Keresés

Részletes keresés

satfanatic Creative Commons License 2011.06.18 0 0 119
puntik Creative Commons License 2007.01.13 0 0 118
SZIASZTOK---Megnezed a kovetkezo oldalakat meglathatod milyen autopalyak vannak itt nalunk-SZLOVAKIA-ES A CSEH-reszeken,,nezd kattincs a-FOTO-VIDEO-reszre,w ceskedalnice.cz---w dialnice,sk.Itt vannak a epulo reszek is. udv.Puntik.CSEHSZLOVAKIA
Cs_ Creative Commons License 2007.01.07 0 0 117
"Ebből kiderült: míg sík vidéken a magyarországi és a példaként gyakran említett horvátországi sztrádaépítések kilométerekénti költsége egyaránt 1-1,3 milliárd forint körül alakul, a domborzat - nálunk legalábbis - jelentős árfelhajtó tényező.

Míg a horvátoknál a hegyvidékeken is 2 milliárd forintnak megfelelő kuna alatt jön ki egy kilométernyi autópálya "

 

Ami be lett linkelve abból az derül ki, hogy mind Magyaro-n mind Horváto-n ugyanannyi a költség általában. Hegyvidéki terepen (ott ahol az alagutakat kellhet építeni) már nem azonos a két szám. Én nem tudom, hogy mi az igazság, de ezt az alagutas dolgot hagyd már a fenében, a magyarországi árakban sem szerepel alagút építés költsége.

Előzmény: toloba (104)
prérikutya Creative Commons License 2007.01.06 0 0 116

Az M35-ös autópálya 2x2 sávos 36,6 km-es szakasza 68,7 milliárd Ft-ba került, ami magába foglal 3 csomópontot,  két egyszerű és egy összkomfortos pihenőhelyet.

 

Vagyis az 1,8 milliárd/km. Ezt meg hogy csinálták?

toloba Creative Commons License 2007.01.06 0 0 115
Hát persze....
Előzmény: Törölt nick (114)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 114
hogy a hulyesegbol kigyogyulj.a hirszerzo egy balos tarsasag.most ok hazudnak kurcsanyi biztatasaval es penzebol
Előzmény: toloba (111)
toloba Creative Commons License 2007.01.06 0 0 113
http://209.85.135.104/search?q=cache:X0mzAr_Hit8J:www.hirszerzo.hu/cikk.php%3Fid%3D21496%26noaccessible+H%C3%ADrszerz%C5%91,+Strabag&hl=hu&gl=hu&ct=clnk&cd=2&lr=lang_hu
Előzmény: toloba (111)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 112
oh!az más!bocsi!
Előzmény: Törölt nick (110)
toloba Creative Commons License 2007.01.06 0 0 111
Hogy ne halj meg hülyén:


„Az olcsóság példájaként emlegetett Horvátországban a drága építmények – így az alagutak – költségei nincsenek benne az árban, azokat máshol számolják el” – tette hozzá a legnagyobb magyarországi cég vezetője, aki ezt onnan is tudhatta, hogy déli szomszédunknál a Strabag építette az alagutakat.

http://www.hirszerzo.hu/cikk.php?id=21496
Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 110
connecticutbol osztom az eszt
Előzmény: Törölt nick (108)
toloba Creative Commons License 2007.01.06 0 0 109
nem tehetek róla, hogy tájékozatlan vagy...olvass többet, fröcsögj kevesebbet...
Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 108
bravo,new yorki igazságosztó!
Előzmény: Törölt nick (107)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 107
70 perc mulva bezar a konyvtar.de lehet hogy elobb megszabadulsz tolem mert oregapadnak szolitottal.kitartas.eljen rakosi,david,hobagoly
Előzmény: Törölt nick (106)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 106
tűnj már el!mindenhol mocskolódsz a dollárjaid mögül.szégyelld magad!
Előzmény: Törölt nick (105)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.06 0 0 105
kurcsanyi aszonta hogy tobbet nem hazudik.neked kell most helyette hazudnod az o biztatasara?hat koma.nincs pueblo megse
Előzmény: toloba (104)
toloba Creative Commons License 2007.01.06 0 0 104
És az alagutakat is máshol számolják el...
Előzmény: Cs_ (89)
HangyaTS Creative Commons License 2007.01.06 0 0 103
Ezt a lopást meg hagyd már a fenébe, mert baromi unalmas. Vagy ha tudod, hogy ki, mit, hol és mennyit lopott, irány az ügyészség és jelentsd fel.

