Mert az Index VEKÉS, s a VEKE meg indexes. Alapjába véve a VEKE az index topikjairól nőtte ki magát, s az Index mindig is saját gyermekének kezelte. Igy ezáltal ami nem tetszik a VEKÉnek az a Indexnek sem, s igy a Veke az Index révén egy nagyon jó szócsövet kap.
Néz végig a közlekedési cikkjeiket. Mindegyik teli van tömve a "VEKE szerint" dolgokkal, VEKÉre mutató linkekkel stb stb stb.
A botváltós észrevétel jogos, a többesszám valóban pontatlanság. (Anno én is kiszúrtam, azóta elfelejtettem.) Amúgy engem utasként nem zavar a manuális váltó, inkább a sofőröknek kellemetlen a városi forgalomban.
A befelé dőlő füstről: ez szerintem egyszeri esetnek is sok. Amikor észlelik, ki kellett volna állnia. A cikk szerint ez az állapot hosszasabban fennált (csak aki nem utazott olyan sokat, az nem készült ki annyira...) Az öreg 280-asoknál amúgy tapasztalatom szerint nem ritka dolog, hogy a csukló környékén dől be a füst. A BKV-nál is tapasztaltam ilyet. De ez nem igazán menti a Transmant, ez szó szerint gáz...
284-es: virítson is a címlapon, üde színfolt a fővárosban :) Az ittenivel még nem sikerült utaznom, de még remélem, nem késő.
A Transmant amúgy kicsit "lazának" tartom, de a többi vonalon nincs vele problémám. A MAN-ok ticsit gagyik, a zöld ülés nem volt az igazi (csúszott, mint a fene), de ha jól rémlik, ezt megoldották. A 263-asokat szeretem...
Azért egyvalamit szögezzünk le: egy busz lehet régi meg ócska, de nem szállíthatna utast úgy, hogy jön befelé a saját füstje.
Az a gáz, hogy ez egy egyszeri eset volt, mégis mindenki erről beszél folyamatosan. Én nap mint nap utazok velük, van hogy naponta többször is. Az az eset a JOY-220-as volt, még Pécsett tőből kirohadt a dob, és a csukló alatt az alváznyíláson bejött a füst. Rá 2 napra kapott egy bontott BKV-s dobot, azóta is megy szépen. Ami látványos és rossz lehetett, az a 219-es olajfolyása. Tönkrement a szimmering, és 50 literből jó ha maradt 5, de az is felforrt. Nem mérgező, csak egy kicsit büdös az olajgőz. A BKV-nál is volt ilyen biztos, csak ott nem harsogták szét. Néha a 284-es (JOY-222) is megfekszik 20 percre, de azt már rutinszerűen javítják. Botváltósból meg csak egy van (BPV-127), az is csak tartalék. Különben is, a 217-esben rendbe lett szedve a fűtés, pár perc alatt kifűti a buszt. Ellenben ott a 2 Volvo (FLR-720, FLR-721) amin a sofőr nem szereti a fűtést bekapcsolni. :-(
Más: valamelyik cikk elején pont a 284-es virít kipolírozva, a szövegben meg jól lehordják a buszokat.
Megint más: azt mondják, hogy a Transman nem foglalkozik a buszokkal... Háát, valahogy mindegyik gép kapott a kapaszkodókra leszállásjelzőt, rozsdátlanítva és lefestve lett egy pár gépen a lépcsőöv.
Az n-ek számát én már jópár éve próbálom megjegyezni, sikertelenül... :)
Szerintem az idézett mondat minden szava igaz. Hogy ki a hibás, arra "mezei utas"-ként azt mondom, nem érdekel - játssza le a két cég egymás közt. De hogy 20 éves csotrogányokkal kell besegíteni Bp közlekedésébe, abból legyen is patália.
Megjegyzem megzavart az index cikk (az új) mert végig két "n"-el írták a cég nevét, holott mégiscsak egy "n".
