Nem bonyolult egy ügy sem, magam is vettem múlt évben egy autót amivel volt gond, azonnal jeleztem a kereskedésnek, kijavították, nem volt olcsó. De aki ennyire naiv ( csak az írása alapján gondolom ), járatlan, oda ügyvéd kell, hiszen az első hibajelenségnél jelezni kellett volna amennyiben hibás autót adtak el neki.
"Bizonyítási teher: fél évig előnyben a vevő
Fogyasztó (magánember) és vállalkozás (autókereskedő) közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést (eladást) követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés (adásvétel) időpontjában megvolt.
Ez azt jelenti, hogy az első hat hónapban az autókereskedőnek kell bizonyítania, hogy a kocsi nem volt hibás az eladás pillanatában, illetve nem volt meg a későbbi hiba oka az eladáskor. Tehát nem a magánvásárlónak kell pl. műszaki szakértőt fogadva azt bizonygatni, hogy rejtett hibás autót sózott rá egy nepper. Kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen."
( Biztosítási ügyem is volt, mivel bármennyire igyekeztem, nagyon távol volt a biztosító és az én elképzelésem az ügyben 50 e Ft-t költöttem ügyvédre és bőven visszajött.) Szóval ügyvéd, nem kell egyenlőre más.
Ahelyett, hogy mutogattad "ország-világ" részére, vitted volna vissza.
Innentől miért vársz segítőkészséget az eladótól?
Találtok szervizt, aki kiállt egy papír a hibáról? Szerintem a kiállított papírt dobd nyugodtan a szelektív kukába, senkit sem fog érdekelni. Remélem, ezért a papírért is fizettél nem keveset.
A mai világban miért nem evidens utánaolvasni egy-egy cégnek, vagy egy-egy autó típushibáinak?
Remelem valaki aktiv, meg itt es kicsit okosabb is mint en a temaban..
Story:
2019.szeptembereben vasaroltunk lizingre ettol a hanyadek cegtol egy
Ford Maverick 'terepjarot'
Minden szep es jo volt novemberig, megnem elkezdett zorogni a motor..
Egy hozzaerto szemely megnezte, es mondta oh, semmi problema csak 4hengerbol 3 megy..
vasaroltunk hozza 1 hengert, masnapra meg egy tonkrement..es elkezdett megjobban csorogni, csattogni a motor.. Aztan mar be sem indult..
Itt kezdodott a mi ki kalvariank, ugyanis az unneoekhez kozeledve, konkretan senki sem vallalta a
teljeskoru atbizsgalasat az autonak, hogy panasszal tudjunk elni ennel a hihetetlenul megbizhato cegnel..
Minek aztan szerencse a szerencseben, itt a kozelunkben talaltunk egy szervizt, akik tudnak kiallitani nekunk egy papirt az adott hibarol.. 22.-en trelerrel bevitettuk, es ma 6.-an nyitottak, es hivtak minket, hogy szetment valami a motorba, es alhangon az szet/ossze szereles 400.000forint, de ehhez valoszinuleg kelleni fog egy igazsagugyi szakerto is..
Most a kerdesem az volna, hogy jart - e valaki hasonlokeppen? Mai nap ha kezhez kapjuk az atvizsgalasrol a papirt, megyunk Fotra, hogy ugyan ilyenkor mi a teendo..
Kivancsi lennek a velemenyetekre, hogy szerintetek mi lesz az ugy pontos kimenetele..?!?!
"Közel 800 jó minőségű, ellenőrzött jármű közül választhat. - Minden autón 107 paramétert ellenőrzünk - Garantáltan kiváló piaci árak. - Hosszú próbautak. - A törlesztési időszak akár 84 hónap is lehet. - Kiemelkedően magas lízing jóváhagyási arány. - Ön választhat: zárt vagy nyílt végű lízing. - Telephelyünk a fóti Auchan mellet található - Az autó jelenleg valamelyik külföldi telephelyünkön található.Érdeklődés esetén, megrendelésre szívesen átszállítjuk Önnek magyarországi telephelyünkre. További információkért kérem hívjon. "
Mindig vannak amik megnevettetnek engem velük kapcsolatban :D
Ha van bizalmad a verdához, akkor alkudj, a gumit kivéve filléres tételekről beszélünk. Használt-autó vásárlásnál kb. normális, ha venni kell egy garnitúra gumit, a többi meg pár ezer forint, ne ezen múljon.
