Keresés

Részletes keresés

SZALAROAA Creative Commons License 30 perce 0 0 118092

A Modulo 108d-ken még mindig nem működik az automatikus ajtóvisszazárás?

08-73 Creative Commons License 30 perce 0 1 118091

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/2032662810107161

 

Ezek szerint a 911 és 912 hamarosan állományba is kerül (Kelenföldön)?

08-73 Creative Commons License 45 perce 0 1 118090

Ma a 911 pont az Erzsébet hídon próbázott:)

Előzmény: Dante001 (118089)
Dante001 Creative Commons License 4 órája 0 0 118089

Van már 911 is, most raktak egyik csoportba képet róla.

Előzmény: 133bp (118084)
nohab Creative Commons License 6 órája 0 2 118088

Tegnaptól kiadható.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (117953)
nohab Creative Commons License 6 órája -1 1 118087

Jujj. Ezt azért had tekintsem már üzemeltetői gyengeségnek.

 

Természetesen mindenki annak tekinti aminek szeretné.

Én azért a reggeli félrenyelése előtt figyelembe venném, hogy a fórumtárs "ezer Rába 2156-os motor"-t írt, amiből nagyjából következik, hogy legkésőbb a 80-as években járhatunk.

Előzmény: Zahnrad (118085)
Aron_son Creative Commons License 14 órája 0 0 118086

Lehet még hangolni. Szerintem.

Előzmény: torqmatic (118074)
Zahnrad Creative Commons License 15 órája -1 3 118085

,,Valószínűleg több előnye volt annak, hogy reggel nem hidegen volt terhelve üveghangon a motor mint annak, hogy alapjáraton járt órákig."

 

Jujj. Ezt azért had tekintsem már üzemeltetői gyengeségnek.

- Vidéken a kilencvenes évek közepe óta van állófűtés a buszokban, tavaly megdöbbenve olvastam a BKV felfedezéseit. Sőt, ezt most még nagyobb megdöbbenéssel olvasom. Manapság elég sok Euro 6-os dízel személyautóba is kapsz megfizethető állófűtést...

- Ha van és nem használják az még nagyobb munkáltatói gyengeség és a fegyelem tartásának a hiánya.

 

Nem-e lehetne-e erre projektet kitalálni, ha nem tetszik az a ,,hatalmas" üzemanyag fogyasztás. Ami ugye hőmérséklettől függően 10-20-30 perc fűtési idő és jellemzően az alapjárati fogyasztás fele sincs.

 

Úgyis jön a villany mindenhová, majdegyszercsak. Skandináv mintára 230-as csatlakozót a garázsokba, villanyfűtést a buszokba? Levegőcsővel együtt. Aztán a következő lépés a a szabályozott, elektromos légsűrítő is lehetne, dízelbuszba is. Na jó, bili vége, hallgatom, hogy mit, miért nem :)

Előzmény: nohab (118062)
133bp Creative Commons License 15 órája -1 3 118084
Előzmény: 133bp (118083)
133bp Creative Commons License 15 órája 0 4 118083

Múlt heti felvétel az egyik csuklós Moduloról: https://www.youtube.com/watch?v=OwSJMPc5iBw&feature=youtu.be

Előzmény: Aron_son (118080)
af*szombamá Creative Commons License 15 órája -2 2 118082

Ez a Citaro, a VH, a MAN, vagy már van típusvizsgája a Mabi csodájának?

Előzmény: Aron_son (118080)
Zahnrad Creative Commons License 15 órája -1 0 118081

Picit nehezen hihető ez újabb motoroknál, mert különben ezen az alacsonyabb fordulaton is jóval nagyobb a megbontásmentes élettartamuk, másrészt van állófűtés a hidegüzem hátrányai egy jó részének kivédésére, hőntartásra.

Előzmény: nohab (118055)
Aron_son Creative Commons License 15 órája 0 5 118080

PMP-911..940.

Előzmény: Levi9562 (118078)
g86 Creative Commons License 16 órája -1 1 118079

Ennek mi az oka?

Előzmény: Szedlmajer László (118068)
Levi9562 Creative Commons License 17 órája -3 4 118078

Pmp-9xx az új csuklósok rendszám mezője? Ma egy példány ilyen rendszámmal futott.

ujfigura Creative Commons License 18 órája 0 15 118077

Én magunkról tudok nyilatkozni, mint buszkitaláló, megépítő cég(család). 

