Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Lukács Tibor két órája Creative Commons License 1941

Sziasztok!

 

Szeretnék megosztani Veletek egy egzotikus, elsősorban Ázsiai, Óceániai uticélokkal foglalkozó közvélemény kutatást.

A facebook csoportunkon keresztül egy alkalmazás segítségével lehet elérni, ami használhat ugyan demográfiai adatokat a válaszok kontextusba helyezése céljából, de csak azokat, amelyeket a "nyilvános adatlap"-on mindenki számára elérhetővé tesztek. Rendelkezzetek ezekkel az adatokkal, amennyiben tudnátok segíteni a felmérésünket!

 

Köszönettel,

Lukács Tibor

 

https://atevelemenyed.hu/q/76

W.L. 3 órája Creative Commons License 1940

Tokeletes valasztas, 2 kedvencem (Papua Uj-Guinea mellett).

Nyilvan meg lehetne mas orszagokat is ajanlani, de ha csak kettot akarsz, es nem banod, hogy mindketto melanez, akkor prima valasztasok.

Előzmény: alicoins (1939)
alicoins 3 órája Creative Commons License 1939

kicsit halott a csoport, de hátha olvassa azért valaki :) 

Úgy néz ki, hogy januárban megyek Sydney-be. Nagy álmom, hogy 1-2 csendes-óceáni szigetet meglátogassak. Ha csak egy, max kettő fér bele, főleg költségvetésbe, ti mit ajánlanátok? Vanuatu-ra ill. Új-Kaledóniára gondoltam. esetleg más ötlet, javaslat? 

W.L. ápr. 1. Creative Commons License 1938

Hat, ha en is Hanga Roaban ragadok, talan meg penzkidobasnak is ereztem volna.

Azert jol korbejarva a szigetet erdekesebb, de nalam sem lett kedvenclistas oceaniai szinten sem. Talan tul kicsi es fokent tul turistas.

De azert azok a szobrok meg mindig paratlanok.

Előzmény: Kenny___ (1937)
Kenny___ márc. 31. Creative Commons License 1937

Nem hagytam volna en, csak a Zido... Majd egyszer, engem a "oke, tenyleg itt vagyok" erzesen kivul amugy sem ragadott meg annyira.

Előzmény: W.L. (1936)
W.L. márc. 30. Creative Commons License 1936

Vegyes erzelmek.

 

Kisse csalodtam benne annyibol, hogy allo szobrok csak 1-2 helyen vannak - azok kozul a Rano Raruku toronymagasan a legjobb, kar hogy kihagytad.

A masik amit kar volt kihagyni az a varoshoz kozeli nagy krater szelen az Orongo falurommal.

 

Turista jo sok volt, de persze joreszuk oregecske francia csoportos, aki a busztol a szobrokig alig bir bottal elkecmeregni, igy a hosszabb turakon elkerulhetok.

Pl a bo felnapos eszaki parti turan konkretan egyszer lattam 2 (alighanem helyi) lovast a tavolban, kulonben sehol senki.

 

De 4 nap nekem is boven eleg volt ra, es Mexiko jobban tetszik! ;-)

Előzmény: Kenny___ (1935)
Kenny___ márc. 27. Creative Commons License 1935

Lemonnos! Legalabb tetszik? :)

Előzmény: W.L. (1934)
W.L. márc. 25. Creative Commons License 1934

Udv a Husvet-szigetrol! :-)

 

Na, vegre teljesult egy regi oceaniai vagyam.

 

4 napot vagyok itt, es mint minden mas, a net is jo draga, migy reszletesebb beszamolo rola talan kesobb.

 

Holnap irany vissza Mexikoba.

 

Kenny: En esot igazan csak a 3. nap delutanjan fogtam ki, addig max 1-1 par perces szemerkeles.

 

 

W.L. márc. 14. Creative Commons License 1933

Eselyed azert van a Niuakra 2 het alatt (en is csak 3 hetet voltam Tongaban, es meg hajoval is osszejott mindketto), csak nem tul eros. Szerencse kerdese.

Amugy nekem Uj-Kaledonia jobban bejott Tonganal, francia nyelvtudas nelkul is, es a Loyalty-szk nelkul is.

Viszont Vanuatu melle Tonga talan nagyobb kontraszt lenne.

Amugy szerintem Uj-Kaledonia eleg jol bejarhato repules nelkul is. Emlekeim szerint a Loyaltykra is megy hajo kb hetente ketszer, a Fenyofakra szinte naponta, es magan a foszigeten pedig mar vegkepp egyszeru a kozlekedes.