Természetesen nem tettem le foglalót csak kíváncsi voltam, hogy miként kezeli egy ilyen volumenű cég az esetleges visszalépést, egy " benézett" mustra után.
Én, teljesen véletlenül, találtam náluk egy olyan vételt ami szerintem érdemes a vásárlásra.
216 ezer km, ebből 209 ezer km.igMárkaszerviz múlttal - igazolt, független Márkaszerelő által lekérdezett. Törésmentes, kiválóan felszerelt. A menetpróba is és a mélyebb átvizsgálás is jó dolgokat feltételez.
De! itt jön az a bizonyos DE!
Innentől jön az a sok helyen olvasott AAA féle valóság :
A Gumik az autón egy fillért sem érnek, Eg csomag no, Háromszög no, Pótkerék - javító szett nincs!, Gumi tálca nincs, Szőnyeg van ugyan de hagyjuk állapot.
Minden szerviz dokumentáció a helyén, az autó nincs lelakva, szép felniken gurul, tele olyan extrákkal ami nálunk nem szokványos, és akkor a legalapabb kiegészítők meg sehol!!
Persze, átvételkor mindezeket mellékelik , ígéretük szerint, de akkor is.
Szóval az "étel kiválónak tűnik de az asztal ahol megterítettek"...
A hirdetésem feladása után tényleg az AAA keresett először :) Ismerőseim már eleve óva intettek tőlük, úgy voltam vele, hogy a nyomás úgy sem hat rám, max. eljövök, ha nem ajánlanak eleget.
De a topikot átnézve, azt hiszem jobb az idegeimnek (és nekik is) ha feléjük sem szagolok.
Háát .. én ezt nem egészen így látom. Nem biztos, hogy ezt a bizalom oldaláról kell megközelíteni. Ha megegyezek valakivel valamiben szóban és öt perc múlva elüt a villamos, akkor a hozzátartozóim honnan fogják tudni, hogy tényleg elköteleztem magam? Ezért kell papírt írni és a foglaló is erre biztosíték .. szerintem
Naja. Foglalót akkor kell letenni, ha tényleg megnézte az ember és meg akarja venni. Ha bizonytalan, akkor nem kell lefoglalózni, egyértelmű .. nekem legalábbis. A foglaló egyfajta biztosíték, hogy ne adják el másnak / ne gondolja meg magát a vevő.
Egyszerü: Magyarorszagon nincs bizalom senki autot eladni akaro irant. Ha venni megyek, vetelar a zsebben vagy a közelben. Ha megegyeztünk, fizetek es viszem az autot.
Mit nem értesz rajta? Ha talál valaki egy autót, ami tetszik neki és nincs nála a teljes vételár, vagy eredetvizsgára akarja vinni előtte, vagy bármi más ok van, akkor miért ne adna foglalót? Ha közben az eladó meggondolja magát és eladja, akkor ne legyen már ingyen a két út a hoppon maradt vevő terhére.
Megjegyzem vacak autót találni ezret, de igazán jót, az azért nem annyira szokványos. Ráadásul a foglalót letenni a vevőnek "nem kerül semmibe", akkor meg miért ne?
Az, hogy benne van, hogy "megtekintett és megismert az autó állapota".
Ezzel húzzák ki a méregfogát az egésznek.
Majd átvétel után már hibás teljesítésről beszélünk, ami egyik, de nem kötelező folytatása, hogy megszűntetik a szerződést. De ha erre játszik a forumtárs, akkor arra figyelnie kelle,e hogy minél kevesebbet mozogjon az autó a saját lábán, mert ha több száz km belemegy, akkor aztán az AAA Autó azt mondhatja, hogy bocsi, túl sokat használtad, azért jött ki a hiba, stb...
Öszinten szolva ezt a foglalozas dolgot sosem ertettem egy autonal. Ingatlannal meg oke, az tud nagyon egyedi lenni, de tucat autoknal mitöl tart, aki foglalozik? Hogy lemarad az evszazad üzleteröl? Persze ha valami 50 eves ritkasagrol van szo, akkor esetleg, de egyebkent?