 

Nekünk adott volt, hogy Cummins motor. X gyártó nem adott, Y gyártóé nem fért el, Z gyártóval a fasz tudja mi volt, többféle meg nem is létezik, úgylehet. Ezekből a Cummins éppenhogycsak szóba állt velünk, úgyhogy örültünk. Megjegyzem, ők nem vették félvállról, a további szállításokat is komoly teszteredményekkel a kézben engedték, tehát önmagában az, hogy megtudtunk néhány paramétert egyáltalán a buszunkról, az ennek köszönhető.

 

A váltó meg, hát hasonló. Gyuritól kell venni, mert amúgy is sokat baszogat, nyakunkra jár állandóan. Az övé olcsóbb is, meg lehet neki tartozni is jobban, mint azoknak. A "másik" drágább is, üzemi tapasztalat meg egyikkel sincs. Most veszünk tőle, aztán később meg meglátjuk.

 

Aki mindenféle barnafehérköppenyes szemüveges elvont ürgéket képzel el, akik számítógépes modelleken vizsgálódnak valami sötét teremben mindenféle értelmezhetetlen kütyük között computeres hangokkal, az rohadtul elnézte az országot, vagy sok sci-fit nézett. Emberek voltunk mi is, nem voltunk butábbak se, mint a fejlettebbek helyeken az input. 

 

Aki azt gondolja, hogy ez milyen már, annak elmesélem a megrendelői oldalt, hadd utáljon mindenki.

 

Üldögélsz az irodában, hallod te januártól, hogy majd kell gyártani pkd-kat, de konkrét info nincs. Szép júniusi, vagy júliusi nap, egyszercsak megérkezik a végleges rendelés, hogy most aztán hajrá. Rendelés szó magyar megfelelője: na, most van pénz, tudjuk, hogy kurvára nyár van, de idén át kell adni mindent, döntsétek el, hogy vállaljátok, vagy nem. Kurvára ajánljuk, hogy vállaljátok, mert ha nem gyártjátok le, a pénz elveszik, nekünk meg kell az autó is, meg a munka is.

 

Na, és akkor a főnöködtől ott helyben meg is kapod, hogy nekik tökmindegy, döntsük el magunk, mit akarunk: ha nekiállunk, akkor lesz munkánk, lesz fizetésünk, mondhatunk nemet is, de akkor nem tudjuk hogyan tovább. Hát én akkor már kurvára a piros emeletes buszokkal álmodtam, de speciel két kézzel a projekt mellett szavaztam. Meg is tettünk mindent, hívogattunk mi minden partnert, aztán ki lehet találni, hogy a nagy multik mennyire segítőkészek egy forró júliusi napon, amikor még a portást is helyettesítik, mer' az is szabin van.

 

Ilyen körülmények között számon kérni hajtásláncot, garanciát, stb. Mikor mindkét oldal sáros, hagyjad már. Bízunk, hogy nem bäszunk el nagyon valamit, aztán majd a kövi projekt, na azt kurvára előkészítjük majd, de tényleg. 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: torqmatic (118074)
nemeza Creative Commons License 18 órája -3 2 118076

Azért érdekelne, hogy az EBSF MAN Voithja hegynek fel és le (szegről-végről ismerve a 149-es vonalat - te hoztad fel..) hogyan kezelné a motort.

 

Abban igazad van, hogy a protó csuklós Modulo ZF Ecolife + DAF (Paccar) kombinációja sokkal csendesebb (volt a teszt alatt az 5-ösön), mint a szóló Modulók hajtáslánca - a motor mellett ülve és kívülről hallgatva is.

Az MDD-nél is. Az 5, 7 és az egykori 86 legalább rendelkezik legalább egy nyúlfaroknyi közös szakasszal is..

Miért kell Krisi (omnibulvár) stílusba' nyomni? ..

Előzmény: Zahnrad (118051)
nemeza Creative Commons License 18 órája 0 0 118075

A 100 éves a BKV könyvből kiindulva az lehet, hogy a gyakorlati tapasztalatokat igyekeznek megosztani és próbálnak az eredetinél jobb megoldásokat kikutatni most is.

A gyártónak abból a szempontból könnyű dolga van, hogy ha lejárt a gari, akkor nincs már vele nagyon gondja - az üzemeltetőnek meg még vagy 10 évig biztos..

A rendelkezésre tartásos konstrukcióban legalább a gyártó is motivált a hatékony üzemeltetésben, így nagyobb a motivációja a fejlesztésekre is.

Közben a beszállítók is fejlesztenek és a világ az autóiparban is a szoftverfrissítések irányába halad..

