Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wasytsur Creative Commons License 2017.03.27 0 0 424

Üdv,

Ha behozok egy 1967-es autót veterán/fiva minősítés céljával, akkor annak az abban az évben szerelt motorok valamelyikével kell rendelkezni, vagy lehet benne olyan, amit 1-2 év múlva kezdtek bele szerelni, azaz nagy valószinüséggel valamikor utólag cserélték le benne? Ez már kizáró ok lehet? 

208D Creative Commons License 2015.11.17 0 0 422

Ha tudod mi volt a rendszáma, lekérdezhető az adatbázisból vagy kartonok között kell keresni, de megvan az valahol, mármint, hogy végleg ki lett vonva a forgalomból.

Dokumentációt is találsz hozzá. Szóval a rendszámot kellene kideríteni, az pedig több helyre fel volt festve.

Előzmény: Törölt nick (418)
Tiszakeszi Creative Commons License 2011.09.29 0 0 421

Üdvözletem!!   Segítségre lenne szükségem !  1970-es évek eleji Jawa250-es   559-es tipusú motorom restaurálásába kezdtem. Egy éves korátó la családban szolgál  (még igy is hogy 13évet kosárban senyvedett sokat gondolotam rá  !!!  ::))     Az első kérdésem: Az 559-est a 70-es évek elején szerelhették e Krómozott tankal? Vagy kizárólag utólag fölcsavarozott Tankoldallal ? Az enyémnél krómozott a tank,de valaki azt mondta : Az 559-est kizárólag utólag fölcsavarozható "Tankdekni"-vel gyártották. OT-s vizsgát akarok,ezért lenne fontos.

 

A gyártási évet nem tudom (a papirjai elvesztek.) A "lapocskályán" egyszerüen :  "197    " van beütve. (egy évesen lett véve 1970-1973 között) Mikori gyártmány lehet??

 

Utolsó kérdésem,és már nem is zavarok.Ha valaki  kevertetett igazi Jawa bordót. Megosztaná az annak mekfelelő RAR kódot velem??  Ma voltam festékért!!.....Több mint nem egyszerű  !!!      Nem vettem semmit!  :)

 

 

Aki segít annak örök hála és dicsőség!! 

Trabijani Creative Commons License 2011.09.07 0 0 420

Sziasztok , még sohasem jártam itt de a minap kitaláltam hogy le szeretném OT vizsgáztatni az MZ TROPHYMAT ! El is kezdtem telefonálgatni de sehol nem tudták megmondani hogy pontosan menyibe is fog ez nekem kerülni !! Szóval az lenne a tiszteletteljes kérésem ha valaki már csinált ilyet és meg tudná nekem mondani pontosan az anyagi vonzatát ! A motorral nem hiszem hogy gond lenne teljesen gyári /az égőkszlet meg az akumulátor ami nem gyári ,szerencsére gumikból még sikerült szereznem eredeti új ndk pneumantot!/ Szóval nagyon megköszönném ha valaki tud szolgálni infóval !

Köszönettel : Öreg János

miszter07 Creative Commons License 2011.06.29 0 0 419

Ha jól tudom, akkor ha egyébként kaphatna rendszámot, akkor vihető veterán vizsgára is. A veterán autós topicban inkább kaphatsz konkrét választ, nézz be oda is.

Előzmény: Törölt nick (418)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.27 0 0 418

Szep napot mindenkinek.

 

A kovetkezo kerdesem lenne , tudtok arrol valamit,hogy katonai jarmure lehet-e veteran vizsgat kerni? Nem talatam erre nezve adatokat eddig.

konkretan egy magyar gyartmanyu Csepel katonai teherautorol lenne szo.

 

Valaszotokat elore is koszonom.

Tisztelettel

Peter

Piri Creative Commons License 2010.07.24 0 0 417
Bocs picit OFF
Lotus Eclatról szeretnék kérdezni
Régebben írtad hogy van sok infód róla
Beleszerettem egybe 1980 évjárat
Nem publikus az emailed
Köszi
ON
Előzmény: derekbell (416)
derekbell Creative Commons License 2010.07.23 0 0 416

Feltehetően én voltam az első, aki a fellebezést megcsinálta.... (És nag valószínűséggel idáig az egyetlen...::))

 

Nem ajánlom senkinek..... Rémisztő cirkusz volt, borzalmasabb, mint a minősítés.... Igazi 50-es évek fííílingje.....