Előzmény: wanbo (1932)
wanbo márc. 13. Creative Commons License 1932

Bocsi, csak most látom, hogy tényleg nem válaszoltam semmit, pedig utánanéztem Új-Kaledóniának, találtam is egy interneten elérhető katalógust, ami összegyűjti a kempingeket: http://www.nouvelle-caledonie-tourisme.fr/images/PDF/campez_nc.pdf

Igaz, 2008-as, de gondolom a többségük még megvan, illetve az ezen szereplő árak is nagyjából összehangban vannak az általad említettekkel. Új Kaledóniában engem talán a Loyalty Islands érdekelnének a legjobban, azok közül is talán az általad is említett Ouvéa, de pl. a Lonely Planet South Pacific borítóján szereplő Lifou-i strand is tetszetős. Viszont ezek igen drágának tűnnek, még sátrazva is.

Szóval ezért jött a képbe Tonga. Mondjuk ha nem olyan hatalmas a különbség (pl. ha ki tudnék fogni egy Új Kaledóniai Air Passt és tudnék is vele repülni, ami a LP szerint nem mindig jön össze, mert a járatokra korlátolt számú a bérletes hely), akkor talán egy Új Kaledónia – Vanuatu kombináció még jobban érdekelne. Már csak azért is, mert a Niuákra 2 hét alatt esélyem sincs. 

Előzmény: W.L. (1931)
W.L. márc. 13. Creative Commons License 1931

En anno a Lonnoc Beachen satraztam a Champaigne szomszedsagaban.

 

Egyebkent ez ugyben Uj-Kaledonia is tokely, asszem anno kerdesedre irogattam is rola, meg linkeket is tetterm fel, amire mondjuk aztan nem reagaltal egyaltalan...

 

Tongan az sem lenne drama szerintem, ha 2 hetbe mondjuk csak egy Tongatapu-Eua-Haapai kombinacio ferne bele. Az meg szerintem megoldhato meg repules nelkul is. Vanuatun Santora szinten el lehet jutni, es vissza, repules nelkul is 3 het alatt.

 

A lagunak romantikusan hangzanak, de szerintem nem nagy durranasok. A levegobol neznek csak ki olyan kulonosen szepen, partrol nezve csak annyi, hogy kevesbe hullamzik bennuk a viz, viszont gyakran kevesbe tiszta is, es tobbnyire kevesbe gazdag a tengeri elovilaguk, mint a melyebb vizu partokon. Es az oket korulvevo motuk is tobbnyire (szamomra) kevesbe erdekesebbek, mint a hegyesebb, erdosebb szigetek. Amugy szerintem lagunak Tongaban is akadnak, meg ha nem is olyan "tokeletesek" mint mondjuk Kiribatiban, Tuvaluban vagy (gondolom) a Tuamotu-szigeteken.

Előzmény: wanbo (1930)
wanbo márc. 11. Creative Commons License 1930

A legfőbb problémám, hogy nem szeretnék egyik helyről a másikra rohanni, inkább több időt fordítanék 1-1 országra. Vanuatun a bérlet miatt még csak-csak meg lehetne oldani a viszonylag olcsó és gyors közlekedést a szigetek között, de mint te is mondtad, pl. Tonga nem az a napról napra tervezhető ország, még a repülés tekintetében sem. Szóval ha mondjuk csak 2 hetem lenne (és Vanuatu érdekesebbnek ígérkezik, szóval én valószínűleg 3 hét Vanuatu és 2 hét Tonga felé húznék), akkor nem szeretnék pórul járni, és mondjuk egy helyben dekkolni valahol túl sokat mert nincs se hajó, se repülő. 

Ha a több országos verziót választanám, valószínűleg csak 1-2 napra állnék meg Fidzsin, és azt is azért, hogy megvegyem a bérletet Vanuatura. Mint említettem, mindkét verzió nagyon tetszik, teljesen más a kettő. Francia Polinéziában a lagúnák vonzanak leginkább, míg Vanuatu kalandosabbnak hangzik. Tongáról is nagyon tetszenek a képeid a fórumon. Abban bízom, hogy nem ez lesz (ha végre összejön) az utolsó utam a térségbe. Ha a repjegy nem lenne annyi, amennyi, már rég mentem volna. 

