, amit már leselejteztek). Megértem a kifogást, mert valóban az egyetlen negatívumuk, hogy LPG meghajtásúak a kocsik. De ha a BKV bevállalta a hibrideket, CNG hajtással megbarátkozott és Bécsben utána érdeklődne a BKV az LPG üzemeltetés iránt, akkor "nagy baj nem lenne". 

+ Lacust idézném a KözlekedésVilágnak adott interjújából: 

"Érdemes megjegyezni, hogy a BKV talán az egyetlen olyan közszolgáltató ma Európában, amelyik az összes, műszakilag jól elkülöníthető hajtást felvonultatja a flottájában, és ha már így van, akkor ki kell használni a különböző technológiákban rejlő lehetőségeket. Egyébként egyik alternatív megoldás mellett sem köteleztük el magunkat, véleményem szerint hosszú távon nem is feltétlenül kell ragaszkodnunk mind a három, tehát a hibrid, a CNG és az elektromos megoldáshoz. Az idő – és az üzemeltetés során felhalmozódott tapasztalat – majd eldönti, hogy mely alternatív mód vagy módok illik/illenek bele leginkább egy európai uniós főváros 21. századi közösségi közlekedési rendszerébe."

Előzmény: RózsaszínPárduc (111847)
MIHI Creative Commons License 20 perce 0 0 111851

Egy csomó (4-5) Mercedes kisbusz állt a Bécsi út/Vörösvári út vá.-nál.

Előzmény: P.stephenson (111774)
dannee Creative Commons License 20 perce 0 1 111850

Húha, most nézem csak, hogy nem nekem címezted és gyakorlatilag egyszerre válaszoltunk. Szerintem nekem kell ezért elnézést kérnem. 

Ezer bocs. :D

Előzmény: MCA-001 (111843)
Driftin' Creative Commons License 20 perce 0 0 111849
Előzmény: RózsaszínPárduc (111846)
nemeza Creative Commons License 20 perce 0 1 111848

A MAN-nak van alkatrészutánpótlása - már csak a VT és a Volánbuszos flották miatt is.

Szerintem ha van egy nagyobb flotta jó áron, akkor érdemes lenne belevágni.

Főleg, hogy a Hess-szel, DenOudstennel stb ellentétben viszonylag sok helyen futnak ..

Igazából vártam már, hogy mikor jön használt vagy új MAN.

Vagy le van osztva a MAN / Citaro - mint a sörpiacon a Heinekem / Dreher? :)

Történelmi tapasztalat/kapcsolat nem tudom mennyire számít :) (Rába motorok, MAN motoros 412-esek)

@Krisi:

Viszont egy adag másik alkatrész ugyanaz. Diag. szoftverek lehet, hogy ugyanúgy működnek ahhoz is - de legalább a logikája egy újabb verziónak is hasonló lesz.

A kapcsolat is kiépült már a márkaképviselettel / szervizekkel.

Előzmény: RózsaszínPárduc (111846)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 1 órája 0 2 111847

Jól értem, hogy abban a vitában, ami egy újabb típus meg(nem)jelenésével kapcsolatosan kezdődött, te bedobod a világmegváltó ötletedet egy olyan típussal (MAN), ami eddig még nem volt? Ráadásul egy olyan hajtáslánccal, ami eddig még nem volt? Halmozod a hátrányokat?

Te most kivel vagy tulajdonképpen? Magaddal, vagy magad ellen?

Eddig se tudtalak nagyon komolyan venni, de ezek után...

Előzmény: 133bp (111827)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 1 órája 0 0 111846

Kell még egy típus valóban?

Előzmény: Viko88 (111824)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 1 órája 0 2 111845

"Mondjuk igaz, hogy már több mint tíz éve pofázom, hogy csak azt tudom elfogadni, ha ÚJ buszokat vásárol a BKV, minden más megoldás drága és rossz!"

 

Ja, bocs, erről mi, hülye BKV-sok mind elfeledkeztünk, de legközelebb, ha engednek új eljárást kiírni, mindenképpen bele fogjuk írni, hogy Te már tíz éve "ezt pofázod". Nyilván eredményre fog vezetni és csak úgy dőlnek majd be az ajtón az új gyártású (értsd: 0 km-es) Citarok. Ja, nem.

 

De ha ennyire okos vagy, fáradj be vezérigazgatónkhoz, vagy a BKK-éhoz, esetleg keresd fel Putyi bácsit, vagy magát Viktort! Csak két értelmes mondatot mond értünk, szerencsétlen balfasz BKV-sokért és nyilván máris ömleni fognak az új buszok. Százával.