Ha meg nem tudod, akkor ne gyere itt a gyermeteg lopós szövegeddel.


Ilyenkor nem tudom eldönteni, hogy ezt a cinizmus mondatja veled, vagy tényleg nem vagy tisztában azzal, hogy hogyan mennek ma Magyarországon a dolgok.

Nincs bűncselekmény! Minden legális, jogi értelemben!

(Szélsőséges esetben előfordul, hogy valakinél betelik a pohár és kitálal, de ez elég ritka.)

Kizárólag a józan paraszti ész veti fel a kérdést: 3,4 vs 1,08 1,5.
Előzmény: alto (93)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 102

Kóka pöcs szövege:-Az autópálya építési költsége úgy csökkenthető 23 %-al,ha a jelenlegi 28 méter szélesség helyett 26,6 méterre csökkentjük a szélességet.

Na,kezdhetitek megmagyarázni.

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 100
ja.magyarázni,csűrni-csavarni,drágán építeni,az már jól megy!nagy kérés tőlük,legyenek már tisztességesek?semmi nem elég nekik?és még vannak a fórumon,akik még védik is őket!értelem,óh!
Előzmény: Törölt nick (99)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 98
szerinted mit csinálnak,ha nem ellopják?magyarázd már el a nagy agyaddal,miért építik olcsóbban,gyorsabban a horvátok,mint mi?ne gyere a benzinkutakkal,mert nem mérhető az alagutakhoz és viaduktokhoz!ha meg benn vagy a buliban,te húzd meg magad!én tiszta vagyok!!!!
Előzmény: alto (93)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.05 0 0 97

Ha egy autópályánál csak a pályatest költségét vesszük, akkor nem hasonlíthatjuk a költségét egy olyan pályához, aminek a költségeibe beleszámolunk a benzinkúttól kezdve az útmenti vizeldéig mindent.

 

Összesen 44 milliárd forint költséggel elkészült az M7-es autópálya Letenye-Becsehely közötti 8,7 kilométeres szakasza és a szlovéniai kapcsolatot biztosító, Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres autóút.

 

Egy deka benzinkút nincs rajt,mégcsak hely sincs kihagyva neki,és van 1 pihenő,mindkét oldalon,kb.15 négyzetméteres mosdóval.Nem hiszem,hogy ez drágította meg annyira.Aztán az átadás óta a Tornyi-Letenye autóúton nincs egyetlen segélykérő telefon sem,több km-n keresztül pedig csak 2 sávos főút,leállósáv nélkül.

Előzmény: alto (93)
puntik Creative Commons License 2007.01.05 0 0 96

SZIASZTOK--Olvasom ahirekbe hogy ujabb szakaszt adtak att nalatok a M7-es bol.BECSEHELY-SORMAS-kozott 5,8km -ert es,hogy 12 milliard ft-ba kerult.Es, hogy a BECSEHELY-NAGYKANIZSA szakasz meg 36 milliard ft-lesz,de ezt nem irjak mikorra keszul el.Nekunk meg az volna jo,hogy ha atkotnek GYORT-SZEKESFEHERVARRAL-autopalyaval-mert ha RAJKA-VAMOSSZABADI-vagy-KOMAROM felol megyek es ha akarok autopalyan menni vegig el kellene menni egesz PEST-ig ,hogy tovabb mehessek az autopalyan,na persze ezt nem nekunk terveztek,csak ugy irom.igy SZEKESFEHERVARTOL.,mart azt lehet  repeszteni egesz -SPLIT-ig-udv-Puntik-CSEHSZLOVAKIA-

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2007.01.05 0 0 95
A csehek a domborzat miatt folyamatos dombra épültek, egyszer fenn egyszer lenn, mint a POMPOM. Jelentős földmunkákkal jár.