 

Erről mi a véleményed? http://www.positiveearth.org/bungalows/sanma/champagne.asp 

 

Az oldal szerint 2009-es az infó, nem tudod azóta mennyit változott az ára? Ez nagyon olcsó és jó opciónak hangzik, ha a Champagne beach neked is egyik kedvenced. A kemping is nagyon vonzó Francia Polinéziában, és nem csak az ára miatt, hanem egyrészt szeretek sátrazni, másrészt ilyen környezetben meg aztán pláne jó lehet. Tongára pl. nem is nagyon találtam kempinget, sőt valahol olvastam, hogy elvileg tiltva is van, Vanuatun is - ezen kívül - jórészt csak Tannára találtam néhányat. 

Előzmény: W.L. (1929)
W.L. márc. 8. Creative Commons License 1929

A nagy kulonbseg abban mutatkozna, amit a repuleseken tul koltenel.

Francia Polinezia a regio legdragabb orszaga, mig Fidzsi es Tonga a legolcsobbak.

Arrol nem is szolva, hogy ugye a fidzsis verzional 3 teljesen mas orszagot latnal, mig a tahitisnel csak egyet (es az sem orszag...).

 

Es akkor meg valami. Hogy allsz a francia nyelvvel... mert annak hijan szereny velemenyem szerint az angolul beszelo orszagok sokkal elvezhetobbek.

Előzmény: wanbo (1928)
wanbo márc. 5. Creative Commons License 1928

Köszi neked is! 

 

Nem biztos, hogy Tahitit összekötném Cooks-szal, 4-5 hétnél több időm sajnos biztosan nem lesz (és inkább 4 hét/egy hónap), annyit szerintem pl. Francia Polinéziában el lehet tartalmasan tölteni. Oda már kinéztem magamnak az 550 euróba kerülő bérletet, amibe a Társaság szigetek és a Tuamotuk közül lehet válogatni. 

 

Odajutásra ilyen árakat találtam, szeptemberre keresve: Jetstarral Szingapúr – Auckland, majd vissza Auckland – Hongkong (odafelé valamiért nem talál Hongkong - Auckland járatot), nekem ugyanis Hongkong lenne a legkényelmesebb. Ez olyan 550 euró. (Odafelé egy útra Szingapúrba fapadossal valahogy megoldanám olcsón.) Aucklandből Tahiti szintén kb. 550 euró retúr. Szóval a repjegy kb 1200 euró lenne, erre jönne még rá az 550 eurós bérlet. 

 

Másik alternatívára ilyen árakat találtam, szintén szeptemberre: Hongkong - Nadi retúr: kb. 700 euró. Nadi - Nuku'alofa retúr kb. 350 euró, Nadi - Port Vila kb. 250 euró. Ez ugye kb. 1300 euró, viszont erre rájönne még a 455 dolláros vanuatui bérlet (kb 350 euró), ha az időbe beleférne, valamint Tongán belül is sanszos, hogy repülni kéne, lévén, hogy így csak kb két hetem lenne az országra. Azok kb. 100 eurók egy irányba (pl. Vavau). 

 

Összességében nincs hatalmas különbség a két opció között, nem tudom, hogy ezek az árak fognak-e változni a későbbiekben, de sokkal olcsóbb szerintem egyik variáció sem lesz. 

 

Szóval ilyenkor jön a neheze, ugyanis választani kell. Mindkét opció elég drága, de az mondjuk vigasztal, hogy elég messze is vannak, még innen is. :) Meg hát nagy álmom, hogy egyszer eljussak Óceániába, szóval nem hiszem, hogy később megbánnám. Mondjuk sajnos még korai, de jövőre (lehetőleg már télen, vagy nyáron), ha melóügyben nem jön semmi közbe, akkor mindenképp megyek. Szóval addig igyekszem minél jobban körbejárni a témát, hogy ha majd arra kerül a sor, jó döntést hozzak. 

Előzmény: Kenny___ (1927)
Kenny___ márc. 5. Creative Commons License 1927

Cook-Tahiti vonalon arra kell szamolnod, hogy ha mashova is akarsz menni a ket fo szigeten kivul, akkor az szintne nagyon draga lesz. Tahitin meg ugy-ahogy elviselhetoek az arak a kitaposottabb turistavonalon Airpassokkal (bar lemenni a deli szigetekhez mar kulon tema pl), de a Cook-szigeteken egyenesen retardalt magassagokba emelkedhet a repjegy ar. HA van jarat! A deli szigetek meg csak-csak a maguk 400-500 dollaros returjaval, de az eszaki szigetekre valami 1700 euro a retur (illetve volt par eve, most tuti tobb), AMIKOR van ra hely. Es amikor van jarat.