Előzmény: kristoof (111820)
RózsaszínPárduc Creative Commons License 1 órája 0 0 111844

Látom, számodra a közbeszerzés - és annak idővonzata - fogalma még mindig nincs meg. Nem baj, gondolkodj rajta sokat!

Előzmény: 133bp (111818)
MCA-001 Creative Commons License 1,5 órája 0 1 111843

Egy vessző kihagyása miatt nem kell kiakadni:)

 

helyesen:

Nem, LNG buszt akar gyártani.

 

Bocsi:)

Előzmény: dannee (111842)
dannee Creative Commons License 1,5 órája 0 0 111842

Tisztában vagyok vele, hogy nem ugyanaz a 3 fogalom. Csak pontosítottam a topiktársat, hogy nem LPG-s, hanem LNG-s lesz az új Ikarus.

De ha nem hiszel nekem, javaslom látogasd meg az ikarus.hu-t.

Előzmény: MCA-001 (111840)
nohab Creative Commons License 2 órája 0 0 111841

Alapmenetrendben hétköznap kb. 25.

Előzmény: 133bp (111794)
MCA-001 Creative Commons License 2 órája 0 1 111840

Nem LNG buszt akar gyártani.

Nem ugyanaz a 3 fogalom.

 

LPG : Liquefied petroleum gas

 

CNG: Compressed Natural Gas

LNG: Liquefied natural gas

 

http://www.afsglobal.com/faq/gas-comparisons.html

Előzmény: Lucky76 (111838)
dannee Creative Commons License 3 órája 0 0 111839

Széles LNG-s buszt akar gyártani. És esélyes, hogy fog is. Más kérdés, hogy mikor.

Előzmény: Lucky76 (111838)
Lucky76 Creative Commons License 3 órája 0 0 111838

Ha jól tévedek, Széles nem LPG-s buszt akar gyártani?

 

A csillagok megfelelő együttállása esetén lesz még itt LPG-s MAN, meg új töltőállomás...

 

(Történelmi jelentőségű lenne, ha Széles Gábor értelmes mennyiségű autóbuszt gyártana, bár arról ne beszéljünk, végső soron ez milyen színnel íratna be a történelemkönyvekbe.)

 

...különben nem is értem, a bolondok lelkesedése, amit itt művelünk - magamat is beleértve, természetesen -, ha a "körülmények együttállása" (mindenki gondoljon, amit akar) az antianyag-meghajtású duplacsuklósnak kedvezne, akkor részecskegyorsító épülne budai hegyek alatt...

Előzmény: kristoof (111832)
Zahnrad Creative Commons License 3 órája 0 0 111837

Ja, és a lengyel-magyar barátságnál is többet ért a titkárnőképző kft helyzetbe hozása. Ez van, ez ilyen, nem most, már régóta:

 

https://bookline.hu/product/home.action?_v=Banffy_Miklos_Erdelyi_tortenet_I_III_&gclid=CL302KLqutMCFUNAGwodkZQJ6Q&id=112147&type=22

 

http://www.irodalmijelen.hu/2015-apr-18-2134/nemesek-szerepet-vagyonosoknak-kellene-atvenniuk

 

,,... Vala a Király palotaházában nagy bőség és lakomázás, tánczolás és sok boroknak ivása. És ki-ki dicséré az maga aranyból, ezüstből, rézből, kőből, fából vagy agyagból csinált isteneit, és csúfolták egymást, vagy veszekedének miattok. Ugyan azon órában az palotaház falának oldalán megjelenének tüzes emberi kéznek ujjai és kezdének írni tűzbetűkkel a falnak kövére. Lassan rótták az írás betűit, míglen ott ragyoga ama szó:
"Megszámláltattál..."
De az írást nem látá meg senki, mert hogy ittasok valának a bortól és a haragtól és vitáznak az maguk aranyból, ezüstből, rézből, kőből, fából, vagy agyagból való isteneiknek miatta"

Előzmény: Zahnrad (111836)
Zahnrad Creative Commons License 3 órája 0 2 111836

Oké, de azokat rugdosod, akiknek nincs más lehetőségük.

 

Kiírták a tendert az új beszerzésre, régen látott tiszta (valószínűleg ez volt a legnagyobb baj valakinek a szemében) , igen jó és eredményes verseny után eredményes is lett. Meg még egy, a PKD csuklós, azt meg ugye Mészáros gyártotta volna, csak nem a megfelelő Mészáros... Egy buszgyár sorsa és az ott dolgozók munkája helyett a titkárnőképző kft importja fontosabb volt, nemzetgazdasági szinten...

