Hát ha ez megnyugtat valamennyire, ha csak melóba megyek akkor kb 2x10 km-t megyek a kocsival. Bemelegedni bemelegszik, 8liter körül eszik így. Előtte 1.8-as B Vectrám volt, hasonló körülmények között ugyanennyit evett. Igaz nálad most gondolom a C Vectrák kerültek előtérbe, azok pedig szerintem nehezebb autók, mint a B volt.
kicsit hirtelen írtam. A valóságban többnyire munkába járok hétköznap: 10km oda, 15-20 vissza (kitérőkkel). Évente 2x megyünk rokonlátógatóba (350km oda,350 km vissza). Néhányszor megjárjuk vásárlás miatt Pestet, akkor ez mondjuk 80-80km-t jelenthet. A közeljövőben autóval fogunk menni nyaralni (Olaszország, Horvátország mondjuk), valamint hétvégéken el-el megyünk vidékre, ami lehet 30-150km-es távolság és vissza is ennyi...szóval hogy autó kell, az nem kérdés :-)
Régebben motoroztam (150 LE-s), így azért a gyorsulás és a sebesség hiányzik, de család miatt eladtam... az 1.2-es Punto közlekedésre alkalmas, dolgozni járni tök jó, de ha kimegyek a városból, azért minden előzésnél hiányzik az erő (100as utazónál a klímát ki kell nyomni egy előzéshez, meg 2x meggondolni, hogy menjek-e).
A punto elmúlt 10 éves, kicsi is (főleg a 3 ajtó a baj), ha egyszer valami történik, nem túl biztonságos, és nem is megy :-) Fogyasztása 5-7 l között van valahol, költeni alig-alig kellett rá.
Nézegettem kocsikat, 2l-es dieselt néztem, de a sok rövidtáv miatt lebeszéltek róla. A 2l-es benzinnel az a gondom, hogy az mindig megeszi a 10l-t...egy 1.8-as szintén. 1.6 kicsit kevesebb, de azokban a 100 LE a tömeghez képest nem teszi sokkal dinamikusabb autóvá, mint a Punto (nyílván végsebessége jobb, és nyomatékosabb, nem kérdés).
Nem szeretnék 5-7 évesnél régebbi kocsit venni, olyan kellene, aminek elég nagy a csomagtartója (pl. babakocsi, csomagok, nagyobb cuccok). És így jött a Bravo, 1.4 T-Jet. Csomagtér frankó, dinamika, teljesítmény rendben van, alkatrész árak korrektek. Valamikor meghúztam a határt 1.5 millánál. Mindig nézegetem, hogy ha még 2kilót hozzáteszek minusz 1 év, még 2 kiló minusz 50k km....dehát így el lehet menni a végtelenségig :-) Pár hónapja volt pl vagy 10 120 lovas T-Jet a neten 1.3-1.7 között, most kicsit gyengébb a kínálat...
A másik gondom, hogy ha mondjuk 2000-es benzinest nézek, akkor nem sok verzó van, ha mondjuk 2007 az alsó határ... Peugeot 407?? szép-szép...dehát csak Peugeot (nem az, sose volt ilyenem, de sok jót nem hallani róluk :-) )... és mondom, ez hétköznap mindig 10 l-t fog zabálni, akár óvatos vagyok, akár nem... Szóval ha valaki tud javasolni más alternatívát (Focus 1.6 és Astra 1.6 ill C Vectra 1.8/2.0 került még képbe, de azok "tömegautók), azt köszönöm, de olyat szeretnék venni, ami kényelmes, biztonságos és menni tud, ha kell :-)
Van kocsink (3 ajtós Punto)...jó kis kocsi, városba még ok . de lassan bővül majd a család, így kell egy kicsit nagyobb (biztonságos) autó, ami ha már tud, akkor menjen is.