 

Cook-Tahiti olyan 350 euro koruli egyszeri tetel szinten, es akkor meg nem is szamoltad bele, hogy a Cook-rol csak ket iranyba tudsz menni (Auckland/Sydney vagy LA), tehat hazajutni is dragabb lesz valoszinuleg.

Előzmény: wanbo (1925)
W.L. márc. 5. Creative Commons License 1926

Nincs mas megoldas, csak Fidzsin at kothetok ossze - vagy Uj-Zelandon at, ami szerintem meg dragabb.

Ez van, Oceaniaban nem szamithatsz azsiai jegyarakra!

 

De szerintem a Fiji Airways-zel olcsobban ki kell jonnie. mint egy Tahiti-Raro kombinacionak barkivel. Es persze tenyleg erdekesebb is.

Előzmény: wanbo (1925)
wanbo márc. 5. Creative Commons License 1925

És esetleg repjegyre mit javasolsz? Tudom még nagyon korai, de most keresgélve pl. szeptemberre, ami elvileg nem főszezon elég drágák a jegyek, ha megpróbálom összerakni Hongkongból.  Pl. Fiji Airways-nél Tonga és Vanuatu csak Fidzsin keresztül köthető össze, és kb. 500 dollár egy útra. Szóval úgy tűnik, hogy Vanuatu és Tonga csak drágán köthetők össze Fidzsivel. Vagy béna vagyok és van egyéb megoldás? 

 

Illetve az Air Vanuatu airpassról tudsz valamit? A honlap szerint csak külföldről vásárolható, nem is vészesen drága 4 repülésre. Eddig úgy voltam, hogy Fidzsit akár ki is lehetne hagyni, és akkor több idő lenne mondjuk Vanuatura, viszont ez miatt egy néhány napos stopover Fidzsin jól jönne, és akkor Nadiban meg lehetne venni a bérletet.

 

Szóval neked van valami ötleted repjegyre? Mert most úgy tűnik, hogy repjegy tekintetében kb. ugyanott vagyok, ha mondjuk Francia Polinéziába, vagy Cooksra mennék 1 hónapra. Összességében valószínűleg még mindig olcsóbb lenne egy ilyen variáció (és talán változatosabb is), de nem biztos, hogy sokkal. 

Előzmény: W.L. (1917)
W.L. márc. 4. Creative Commons License 1924

Ha már így belelkesedtél, Tongáról ez az utolsó külön LP:

http://www.abebooks.com/servlet/BookDetailsPL?bi=11427087453&searchurl=isbn%3D9781740590617

Benne kb 10 oldal a Niuákról, mindháromról külön térképpel.

Ezeket a részletesebb régieket érdemes vinni helyi infókért, a friss árakra már úgyis megvan neked az új LP SP.

Előzmény: wanbo (1923)
wanbo márc. 4. Creative Commons License 1923

Köszi a linket, kiderítem, hogy kínai bankkártyával meg lehet venni. De igyekszem megszerezni, Vanuatu tényleg érdekel. Utánaolvasok, és majd jelentkezek konkrétabb kérdésekkel. 

 

Addig esetleg be tudnál nézni a vietnámi topikba? Biztos hozzá tudsz szólni a kérdésemhez. :) előre is köszönöm! 

Előzmény: W.L. (1922)
W.L. márc. 3. Creative Commons License 1922

Ez az utolsó igazán részletes LP Vanuatu:

http://www.abebooks.com/servlet/BookDetailsPL?bi=11163140425&searchurl=sts%3Dt%26amp%3Btn%3Dvanuatu%2Blonely%2Bplanet

Ne is törődj a kiadás évével, így is többet ér a mostaninál.

Csak a Banks és Torres-szigetekről 14 és fél oldal van benne!

A megadott linken megrendelhető Kínába is.

W.L. márc. 3. Creative Commons License 1921

Vanuatu a legjobb!!!

Ha megvennél róla egy külön könyvet, mindenképp azt vedd, ami még csak Vanuaturól szól, ne az újabbakat, amikben össze van vonva Új-Kaledóniával.

Utóbbiakban sokkal kevesebb az info.

Dettó Tongáról az újabb Tonga-Szamoa LPk-ben.

