Keresés

Részletes keresés

kozma555 Creative Commons License 2013.11.10 0 0 2265

Sziasztok!

 

Akit rdekel,esetleg fotótémának is...

 

Erőteljes kaparások a 38-as vonalon. :-)

 

A Somogyszobi bejáraton folyik az ív megerősítése,betonaljasítása, Nagyatádon a téglagyári gödörnél asszem már készen vannak.Valahol a 25-35 sz szelvények közt sok új alj kiterítve, az iparvágányoknál a SEFAG-nál 2 vágány foltozása ,új töltés stb,a siklás helyén....

kozma555 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 2264
kozma555 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 2263

2012. 01.01-től Nagyatádon is VMAEF géppel történik majd a jegykiadás.

Szóval aki gyűjti a régi jegyeket, kapja össze magát! :)

calvin_ng Creative Commons License 2012.06.04 0 0 2262

Igazán kár.

A segítséget azért köszönöm szépen!

Előzmény: tvsc (2258)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.06.01 0 0 2261

Üdv.

 

Így is tetszett a környék, ráadásul volt időm mindenre amit elterveztem.

Tavaly csak kapkodás,rohanás... ráadásul akkor még fényképezőgépem se volt.. :)

Előzmény: kozma555 (2260)
kozma555 Creative Commons License 2012.06.01 0 0 2260

Azóta legalább volt gyomírtás... :-)

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2259)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.06.01 0 0 2259
tvsc Creative Commons License 2012.05.16 0 0 2258

a somogyivasutak.hu-t keresed, de az oldal már egy ideje nem elérhető.

Itt van a tulajdonos kontaktja.

 

Előzmény: calvin_ng (2257)
calvin_ng Creative Commons License 2012.05.16 0 0 2257

Sziasztok!

 

Egy honlapot keresek, amely Somogy megszűntetett vasútvonalaival foglalkozott, többek között a Somogyszob-Barcs vonal Nagyatád-Barcs részével. Részletes bejárás, leírás, és térképek is.

Egy-két hónapja még megvolt, de most sehogy nem bukkanok rá..

 

Ha valaki tudja melyik oldalra gondolok és tud segíteni egy linkkel, azt nagyon szépen köszönöm.

(remélem nem szűnt meg)

Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.05.10 0 0 2256

Köszi az információt.

 

Elvileg a 10:15 -kor érkeznék az állomásra, és a 11:37-es járattal mennék.

Tehát még az is előfordulhat,hogy tehervonatot is látok, jó lenne.

 

üdvözlet Baranyából :)

Előzmény: kozma555 (2255)
kozma555 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 2255

Tehervonat?

Eléggé változó.Van,hogy minden hétköznap jön.Általában reggel 3/4 9 felé érkezik,lemegy tolatni az iparba és még dél előtt el is megy,vagy 12:17-18 felé a személyvonat érkezése után.Van,hogy egész délután itt van a tartalék tolatni.Sőt mostanában előfordul hétvégén is teher,az MMV gabonás szerelvénye múltkor vasárnap délután jött remot Szergejjel.

Szóval kiszámíthatatlan.

Ma pl nem volt teheronat.

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2254)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.05.10 0 0 2254

Sajnos az nem illik bele a gyűjteménybe... tavaly is jól megszívtam... mivel a gépi jegykiadásra számítottam.. :)

 

Viszont több időm lesz fotózni,ha minden jól megy.

Tehervonat mikor szokott jönni?

Előzmény: kozma555 (2253)
kozma555 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 2253

Megveheted itt is...Reformjegy,vagy VMAEF,tök mindegy. :-)

Mindegyikkel lehet utazni. :-)

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2252)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.05.10 0 0 2252

Köszi az infót.

Azt gondoltam tavaly óta történt változás,de úgy tűnik nem...

Legfeljebb megveszem a jegyet Gyékényesen..

 

Múltkor Gyöngyösön is meglepődve tapasztaltam ,amikor a pénztáros a hagyományos hosszúkás jegyet vagdosta,az adott távolságnak megfelelő hosszúságúra...

Előzmény: kozma555 (2251)
kozma555 Creative Commons License 2012.05.10 0 0 2251

Nincs,csak a hagyományos pénztár van.