Előzmény: torqmatic (118074)
torqmatic Creative Commons License 19 órája 0 1 118074

Egyébként átmentek itt egy páran (wannabe) dízel expertbe, de végül is az eredeti problémafelvetésre senkinek nem sikerült választ adni, magyarán: a PKD-k hajtáslánca akkor "jóvanazúgy" vagy érdemes lenne rajta hangolni?

 

(Én naívan azt feltételezem, hogy a mérnökök tudták mit csinálnak és a motor paramétereinek figyelembevételével született meg ez a beállítás. Ezek a motorok eleve magasabb fordulatszámon adják le a maximális nyomatékot és az se biztos, hogy ennek fogyasztásnövelő és/vagy élettartamcsökkentő szerepe lenne.)

KápCity Creative Commons License 22 órája 0 0 118073

Az alábbi járművek végleges forgalmi járműként való kivonásának dátumával kapcsolatban tudna valaki segíteni vagy ez megegyezik az ideiglenes kivonás dátumával?

00-15, 00-28, 04-21, 04-27, 04-33, 04-45, 04-46, 04-50, 08-32, 08-65, 08-69, 11-91, 17-81, 18-00, 18-40, 18-44, 18-45, 18-51, 19-62, 19-82, DZD-345.

 

18-35 mikor lett állományba visszavéve? Illetve a PDB-888 most milyen állományba tartozik és mikortól?

Dante001 Creative Commons License 23 órája 0 0 118072

Ott van az elején hogy a DEKRA által hitelesített mérés, az ő embereik is ott voltak.

Előzmény: norbee601 (118071)
norbee601 Creative Commons License 23 órája 0 3 118071

Ez így azért elég megkérdőjelezhető, a ZF saját csatornája által feltöltve. 

 

Előzmény: Dante001 (118070)
Dante001 Creative Commons License 23 órája 0 1 118070

Megnéznék amúgy egy tesztet 3 teljesen ugyanolyan kocsival, csak más váltóval. A nagyobbak mondjuk Allisonnal nem nagyon foglalkoznak.

 

Itt mondjuk csak a zajszennyezést nézték, de érdekes összehasonlító vidi:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4Z1vrmoYxeg&t=231s

Előzmény: Szedlmajer László (118068)
gorex Creative Commons License 23 órája 0 0 118069

Ez egy jó hír :) 

Előzmény: bpo-376 (118067)
Szedlmajer László Creative Commons License 23 órája 0 3 118068

Mielőtt valaki kérdezi, nem morális vagy egyég szubjektív oka van, a Voith váltója nem volt jó a tanuló projektbe...

Előzmény: bpo-376 (118067)
bpo-376 Creative Commons License 24 órája 0 5 118067

BPO-715 állományból törlése - vezetői döntés értelmében - visszavonásra került, a kocsi továbbra is forgalmi állományban maradt.

kristoof Creative Commons License 24 órája -1 0 118066

"A tartós alapjárat inkább hidegen nagyon káros, amikor a kenőolaj viszkozitása magas. Melegen a túl alacsony fordulatszám akkor okozza a legnagyobb károkat, amikor kap egy erősebb terhelést a motor ezen az alacsony fordulaton. A "régi" motorok látható jelekkel tiltakoztak az ilyen fordulatszámon való erőltetés ellen, a modern motorok ezt már tünetileg jobban kezelik, de attól még ugyanúgy nem jó nekik."

 

Miért nem ezzel kezdted? :-)

Előzmény: nohab (118062)
kristoof Creative Commons License 24 órája -1 0 118065

Te biztos vagy ebben??? (Én nem lennék annyira.)

Előzmény: nohab (118055)
kristoof Creative Commons License 24 órája -1 0 118064

Meg aztán főleg, ugye ezért választotta a gyártó is ezeket, ez a kombináció a legolcsóbb megoldás.

Előzmény: Szedlmajer László (118060)
norbee601 Creative Commons License 26 órája 0 1 118063

Egy mai személyautómotor laboratóriumi körülmények között (melegen hajtva optimális fordulaton) lazán elmegy egymillió km-t. Autóban 200-300-400 ezer után már segítségre van szüksége, még akkor is, ha soha nem volt olyan üzemállapotban, ami "valamilyen kárt okozott".

 

 

https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2016/10/24/skoda-fabia-hasznalt-tdi-dizel-1-258-000-km-rel/

 

 

 

https://www.autonavigator.hu/cikkek/mennyi-egy-skoda-elettartama-500-ezer-kilometer/

 

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/07/04/perverz_egymillio_kilometer_egy_fabiaval/

Előzmény: nohab (118062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!