Előzmény: okosvagyok (414)
the.big.cat Creative Commons License 2010.07.22 0 0 415
Mesélj, a tiéd miért bukott meg?
Előzmény: okosvagyok (414)
okosvagyok Creative Commons License 2010.07.22 0 0 414

Sziasztok.Tegnapi nap egy amerikai autót vittünk vizsgára Veszprémbe,és szem/fül tanuja voltam egy minősitésnek,illetve egy párbeszédnek.

 

Sok tanulsággal szolgál-legalább is nekem-és ilyenekből látszik,mennyire megosztott,nem egységes,söt egymással is ellenséges,megosztott a magyar veterános vizsga,tipikus magyar.

 

Egy "ot"rendszámos,kivülről gyönyörű német autót vittek vizsgára,azt hiszem eladták.Mondjuk,abszolut hülye,érthetetlen szabály tul ajváltásnál új  miősités,hiszen az autó tulajdonosa..nem maga az autó változik.

 

Az autót vagy 1 óráig vizsgálták,a minősitő 2 tagja rendben,a 3. tagja viszont rossznak találta.Azt mondták a tulajnak,hogy a gk padlólemeze cserélve lett,és nincsen benne a gyári bordázat.

A tulaj elmondta,hogy 1 éve ugyanitt,ugyanez a bizotság elött,ugyanezzel a padlólemezzel volt itt a gk,akkor a bizottság mindent megfelelőnek talált.

 

Kérte,hogy nézzék vissza az akkori fényképeket,bizonyitékként,az akkori állapot semmit sem változott.Hosszas tanakodás után arra jutottak(illetve csak egy személy),hogy hibáztak az 1 évvel ezelőtti minősitő.Nem értett hozzá.

A padlólemezt ugyan lehet-söt egy 40-50 éves autónál cserélni kell/lehet-de a gyári bordákat bele kellett volna rakni.

 

Szóval,a bizottság tagjai egymást is minősitik,nem csak az autókat.

Ha igy nézzük jó,ha úgy,akkor nem jó.

Kérdezte a tulaj,hogy akkor irásban változott a minősités rendszere?

Nem,nem,csak szigorúbban vesszük..szólt a válasz.

Érdemes fellebbezni?..kérdezte már egy megbizott.

Nem,mert mi fogjuk azt is elbirálni..Szólt a válasz.

 

Mondjuk,a mi autónk is megbukott teljesen más indokok miatt,de az a tapasztalat,hogy az elvileg egységes minősités helyet jelenleg magyarországon teljes fejetlenség uralkodik itt is.(((

 

 

 

the.big.cat Creative Commons License 2010.04.15 0 0 413
Amúgy milyen színű? Igazából az árat a veteránvizsga nem igazán befolyásolja, legfeljebb annak árával megy fel az ára, aki ilyesmit vesz, az az autó állapotát nézi, nem a vizsgáját.
Előzmény: tamburo (411)
the.big.cat Creative Commons License 2010.04.15 0 0 412
30 éves kor után, tehát ezt már viheted. Az értéke meg anynival nő amennyivel többért el tudod adni.
Előzmény: tamburo (411)
tamburo Creative Commons License 2010.04.15 0 0 411

Sziasztok!

 

Van egy 78-as skoad 120-asom 58.000km-t futott nagyapámtól örököltem és egész életében garázsban állt (csillog-villog mai napig)

Kérdésem annyi lenne ,hogy hány éves kortól lehet vinni veterán vizsgára és mennyivel nő az értéke veterán vizsga után?

előre is köszönöm!

the.big.cat Creative Commons License 2010.04.12 0 0 410
Ha jól értem az autó 40 éves. Nem valószínű, hogy a környezetvédelmi vizsgálaton átmegy. Gondolom OT rendszámot le kell adni, ideiglenesen kivonni a forgalomból, aztán leműszakiztatni (amin majdnem biztos elhasal, a környezetvédelmi paraméterek, és bizonyos felszerélesk, mint biztonsági öv, vészvilogó, stb. hiánya miatt), aztán kaphatsz rá új rednszámot. De miért tennéd?
Előzmény: bxbreak85 (408)
bxbreak85 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 409
(helyesbítek-2005-óta OT rendszámos..)
Előzmény: bxbreak85 (408)
bxbreak85 Creative Commons License 2010.04.12 0 0 408
Érdeklődnék,hogy a már 10-éve veterán (2003-óta OT-rendszámos) autómat ,hogyan tudom visszaállítani normál rendszámúra?? Azt tudom,hogy súlyadó és zöldkártya ismét lesz.. Vajon hatósági műszakira kell vinnem, vagy elég lesz a sima??Köszönöm a segítséget..
the.big.cat Creative Commons License 2010.03.31 0 0 407
Még valami, a kedvezményes biztosításhoz csak valamelyik klub tagjaként férhetek hozzá?
Előzmény: gyébé (405)
the.big.cat Creative Commons License 2010.03.31 0 0 406
Köszi, végre valaki összefoglalta.
Előzmény: gyébé (405)
gyébé Creative Commons License 2010.03.31 0 0 405