Bár évek óta ígérik,be is van vezetékelve,gép még nem került ide.

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2250)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2012.05.09 0 0 2250

Üdv.

 

Érdeklődnék,hogy Nagyatád állomáson van-e már gépi menetjegy kiadás?

Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2011.07.07 0 0 2249

Köszi az információkat.

 

Így már tiszta a kép. :)

Előzmény: kozma555 (2246)
kozma555 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 2248

Hol megy,hol nem.Pá napja volt 20 kocsi.

Egyben hozták,két részben vitték.

A fa megyeget.De most,hogy az árpát aratják,beindul.

 

Ha itt leszel szólj rám! :-)

 

Amúgy ma egész nap TVG-vel hordják ki a nyílt vonalra a betonaljakat.Végre egy nagyobb munka,aminek lesz talán látszata is.

Előzmény: GA0425 (2247)
GA0425 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 2247

Sefag iparvágány.

 

Gabona megy mostanában? Éassan érik a látogatás... ;-)

Előzmény: kozma555 (2246)
kozma555 Creative Commons License 2011.07.07 0 0 2246

Ha az állomástól Barcs feé haladsz sorrendben,akkor 3 kiágazás val valóban.Az első,ami rövig volt az ív után,a cérnagyár vágánya.Utána jobbra ahol az Eas-ok álltak,azok a SEFAG vágányok (2db).

A taranyi út átjárója után az ív végény jobbra megint van egy kiágazás,ez megy az Agrokémiához,de előtte elágazik,a másik vágány a volt laktanya felé vezet.Ott épül most egy cég a vasút mellé.

Bodvica mh-ről azért nem láttad a pálya végét,mert ott egy ív van,az ív végén ér véget a pálya.Utána közvetlenül a híd van.A neten sok képet találni a hídról,elég nagy.

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2245)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2011.07.06 0 0 2245

Azért ez a típusú jegy is elfér a gyűjteményben. :)

 

Akkor elvileg szabad szemmel is láthattam a pálya végét? Bár eléggé zöld volt a környezet arra. Azt viszont nem tudtam,hogy a hidat nem bontották el.

 

Köszi az infókat. :)

 

Ha jól emlékszem három kiágazás volt, Barcs felé haladva bal oldalon volt egy rövidke iparvágány,azt hiszem vágányzáró sorompóval, és kapuval is le volt zárva, mellette rakodórámpa.

A másik tőle nem messze,de jobb oldalon, ágazott ki,ívesen,de már két iparvágánnyal,azt hiszem, itt láttam az Eas kocsikat. Ez lehetett az Agrokémia iparvágány? A silók is itt vannak?

 

Az harmadik szintén jobb oldalon ágazott ki, szintén íves pályán,de ez már a vonal vége felé,az utolsó útátjáró előtt nem sokkal, ezt egy rövid szakaszon bejártam, odébb volt egy kitérő, két vágány,de tovább nem mentem, ez volt e régi laktanya vágánya?

 

Ami meglepett,hogy a személyforgalomtól mentes szakasz viszonylag nagy kiterjedésű.

Valamint a sínek mentén lehetett látni különböző szemesterményt elszórva.

 

Az utasok száma is elég magas volt, oda-vissza egyaránt, pedig munkanap volt,és kora délután... Kár,hogy Barcsig nem lehet folytatni az utazást... :(

Előzmény: kozma555 (2244)
kozma555 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 2244

Igen,itt nincs VMAEF gép,kézi jegykiadás van még.Ígérgetik,hogy lesz itt is gépi jegykiadás,de lassan megy,a vezetékelés megvan hozzá.

 

Ahol voltál az átjáróban,onnan kb 300m-re van egy földkúp,ott a pálya vége,utána van a Rinya felett átívelő szép nagy vasúti híd.

 

Az iparvágányok használva vannak,Bodvica felé is ki kell sokszor tolatni,amikor gabonás kocsiat hoznak,arra ágazik ki az Agrokémia iparvágány,de előtt mégegyszer elágazik,az ment ki a katonai laktanyához.Ott most építkezés van,a gabonasiló 2 éve áll,most irodák épülnek,ott új iparvágányt szeretnének építeni.

 

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2243)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2011.07.06 0 0 2243

Igen,csak a vasút miatt voltam Nagyatádon.

