Az új évre átadták a forgalomnak az Isztriai félszigeten az úgynevezett ipszilon autópálya első, 13 kilométeres szakaszát a belső-isztriai Vodnjan és Pula között.
Az autópálya szakasz - amelynek építését a horvátok a franciákkal közösen tavaly augusztusban kezdték - 59 millió euróba, mintegy 15 milliárd forintba került. Az isztriai úthálózat következő 145 kilométeres része az Opatija (Abbázia) fölötti Matuljból indul Pulába.
SZIASZTOK---Megnezed a kovetkezo oldalakat meglathatod milyen autopalyak vannak itt nalunk-SZLOVAKIA-ES A CSEH-reszeken,,nezd kattincs a-FOTO-VIDEO-reszre,w ceskedalnice.cz---w dialnice,sk.Itt vannak a epulo reszek is. udv.Puntik.CSEHSZLOVAKIA
"Ebből kiderült: míg sík vidéken a magyarországi és a példaként gyakran említett horvátországi sztrádaépítések kilométerekénti költsége egyaránt 1-1,3 milliárd forint körül alakul, a domborzat - nálunk legalábbis - jelentős árfelhajtó tényező.
Míg a horvátoknál a hegyvidékeken is 2 milliárd forintnak megfelelő kuna alatt jön ki egy kilométernyi autópálya "
Ami be lett linkelve abból az derül ki, hogy mind Magyaro-n mind Horváto-n ugyanannyi a költség általában. Hegyvidéki terepen (ott ahol az alagutakat kellhet építeni) már nem azonos a két szám. Én nem tudom, hogy mi az igazság, de ezt az alagutas dolgot hagyd már a fenében, a magyarországi árakban sem szerepel alagút építés költsége.
Az M35-ös autópálya 2x2 sávos 36,6 km-es szakasza 68,7 milliárd Ft-ba került, ami magába foglal 3 csomópontot, két egyszerű és egy összkomfortos pihenőhelyet.
Vagyis az 1,8 milliárd/km. Ezt meg hogy csinálták?
„Az olcsóság példájaként emlegetett Horvátországban a drága építmények – így az alagutak – költségei nincsenek benne az árban, azokat máshol számolják el” – tette hozzá a legnagyobb magyarországi cég vezetője, aki ezt onnan is tudhatta, hogy déli szomszédunknál a Strabag építette az alagutakat.
Ezt a lopást meg hagyd már a fenébe, mert baromi unalmas. Vagy ha tudod, hogy ki, mit, hol és mennyit lopott, irány az ügyészség és jelentsd fel.
Ha meg nem tudod, akkor ne gyere itt a gyermeteg lopós szövegeddel.
Ilyenkor nem tudom eldönteni, hogy ezt a cinizmus mondatja veled, vagy tényleg nem vagy tisztában azzal, hogy hogyan mennek ma Magyarországon a dolgok.
Nincs bűncselekmény! Minden legális, jogi értelemben!
(Szélsőséges esetben előfordul, hogy valakinél betelik a pohár és kitálal, de ez elég ritka.)
Kizárólag a józan paraszti ész veti fel a kérdést: 3,4 vs 1,081,5.
Kóka pöcs szövege:-Az autópálya építési költsége úgy csökkenthető 23 %-al,ha a jelenlegi 28 méter szélesség helyett 26,6 méterre csökkentjük a szélességet.
ja.magyarázni,csűrni-csavarni,drágán építeni,az már jól megy!nagy kérés tőlük,legyenek már tisztességesek?semmi nem elég nekik?és még vannak a fórumon,akik még védik is őket!értelem,óh!
szerinted mit csinálnak,ha nem ellopják?magyarázd már el a nagy agyaddal,miért építik olcsóbban,gyorsabban a horvátok,mint mi?ne gyere a benzinkutakkal,mert nem mérhető az alagutakhoz és viaduktokhoz!ha meg benn vagy a buliban,te húzd meg magad!én tiszta vagyok!!!!
Ha egy autópályánál csak a pályatest költségét vesszük, akkor nem hasonlíthatjuk a költségét egy olyan pályához, aminek a költségeibe beleszámolunk a benzinkúttól kezdve az útmenti vizeldéig mindent.