 Erre  fórumra kár irni, láthatod hogy teljesen döglött. Én is csak véletlenül tévedtem ide.  De ha már itt vagyok, amit tudok megválaszolok. A magyar minősítésnek a díja kis hiján 27 eFt.  Jelentkezhetsz a nemzetközi minősítésre is ( FIVA ), annak a díja 160 Euró, de csak ha valamelyik klubnak a tagja vagy, vagy ha nem akkor saját jogon lehetsz MAVAMSZ tag 4000 Ft/év. Klubtagság nélkül 320 Euró.

 Mindezt részletesen megtalálod a MAVAMSZ honjapján (www.mavamsz.hu)

 Utána, a 4-es számú melléklet birtokában mehetsz vizsgára, de scak az NKH vizsgahelyeire. Utána a Központi Okmányiroda. Itt a régi rendszámodat elveszik, 15 ezerért kapsz újat. Bár a régi rendszám a Te tulajdonod, azt már egyszer kifizetted, mégsem kapsz érte egy fillért sem. A törzskönyvet is kicserélik, mert más lett a jellege a kocsinak. A jelenleg meglévő biztosításodat az Okmányiroda előtt nem mondhatod le, sőt utána is majd csak novemberben, mert csak akkor lehet biztosítót váltani. Hát ilyen egyszerű !

Előzmény: eksön_ (404)
eksön_ Creative Commons License 2010.03.02 0 0 404
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy konkrétan mi a menete az átrendszámozásnak a múzeális minősítés megszerzése utám?

Várok amíg megjön postán a hivatalos papír, bemegyek az okmányirodába, ott lepapírozzák (mit is? - csak forgalmit cserélnek, vagy törzskönyvet is? És megint perkálni kell?) Leadom a régit és kapok egy új rendszámot, elmegyek, felmondom a régi biztosítást, kötök egy újat, és kész? Ja és maga a minősítés mennyibe kerül?
pentang Creative Commons License 2009.06.15 0 0 403
Sziasztok!

A fiva minősítés kategóriái közt van összeépített, ha több darabból összeszedek egy motort, lehetőségem van forgalomba helyezni? Mivel maradványokról van szó, nem egyről, semmiféle papír nincs. Van valakinek erről tapasztalata?
keepitretro Creative Commons License 2008.05.08 0 0 402
jenko: a vámolás kell hogy szabadon rendelkezhess a vámáruddal, a regisztrációs díjat csak akkor kell vagy nem kell fizetned ha majd forgalomba akarod helyezni.
Előzmény: jenko (401)
jenko Creative Commons License 2008.05.07 0 0 401

Sziasztok, egy '68-as évjáratú bogarat kaptam ajándékba, de még be kell hoznom Szerbiából. Kérdésem, hogy létezik-e olyan,hogy előminősítés? Vagy mi alapján mentesülök a regadó fizetése alól?

Probléma továbbá, hogy a kocsiban 1500-as motor van, ami sajnos működésképtelen (törött hajtókar motorfalat lukasztott), a veterán minősítéshez ezt kizárólag 1500-ra lehet cserélni, vagy korabeli 1200-1300-1600 is szóba jöhet?

kösz

derekbell Creative Commons License 2008.02.18 0 0 400

Hahaha... Ehhez egy más életfelfogású MAVAMSZ kellene. És persze más, európai ihletettségű Hatóság....

 

NEM véletlenül írta meg annak idején a "szép emlékű" retrós újság az ausztriai minősítés működését. Hátha valaki kedvet kapna rá,valamt is importálni onnan....

 

Ott évente kétszer: tavasszal és ősszel rendszeresen  összeülnek a szövetség és a minisztérium képviselői és megbeszélik az időszakasz közben felmerült oldtimeres problémákat...

 

A minősítők pedig ugye más alapállásban dolgoznak: van egy laptopjuk és abban benne van MINDEN, aminek benne kell lenni....

