Nah, válaszoltam erre már kb 1 órája de ahogy látom nem jött át a hsz.
A lényeg, hogy én nyári falkeneket néztem télim az még sokáig jó lesz.
Bár gondolom ha a téli jó volt, akkor a nyárik is elég jó minőséget képviselnek. Mewonak van tapasztalata a nyári Falkenről ( típust most nem tudok fejből ) és ő meg van vele elégedve.
először jogsi kéne...... de nem szólok inkább semmit bocs....
amúgy nekem a sportos 17 es felnim van, annál nekem nem kéne szebb. nullára kopott gumikkal áll a pincében tavaszig, akkor lesz rá új nyári 225/45 R17 es gumi.
Nekem szerencsére adott hozzá az előző tulaj gyári 16 os lemezfelnit szerintem még a gyári kléber gumikkal (állapotuk még jó, de lehet már csak erre a télre mennek fel)
A vétel után én levettem a 17 es alu felnit, mert nullásak teljesen, a 16 os téligumit levettem a felniről, és biztos forrásból származó használt gumit tettem rá a téligumival megegyező méretben. 205/55 R16
Jövő héten visszarakom a téli klébert a lemezfelnire és jöhet tél. Minden nap 60 km-t autópályázok oda vissza, nem reszkírozok már a használt nyárigumival.
Akinek már van vezetési tapasztalata, az tudja, hogy egy nyári gumival (az első hónál, 1 -2 cm )nem bírsz elindulni egy piroslámpánál, és összevissza csúszkálsz.
Na, akkor az valami újabb cucc, mert nekem az Eurowinter tudomisénmennyi iszaonyú szar téligumi. CSAK és kizárólag hóban, jégen jobb, mint a nyárim. Igen, még nagyon hidegben, száraz úton is szarabb. Vizes úton meg sokkal szarabb.
Kb. 1.5 éve volt egy dettó ugyanilyen eladó M.magyaróváron fehérben,tiszta dajcse feelingje volt.....Ő már ezek szerint előre volt a fészliftinggel :-)
Szerintem ne tegyél fel felemás gumit (téli-nyári), mert máshogy viselkedik az egyik mint a másik. Ha megvan mind a 4 akkor rakd fel. (Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán szabályos e vegyes mintázattal járni?)
jó tudni vinjo! (lentebb kérdeztem a Bravo is nyügös e, ez ügyben, de valszeg ársiklottál rajta) a GP-n nem tudtam kiszedni a gyáriból a gumit:( amit hoztál abból igen, de a profilok sem egyeztek, nem cserélhetőek :( közben vettem valeo-t hozzá!
az általad linkelt számlálón megnézve 3mm a különbség a 205/50, és a 225/45 között. Valszeg akkor ezért rakta rá az előző tulaj ezt a gumit.
Amúgy az acélfelnit illetően az a tervem igazából, hogy a mostani gyári felni lesz a téli gumié, és március környékén pedig veszek valami durva fekete 17-es felnit, és arra 4 új nyári gumit.
Amit linkeltem első gumit, az pedig maximum 1 hónap, de inkább csak 2 hétig lenne úgy. Utána megkapná a hátsóra is ugyanazt. Pontosítva kb úgy zajlana, hogy október végén megvenném azt amit linkeltem, majd kb 2 hét múlva a hátsókat is, tehát ha nem lesz extrém időjárás, akkor még az első havazás előtt meglenne a 4 új elég jó téli gumi.
Akkor lehet időszakosan jobb vagy bizonyos gumiknál jött ki az előny.
Én Falkent nézegettem és azt tudom, hogy jelentősen olcsóbb volt ennél az oldalnál mint itthon a legkedvezőbb általam elérhető ajánlat. De rásasolok én is mert ma néztem, hogy elértem a jelet az első gumikon. Viszont a hátsók ( alapból kevesebb km is van bennük ) még elég jók. Gondolkodom azon, hogy kicseréljem e mind a 4-et vagy inkább vegyek 2 újat de gyanítom, hogy inkább az előbbit választom.
Most elől-hátul nyári 205/50 R17 van az autón O.o Elől Bridgestone, hátul Pirelli. Pontos típust majd írok valamikor. Ablaktörlő ötletet pedig köszönöm. Ha ez a legjobb megoldás, akkor csak a gumit cserélem ki benne.
Ez a gumi nem Bravora való. ITT van egy kalulátor, ahol megnézheted,hogy mi az, ami még mehet a 225/45x17 helyett.
Amit tervezel, attól kb. 2 centivel lesz alacsonyabb először csak persze az eleje -ha kettőt veszel- de az is elég, hogy szinte mindenhová odaverd a kocsi alját.
Az ablalktörlőben a gumicsíkot cseréld ki, annál olcsóbban-jobban nem fogsz kijönni sehogy. Az utángyártott ablaktörlőlapátok, vagy jóval vastagabbak, vagy jóval vékonyabbak a gyárinál, nagyon bénán néznek ki. Én egy VW dealernél rendelt gumit tettem az enyémbe,ugyanolyan, mint ami benne volt. A cikkszáma : 1KO 955429B. (Ez vw-audi eredeti ablaktörlőgumi, kb 4e ft a 2 db.-egyesével van csomagolva! )
Bármelyik vw alkatrészekkel foglalkozó bolt polcán ott van ilyenkor. (Nem csak a hivatalos márkakereskedésekben.Ott valamivel drágább)
Ha elkezd fagyni, vagy hó lesz akkor viszont a 225-ös nyári gumival ne induljatok útnak. Nagyon csúszik és az autó relatív nagy súlya miatt (pl a ti f astrátokhoz képest) havon elindulni is nehéz, megállni meg szinte lehetetlen vele.
Tavaly október végén hirtelen esett egy kis hó. Nyári gumi volt a vason. Alig tudtam normálisan lejutni a 24-esre. Onnan már jó volt, de addig ment minden irányba és kurvára csúszott.