Ez pedig idézet az előző cikkből, ahol szóról szóra ugyanazt írják. (nekem ez fájt egy picit) http://index.hu/politika/belfold/budapest/1020bkvvtt/ "A cég nemhogy nem újította fel, nem festette BKV-kékre a buszokat, de még a pécsi tömegközlekedési cég matricáit sem távolította el hetekig. A 280-as Ikarus buszok között vannak még manuális botváltóval működő darabok is."
Egyetértek az előttem szólóval, hogy ezek a cikkek nem csak a VT Transmannt ekézik, mert sosem mulasztják el megemlíteni, hogy a BKV a járműhiány miatt szerződött...
A VT nyilván azt teljesíti, amit a szerződés előír. Ha zsírúj alacsonypadlós buszt, akkor azt. Ha mindegy, csak menjen, akkor olyat.
Azért egyvalamit szögezzünk le: egy busz lehet régi meg ócska, de nem szállíthatna utast úgy, hogy jön befelé a saját füstje. Itt meg leginkább ez a helyzet, és ezért közvetlenül az üzemeltető a felelős.
Hogy megéri-e az egész biznisz anyagilag a BKV-nak, az nem olyan biztos. Az a kb. 400 ft/km üzemeltetési költség, aminek a Transmann aláigér, az egy átalányösszeg, hetesbusszal, menetirányítással, adminisztrációval. Egyes vélemények szerint ;) ennél sokkal kisebb költségtől mentesül csak a BKV a vonalak átadásával. Az persze igaz, hogy a BKV-nak nincs elég busza, sem forrása, hogy vegyen.
Ez a "támadás" nyilván nem csak a Transmannak szól. De ha tudták, hogy nincs busz, nem kellett volna vállalniuk az átvételt!
Aztán ha mégis megtették, olyan minimálisan lehettek volna igényesek, hogy leveszik a PK Rt. matricáit a járművekről.
A járművek között egyébként egy botos kocsi van, a többi a Prága automata váltós. A BKV úgy hallottam valóban drágábban számolja a kilométereket mint a VT, de ez az összeg amúgy irreálisan magas a többi közlekedési céghez képest, valószínűleg csak azt a célt szolgálja, hogy egy-két helyen meg lehessen fúrni a kasszát.
A BKV saját kocsijai között is találni hasonló műszaki állapotúakat egyébként, ez tény. Mindkét cég sáros, a BKV mert hagyta hogy megvegye az alvállalkozója a selejtezett kocsikat, a VT meg azért, mert nem utasította vissza az ájanlatot, vagy ha úgy volt a szerződésben (amit el tudok képzelni), nem hozott jobb kocsikat.
Namost amit én hallottam a sztoriról: a BKV könyörgött a VT-Transmannak, hogy vegyék át a két járatot, mert a metróépítés miatt nem lesz elég busz. A VT-sek mondták, hogy nincs is buszuk... Nem baj! oldják meg valahogy. Ezek után szereztek leselejtezett buszokat, és tisztességesen tájékoztatták a BKV-t, hogy ezek bizony félig roncsok, és még a színűk sem jó, de a BKV egy fillért nem akart rá áldozni (még a festést sem)
A szerződés alá lett írva (azt tudni kell, hogy a VT olcsóbban csinálja a buszjáratokat -méghozzá a az index.hu-s szerző által negatívumként megemlített KÉZI váltó miatt is!!!)... Szóval még a metróépítés elmaradása esetén is jobban jár a BKV. Nem véletlen, hogy több délbudai járatot a VT-Transman csinál.
Abba is gondoljunk bele, hogy mi lett volna ha valóban elkezdődik az építkezés...
Szóval a VT-t kivételesen nem cseszegetném az index helyében.
Főleg nem a festés és a kézi váltó miatt.
Tehát ezt a bekezdést ehhez mérten kéretik értelmezni:
"A VT-Transmann nemhogy nem újította fel, nem festette BKV-kékre a buszokat, de még a pécsi tömegközlekedési cég matricáit sem távolította el hetekig. A 280-as Ikarus buszok között vannak még manuális botváltóval működő darabok is. "