ÉS nem "4 tagú" basztató bizottság fikázza körbe az autót, hanem egy szakértő szakért és a komputeréből kikeresi azokat a pontokat, amikre szüksége lehet. Például milyen esetekben lehet felmentést adni a műszaki vizsgához (petróleumlámpa és társai....) 

 

De hát, messze vagyunk mi még ettől és főleg ezzel a MaVAMSZ sóhivatallal vagyunk messze....

Előzmény: 504LACI (398)
keepitretro Creative Commons License 2008.02.08 0 0 399
504laci: a NKH-nál egyértelműen az okmányirodát fikázták "a minősítők értenek hozzá" felkiáltással! Pedig ha a typ 3 szakértőnek eszébe jutott volna hogy a kereskedelmi megnevezés 1500 VARIANT :-))))

Reggel hatra mentem az központi okmányba (nyolctól van ügyfélfogadás) én voltam a második, előttem egy taxis volt. Ajtó kinyit, lépcsőn felrohan, standard morajlás a cédula autómata előtt. Ott már én voltam az első. Taxis morogva kérdezi: ezt hogy csináltad? Mondom: tőletek tanultam. Csak mosolygott :-))))



Előzmény: 504LACI (398)
504LACI Creative Commons License 2008.02.08 0 0 398

Ezzel a problémával már én is szembesültem. Vissza NKH megvolt, értetlenkedés, szar az okmányiroda programja, stb.

Szintén jóindulatúan javítás, boldog út a rendszámig.

A probléma gyökere a programozókban rejlik, nincs összekötve az NKH az okmányirodával. Dolgoznak a javításon (majd a soha napja előtt egy perccel)

de nem hinném, hogy a Mavamsz kapna adatot tőlük. Pedig tényleg nem lenne rossz.

Előzmény: keepitretro (397)
keepitretro Creative Commons License 2008.02.08 0 0 397
Egy apróság a veterán minősítéshez kapcsolódóan akkor érdekes ha kintről lett az autó behozva.
Minősítéskor a 4számmú mellékletben az autó tipusát kell feltüntetni. Esetemben ide beírtuk hogy TYP 3 VARIANT ami fedi a valóságot. A műszaki vizsgán az adatlapon is ezt vették át tehát ott az autó tipusa és kereskedelmi megnevezése is TYP 3 VARIANT lett.
A származás ellenőrzés után ma sikeresen bejutottam a központi okmányirodába ahol a következő dolog történt:
Minden ok, de mivel ilyen tipus nem létezett a számítógépben a TYP 3 VARIANT megnevezést és a minősítés kiskönyvét fényképpel együtt átküldték valami központi helyre ahonan az a válasz jött, hogy ez egy ismert tipus! A tipus megnevezéshez a TYP 3-at a kereskedelmi megnevezéshez pedig a 1500 VARIANT-ot kell írni és az adatlapon is ennek kell szerepelnie. Mivel nekem az adatlapon nem ez szerepelt lepattantam az ügyintézőről.
Gyorsan vissza a vasgerebenbe (NKH telephely) ahol közölték, hogy OK de javítassam ki a veteránminősítést is!!!! Végül is sikerült elintézni hogy kijavítsák és az okmányirodába is visszaértem idöben így meg lett a rendszám.
De hogy ez így lezajlott csak a résztvevők jóindulatán múlott.
Szóval kéne valahogy egy lista hogy az okmányiroda számítógépén milyen kódokkal futnak az autók. Ezt földi halandó megszerezni nem tudja (szerintem) de a MAVAMSZ léphetne valamit hogy már a minősítéstől az okmányirodás tipus és kereskedelmi megnevezéssel fussanak az autók. szvsz
cadillac Creative Commons License 2006.12.19 0 0 396
Lehet benne fiatalabb alakatrész, ha olyan mit az eredeti.
Előzmény: Törölt nick (395)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.19 0 0 395

Hát sajna "kuka",ill fiatalabb alkatrészek vannak benne,de tipus azonosak!!

 

Azt mondja az "ember",ha 4 kereke megvan,a papirja elég idős,akkor minden OK!

Előzmény: derekbell (394)
derekbell Creative Commons License 2006.12.17 0 0 394

háát, én 149.000.-ért is elvállaltam volna. Én is az "ezredes" ember vagyok, szerintem hányingert és kétoldali infarktust kap, ha meglát.

Szóval ennyiért még én is elintézném neked az én (!!) hátteremmel az OT rendszámot - feltéve, ha nem nagyon kuka a gép és a papírjai rendben vannak....

Előzmény: Törölt nick (393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!