Előzmény: wanbo (1920)
wanbo márc. 3. Creative Commons License 1920

Igen, a South Pacific LP van meg egyelőre. Amint körvonalazódni fog a konkrét terv, megveszem az adott ország(ok)ra szólót. Ez jó képet ad az egyes országokról, de most megnéztem, és pl. a Banks és Torres szigetekről kerek 1 oldalt tartalmaz, szóval eddig ezek a szigetek fel sem tűntek igazán. Megpróbálok utánukolvasni egy kicsit, és majd jelentkezem konkrétabb kérdéssel. De egyébként Vanuaturól is nagyon jókat ír az LP. Még azt sem zárom ki, hogy végül 4-5 hét Vanuatu lesz. :) Ejh, nehéz választani. Minden ország más, és bár közhelyes, de tényleg minden országban van valami, ami tetszik. 

Előzmény: W.L. (1919)
W.L. márc. 3. Creative Commons License 1919

Santo mindenképp, vagy Tannával vagy Ambrymmal ötvözve.

Ezek a kultúra miatt.

De ha kimaradnak a Niuák, és hasonló (oké, kissé kevéssé) eldugott szigeteket keresel helyettük, esetleg a Banks és Torres-szigetek is megfontolhatók. És Vanuatun megbízhatóbbak a repülőjáratok.

 

Forrásod a LP South Pacific?

Előzmény: wanbo (1918)
wanbo márc. 3. Creative Commons License 1918

Köszi, ez a módosítható repjegy jól hangzik. Így végülis kalkulálhatnék kb 3 hétre, és érkezés után úgyis elválik, hogy van-e bármi sansz a Niuákra, ha nincs, akkor kb két hét után mehetnék másmerre. Ha neked lenne 2 heted Vanuatun, merre mennél? Lonely Planet alapján sok érdekes szigete van, a könyv alapján nekem Espiritu Santo a favorit (ha jól emlékszem, akkor az általad itt korábban egyik kedvencként említett Champagne beach is ezen a szigeten van), szóval 2 hét kicsit szűkösen hangzik. 

Előzmény: W.L. (1917)
W.L. márc. 3. Creative Commons License 1917

Nekem Vavau nem jött be különösebben. Haapai inkább.

Ezekre tényleg elég lehet 2 hét is, talán kevesebb is, de Tonga pont nem egy napról-napra kiszámítható ország.

Azt meg végképp nem lehet tudni, majd' egy év múlva ki és mikor repül majd a Niuákra. Hajót még kevésbé. Ezt majd ott látod meg.

Ha mégsem jutsz el oda, vigasztaljon a tudat, hogy nem leszel azzal egyedül! :D

 

Próbálj olyan jeggyel utazni Tongára, aminek visszautazási időpontja ingyen módosítható. Anno az Air Pacific (most már Fiji Airways) ez ügyben elég gavallér volt.

 

5 hétre esetleg 2-2 hét Tongát és Vanuatut + 1 hét Fidzsit ajánlanék.

2 hét Tongába a Niuák még nehezebben férnek bele, de szerintem Vanuatu kárpótolhat értük.

Előzmény: wanbo (1916)
wanbo márc. 3. Creative Commons License 1916

Egyelőre elméleti, de most nagyon azon vagyok, hogy a következő téli szünetben összejöjjön Óceánia, és szeretném minél jobban körbejárni a témát, ugyanis elég nehéz választani az egyes országok között. Ha valamelyik drágább desztináció nem jönne össze (pl. Francia Polinézia, Cooks vagy Új Kaledónia), egy Tonga + 1 másik hely kombináció szerintem szuper lenne. Tongára fókuszálva persze, mert legjobb esetben sem lesz több időm kb. 5 hétnél. 


A legrosszabb, hogy talán a Niuák érdekelnének a legjobban, viszont könnyen lehet, hogy pont oda nem jutnék el. :) Az új légitársaság honlapja szerint a Niuákra Tongatapun kívül van járat Vava'u-ról is, viszont nem tudom, hogy ez mennyire telített, ha helyben érdeklődök. A hajó meg ugye lutri. De legrosszabb esetben akkor lenne Ha'apai meg Vava'u, de erre a két szigetcsoportra Tongatapuval együtt nem sok 3 teljes hét? 

Előzmény: W.L. (1914)
W.L. márc. 3. Creative Commons License 1915

Ja, és a hajók járatsűrűsége.

 

Anno Euára szinte naponta voltak, Vavaura Haapaion át hetente kb kétszer, míg a Niuákra asszem kb 1-2 havonta.