Összesen 44 milliárd forint költséggel elkészült az M7-es autópálya Letenye-Becsehely közötti 8,7 kilométeres szakasza és a szlovéniai kapcsolatot biztosító, Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres autóút.
Egy deka benzinkút nincs rajt,mégcsak hely sincs kihagyva neki,és van 1 pihenő,mindkét oldalon,kb.15 négyzetméteres mosdóval.Nem hiszem,hogy ez drágította meg annyira.Aztán az átadás óta a Tornyi-Letenye autóúton nincs egyetlen segélykérő telefon sem,több km-n keresztül pedig csak 2 sávos főút,leállósáv nélkül.
SZIASZTOK--Olvasom ahirekbe hogy ujabb szakaszt adtak att nalatok a M7-es bol.BECSEHELY-SORMAS-kozott 5,8km -ert es,hogy 12 milliard ft-ba kerult.Es, hogy a BECSEHELY-NAGYKANIZSA szakasz meg 36 milliard ft-lesz,de ezt nem irjak mikorra keszul el.Nekunk meg az volna jo,hogy ha atkotnek GYORT-SZEKESFEHERVARRAL-autopalyaval-mert ha RAJKA-VAMOSSZABADI-vagy-KOMAROM felol megyek es ha akarok autopalyan menni vegig el kellene menni egesz PEST-ig ,hogy tovabb mehessek az autopalyan,na persze ezt nem nekunk terveztek,csak ugy irom.igy SZEKESFEHERVARTOL.,mart azt lehet repeszteni egesz -SPLIT-ig-udv-Puntik-CSEHSZLOVAKIA-
Ha egy autópályánál csak a pályatest költségét vesszük, akkor nem hasonlíthatjuk a költségét egy olyan pályához, aminek a költségeibe beleszámolunk a benzinkúttól kezdve az útmenti vizeldéig mindent.
Ezt a lopást meg hagyd már a fenébe, mert baromi unalmas. Vagy ha tudod, hogy ki, mit, hol és mennyit lopott, irány az ügyészség és jelentsd fel.
Ha meg nem tudod, akkor ne gyere itt a gyermeteg lopós szövegeddel.
Ebből kiderült: míg sík vidéken a magyarországi és a példaként gyakran említett horvátországi sztrádaépítések kilométerekénti költsége egyaránt 1-1,3 milliárd forint körül alakul,
Összesen 44 milliárd forint költséggel elkészült az M7-es autópálya Letenye-Becsehely közötti 8,7 kilométeres szakasza és a szlovéniai kapcsolatot biztosító, Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres autóút.
Már túllépték 185millára becsülik a költséget. Nagyon ritka az olyan amikor annyiba kerül valami mint amennyiről a szerződés szól. Az építőiparnak ez egy sajtáossága és természetes dolog. Persze a jó pénzek a pótmunkákban vannak, persze, ha a megrendelő hadja.
csak tervezett ktg. van megadva 22km, 150 millio Euro, oszinten szolva nagyot csalodnek, ha nem lepnek tul ;-)) Autopalya epites mindenutt nagybuli ;-)))
"A Közlekedéstudományi Intézet 2004-ben csinált egy felmérést az autópálya-építések költségeiről - közölte Berényi János, az intézet tagozatvezetője. Ebből kiderült: míg sík vidéken a magyarországi és a példaként gyakran említett horvátországi sztrádaépítések kilométerekénti költsége egyaránt 1-1,3 milliárd forint körül alakul, a domborzat - nálunk legalábbis - jelentős árfelhajtó tényező.
Míg a horvátoknál a hegyvidékeken is 2 milliárd forintnak megfelelő kuna alatt jön ki egy kilométernyi autópálya - igaz, ebben nincsenek benne a pihenőhelyek és a kisajátítás költségei -, addig nálunk ez az összeg már meghaladja a négymilliárd forintot. Hasonlóak a szlovák hegyvidéki sztrádaépítési költségek, de a cseheknél már 7, a szlovéneknél 9 milliárd forintba jön ki egy kilométer."