6-7 éve,amikor a Puntot vettem, fontos szempont volt, hogy keveset egyen, olcsó legyen a biztosítás, súlyadó, stb....most ez nem annyira szempont (persze vannak határok, de hogy 8-at vagy 10-et eszik, azt lexarom) :-)
Pont azért tetszik a T-Jet, mert ha óvatosan megy az ember, akkor baráti, de ha kimegyek a városból (egyedül) akkor rálépve a gázra valami egészen más karakterisztika lép életbe :-)
Hat erre a futasteljesitmenyre kar autot venni :-) ha meg csak ennyit hasznalod vegyel valami jo eros nagykobcentiset:-)arra a par szaz km legalabb elvezetes lesz.
en velemenyem: ha mar veszel es gondolom ennel a futasteljesitmenynel nem egy ket evre veszed vegyel 150.jol felszereltet. Mindig fogsz talalgatni ha nemlesz valami benne. Nekem 150van/volt mostamra 205.000van benne turbo gyari olajat nemfogyaszt es hajtva volt.3 palyanapot is tulelt.most hugom hasznalja pesten 8.5atlag fogyival.nyaron sokat klimazik es nemigazan tudja hasznalni akkor 9.0liter. Probaltam a 120 is nekem nemjon be.
nemtudom mennyi a regado ilyenre kulfoldrol nincs ertelme behozni?
Nekem meg a Stiloé van fenn, ezt adták hozzá gyárilag. Úgy tudom a 15"-os stilo felni csak a Sportokra nem megy fel a nagyobb fékbetétek miatt. (NEM sportcsomagosokról beszélek, azokra jó!)
Az biztos. Citroen hidegen kis gáz mellett is 16-20 litert nyel ( mondjuk automata). Igaz kb 2 kilométer utann már visszaáll a fogyi és meleget is fúj. De az tuti h a bravo sokkal kevesebbet fogyaszt.
Pontositok: én magamnak kiskobcentis szivot vennék városi rovidtavra ( abból is vannak jatekosak) vagy ha loero kell akkor meg minimum 3 ( inkább v6 v. V8 mint soros)literest hisz úgy sem megyek sokat.
2 literes szívó, mire bemelegszik, szippant akkorát, hogy ihaj! Nincs igazán különbség - szerintem - fogyiban a 2 literes benyás és a mienk között. Ha van, abban mi vagyunk a győztesek.
Én azt írtam, hogy arra a használatra egy turbós motor kevésbé alkalmas: sokat fogyaszt és szervízigényesebb mostoha körülmények között. Ő olyan kocsikat néz amik már minimum 120-140 ezret futottak így ha a vétel után a leírtak szerint fogja használni akkor jó eséllyel rövid időn belül egy turbó hibába belenézhet. Folytonos hideg járat mellett a motor nyilván nem megy hamar tönkre, de mondjuk 30-40 ezer után már észrevehetően változni fog a hangja és az olajat is könnyen csipegetheti. A mértékek nyilván függnek a pedálhasználattól.
bajan csak azt akarta leírni, hogy valamivel minden motort ki lehet nyírni. Nem megy az olyan könnyen, kell hozzá szándék és tehetség! :-))) Ez egy megbízható, strapabíró motor. A mai olajak kevesebb mint 0,8 sec alatt feltöltik a rendszert. Gyakorlatilag mire beindítod, mindenhol van olaj és nyomás. Nyilván néhány percig nem kell lámpától-lámpázni.
A turbó benzin ugyan úgy nem melegszik be mint a dízel. Ugyan úgy árt neki a hidegen járatás (hideg olajjal nincs megfelelő kenése a turbónak, ha meg még nyomod is akkor a motor elégtelen kenése a magas nyomatékkal párosítva nagyon káros a csapágyakra, hengerekre, dugókra stb.) az érzékeny turbó miatt. Plussz rövid járatokba a fogyasztása tetemes.
Nem szeretnék tanácsokat adni, hogy milyen kocsit vegyél mert ezt te tudod. Azt tudom, hogy ilyen rövid távokra én szivót vennék (típus és méret attól függ mit szeretne az ember).