Budapest legújabb villamosa, az 56 méteres CAF Urbos 3/9, ami egyben a világ leghosszabb, utasforgalomban résztvevő közúti vasúti járműve, 2016. március 31-én, csütörtöki napon megkezdte a rendszeres, menetrend szerinti utasszállítást az 1-es viszonylaton.
A kilencmodulos villamosokból összesen 12 jármű érkezik, de eddig 11 db van Budapesten, azonban a folyamatos érkezés miatt még igen kevés jármű rendelkezik az utasforgalomban való részvételhez szükséges hatósági engedéllyel.
Az első napon a 2101 pályaszámú járművett részt a forgalomban, ezt követte sorban pénteken a 2105-ös, szombaton a 2102-es, és vasárnap a 2103-as hosszú CAF.
A képen a vasárnap közlekedő 2103-as CAF a Flórián téri megállóban áll, mielőtt tovább haladna az Etele út/Fehérvári úti végállomás felé.
És azok, akik metróval jönnek (olyan helyről, ahol akadálymentesen be tudtak szállni), és mondjuk a Honvéd-Kórházba mennének, azok ne jöhessenek fel a peronra lifttel?
Ellenben oda (Népliget irányában) hülyeség a lift! Hova? Rámpátlan aluljáróba?
Flórián téren is felesleges a felvonó, miközben van felszíni megközelítési lehetőség! Aki azért megy le az aluljáróba, hogy lifttel felmehessen, annak gratulálok!
Nem tudom elfogadni azt az érvet, hogy aki a Miklós utca felől szeretne eljutni a villamoshoz, annak van a felvonó. Menjen fel az Üzletház előtt, majd zebrán át a villamoshoz.
Kiscelli utca felől nem probléma, mert ott is zebra van.
Ha Margit hídnál az Árpád fejedelem útjáról (9/17/86/160/260/260A) fel tudnak szállni a 4/6 villamosokra akkor a Miklós utcáról is fel tudnak menni az 1/1A villamosokhoz.
Szerintem ez megint egy tök felesleges ötlet. Mióta is van ez a forgalmi rend? Több évtizede, nem? Senkinek sem probléma, mindenki tudja, hogy mindkét irányba hol vannak a megállók. Ennyi erővel akkor a Margit-szigethez is tervezzenek megállót, annak lehet, több értelme volna.
Nem is tudtam, hogy tervbe vették a többletmegállót!
Az 1-es villamos vonalán a Váci út mindkét oldalán mindkét irányú megállóhely létesítése jelentősebb beruházási problémákat nem vet fel.
A villamos mindkét oldali megállása az Árpád híd metróállomás megállóhelyeket nem használó utasoknak (átutazó utasok) utazási idejét megnövelné. Az átutazó utasoknak a többletmegállás (lassítás, gyorsítás, ajtónyitás) hozzávetőlegesen fél perc többletutazási időt jelent. Ezzel szemben a célforgalmi utasok kisebbik része a kisebb gyaloglási távolságokkal kb. fél perc utazási időt takarít meg.
Emlékszem régen ment valamikor 1 db ICS az 1-esen. Gondolom valami hiba miatt leállt egy Tatra és ezért. Ha esetleg valaki emlékszik rá pontosan akkor írja le mert érdekelne.
Tegnap, 7:30-kor egy szervízkocsi volt a villamos mellett. A hídon álló villamos a szigeti bejáró közelében volt, Óbuda irányában. Flórián téren sorakoztak a villamosok. Villamos-pótlók forgalomban voltak. Az állapot 8:30-ra annyiban változott, hogy egy 17-es vonalra igyekvő ICS-vel párhuzamosan még járt a villamospótló-busz. A forgalmi zavar oka: elszakadt a felsővezeték.
Majd 9:30 körül megint forgalmi zavar volt az 1-esen. Az SzTK-nál (Árpád híd felé) a villamos nem ment tovább. Ugyanis a szabadjelző készülék meghibásodott és végig tilosat mutatott. A villamosok ismét feltorlódtak. Majd a rendőrség kiérkezése után - intésekkel - elindulhatott. A zavar miatt 10:45-kor még mindig "hosszabb követési időközzel" közlekedtek.
Egy rövid kérdés: a földalatti Mexikói úti végállomásától megközelíthető az 1-es villamos Kacsó P. úti megállója, van ott valami gyalogosfeljáró? Köszönöm előre is!