 

Bár a városba is be kellett mennem, pénzügyeket intézni,így sajnos kevesebb idő maradt az állomást és környékét megvizsgálni.

 

Barcs felé van pár iprvágány kiágazás, úgy tűnt használatban is van néhány.

 

Mintha az egyiken Eas kocsikat tároltak volna...  ha jól rémlik.

 

A másik cél a Barcs felé vezető utolsó sínszál megkeresése volt, de idő hiányában csak a képen látható útátjáróig jutottam...

 

Valamint a kiállított Ganz motorkocsit se tudtam már megörökíteni. :( Majd legközelebb!

 

Ami még meglepő volt, a jegyek nem a megszokott gépből nyomtatott változatok voltak,hanem a hagyományos hosszúkás típus. :)

Előzmény: kozma555 (2241)
kozma555 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 2242

A nyáron 460db régi talpfát cserélnek a Nagyatád-Somogyszob vonalon.Már hordják Atádra az 1. vágány mellé a rakodóra a betonaljakat.Használt,de újratiplizett (műanyag) betonaljak.

kozma555 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 2241

Jó képek lettek!:-)

 

Mi célból jártál felénk?Csak a vasút miatt?

 

Egyébként kár ,hogy nem akkor jöttél amikor a tehervonat itt van...

Előzmény: Hrvatske Zeljeznice (2240)
Hrvatske Zeljeznice Creative Commons License 2011.07.04 0 0 2240

2011.06.27.

 

Nagyatád

 

 

 

 

 

 

 

Somogyszob

 

 

 

UDBZ Creative Commons License 2011.03.22 0 0 2239

Tessék lássék fejlesztés lesz, kicsit maszatolnak majd a nagy lóvékat meg lenyúlják! Mi más lenne.

Előzmény: kozma555 (2238)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 2238

Hát igen,nálunk ez működésképteen lenne...

 

Kíváncsi leszek milyen fejlesztések születnek majd.

Előzmény: tvsc (2237)
tvsc Creative Commons License 2011.03.21 0 0 2237

ja ezt már olvastam, azt hittem te már hozzáfértél az anyaghoz.

A témával kapcsolatban azt azért megjegyezném, ha mindehol megszüntetjük a szolgálatot, azért az állomásokra hagyhatnánk pénztárost, aki egyben kitakarítaná is a várót mondjuk hetente kétszer, fűtené a várót stb. Mert ha mindent megszüntetünk, akkor szép lassan az összes állomást lebonthatják, mert üresen állva először szétlopják, majd az enyészeté lesz, aztán jön a bontás.

A tervekből tetszik nekem a zártperonos ellenőrzés, de ennek akkor van értelme ha a teljes vonalat lefedi. Utaztam vonnattal Malgratból Barcelonába ott ez működik, nincs is kaller. De meg is van hozzá az infrastruktúra, minden állomáson és megállóban elektronikus beléptető rendszer van, az állomás teljes területe bekamerázva. Azt nem tudom mennyire hatékony a rendszer a kerítésen bemászókkal szemben, mert nálunk kb. a rendőrség egy osztályt hozhatna létre, hogy beazonosítsa az egyedeket :)

Előzmény: kozma555 (2235)
kozma555 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 2236

Bármennyire is vasútbarát vagyok,vasutas dolgozó is,azt kell mondanom,hogy a mai hálózatot a későbbiekben,főként a mellékvonalakat kizárólag új eszközök,berendezések beszerzésével,fejlesztésével,mínél kevesebb emberrel lehet fenntartani.

A pályavasúti dolgozók fele legalább felesleges ember.Jó példa csak a környékben:

Szenta,Beleg,Jákó,Kiskorpád.----->sok-sok váltókezelő melegszik egyész nap a tornyokban,bakterházakban,mert nem egyállítókozponotak a váltók.ŰÁllomásonként 7-8 embert lehet leépíteni ezekről a helyekről,sőt,azt is megkérdőjelezem,hogy kell e forgalmista...Ahogy írod,a KÖFI a jövő.A Balatonpaton is véget ér a kánaán,kilátásba van helyezve,hogy megy mindenki a levesbe,mert mióta KÖFI van,csak melegszenek az ott dolgozók.

Előzmény: mcg (2233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!