Ha jól emlékszem volt hajó és repcsi is ami csak Niuatoputapura ment, Niuafoout még nehezebb volt elérni (pl repcsi előbbire hetente, utóbbira 3 hetente egyszer).

 

Amúgy a Niuákról írtam egy szösszenetet a TT-re is:

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1990056

Az érdeklődő hozzászólások száma is mutatja, mennyien látogatnak oda! ;-)

Előzmény: wanbo (1913)
W.L. márc. 3. Creative Commons License 1914

Most már végre TÉNYLEG mész, vagy ez még mindig csak elméleti? ;-)

 

Én 3 hetet voltam Tongán.

Ez némi (Niuák esetében jókora!) szerencsével elég volt valamennyi szigetcsoport felkeresésére HAJÓVAL.

Egyszer sem repültem, és a fontosabb szigetek közül csak Euát hagytam ki.

Az új légitársaság állami, így állítólag sokkal rosszabb és megbízhatatlanabb, mint a Chatams volt.

Hajókra menetrendet ne keresgélj a neten, mert Tonga nem úgy működik! Menetrend vagy nincs, vagy ha van, nem feltétlenül tartják be. Az egyetlen viszonylag megbízható megoldás személyesen érdeklődni a kikötőkben. Ez Nuku Alofában elég jól működik, mert ott viszonylag sokáig állnak a hajók, de kisebb szigeteken a várható érkezés idején már jobb készenlétben lesni, mert bármikor befuthat és ott is hagyhat.

A Niuákhoz tényleg szerencse kell, pláne ha az érdekesebb Niuafoout akarod látni, még repülővel is. Pláne ha csak 2.5 heted van az egész országra, ami hajóval szerintem Niuák nélkül is elég feszített.

 

Egyébként én ha anyagilag belefér, inkább Vanuatut ajánlanám Fidzsi helyett, utóbbira mondjuk pár napot, vagy mondjuk egy hetet szánva csak.

Persze Fidzsi sokkal olcsóbb és közlekedésileg is csomópont.

De ha mindhárom országba bekukkantanál, akkor szerintem elég jó áttekintést nyernél Óceánia kultúráiról (Mikronéziát kivéve).

Előzmény: wanbo (1913)
wanbo márc. 3. Creative Commons License 1913

Tongán anno te mennyi időt töltöttél? Hajóval közlekedtél végig? Most olvasom, hogy a Chathams pacific helyett új légitársaság van e hótól, mondjuk nem hiszem, hogy sok minden fog változni (van repülő a Niuákra is, de elég ritka). A repjegyre érvényes az, mint Indonéziában? (Általában nincs tele, nem kell előre befoglalni, elég a helyszínen megvenni.) Kompra ezt a honlapot találtam a Lonely Planetben: www.fisa.to, viszont nem igen tölt be bizonyos információkat, pl. menetrend, bár lehet, hogy az itteni net miatt (Kína).

 

Szóval a lényeg: Emlékeid szerint milyen sűrűn járnak a kompok? Mennyire megoldható az, hogy Tongatapuról mondjuk Ha'apai komppal, ott kb 4 nap, majd onnan tovább szintén komppal Vava'u, ott 4-5 nap, onnan elcsípni a repülőt Niuafo'ou-ra, (ehhez tervezés és szerencse kell, tudom), majd Vava'u-ról vissza Tongatapu komppal. Időm lenne több is, mármint meg tudnám oldani, viszont ahogy olvasom a Niuákra elég rendszertelen a hajójárat, és akkor már inkább mennék repülővel, mint hogy akár egy hetet is várni kelljen kompra. Azt a hetet akkor már máshol is (mondjuk Fidzsi) el lehetne tölteni. 

 

Valami ilyesmi kombináció jó lenne: kb. két és fél hét Tonga, két és fél hét Fidzsi. Szerinted? 

Előzmény: W.L. (1912)
W.L. márc. 1. Creative Commons License 1912

Én Vavaun szinte csak a főszigeten jártam, Haapaiban pedig csak a Lifuka-szigetcsoporton néztem szét szárazföldön, kiesőbb szigeteit hajóról láttam Tongatapura visszahajózva állva meg párnál.

Ugye mindkét szigetcsoport néhány tagját híd is összeköti egymással.

Az egyéni bérlés hosszabb távra biztos drága lenne, de a lakott szigetekre előbb-utóbb mindig megy valami hajó vagy bárka, ha ki tudod várni...

Előzmény: wanbo (1911)