Ebőváry
Előzmény: Cs_ (89)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2007.01.05 0 0 94
Az alagút a pártcsőlátásból adódik.

Ebőváry
Előzmény: HangyaTS (78)
alto Creative Commons License 2007.01.05 0 0 93

Nem értem, mi itt a csűrés-csavarás.

 

Ha egy autópályánál csak a pályatest költségét vesszük, akkor nem hasonlíthatjuk a költségét egy olyan pályához, aminek a költségeibe beleszámolunk a benzinkúttól kezdve az útmenti vizeldéig mindent.

 

Ezt a lopást meg hagyd már a fenébe, mert baromi unalmas. Vagy ha tudod, hogy ki, mit, hol és mennyit lopott, irány az ügyészség és jelentsd fel.

 

Ha meg nem tudod, akkor ne gyere itt a gyermeteg lopós szövegeddel.

Előzmény: Törölt nick (87)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 92

Ebből kiderült: míg sík vidéken a magyarországi és a példaként gyakran említett horvátországi sztrádaépítések kilométerekénti költsége egyaránt 1-1,3 milliárd forint körül alakul,

 

Összesen 44 milliárd forint költséggel elkészült az M7-es autópálya Letenye-Becsehely közötti 8,7 kilométeres szakasza és a szlovéniai kapcsolatot biztosító, Letenye-Tornyiszentmiklós közötti 18,6 kilométeres autóút.

 

Hát nem tom ki számolt már megint nem normálisan.

Előzmény: Cs_ (89)
Cs_ Creative Commons License 2007.01.04 0 0 91
Már túllépték 185millára becsülik a költséget. Nagyon ritka az olyan amikor annyiba kerül valami mint amennyiről a szerződés szól. Az építőiparnak ez egy sajtáossága és természetes dolog. Persze a jó pénzek a pótmunkákban vannak, persze, ha a megrendelő hadja.
Előzmény: Törölt nick (90)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.04 0 0 90
csak tervezett ktg. van megadva 22km, 150 millio Euro, oszinten szolva nagyot csalodnek, ha nem lepnek tul ;-))
Autopalya epites mindenutt nagybuli ;-)))
Előzmény: Cs_ (79)
Cs_ Creative Commons License 2007.01.04 0 0 89

"A Közlekedéstudományi Intézet 2004-ben csinált egy felmérést az autópálya-építések költségeiről - közölte Berényi János, az intézet tagozatvezetője. Ebből kiderült: míg sík vidéken a magyarországi és a példaként gyakran említett horvátországi sztrádaépítések kilométerekénti költsége egyaránt 1-1,3 milliárd forint körül alakul, a domborzat - nálunk legalábbis - jelentős árfelhajtó tényező.

Míg a horvátoknál a hegyvidékeken is 2 milliárd forintnak megfelelő kuna alatt jön ki egy kilométernyi autópálya - igaz, ebben nincsenek benne a pihenőhelyek és a kisajátítás költségei -, addig nálunk ez az összeg már meghaladja a négymilliárd forintot. Hasonlóak a szlovák hegyvidéki sztrádaépítési költségek, de a cseheknél már 7, a szlovéneknél 9 milliárd forintba jön ki egy kilométer."

 

A teljes így néz ki. Így már nem annyire sokkoló.

Előzmény: Szenesember (88)
Szenesember Creative Commons License 2007.01.04 0 0 88

Hát,ehhezképest meglepően olcsó nálunk az ótópálya:

 

 

 

 

"de a cseheknél már 7, a szlovéneknél 9 milliárd forintba jön ki egy kilométer."

 

http://209.85.129.104/search?q=cache:MK5us89oUXYJ:index.hu/gazdasag/magyar/sztr060913/+horv%C3%A1t+aut%C3%B3p%C3%A1lya+k%C3%B6lts%C3%A9gek&hl=hu&gl=hu&ct=clnk&cd=6

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!