Ha mindkét irányba megvan a probléma, akkor én elsőnek nem az indexkapcsolóra gondolnék.
Amikor éppen nem működik, hagyd bekapcsolva az indexet és próbáld meg az elakadásjelző kapcsolót egy picit megnyomni úgy, hogy még ne kattanjon be! Ha úgy elkezd működni az index, akkor az elakadásjelző kapcsoló a ludas.
A BX-ben kivételesen van klasszikus fűtéscsap, jobb oldalon találod meg az utastérben, a műszerfal/kesztyűtartó alatt.
Előszedtem a BX-et ('91-s 16 TZI) és jártam vele egy kicsit. Általában minden OK, két dolog nem az igazi.
-az index bizonytalan, nem mindig működik. A két irány egyformán jó vagy rossz, nincs köztük különbség. A vészvillogó OK. Gondolom, az indexkapcsolónál lehet a gond. Lehet valamelyik csatlakozó, vagy magában a kapcsolóban keressem a gondot?
-A hűtővíz kicsit fogy. A motor felé valószínűleg nem megy. Az utastérfűtésre gyanakszom. Az ablak nem párásodik, meg nincs is rajta maszat, de van egy édeskés szaga az autónak. Fűtőradiátor? A csőcsonkjai? A hozzávezető csövek? Mire készüljek? Jól tudom, hogy ebben a meleg víz mindig átmegy a radiátoron, nincs klasszikus fűtéscsap, hanem a levegőáramlás irányát/arányát állítja a hőmérséklet tekerő?
A zsanéroknál az a trükk hogy a kiütőszerszámmal (egy megfelelő vastagságú fémrúd)kiszereléskor a felsőt lefelé,az alsót felfelé kell kiütni különben a stift beszorul azután lehet ügyeskedni mire kiszabadul.Amikor az enyémet szedték le kénytelenek voltak lángvágóval levágni a régi zsanért annyira...
Visszafelé ugyanígy,"belülről" kifelé.
A határoló az ajtóban meg csavarokkal van rögzítve ha a stiftnél nem lehet szétszedi/hozzáférni az ajtótól.
a segítségeteket szeretném kérni hidraulika javítással kapcsolatban . jómagam meglehetősen antitalentum vagyok a műszaki dolgokhoz, így szerelőt kell igénybe vennem . két alkalommal jártam Szigethalmon B.G úrnál, aki kiváló szakember ugyan , de az arany áránál is drágább, ráadásul olyan alkatrészt is szeret kicserélni, ami egyébként javítható, karbantartással működőképes . A másik próbálkozás az érdi M.F . szervize lett volna , aki viszont jelenleg magánéleti problémáiban süppedezik , és megbízhatatlan kommunikációt gyakorol, illetve nem gyakorol.
A vizsgáztatás időpontja viszont vészesen közeleg, és a hidraulikaolajam úgy fogy a rendszerből mintha kötelező lenne neki , a fék pedig érdekes hangokat produkál .
Szóval szerelőt keresek, olyat, aki kellő szakértelemmel bír , és nem bennem látja a hónap fejőstehenét . Pesttől értelmes távolságban is lehet ... Köszönöm a segítségeteket előre is .
Arra vigyázz, hogy a gyűrű visszarakásakor ne gyűrd alá a gumit, mert akkor ott szivároghat. Ha nem veszed le is érdemes esetleg lelazítani, hogy egy kicsit benyomhasd a motortér felé, mert a pedálsortól nem nagyon lehet hozzáférni, ha a helyén van. De nem megoldhatatlan.
És milyen tömítést akarsz cserélni? Mert a féxelepen belül nincs tömítés (ami érdemben befolyásolná a működést), a szelep végében lévő lezáró fazék mellett van egy O gyűrü, de he ott nem olajos kívül, akkor nem kell bántani.
A csőtömítéseket kellene minden szerelésnél cserélni, de ha nincs rojtosra cincálva, akkor vissza lehet tenni. (Meg kb 400ft darabja)
Ha egyébként fékez rendesen (és el is engedi a féket), nem fog állandóan a hátsó fék, akkor az utastér felé csak résolaj-visszafolyó olaj van. Azt meg ez a kupak tartja bent.
Ha lebontottad a csöveket, akkor már csak két 7-es anya tartja a féxelepet, és ki lehet venni. Kézben(satuban) a kupakot is könnyebb cserélni.
most ez komoly ? már le bontottam a csöveket mert hallottam h minden tömítést cserélni kell ezért gondoltam komplettan .... szóval egy ilyen sapka elég nekem ?
A féxelepet sem kell kivenni, az utastér felől cserélhető. Van a belső élénél egy alu karika, az tartja a helyén. Azt egy csavarhúzóval kifordítod, akkor könnyen kijön a kupak a helyéről.
Sziasztok fórumozók egy olyan segítségre lenne szükségem valakinek van e otthon fékszelepe S2-es 1.9 D BmX hez ugyanis el kezdett a fékpedálnál folyni az olaj befele az utastérbe... Segítségeteket előre köszönöm
Nem bx-ezek, de találtam egy ilyet szlovéniában. Jónak tűnik. És minden régebbi gép érdekesebb, minta a maiak:) Persze nem értem a vakert amit irnak, a forditó sem tökéletes.