Az én bandám megy az Üvegtigrises, 302 rózsaszinmalacos Jeep-el. A vén renaultmotoros bódé hihetetlen! Már a franciáknál lerohadt róla a turbo. Birt menni vagy 80-at. Aztán a kipufogó, öninditó, gázpedál, hátsó fék. Vicc, de a bantuknál kaptak rá turbót. Megint megy 110-et. Igaz, hogy 20 kilométerenként vissza kell önteni bele a karterszellőzőn kannába kinyomott olajat, de egyszerüen nem akar megdögölni. Holnap bezakatol a célba. :-) A jó öreg tecnika! 74-ben rakta először kocsiba a rönyó ezt a 2.1D-t, 76-tól turbóval. Na ezt nevezem én tervezésnek. Kilóg a bele, de küzd, kormol, és nem hagy xarban!
Amúgy megvannak az ötletek jövöre. Van 2db tüzoltó ZSUK, esetleg szerezni egy Roburt. Igaz ez utóbbiba tenni kell valami rendesebb motort, mert a gyári orditását pestig nem lehet kibirni, nemhogy bamakóig. Mivel mindkettő tipus faék bonyolultságú, nem nagyon tud megdögleni benne semmi, a hiradásban meg garantáltan benne lenne. :-)
Ez érdekes, a médiában a három "sztárautó" a Trabant, a Csepel és a Dacia, szegény gömbezeröcsiről meg mindenki elfelejtkezik :) Bár, én a rajtnál 1600-nak gondoltam a világos lámpakereteiről...
:-)) nekem is az egyik kedvencem ez az öreg bódé. Fújtatva, prüszkölve, de megállithatatlanul megy a cél felé. Nekem erről szól a Bamakó. Olyan géppel odamenni, ami úrigyereknek eszébe sem jutna. Trabi, Dákó, meg bármi, ami minimum 20 éves.
Nem is a Trabantosok ! :) Sőt, nem is azok a srácok, akik egy öreg Opel Commodore-ral nyomják :))))) OFF: Eladtam a könyveket egyben a Vaterán, egy éve viszed elfelé ajándékba, nem vártam tovább, szorri... /OFF
Súgja már meg valaki, pontosan melyik volt az a "9-es számú csapat", akiket kizártak ittas vezetésért ? Átnéztem sokszáz képet, és nem találok ilyen rajtszámot.
További nehézséget jelentett a résztvevőknek, hogy a Mauritán Iszlám Köztársaság terüléteré szigorúan tilos alkoholt bevinni. Ezért próbálták az indulók az utolsó szponzor sör készleteiket "likvidálni". Többeket láttak vezetés közben sörözni az N17-es úton, annak ellenére, hogy a verseny szabályai szerint ittas vezetésért pontlevonás jár.
A Bamako orvosi csapata szerint az alkohol eddig nem jelentett komoly problémát. Viszont eddig már tömtek fogat, kisebb sebészeti beavatkozást hajtottak végre, bélfertőzés és több kötőhártya-gyulladásos panasz is volt.
Az első komoly akadályt remekül vette Orsós Endre, alias "Cigánygyerek az égből". Ő az aki vízum, térkép, oltások, GPS, CB rádió és egyéb szükséges felszerelés nélkül érkezett a régióba. Sikerült behatolnia Mauritániába, de a titkát nem fedte fel.
Sokan vasárnap szembesültek először az igazi Afrika kegyetlen, szegény arcával. Több csapat kultúrsokkot kapott. Voltak akik megfogadták, hogy nem szállnak ki az autójuk biztonságos fedezékéből. Még a tapasztalt, harmadik világot megjárt Hu Cares csapat tagjai is megdöbbentek az őket fogadó viszonyokon.
A 22 induló csapatból 2-en feladták a versenyt, és a még versenyben lévő 2O csapatból mindössze 6-an fejezték be időre az etapot. Őket elsősorban a kafkai határátlépés nehézségei választották el a szintidő teljesítéséért járó 5 ponttól.
Vasárnap hajnalban a marokkói fennhatóságú Dakhlából vágtak neki a 46O kilométeres etapnak a még versenyben lévő csapatok. Müezzinek hangjára ébredtek, majd elindultak Dél felé az egyre kietlenebb sivatagi tájon.
A nap fő attrakciója az volt, hogy a résztvevőknek meg kellett küzdeniük az első homokos szakasszal. Igaz ez még csak ízelítő volt a hétfői 15O kilométeres dűnés etap előtt. A nap nehézségét többek között az elaknásított terület jelentette. Szerencsére senki nem futott aknára a résztvevők közül.
(Azt csak halkan jegyzem meg egy lentebbi beírásra, hogy a Villám Géza beírása elsősorban nem a Tibáéknak szólt. Ők ugyanis másodszorra vesznek részt a versenyen és a Tiba Tomi a tavaly 1000 km távon vontatott a sivatagban egy Opel Corsát egy Audival. Úgyhogy ha valaki tudja, hogy milyen autót vontani a Szaharában, akkor ő (is) tudja. Az más kérdés, hogy Európában "nehéz" vontatni, s talán veszélyesebb is. Csak az európai táv nélkül nem jött volna össze a Guiness rekord, amit ők akartak elnyerni. Ez most marad egy amerikai párosé.)