 

Szerinted direkt, hobbiból vesznek használtat? Direkt vesznek ezerfélét? Az van, hogy a metrópótlás miatt meg kell venni, ami van. Ami nincs (nagy, egységes használt flotta) azt nem lehet, illetve amit felsőbb korrupció hatására sem lehet, azt se tudják.

Előzmény: kristoof (111820)
08-73 Creative Commons License 3 órája 0 1 111835

"Amíg a BKV nem vehet nagy mennyiségben új buszt addig tudomásul kell venni, hogy folyamatosan gyarapodni fog a BKV által üzemeltetett jármű típusok száma..."

 

No comment... :(

Előzmény: MCA-001 (111817)
133bp Creative Commons License 3 órája -1 2 111834

Nem, nyilván az új busz vásárlás lenne a legjobb. 

 

De jelenleg, ha a BKV használt kocsikat akar beszerezni, akkor körül kell nézni a piacon. Havonta járok Bécsbe, van ott ismeretségem is közlekedés kapcsán, és eddigi tudomásom szerint meg vannak elégedve az említett MAN kocsikkal. Bírják a szélsőséges időjárást is és jó állapotúak, valamint 2009-es gyártásúak és nagyobb mennyiségben megvásárolhatóak lennének. Budapesti üzemre alkalmasak lennének, egyedül új töltőállomást kellene hozzájuk kiépíteni. És szvsz jó áron hozzájuk lehetne férni, pont az LPG miatt, mivel nehezebben értékesíthetőek mint a dízel társaik. Még mindig jobb ez az opció, mintha 13 nyugati városból összekukázott 16-18 éves C1-et szereznénk be. 

 

Előzmény: kristoof (111832)
seadxdx Creative Commons License 3 órája 0 3 111833

Mire gondolsz, hogy a CNG-s próbálkozás rosszul sült el? A Citarok rossz ütemkészsége oké, de a VanHoolok sem akarnak működni? Ennyire nyűgös lenne a CNG-rendszer?

Előzmény: kristoof (111832)
kristoof Creative Commons License 4 órája 0 4 111832

Tehát, ha jól értem, azt szeretnéd, hogy a rosszul elsült CNG-s kísérlet után, az ugyanerre a sorsra váró, hibrid flotta mellé, vegyen a BKV tíz éves LPG-s buszokat? Ráerőltetnél egy olyan technológiát a BKV-ra, amit már senki sem használ és még építsenek egy másik töltőállomást is?

 

Kérlek ne adj ötleteket, mert a hibridek után már bármit eltudok képzelni!

Előzmény: 133bp (111829)
133bp Creative Commons License 5 órája 0 0 111831

Igen, az MAN beszüntette az LPG hajtású motorok gyártását. 

Előzmény: Il Leone (111830)
Il Leone Creative Commons License 5 órája 0 0 111830

Bécs városa sem véletlenül fordított hátat az LPG hajtásnak, mivel leálltak a gyártásával az MAN-nél, ha jól tudom.

Előzmény: 133bp (111829)
133bp Creative Commons License 6 órája -3 0 111829

Európában elterjedt az LPG (valójában cseppfolyós PB-gáz), ha már a BKV úgyis "kísérletezik" és próbál tapasztalatokat szerezni hibrid, és CNG hajtású kocsikkal, így az LPG-el kapcsolatban is szerezne tapasztalatot. Inkább LPG-s 8 éves MAN-et szerezzen be a BKV, mint 16-17 éves túlfutott C1-et, főleg hogyha a bécsi kocsik jó áron, jó állapotban, és nagy mennyiségben áll majd rendelkezésre. 

Előzmény: Il Leone (111828)
Il Leone Creative Commons License 6 órája 0 2 111828

Gondolom az nem gond/számít, hogy azok az NG273-as kocsik mind LPG motoros kocsik, amennyiben a Wiener Linien kocsijait nézzük.

Továbbá nem igazán látom a 7-8 éves kort sem mivel a fiatalabb kocsik is 2009-es gyártásúak.

 

 

Előzmény: 133bp (111827)
133bp Creative Commons License 6 órája 0 4 111827

Én egyet például le is írtam. 2017-2019 között 200 új Mercedes érkezik az osztrák fővárosba, ezért jó állapotú 7-8 éves MAN NG 273-as típust lehetne beszerezni nagy mennyiségben. 

Előzmény: Aron_son (111823)
kristoof Creative Commons License 6 órája 0 0 111826

Olvass Blogot. Morgunk eleget emiatt!

Előzmény: HGS212 (111822)
kristoof Creative Commons License 7 órája 0 0 111825

Szerintem igen az. Más a homlok- és hátfalváz, a műanyagok és a lámpák. Valamint a hátulja is az Euro IV és Euro V miatt.

 

 

Előzmény: nemeza (111819)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!