Tudom mi a szűrőpapír, 9 éve foglalkozom épületgépészettel, rendelek szűrőket gépekbe, aktív szenest is. Tudom hogy az aktív szén drága, mert egy 60 x 60 x 40 es szűrődoboz (aktív szenes) kb 200 - 300 Euró. igaz a gép gyártójától. szóval van olcsóbban is. De rendelek sima szűrő szövetet ( G4 est, F5 öst) is m2 árba, had ne mondjam hogy fillérekért adják....
Én azt nem értem hogy a Fiatba miért adják 7500 Ft ért az egy db szűrőt ami kb 1,5 cm x 20 x 30 as. Ha nincs benne aktív szén akkor ez elég nagy átverés, ha van akkor is drága.
5 ös BMW be 3 ezres dízel, 2 aktív szenes pollenszűrő kell, 1 db kétszer olyan vastag mint a Bravoé. A két BMW pollenszűrő . Kb 6000 Ft ba került.
Próbálj meg újságpapíron keresztül beszívni hirtelen, nagy mennyiségű levegőt! Nem fog sikerülni! Ez azért tényleg szűrőpapír, amely bizonyos méretig megfogja a szilárd elemeket, viszont elég sok levegőt enged át. A hajtogatás meg gye, pluszfelület.
lényeg, hogy elégedett vagy, találtál most megbízható szervízt.. :-) ez egri?
manapság már nem cserélgetnek rendszám keretet, plusz píz..
pár éve Miskolcon volt 1napos továbbképzésen a feleségem.. a napi üresjáratot elkerülve, az ő kocsijával vittem le (anno PII volt) mondván, hogy a helyi Fiat-nál elvégeztettem az éves (akkor nagyobb szervizt , gyertyák is voltak pl.). pár nappal előtte bejelentkeztem, nyilván tudták nem leszek visszajáró vendég, a címből rendszámból ítélve pl. ennek ellenére pozitív élmény volt, korrektek voltak. mivel relatív a közeledben van carcass, ezért írtam a tapasztalatról. :)
Én igyekeztem porlasztani a dolgot. Az olajban 7e km van most. Pár héten belül fékbetét csere, aztán 120e-nél majd gyertyák és lehet, hogy olaj és társai.
Az enyém már 5éves, de a km még nem követeli meg a vezérműszíj cseréjét (42e km van benne), megnéztem tegnap és szemlátomást még semmi baja a szíjnak. Nincs elöregedve, repedezve... az olajban van 2e km, még az is szinte újnak néz ki, szóval jövő tavasz-nyár elejéig elhúzom a nagy szervízt szerintem. (májusban vagy áprilisban volt olajcsere)
Audi A1 60000 km szerviz + garis javítások: hátsó ablaktörlő motor csere, könyöklő igazítás, kézifékkal bőr fogantyú csere mert eltört a rögzítője
Lebeszéltem az időpontot, egy napos szerviz. Reggel odaviszem, mondja a srác majd hív ha kész van. Nem hív, hívom délután hogy mi van? nem lesz kész a kocsi, majd holnap mehetek érte. Köszi, nem készültem másik kocsival, így jöhettek be értem.
Másnap megyek érte. Kinyögi hogy a garis javításokhoz nem volt alkatrész meg kell rendelni. OK majd hív ha megvannak cuccok és hozom vissza a kocsit. Nem hív, hívom 2 hét múlva, mondja hogy nekem kellett volna telefonálnom időpont egyeztetéssel. Hm ok. Időpont lefixál.
Viszem a kocsit a garis javításokra reggel, ugyanúgy mondja hogy majd hív. nem hív, hívom. Kinyögi hogy egy alkatrész nem jött meg. Jöjjek vissza később. király...... új időpont....... 3. alkalom.
Harmadszorra kész lettek a kocsinak a pitiáner javításai.
60000 km szerviz mobilitás garanciával : 140 ezer
Kértem még egy fék átnézést mert elég szarul fognak a fékek. Bemérték, papíron jó. De ugyanúgy szarul fog....
Amúgy a főnök céges passatját is ide hordom mert garis. Ugyanilyen lúzerek akkor is és egy vagyont otthagytunk már....
Nekem az érdiekkel kapcsolatban így utólag az ugrik be, hogy először mondtak egy 14-15e körüli munkadíjat (60e szervíz volt), amiből 21-22 körüli összeg lett (épp Vinjoval kajáltunk, mikor felhívtak, hogy kész a vas és hogy egy kicsit több lett a munkadíj, mert hogy az examineres vizsgálat...). Aztán utána még beugrottunk Vinjoékhoz egy kávéra, akkor észrevettem, hogy kicserélték a rendszámtábla keretet és ez egri helyett felrakták a sajátjukat (erről legalább illene szólni, vagy megkérdezni, hogy lehet e róla szó) és hogy forítva sikerült beerőszakolni a pollenszűrőt a helyére.
---
Tegnap megvolt a vízpumpa stb cseréje. Mindkét szíj csereérett volt már. Volt még bennük párezer km, de azért elég látványos volt a különbség a régi és új között. A vízpumpa bordás szíja minden bordánál be volt rendesen repedezve a hátoldalán, a hosszbordás szíj szintén.
A munkásemberek jó munkát végeztek, bár kicsit zavart, hogy az ülésre nem raktak semmit, mikor beültek. A melót hellyel-közzel végignéztem, a végén korrektül össze is rakták. Ma reggelre vártam, hogy majd tócsa lesz a garázs padlón, de semmi. Durván 4 órás meló volt és egy tizest fizettem érte. Azt hiszem ezek után is oda fogok menni.
A szervízkönyvbe nyomtunk egy bélyegzőt, kitöltöttem, így ezek után jöhet a fékbetétek cseréje, mert az elsők elég gatyák.
És sajnos jövőre muszáj lesz a legalább az első kerekekre új gumikat venni.
van egy cég Némethonban, asszem Bosch Service, ahol leteszel x eurót, kapsz egy szervízbeállót emelővel , szerszámokkal. bent az üzletben megveszed ami kell és sk elvégzed a melót. nem emlékszem, melyik, de valamelyik fórumban volt közv. kutatás, hogy ki támogatna, használna ki ilyen lehetőséget. bár nekem az időm elég szükös, + technika lehetőségem sincs, de van olyan művelet, amit feltétlen preferálnék :) és alapvetően nem a pénzkérdés miatt..