Az Afrikába érkezett mezőny első megpróbáltatásai a marokkói kősivatagokban kezdődtek, de sokan saját maguk is nehezítettek a dolgon egy kiadós eltévedéssel és félrenavigálással.
Szerda hajnalban az utolsó Bamakós csapatok is megérkeztek Afrikába. A spanyol fennhatóság alá tartozó, de már afrikai Mellilaban értek partot a későn jövők, majd innen léptek be a szomszédos Marokkóba. Az afrikai bürokráciából kiváló leckét kaptak a hajnali háromig a határon veszteglő magyarok.
Hamis húszeurós miatt kerültek bajba a trabantosok a Bamako-ralin
A fapados Dakarnak titulált Budapest–Bamako-rali elérte Afrikát. A csapatok többsége kisebb-nagyobb gondokkal küzd, de a legkomolyabb bajba a Motorváros Team csapat került. A Trabanttal induló csapat az Afrikába való átkelés előtt keveredett vitába a spanyol határőrökkel, miután hamis pénzzel próbált meg fizetni, melyhez előzőleg ők is egy benzinkútnál jutottak.
KALANDtúra! Aki x10millás dögökkel akar menni annak ott a Dakar. Mellesleg azok még jobban szétesnek, mint ezek az öreg bódék. Valaha a Dakar is erről szólt csak a pénz tönkretette, sőt a rallye-t is. A Bamako egy jó buli, közös táborozással, sörözéssel, haverkodással, egymás segitésével. Ha megjelenik a pénz, onnantól már ellenfelek, söt időnként ellenségek indulnak.
kábelbúvár: "a Tiba-Német duó, amely a vontatás világrekordjára pályázott, Ladáját az olasz rendőrség lefoglalta, mert Itáliában nem lehet vontatni az autópályán." Magyarországon sem lehet. Érthetetlen, hogy a világrekord vállalkozásukat egy alapvető szabálytalanságra építették...
Nem rég Villám ezt írta a blogjába: "Nyilvánvalóvá vált számomra, hogy az emberek 60%-a nincs teljesen tisztában a mai napig, hogy mire vállalkozik, nem olvasta az itinert és nem tanulmányozta a térképet. "
A mezőny egyre jobban szétszakad. Spanyolországban csatlakoznak a versenyhez a britek is.
Hétfő reggel még sötétben indult a rajtnál jelen lévő gyér számú mezőny a Bamako-ralin. A túra kategóriában nem feszesek a szabályok, így nem jelenthet problémát, ha valaki be sem ér a rajt helyszínére, sőt még az sem, ha kihagyja az aznapi szakaszt. A franciaországi Meyreuilből induló hétfői etap alatt 1102 km-t kellett teljesíteni a spanyolországi Murciáig.
Délben derült ki, hogy a Tiba-Német duó, amely a vontatás világrekordjára pályázott, Ladáját az olasz rendőrség lefoglalta, mert Itáliában nem lehet vontatni az autópályán. A csapat tovább ment Nissanjával, de így is több mint egynapos a hátránya az élmezőnnyel szemben. Hasonlóképpen nagy a lemaradása a korábban eltűntnek hitt Trabant Cabrióval versenyző egységnek, valamint a technikai problémákkal küszködő daciás csapatnak is.
Vasárnap este a Budapest-Bamako 2007 hivatalos bulibuszát Franciaországban feltörték és kirabolták, majdnem minden értékes felszerelést elvittek. Az anyagi kár jelentős, de szerencsére a buszban lévő dj-felszerelés elkerülte a tolvajok figyelmét, így Afrikában a mezőny esti bulijaihoz a zene biztosítva lesz.
A fiúk mindent elkövettek, hogy kinyirják a vasat. Az olaj folyamatosan dőlt belöle, meg ette is. Ma reggelre megdöglött a turbó. Próbáltak szerezni, de sikertelenül, ezért kihagyták. A Tigris most szivódieselként vonszolja magát, akár még 80km/h-val is, ezért a srácok egész éjjel mennek, hogy a kompnál utolérjék a mezőnyt. Hála a majd 30 éves konstrukciójú 2.1TD Renault diesel tervezőjének (merthogy ez van gyárilag a Jeepben)!!
Ma tudtam csak meg hogy 3 azaz három!! légszüröt tettek bele, az afrikai por ellen. Aztán leesett a tantusz. Nem tud rendesen szivni a turbó, ezért szétszippant mindent ami elötte van. A karterszellőzőn keresztül az egész motort. Ezért mennek szét a csövek, eszi az olajat, és ebbe dölött bele a turbó. Jelenség ugyanaz, mint mikor befogod a porszívó csövét. A turbós motorokk nem türik az agyonretkelt légszürőt sem, nemhogy a 3-at!
Na ezért hála a tervezönek, mert igaz hogy szivóként, de még mindig tolja a Tigrist a cél felé. Ezt a mai modern xarok nem birnák.